Mitä nuoruutesi kotipaikkakunnalla tapahtui, mikä puhutti koko " kylää" ?
Kommentit (223)
Muistaakseni tappoi pikkutyttönsä kun uusi miesystävä ei sitä jaksanut katsella:(
Meidän kylillä ei ole tapahtunut mitään oikein kamalaa, onneksi.
Oulussa joskus 1980-luvulla nuoriso villiintyi ja mellakoi, hajotti ikkunoita ja ryösteli yms. Joku voi kertoa tarkemmin, itse olen niin nuori, etten muista tarkkaa aikaa tai tapahtumia.
Tätä tapahtumaa kutsutaan joka tapauksessa Oulussa Kristalliyöksi.
joskus 90 luvun puolivälissä, oli muuten alibissa kuva tästä ruumiista.
tytön isää jne. Murhaajaa ei ole koskaan saatu kiinni.
..Joku vappu teinit innostu puukottamaan kaupungilla vastaantulijoita, oliskohan puukottaneet kolmea tms. Lähiössä liikku tyyppi, joka oli ampunut postiluukuista. Yks mun ikänen poika oli työnnetty jokeen.
Asuttiin seinän takana, ovetkaan eivät mahtuneet samaan aikaan auki. Voisin kertoa tässä hänestä vaikka mitä.. ja se pelko ja ne painajaiset... En ollut kait tarpeeksi nätti koska hän ei koskaan yrittänyt minua (Luojan kiitos!). Muutimme pois toiselle asuinalueelle Itä-Helsingissä, ja n. vuoden päästä siitä hän murhasi ne kaksi tyttöä Myllypurosta.
Siis tälläinen tapaus meidän kylillä:
nuori tyttö haki toista kouluun aamulla.Heille tuli riita, ja tämä hakija tyttö suuttui ja puukotti toisen tytön kuoliaaksi. Kääri mattoon ja lähti yksin kouluun, oli siellä koko pvän ihan muina naisina normaalisti.
Toisen tytön ruumis löytyi kun vanhemmat tulivat duunista kotiin.
Tytöt olivat 15-16vuotiaita, ja nykyään tämä murhaaja-tyttö asuu edelleen kylillä ja on " normaali" äiti-ihminen.
Vierailija:
Asuttiin seinän takana, ovetkaan eivät mahtuneet samaan aikaan auki. Voisin kertoa tässä hänestä vaikka mitä.. ja se pelko ja ne painajaiset... En ollut kait tarpeeksi nätti koska hän ei koskaan yrittänyt minua (Luojan kiitos!). Muutimme pois toiselle asuinalueelle Itä-Helsingissä, ja n. vuoden päästä siitä hän murhasi ne kaksi tyttöä Myllypurosta.
sai alkunsa kahakasta nykyisen Onnelan edessä silloin sijainneesta nakkikioskista. Poliisi tuli selvittämään jotakin pientä kahakkaa ja laittoivat nuorison mielestä väärän tyypin poliisiautoon. Porukka villiintyi tästä ja lopulta alkoi yleinen riehunta, jonka seurauksena käytiin poliisin kimppuun, poliisiautokin kaadettiin ja mm. Anttilan ikkunat rikottiin ja nuoriso hyökkäsi varastamaan tavaraa. Täydellinen kaaos. Tästä näkyi paljon videonauhaa televisiossa. Itse satuin olemaan juuri tuon illan kotona ja kuulin asiasta vasta aamulla.
" Vieras: Kerro millainen Jammu oli? Hyvin vähän hänestä on ollut lehtijuttuja (nykyään), olisi mielenkiintoista tietää vähän tarkemmin millainen oli"
Jammu (eli Veikko Siltavuori) on siis pedofiili joka lopulta murhas kaks tyttöä. Asuttiin Itäkeskuksessa Kauppakartanonkadulla.
Pieni mies, kävelee silmiinpistävän nopeasti ja vilkuilee sivuille. Omisti 3 bokseri-koiraa jotka sittemmin otettiin siltä pois. Auto harmaa pieni Honda (en tiedä mitä vuosimallia, joku 80-luvulta, pieni kirppu kuitenkin), rekisterikirjaimet oli AKU. Ja sit toinen keltanen lava-auto. Kaikinpuolin epäilyttävä tyyppi, mutta mitään näyttöä mistään ei ollut, joten sai temmeltää rauhassa.
Otti kerran mun kaveria käsivarresta kiinni ja lähti raahaamaan. Kaveri sai onneks riuhtastua ittensä irti.
Toisella kertaa mun isoveli (Jammu ei ollut kiinnostunut pojista muuten) kaverinsa kaa heitteli koristeomenoita sen ikkunaan, ja juoks karkuun. Se tuli vimmastuneena ulos, ja löys tän mun veljen kaverin pikkuveljen, joka oli syytön siis. Tuli MEIDÄN ovelle räyhäämään, siltä meni lapset ja perheet sekasin. Tän pikkupojan oikea äiti oli kuitenkin huomannut tapauksen, ja juoks pojan ja miehen perään, riuhtas poikansa irti ja lähti vetämään. Mies jäi huuli pyöreänä ihmettelemään että mites nää nyt näin sekasin meni.
Jammu murhas ja poltti 10- ja 11-vuotiaat tytöt joskus -88 - -90. Murhat oli tietääkseni hänen ensimmäiset. Muuten hän houkutteli nuoria tyttöjä asuntoonsa tupakalla ja viinalla tai karkilla, joku tiesi kertoa että heidän piti siellä tanssia alasti. Kova musiikki kuului yötä myöten. Asunnosta haisi pahalta, sellaiselta jossa ei ole siivottu aikoihin ja koirat toivat oman hajunsa..
äivi-Maria Hopiavuori ja Tarja Johanna Pirinen nähtiin elossa viimeisen kerran maaliskuun 3. vuonna 1989. Silloin he leikkivät kotipihallaan Yläkiventie 5:n kohdalla Myllypurossa. Kun tyttöjä ei illallakaan kuulunut kotiin, soitti hätääntynyt äiti hälytyskeskukseen tyttärensä ja tämän leikkitoverin katoamisesta. Soitto tuli merkintöjen mukaan noin 22.46. Pian etsinnöissä olivat mukana lehdet, radio, tv ja poliisi.
Tekijä jäi nopeasti kiinni. Jammu-setä pidätettiin jo 5.maaliskuuta. Eräs todistaja oli nähnyt Jammun juttelevan tytöille juuri ennen näiden katoamista. Poliisit ottivat Jammun aluksi kuitenkin kiinni " tarkistusmielessä" . Poliisit saapuivat Kauppakartanonkatu 26 D 39:huoneistoon (Jammu asui siellä silloin vuokralla) kotietsintälupa mukanaan. Jammu istuskeli siellä lukemassa, ja hän kieltämättä yllättyi kun poliisit saapuivat. Asunnosta takavarikoitiin kaasusumutin, käsiraudat ja puukko. Poliisit pyysivät Jammua näyttämään autojaan (niitä oli kaksi). Kun poliisit pyysivät Jammua avaamaan Ford Granada-merkkisen auton takaluukun, Jammu totteli mukisematta. Tavaratilasta löytyi muoviin käärittyä haisevaa palojätettä. Poliisit kysyivät Jammulta: " Mitä tässä on?" Jammu vastasi: " Lihaa." Poliiseille tuli paha aavistus, joten yksi heistä kysyi: " Ovatko tytöt tässä?" Jammu vastasi sumeilematta: " Kyllä." Jammu pidätettiin heti.
Jammu yritti valehdella jatkuvasti kuulusteluissa, mutta lopulta poliisit onkivat tunnustuksen ja kuvauksen tapahtumista:
Aluksi Jammu oli houkutellut tytöt mukaansa autoon, jolla sitten oli ajeltu ympäriinsä. Tie vei lopulta Jammun mökille, joka sijaitsi Vihdin suunnalla. Siellä hän oli vienyt toisen tytöistä huumattuna taloonsa, mutta kuitenkaan Jammu ei suostunut kertomaan mitä mökissä oli tapahtunut. Toinen tytöistä nukkui huumattuna autossa. Mökissä Jammu kuristi tytön ja palasi autolle tekemään toiselle saman. Mökin sisäisiä tapahtumia ei koskaan saatu selville. Kun tytöt olivat kuolleet, päätti Jammu polttaa heidät, jottei todisteita jäisi. Hän tunki tytöt 200-litran jätesäiliöön ja kaatoi päälle bensaa. Sitten hän sytytti lapset tuleen. Naapurit kertoivat huomanneensa Jammun poltto-operaation. Ilmoitusta he eivät moisesta tehneet, sillä he olivat luulleet että vanhus poltti roskia. Kuvatessaan poliiseille polttamista Jammu sanoi, että hän hämmensi tyttöjen ruumiita isolla tikulla. Silloin lasten kallot olivat Jammun mukaan possahtaneet rikki. " Iljettävää," totesi eräs tutkija.
Neljä heistä kuoli, kaksi pelastui. Koko rivitalo paloi poroksi.
Se oli todella järkyttävää ja siitä puhuttiin pitkään, samoin kuin siitä vaimonsa ampuneesta.
Ja kun kyseessä on suht. pieni paikkakunta, kaikki tuntevat toisensa.
80-luvulla sattui bussiturma. Bussi törmäsi rekkaan ja yksi matkustaja ja kuski kuolivat. Tuo kuollut oli ala-aste ikäinen poika. Tuossa kävi niin, että tuo poika oli istunut bussin takaosassa, mutta hän olisi jäänyt seuraavalla pysäkillä pois ja sen takia oli bussin etuosassa. Hän murskaantui kokonaan, samoin kuin kuskikin. Turmassa oli paljon lapsia, koska kyseessä oli sellainen vuoro, joka kuljetti paljon koululaisia. Tuossa onnettomuudessa loukkaantui monia ihmisiä, mm. meidän lukion ja yläasteen liikkamaikka, jonka toinen jalka jouduttiin ampuotoimaan.
oli kuudennen luokan luokkaretken valvojana Ruotsin risteilyllä. Oli siellä ahdistellut jotain kuudesluokkalaista tyttöä ja sai ainakin varoituksen tai erotettiin. En muista, kun kuulin tämän jutun vasta myöhemmin.
80-luvulla muutaman vuoden aikana
- vanha juoppo hirtti itsensä
- äiti hukutti 3 lastaan kaivoon (johon perustuen tehtiin myöhemmin elokuva " Kaivo)
- baarinujakan päätteeksi yksi osapuolista haki kotoaan kiväärin ja ampui yhden baarin edutalla olleista kuolleeksi (ammutulla ei ollut mitään tekemistä nujakan kanssa)
Philippa23:
Muutama vuosi on aika suhteellinen käsitys. En tiedä missä ollut ja tarkalleen kuinka kauan. En itse enää asu kyseisellä paikkakunnalla mutta tuttujani asuu ihan kyseisen perheen " naapurissa" . Ovat oikein mukavia ja normaaleita ihmisiä. Naisen olen tavannut muutaman kerran ja miehen useammin. Jopa sama kaivokin on edelleen pihassa. Niin ja se kaivo siis on pihassa eikä jossain monen sadan metrin päässä kuten elokuvassa annettiin ymmärtää.
Tämä sen verran pieni kylä että ihmiset tunnetaan muutenkin kuin kasvoista. Naapurustossa asuu sekä tuttuja että sukulaisia joten aika 100% varma olen asiasta. Ja siis nämä ihmiset ovat asuneet naapurissa jo ennen tuota tapahtumaa.
kaksi nuorta poikaa tappoivat 16-vuotiaan tytön,puukottaen.
hämeenlinna paikkana.
talossa oli uusi isäpuoli, äiti ja kaksi lasta, Isä vei ikkunasta pommin sisään, joka räjähti ennen kuin hän ehti ulos. kerrottiin juttua, kuinka viisi vuotias tyttö oli juossut palava yökkäri päällä järveen. tiedä häntä, tuskinpa sen jälkeen minnekään juoksi.
Asuimme 200metrin päässä, heräsimme jysäykseen, mikä tuntui halkaisevan maan