Lue keskustelun säännöt.
Kysymys rakentamisen aikataulusta.
13.01.2006 |
Meidän siporex talo on nyt siinä vaiheessa, että kivet on kasattu. Lattiavalut tehdään ens viikolla ja helmikuun loppuun mennessä pitäisi olla katto päällä ja ikkunat, ovet ja väliseinät paikoillaan sekä roilot putkia ja sähköjä varten. Kysymys kuuluukin, että kauanko sen jälkeen kestää, että talo on sisältä siinä vaiheessa, että alkaa maalaus, tapetointi, parkettien laitto, kaakelointi jne? Eli onko kokemusta tai mielipiteitä kauanko menee sähkötöihin, lvi-töihin, seinien tasoitukseen? Muihin hommiin?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
tuo runkovalmius valuineen joulun alla (siis katto, ikkunat, ovet, väliseinät, roilotukset, sähkö- ja viemäri- ja vesiputket). Olemme tekemässä seinätasoituksia lukuunottamatta lopputyöt itse ja jos olisimme molemmat vapaina kaikki illat ja viikonloput niin muuttovalmis talo olisi maaliskuun lopussa eli 3kk selviäisi noista lopuista. Tämä meidän talo on yli 200 m2 (aspa).
Mutta koska mies matkustaa paljon ja minä olen useimmat illat lasten kanssa kotona niin olemme suunnitelleet muuttoa toukokuulle, eipä tule hoppu. Nyt olisikin seuraavina hommina roilojen täytöt ja ilmastointiputkien asennukset että tasoitehemmot pääsee töihin. Ensimmäisen seinätasoituksen tein tosin itse, tekninen tila täytyy saada " muuttokuntoon" ensiviikolla että saadaan lämmöt päälle.