mikä on lapseni toisenSilmänAlaluomessa(3v)
se jossakin vaiheessa oli ensin ihan turvonnut, nyt pitemmän aikaa turvotus on laskenut ja siinä on nyt haava, joka on vähän verestävä mutta ihan kuiva. Silmä ei kuitenkaan rähmi ollenkaan, kyse on siis pelkästään alaluomesta!
voiko se liittyä herpekseen, joka on tullut silmään?? kertokaa! nimittäin minulla on vähän aika sitten puhjennut taas herpes (genitaalialueella ja luultavasti oli huulessakin pieni sellainen)...
Kommentit (6)
tietty olla herpeskin, mutta ei kyllä kuulostasiltä, mutta varmuutta ei näkemättä ja( ehkä jopa ilman näytettä) ei voi saada.
Mulle tulee mieleen, että voisi olla kyseessä hordeolum eli näärännäååy, joka on puhjennut ja aiheuttanut haavauman. Tai sitten se voi olla jotain muuta :) eli aika vaiekaa tosiaan näkemättä sanoa.
Ohjeeni on: jos haavauma näyttää nyt alkavan parantua (eli selkeä muutos on parempaan) niin sitä voi putsailla vedellä tai boorivedellä (apteeksita saa ja on tarkoitettu just silmän seudun puhdistamiseen ja esim näärännäpyn puhdistukseen) ja seurata, mutta jos yhtään punoittaa , ei näytä umpeutuvan, toistuu, kasvaa, erittää niin menkää lääkäriin.
Kauanko haavauma on ollut ja onko se ollut koko ajan samanlaisena?
verestävänä kuivana haavana.. ainakin muutaman viikon ollu jo tuo siitä silmän paisumisesta lähtien..:(
jos ei suostu antaa sulle aikaa terveysasemalle ,pyydä kirjaamaan ko. asia että et päässyt sinne.meillä pojilla 4 ja 8 v oli punaiset silmät ja toisella hieman rähmivä,lääkäri antoi silmätippoja,älä lääkitse omin päin
ollut noin kauan, niin sitten soisitte käydä lääkärissä.
Eihän tuo nyt ihan päivystysasia ole, kun on ollut jo noin kauan, mutta nyt on viikonloppu edessä, eli ei varmaan ole muuta keinoa kuin päivystys. Itse menisin ehkä yksityislääkärille, hän katsoisi ja tarvittaessa laittaisi silmälääkärille sairaalaan lähtetteen.
t olinkos mä nyt 4 ja 5 , ja myös sairaanhoitaja silmäklinikalla.
...soitin jo kerran sinne, mutta epäilivät vain flunssaa, joka on tarttunut myäs silmään! äh.-.mä en usko..tuo kun on ollut niin pitkään jo reppanan silmässä..