1v 2vko ikäinen osasi mennä potalle!
Olen ylpeä! Lapseni sanoi " pissi, pissi" ja peruutti vaippa päällä potalle istumaan. Otin vaipan pois ja pissa tuli!
Ihanaa nauttia näistä edistysaskelista, tiedä vaikka kesällä olisi jo päiväkuiva.
Kommentit (5)
Nykyään päivät ilman vaippaa ja tekee usein itse pottaan ilman kannustusta kakat ja pissat. Monesti minä sanon pojalle, että kävisi potalla... Hienoa, ole ylpeä itsestäsi ja lapsestasi :)
Aloin istuttamaan lasta potalle n. 5-kuisena, sitä ennen lavuaariin tuli tarpeet...
Meillä ei muuten mennyt noin hienosti. :(
Toka lapsi 1-vuotiaana teki parit kakat ja muutamat pissit pottaan, mutta sitten jostakin syystä tuli ongelmia ja homma loppui. Ja loppujen lopuksi käytti 3-vuotiaaksi vaippoja. Lopulta käärin kotona matot rullalle ja totesin vaipojen käytön loppuvan nyt. Mies valitti, kun tuli sotkuja. Palattiin vaippoihin. Urputin katkerana, ettei mies tee asian eteen mitään. Lopulta mies yllätti mut ihanasti, kääri matot rullalle taas uudestaan ja aloitettiin vaipattomuus. Ja ei siinä kauan kestänyt, kun tyttö tuli kuivaksi.
Muistakaa kehua kovasti! Kiitosta ja kehua! Kiristäminen ja pakottaminen ei auta mitään. Ja jos ei onnistu, niin sitten ei. Kuulemma liian ankaralla ja aikaisin aloitetulla siisteyskasvatuksella voi aiheuttaa haittaa esim. lapsen tulevalle sukupuolielämälle. Eli olkaa lempeitä!
tehnyt joka päivä yhden, tai useamman pissan pottaan. Kakan tekee silloin, kun näen, että alkaa äkistää ja vien potalle. :)
Ikinä lapsen ei ole pakko ollut potalla istua, jos on vain noussut pois. Monesti on siivottu lattialtakin pissat.
Aina muistettu kehua ja itsekin lapsi aina taputtaa, kun onnistuu.
Tästä se lähtee! Piti ihan miehelle soittaa töihin... :D
AP
Taitaa olla tyttö sulla siellä : )