Mies ärsyttää. Mihin mä voisin lähteä tänä iltana?
Menee hermot eikä meinaa naurettavan nahistelun takia. Olen niin ärtynyt mieheeni ja koko asuntoonkin, että on pakko päästä edes yhdeksi illaksi pois. Tahdon lähteä jonnekin samalla hetkellä, kun mies tänä iltana tulee kotiin. En vaan keksi mitään, minne lähteä... Kaverit asuvat kaukana, ja mitä sitä nyt yksin keksisi tehdä...?
Tuorein ärtymyksen aihe on tämä: tänään on tulossa päivällä virallisissa asioissa eräs ihminen meillä käymään ja siivoilin eilen. Muistutin miestä useamman kerran, että silittää paitansa, koska en ole ehtinyt silittää vaatteita (minä silitän usein kaikki kerralla, mutta ihan yleisesti silittää itsekin), ja hän mutisi joojoota. Paita jäi kuitenkin. Aamulla minä olin pahalla tuulella ja tein jotain, kun mies tuli kyselemään, että silitänkö hänen paitansa, kun hän itse oli nukkunut vähän pommiin (valvoi pleikkarinsa kanssa puoleenyöhön). Minä ärähdin, että en nyt todellakaan kerkiä ruveta hänen paitojaan huoltamaan, mitäs ei itse huolehdi yhtään asioistaan. Olisin kyllä oikeasti kerinnyt, mutta ärsytti. Mies silitti sitten paitansa, mutta paiskoi tavaroita ja paukutteli ovia eikä puhunut mitään sitten ennen lähtöään. Jätti kaikki tavaransa levälleen, ja ovella ulos mennessään oli potkassut oven edessä odottaneen roskapussin syrjään niin, että haisevaa roskaa oli sitten lattialla ja matolla ja pääsen pesemään juuri pestyjä paikkoja. Aargh!
Kommentit (2)
Jos ei muuta, niin ainakin tosiaan johonkin kahvilaan voisi mennä lukemaan (kirjasto lienee illalla suljettu) ja istuskelemaan. Ehkäpä elokuviinkin? Miksiköhän tuntuukin niin kummalta mennä yksin elokuviin?
uimaan, laskettelemaan, lenkille, kahvilaan lukemaan tai kirjoittelemaan, kirjastoon lueskelemaan, jumppaan (kuntosaleilla jumppia jonne voi mennä vaan), kyläilemään, yleisöluennolle, konserttiin, baariin, tanssimaan, tanssikurssille, avoimeen keskusteluryhmään.
Lue lehdestä " minne tänään" -palsta. Siellä on näitä kaikkia ja kaikkiin voi mennä yksin:)