ÄÄKK!!! Tyttäreni on ottanut tatuoinnin ilman lupaa!
15-vuotias teinikapinalliseni otti viikonloppuna tatuoinnin ilman lupaa. Onko tuo edes laillista. Paikka oli kuulemma ihan puhdas ja hygieeninen (todellakin toivon näin!). Onneksi tatuointi ei ole kauhean iso ja eikä kauhean ruma, sellainen pieni aurinko selässä.
Silti olen niin vihainen ja surullinen. Vihainen olen sille tatuoijalle. Taidanpa soittaa firmaan muutaman valitun sanan!
Kommentit (60)
Et tyttäresi on voinut valehdella ikänsä. Sitä taas et voi kaataa tatuoijan niskaan. Tai hän on lapun kysynyt ja tyttäresi on sellaisen itse tekaissut.
Varillisissa tatskoissa on enemman raskasmetalleja kuin mita ikina voi ruoan mukana saada. Miksi pistattaa itseensa myrkkyja ollakseen halvan huoran nakoinen? Sitten ostetaan mukamas jotain bio-ruokaa ja voivotellaan kadmiumpitoisuuksia.
Miettikää, tästä aloituksesta on yhdeksän vuotta, yhdeksän! Perhana, olin silloin kolmannella luokalla kun ap kirjoitti ongelmastaan tänne, hämmentävää.
Pahin painajaiseni. Tai no ei, mutta pahin pinnallinen painajaiseni vrt. joku häpeäisi trans-lasta tai pissistä
En lue ketjua mutta alaikäinen saa tehdä omalla työllään ansaitsemalla rahalla merkitykseltään vähäisiä oikeustoimia (lue:sopimuksia) eli tatuointi ei ole merkitykseltään vähäinen, jolloin vanhempana voit purkaa sopimuksen. Meillä oli sopimusjuridiikan tunnilla nimittäin juuri kuvailemasi tilanne esinerkkitapauksena. Ratkaisuna esimerkkitapauksessa oikeus määräsi tatuointiyrityksen maksamaan tatuoinnin poiston.
jaa että jos 15 valehtelee ikänsä tatuointiliikkeessä ja allekirjoittaa vastuuvapautuslomakkeen ennen kuvaa ja tatuointiliike joutui vastuuseen. Tyttärelle voi tommosesta tulla vastapalloon lievä petos syyte. Suomalaiset _ammattiliikkeet_ on hygieniatasoltaan puhtaita, suurin osa nykyajan tatuoijista käyttää kertakäyttöisiä välineitä, lopuilla on autoklaavit ja vastaavat välineet ja tietotaito välineiden steriloimiseen. Se ei ole liikkeen vika jos tyttäresi on valehtelija ja idiootti. Joku ehdotti aluehallinto viranomaista? Mikä lupa lähtee ja miten muka?
No nyt 9v myöhemmin teini on jo 24v. Montako tatskaa vai onko poistot menossa?
mistäs liikkeestä sai tatuoinnin itsekkin voisin käydä ottamassa ;)
Kyllä tuo ihan laillista on, koska laissa ei ole mitään mainintaa tatuoinnin ikärajoista.
Itse sain 16v. lahjaksi tatuoinnin äidin kaverilta, ihan ammattilainen oli ja tehnyt äidillekin ainakin 4 tatuointia.
Sellainen pistetekniikalla tehty kuun sirppi ranteeseen tuli enkä ole katunut ollenkaan! :)
itse olen 15 ja omistan 4 tatuointia ja otan 1 lisää huomenna ja isonna 1 ja ne eivät ole mitäään tyhmiä ja vanhempien lupa on eli en nää miksi pitää tehdä niin isojuttu asiasta
Tuokin teini on nyt 28-vuotias.
Mutta miten ihmeessä sivulla 2 on vuosien 2013 ja 2015 viestejä, joiden jälkeen jatkuu vuoden 2006 jutut??
Onneksi olkoon !
Miltä se tuntuu nyt "kasvattaa" pilaantunutta lihaa, joka on bio-jätettä ennen kuin on edes täysi-ikäinen ?
Sehän kyllä tiedetään että minkälainen kyläpyörä & pirihårå tuosta muikkelista lopunviimein tulee.
No niin, olet siis AP ansainnut Kaikkien Kasvattajien Kuningas -mitallin! Oletko nyt tyytyväinen suoritukseesi?
sirppi kirjoitti:
Kyllä tuo ihan laillista on, koska laissa ei ole mitään mainintaa tatuoinnin ikärajoista.
Itse sain 16v. lahjaksi tatuoinnin äidin kaverilta, ihan ammattilainen oli ja tehnyt äidillekin ainakin 4 tatuointia.
Sellainen pistetekniikalla tehty kuun sirppi ranteeseen tuli enkä ole katunut ollenkaan! :)
Kiva kun tulit tämän kertomaan! Ap varmasti edelleen odottelee neuvoja tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
sirppi kirjoitti:
Sellainen pistetekniikalla tehty kuun sirppi ranteeseen tuli enkä ole katunut ollenkaan! :)Kiva kun tulit tämän kertomaan! Ap varmasti edelleen odottelee neuvoja tilanteeseen.
Pitkämielinen on AP siinä tapauksessa, aloitus on tehty vuonna 2006 :D
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon !
Miltä se tuntuu nyt "kasvattaa" pilaantunutta lihaa, joka on bio-jätettä ennen kuin on edes täysi-ikäinen ?
Sehän kyllä tiedetään että minkälainen kyläpyörä & pirihårå tuosta muikkelista lopunviimein tulee.
Tatuoinneilla ei ole tapana vaikuttaa ihmisen persoonaan.
Oman ensimmäisen tatuoinnin otin 16v ja ihan olen tasapainoin töitä tekevä kolmen avioliittoon syntyneen lapsen äiti. Omakotitalossa asutaan ja perusarkea elellään ilman piriä tai edes alkoholiongelmaa.
Katsokaa huviksenne milloin ketju on aloitettu. Ap:n lapsi on jo reilustti yli täysi-ikäinen.
pitää tatskastaan nykyisin?