Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄÄKK!!! Tyttäreni on ottanut tatuoinnin ilman lupaa!

Vierailija
13.01.2006 |

15-vuotias teinikapinalliseni otti viikonloppuna tatuoinnin ilman lupaa. Onko tuo edes laillista. Paikka oli kuulemma ihan puhdas ja hygieeninen (todellakin toivon näin!). Onneksi tatuointi ei ole kauhean iso ja eikä kauhean ruma, sellainen pieni aurinko selässä.

Silti olen niin vihainen ja surullinen. Vihainen olen sille tatuoijalle. Taidanpa soittaa firmaan muutaman valitun sanan!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:40"]

Ei ole laillista. Rikosilmoitus?

[/quote]

9 vuotta myöhemmin on hankala tehdä.... Et sun ehdotus tuli vähän liian myöhään.

Vierailija
22/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:41"]

Älä nyt, itekki laittanu tatuointeja liian nuorena (18v nyt siis 22v) jotka ärsyttää muttanekin saa joskus pois jos oikeen haluu, ei elämä oo nii vakavaa jonkun tatuoinnin takia ja olisit tyytyväinen että on pieni ja ei näkyvällä paikalla, sano tytölle että kiva kun tommosen otit etkä mitään isoa.

[/quote]

Voi hyvä luoja! 9 vuotta vanha ketju!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ilmoa vaan kehiin aluehallintovirastoon, lähtee urpoilta luvat!! Ja joutuu mustalle listalle!!

Vierailija
24/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa.

Vierailija
25/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten täytyy olla vanhempien lupa.

Vierailija
26/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on voinut myös olla lappu " vanhemmalta" lupana.

Mutta tatuoija on tosiaan toiminut väärin kun ei ole ottanut lupa-asioista selvää..

PS: Helpotukseksesi, jos tatuoijalla on oma ateljee jossa työtään tekee niin takaan että on siisti ja hygieeninen paikka.

Mistähän tytöllä on rahaa ollut, tuollainen maksaa vähintään sen 50e

Toivottavasti tatuoija ottaa opikseen, mutta korvausta tuosta ei kyllä taida saada.

Tästä oli taannoin juttua jossain lehdessä..

Vierailija
27/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testeihin ilman muut!!! se ei mitään maksa ja joutuu tyttökin miettimään mitä olisi voinut tapahtua.

ja JOS on oikea firma missä teetetty, ota sinne yhteys ja tee valitus!

jos nyt et toimi, niin tyttösi saa kuvan ettet oikeasti välitä, puhut vaan.. ja mitä sitten seuraavaksi?

Vierailija
28/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei nyt kamalasti mielestäni kannata hysterisoitua, ei tatuointi niin paha/iso juttu ole, varsinkaan jos ei ole mikään rystysiin tatuoitu HATE.

Vierailija
29/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen tatuointi tehdään erillisellä eli omalla koneeseen kiinnitettävällä neulapäällä eli mitään tautivaaraa ei kyllä ole kunhan kyseessä on liike ts ateljee.

Vierailija
30/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten otat yhteyttä paikalliseen kuluttaja-asiamieheen ja kysyt neuvoa miten toimia.

JA VASTA SITTEN soitto tatuointiliikkeeseen, silloin sinulla on faktat eikä puhelu mene syyttelyksi.

Onnea yritykselle. =)

Vierailija
31/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitkin jo hyviä neuvoja. Ota selville liikkeen nimi, soita kuluttajasuojaviranomaiselle ja sitten vasta liikkeeseen.

t. tatuoitu äiti :)

Vierailija
32/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oltu kysytty. Eikä ainakaan mun mielestä tyttö näytä niin vanhalta, että sitä 18-vuotiaaksi luulisi. Eikä muuten ikääkään oltu edes kysytty ollenkaan!!!

Taidanpa ottaa yhteyttä samantien kuluttaja-asiamieheen. Tatuointiliikkeen kyllä tiedän, se on tässä aika lähellä ja näyttää suhteellisen siistiltä ulospäin.

Olen kyllä vieläkin todella kiukkuinen. Mulla ei varsinaisesti ole mitään NÄTTEJÄ tatuointeja vastaan... Itsellänikin on yksi pieni.

ap

Vierailija
33/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole muissakaan asioissa niin huolellinen.

ja onko 15 veellä tosiaan sellaisia rahoja? vai miten on maksun suorittanu? hui kauhee mitä tuli mieleen..

muista ap kuitenkin reagoida, koska se on vähintä mitä voit lapsesi hyväksi nyt tehdä. jos painat villasella, niin annat ymmärtää että on OK tehdä asioita jotka on a)laittomia b) vaarallisia (tautiriski) c) et välitä mitä lapsesi loppujen lopuksi tekee. se on rajojen hakua tuo, ja sinä päätät missä ne menee. lapsi hakee niin isot rajat kuin vanhempi antaa.. eli jos se raja ei ole tässä.. niin missä sitten?

ja tämä ei poissulje sitä, etteikö se tatska olisi ihana :) mutta sinuna en menisi sitä ihailemaan, ENENNEN KUIN asia on viety loppuun asita, ja tyttö ottanut opiksi.

tule kertomaan miten kävi :)

Vierailija
34/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se tekijä!

Vierailija
35/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei välttämättä ole muissakaan asioissa niin huolellinen.

ja onko 15 veellä tosiaan sellaisia rahoja? vai miten on maksun suorittanu? hui kauhee mitä tuli mieleen..

muista ap kuitenkin reagoida, koska se on vähintä mitä voit lapsesi hyväksi nyt tehdä. jos painat villasella, niin annat ymmärtää että on OK tehdä asioita jotka on a)laittomia b) vaarallisia (tautiriski) c) et välitä mitä lapsesi loppujen lopuksi tekee. se on rajojen hakua tuo, ja sinä päätät missä ne menee. lapsi hakee niin isot rajat kuin vanhempi antaa.. eli jos se raja ei ole tässä.. niin missä sitten?

ja tämä ei poissulje sitä, etteikö se tatska olisi ihana :) mutta sinuna en menisi sitä ihailemaan, ENENNEN KUIN asia on viety loppuun asita, ja tyttö ottanut opiksi.

tule kertomaan miten kävi :)

Ja mä olen kyllä nyt reagoinut asiaan todella voimakkaasti. Eilen illalla asia paljastui ja koko illan mieheni (lapsen isä) kanssa mesosimme asiasta. Itkimme, keskustelimme ja paasasimme... Kaikkea mahdollista. Mä välitän tytöstäni, ja kyllä tyttärenikin sen tietää.

Tatuointi ei ole mielestäni ihana, mutta ei se onneksi ole kamalan hirvittäväkään.

Emme ole aikaisemmin kauheasti tatskoista puhuneet. Olen omasti kertonut taustaa, kun on kysynyt. Tyttö on joskus syksyllä puhunut kuvasta, mutta sanoin, että sitten saa ottaa, kun on 18.

Tulen kertomaan, miten asian kanssa käy.

ap

Vierailija
36/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta reagoit kertomasi mukaan hyvin tilanteeseen.

mielenkiinnolla kuulen, mitä tatskan tekijä on asiast mieltä!

itsekin tykkään tatuoinneista, pienistä, ja itselle meinaan sellaisen ottaa.

tsemppiä!

Vierailija
37/60 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei niin ammattilaiselle joka olisi noudattanut lakia ikärajojen suhteen.

Vierailija
38/60 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei mistään vitun neuloistasaatanatuu mittänhiv:tä se on seksitauti idiootti

Vierailija
39/60 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankin voi saada HIV:n neuloista... VERIKONTAKTI! Monilla narkkareilla on HIV koska pistetty likaisilla neuloilla.

HIV:n voi saada seksistä, verensiirrosta ja likaisista neuloista.

Vierailija
40/60 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se menee, että sai äidiltään mallin. Yksi pieni ja kaunis tatska. Itse annan pojan tatskan hankkia ja ihan minun kanssa lähtee liikkeeseen.