¢¾SYYS 04 SISARET, nyt on PERJANTAI¢¾
Kommentit (45)
No se on sitä tekniikkaa :-)
Yksi lapsista on jo lähtenyt kouluun, kaksi pientä nukkuu vielä. Taitaa tuo viisivuotias jäädä kotiin tarhasta tänään, kun noin väsyttää. Lilli otti aamumaidot meidän sängyssä ja rupesi uudestaan nukkumaan kun minä nousin.
Eilen saatiin laatat valittua, sellaiset tummanharmaat pitkulaiset mosaiikit. Teesistä löytyi oikeanlaiset. Toivottavasti teillekin Mimmuli löytyy vielä sellaiset kuin haluat.
Pressagalluppiin vastaan näin: Yleensä olen hyvin puolueuskollinen. Mutta näissä vaaleissa puolueeni ehdokas on innolla viemässä minua Natoon, jonne en missään nimessä halua. Joten en oikein tiedä ketä äänestäisin. Pyysin vaalikoneilta apua: Yksi vaalikone tarjosi minulle Mattia, toinen Tarjaa ja kolmas Timo Soinia, joka nyt on vihonviimeinen jota voisin kuvitella äänestäväni (anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata). Luulen, että ääneni saa Matti, koska Tarja ei tarvitse ääntäni ainakaan ensimmäisellä kierroksella. Sitä paitsi, juttelin Matin kanssa paikallisen Prisman pihalla viime viikolla ja hän vaikutti fiksulta mieheltä. Mutta mieleni voi vielä muuttua. Ja toisesta kierroksesta en sano vielä mitään.
Nyt pienimmäinen heräsi, täytyy antaa puuroa.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Tuntuu jo ihan päivältä, vaikka aamu onkin. Herätys kun on klo 6.30 niin tässä vaiheessa on päivä pitkällä. Nukuin ilman nukahtamislääkettä ja nukuinkin hyvin. Kyllä siinä vaan on eroa, luonnollinen hyvä uni on paljon virkistävämpää. Otin alkuviikosta kolmena iltana puolikkaan tbl, kun alkoi pää hajota univajeeseen. Nyt oon päättänyt olla ilman kun alkaa olla taas ajankohtaiset ajat raskautusprojektissa - ja muutenkin haluan selvitä uniongelmistani jollakin muulla tavalla.
Lila, hienoa että istukan reuna oli kivunnut pois tieltä! Lepäilehän tosiaan ja paljon jaksamista liitoskipujen kanssa.
@iti80, V:llä oli myös tuota kylmäurtikariaa. Meni kuukaudessa ohi, taisi liittyä johonkin virustautiin. Täällä vastaanotolla on aika paljon näkynyt samaa ilmiötä pikkuisilla, onkohan täälläpäin liikkeellä jotain virusta mikä erityisesti altistaa tuolle vaivalle? Toivottavasti menee pian O:ltakin ohi!
Mimmulin kanssa jännitän työhaastattelun tulosta! *peukut pystyssä* Kaakeleiden valinta on taatusti lähes mahdotonta puuhaa. Minä en osaa valita typylle ison tytön sänkyä!! Haluaisin 1)nätin 2) laadukkaan 3)jatkettavan 4) pinnasängyksi pinottavan 5) irrotettavalla turvalaidalla. En oo vielä sellaista löytänyt. Ikean reissu eilen ei tuottanut tulosta. Muuten oli kyllä kivaa, varsinkin typyllä joka tutki jokaikisen välikön :)
Ulkona liikkumisesta: meidänkin taaperomme keksi tällä viikolla että saappaissa ja haalareissa voi kävellä. Ja nyt mennään lujaa. Ihana katsella kun pieni valloittaa maailmaa! Meidän kodin lähellä on sellainen lasten liikennepuisto, liikekeskuksessa jossa on " lattialämmitys" eli ei oo maa jäässä. Siellä on hyvä ulkoilla näillä pääkallokeleillä.
PresidenttiG: taidan minäkin kallistua Haloseen. Vanhanen on jotenkin liian väritön ja Niinistön arvomaailma ei kohtaa omaani. Hautalasta pidän myös, mutta mun mielestä ei ole presidentillinen hahmo - ehkä myöhemmin? Äänestän täysin henkilöä, en puoluetta.
Huomenna on päivystys, onneksi aamuvuoro 9-16 niin saa viettää iltaa ihan rauhassa kotona. Seuraava viikonloppuvuoro onkin onneksi vasta helmikuun lopulla.
Simam, tänäänkö joulu siis virallisesti loppuu? Mitä tehdä kukoistavalle joulutähdelle?
- tea -
Mulla on vähän samanlaiset fiilikset kuin ynikselläkin, kotitöitä saa tehdä ihan niska limassa, viedä ja hakea lapsia kouluun ja niin edespäin, mitäs sit kun mä JOSKUS saan tai löydän sen työpaikan, kuka silloin tekee kotihommat?! Mua ahdistaa kans tää ainainen siivoominen, ruuanlaitto, pyykinpesu...
Kiitoksia kovasti kaikille kun toivotte tänne jaksamisia, sitä TODELLAKIN tarvitaan, eihän siinä epilepsiassa mitään, mut kun rakas mieheni on sitä mieltä että kaikki hauskuus jää nyt sitten pois, ei pääse harrastamaan autourheilua, joutuu ehkä vaihtamaan työpaikkaa( mikä tietenkin vaikuttais suoraan meidän tuloihin)
lääkäri kirjoitti jo sille lääkityksen, mutta oli sopinut lääkärin kanssa et käy ensin siinä kokeessa ja sit rupee syömään lääkkeitä, jos jotain ilmenee. Mistä tullaankin seuraavaan aiheeseen, meillä on aika hiljaista tuolla sängyn puolella, ei sen puoleen eipä ole hirveästi edes halailtu saatikka pussailtu, meillä mies vaan tiuskii periaatteessa meille kaikille. Huomaa että liian paljon funtsii tuota edellämainittua. Muutenkin vähättelee kohtaustaan, tai ylipäätään koko nuppiaan, päänsärkyä kummiskin lähes päivittäin, kyllähän senkin pitäisi varoitella jo jostakin! Eikös miehet yleensäkin vähättele omia sairauksiaan?!
Pressakyselyyn vastaan, etten ole seuraillut ollenkaan vaalijuttuja, mutta periaatteessa ehdokas on valittuna, eiköhän istuva pressa osannut hommansa ihan hyvin, siispä hän ehkä saa ääneni.
Eilen huomasin että meillä on jo iso tyttö, pyykkejä laitteli mun kanssa, ruoka-aikaan näytti mihin ruoka laitetaan lämpiämään(mikro), illalla taas näytti isälleen mihin kuuluu paperilaatikko( saunan lämmitykseen) vaipan osaa viedä roskikseen ja paljon muuta. Eilen sanoi taas uuden sanan ja se on kisssa, oikein nauratti kun ässät oikein sihahtaa suusta! Sanakri saapui häiritsemään, joten nähdään taas!
Meillä on maailman surkein sairastaja mies! Varsinkin siis kaikki fyysiset sairaudet on maailman loppu lähes.
T: Ynis
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6130614&p=&mpage=4&tmode=…
eilinen on tuolla.
Saamuska, " kiva" että joku muukin taapero levittää kamat pitkin lattiaa... -nimim: erittäin kyllästynyt keräilijä-
Amysah, miehesi taitaa olla Erittäin Huolestunut, sairastuminen vaikuttaa niin moneen asiaan. Tuollainen tiuskiminen, josta kerroit, kuullostaa minusta " naamioidulta" huolelta. Jaksamista koko perheelle!
Äh, unohdin jo muut asiat, joihin piti jotain sanoa.
Eilen oli ihan samat ajatukset ku Yniksellä!päivällä siivosin ja illalla pyykkäsin ja tein ruokaa ja mies tulee töistä ja hänen on pakko saada nukkua...Aloin tosiaan miettiä et mitä sit ku olen töissä!Ja nytkin tämä väsymys on ikuista ni mitä sitte...Voi KääK!!!
Illalla sitte luin viimekesän kaksplussaa(mul on vähä jälessä lukeminen ku ei ehi) Ja siinä oli koulun alotuksesta miten se muuttaa koko perhettä ja ajankäyttöä ja sitä sitte aloin miettiä..Ku poika lähtee kouluu typy täyttää kolme eli siinä samalla sen pitäs alottaa tarhassa ja mun etsiä ja alottaa työt..Menee yöunet jo nyt! Paras olis ku en töitä ihan äkkii sais...tai sit pillerit pettäs täs vuoden sisällä ;) Myiskö joku mulle vanhoja...Joo ihan paniikki tulee ku miettii asioita!
Ois ihan lähtee huomen tyttöporukas shoppailee,mut ei nyt onnistu :-(
Varmaan pääsis herkkukaffelleki....
Niin sitä Tean lounasta olen tässä kateellisen miettiny minäkin...Syötän typyn ja jos saan mulle jotain äkkii väsättyy,lämmitettyy ni ku pääsen syömää typy ei enää viihy vaa tahtoo sylii ja maistelemaa mun lautaselta!!
Kävelin aamul puiston ohi ja se on ihan jäässä!!Tylsää!
Ei jaksas sisälläkää kökkiä taas!!
Amysah.toivottavasti teillä tuo miehen tilanne selviää.kurja juttu
Typy tyhjentää tai täyttää roskista...apua
jatu
T.myös yksi erittäin kyllästynyt keräilijä
...vastauksena Tean joulun loppukysymykseen. Muttamutta, joulutähden kohtalo? Nämähän on toisaalta vain ihmisten sopimuksia, kasveilta ei ole kysytty mitään, joten kukkikoon!
Jatu: mulla on afrotanssitunti just perjantaina - kahta liikunnallista toimintaa saman päivän aikana en taida tässä alkuvuoden innossanikaan pystyä aloittamaan:)) Kunhan sille yhdellekin raahautuisi.... (ensi viikko osoittaa suunntelmien toteuttamiskykyni).
Amysah: voih, miestäsi ja teitä kaikkia, kun ei vielä suostu huoltansa tunnustamaan.
Ynis: työssäkäyvänä ja useastikin täälläkin kodin tilasta valittaneena (ja valituksesta ajoittain viisastuneena) voin suositella seuraavaa metodia: työmatkalla psyykattava itsensä tilaan, jossa ei käytä kaikkea huomioitaan ympäristön siisteyteen tai vaikka käyttää, ei sitä sano ääneen (ääneen sanominen pahentaa tätä syndroomaa, huomattavasti. Kokemusta on! tämä psyykkausvaihe on ensiarvoisen tärkeä, huom!). Ensin huomioi lapset ja miehen. ei tartte tuntitolkulla, mutta pari ystävällistä sanaa ja elettä tekevät jo ihmeita. (mies saattaa kyllä jäädä vähän vähemmälle huomiolle.) ruokapuoli kantsii hoitaa myös, nopeata ja maukasta - jokaisen vanhemman unelma - meillä usein pastaa ja tomaattisoossia, kun kaikki siitä tykkää. tiskit ja siivoukset voi yrittää jossain välissä, mutta vaikka jäiskin odottamaan, ei maailman tila tästä riipu (usein nykyään tiskaan - käsin, minä sissi! - " yöllä" , vartin liottelen käsiä vedessä ja tulee puhdasta jälkeä, eräänlaista terapiaa, siis). niin, kaikenlaista tältä väliltäkin on tullut tehtyä, ja tunnustan, että eilen viimeksi kotihirmu minussa pääsi esiin ja muutama p***le tuli lausuttua.
Ankkis: luistimiin palaan, eli mittasin pojan jalan ja oli 19 cm, joten ne isommat voisivat olla passelit. Miten hoidetaan myynti-osto -toimenpide? Mä olen kaupungilla joka päivä, onko aikaa tavata kaffen ääressä, jossain päin keskustaa?
Aavis, hienoa, että putkitus sujui mallikkaasti! Pusu reippaalle Motille.
Meidän pikkuheppu sai eilen kutsun kivesleikkaukseen (laskeutumaton kives toisella puolella), ja vaikka tiedän ettei ole mikään radikaali toimenpide, vaan päiväkirurginen ja rutiiniluonteinen (esikoiselta leikattu molemmat), niin silti toivoisin ettei tartteis tällaisia asioita ihmisen kokea (tarkoitan tällä operoitavaa henkilöä, en omaa operaatioahdistustani). Leikkaus on parin viikon kuluttua, jäiks.
loppuhuipentuma eli Pressag: äänestän naista ja ekalla kierroksella hautalaa, koska pidän hänen keskustelevasta otteestaan. virassa olevaankaan kohtaan ei mulla ole mitään hampaankolossa ja tokalla kierroksella äänestän sitten taas naista. yöllä näin unta, että niinistö valittiin ja vähän oli kylmä hiki herätessä.
työläinen-s.
Hieno tekosyy päästä piipahtamaan tänne tuttuun ja turvalliseen seuraan!
Luin kyllä pinot läpi, mutta kaikkihan ei tähän päähän jää. Mutta jotain kumminkin. Elikkäs:
-Onnea Onskalle ja Nealle kävelemisen taidoista! Oliko muita vielä? Antsakin oli tainut jo askeleita ottaa.
-PressaG: en taida jaksaa lähteä äänestämään sunnuntaina, harmi sinällään jättää äänioikeus käyttämättä, varsinkin kun nyt kerkisin seurata ihan oikeasti noita keskusteluja ja ehdokkaita tarkemmin. Ehdokaskin olisi tiedossa ja vaalikoneitakin kävin testailemassa, aikalaillahan nuo antoivat " oikeita" vastauksia" . Huom. tämä oli siis raskausaikana, nyt en ole kerinnyt edes säätiedotusta telkkarista katsoa...
-SänkykamariG: Mitä se sellainen? Ei huvittanut raskauden loppuaikana, nyt ei saa, mutta ei kyllä huvittaisikaan!
-T@hti ja Lila: kiva, että ultrat on olleet ok. Nyt vain jaksamista raskauteen ja levätkää aina kun vain voitte!
Ja sitten oma (.), joka on vähän kutistunut:
Nyt sitten opetellaan tätä vauva-arkea. Onneksi iskä on kotona ja touhuaa T:n kanssa, muuten tästä ei selviäisi. Siinäpä kysymys, miten pärjään sitten kun iskä lähtee töihin? Onneksi siihen on aikaa vielä toista viikkoa, josko oisi sitten jo hajulla paremmin tästä kaikesta. T ei hirveästi ole osoittanut mustasukkaisuutta tai kiinnostusta pikkusiskoa kohtaan, jotenkin siitä kasvoi yhdessä yössä iso poika, johonkin se vauva hävisi. Tuntuu että sairaalassa olon aikana T oppi monta uutta sanaa ja syöminenkin itse oman lusikan kanssa oli mennyt monta astetta parempaan suuntaan. Mutta edelleenkin massu vaivaa, ilmeisen sitkasta tuo vatsatauti, joka on viikon kohta yllännyt, tosin T:llä vain löysiä kakkoja ja pitkiä pieruja, ei oksentelua enää moneen päivään.
Neiti on kyllä suloinen, on saanut sekä äitin että iskä kiedottua pikkusormen ympäri. Päivällä paljon nukkuu, yöllä ei... mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä, että näin pienillä ei ole vielä rytmiä. Tosin T:n kanssa rytmiä haettiin melkein 8 kk :(
Vaaleanpunaisia vaatteita ja mekkoja olen ihastellut ja niitä ollaan lahjaksi saatu. On ne niin suloisia ja ihania. Kyllä vaaleanpunainen on ihan virkistävää kahden sini-harmaa-musta-ruskea-linjan jälkeen.
Ja lopuksi TUHANNET KIITOKSET KAIKISTA ONNENTOIVOTUKSISTA! Mimmu, neiti 6 vrk sekä touhu-T 1v4kk
PS. Kummallisia nuo synnytyshormonit, vaikka en ole saanut viikkoon nukkua kuin muutaman tunnin vuorokaudessa, en ole väsynyt (vielä!). Tämä olotila voisi jatkua pidempäänkin....
Ensin kerron teille, ketä aijon äänestää. Meillä oli miehen kanssa hyvä keskustelu (klo 23 illalla, kun oli tullut Porista klo. 22. En ole tienyt että Porin on niin kaukana Helsingistä) politiikasta. Mä ajattelin äänestää naista, Halosta, hän on fiksu, suvaitsevainen ja kaupunkilainen. Mulle on tärkeää että edes Suomen korkeimmassa virassa on nainen, kun monessa muussa tärkeässä virassa ei ole naisia. Mutta vaalikona sanoin selvästi että mun pitää äänestää Niinistöä. Periaatteessa pidän tyypistä, mutta koen ettei kokoomus aja mun asiaa (vaikka presidentti on kaiketi puolueeton). Mieheni, joka on Niinistön ihailija, sitten valisti ja kertoi monta hyvää argumenttia ko. henkilön ja puolueen puolesta. Ja tottahan se on ettei Suomen oikeisto ole kovin oikealla. Mutta äänestä Halosta kumminkin. Äänestä lähes aina henkilöä, yleensä naista, puolue on ollut uesin Vihreät ja muutaman kerran RKP.
Aamulla otti päähän. Lähinnä se, että mies tekee liikaa töitä, ei huolehdi itsestään saati sitten muusta perheestä. Mutta ilahduimpi kovasti, kun kosmetologi soitti ja kysyi, että pääsenkö tänään tulemaan jo aiemmin? Olin täysin unohtunut, että menen tänään joululahjahoitoon. Ihanaa. Niin, ja olin kyllä muistanut pyytää lastenhoitajan.
Saman aamuisen ketutuksen tuloksena, sovittiin (minä päätin ;)), että palkataan meille siivooja väh. 2 x kuussa. Mies kuitenkin saan näistä matkapäivistä km-korvaukset ja päivärahat, joten miks niitä ei voisi käyttää näin. Ajattelin, että jos edes joka toinen viikko täällä siivottais kunnolla, muuten voi sitten vähän näyttää imuria ja sutia vessaa. Muakin siis ottaa niin päähän nämä kotityöt, muuten kyllä tykkään olla kotona lasten kanssa.
Mukavaa, että Motti sai putket ja toivotaan, että ne auttaa. Siskon tyttö putkitetiin myös vähän aikaa sitten ja hän oli myös tosi itkuinen pitkään nukutuksen jälkeen ja oksenteli vielä illallakin. Toiset on kovin herkkiä, vaikka putkituksessa ei nukutus ole kovin syvä.
Toivotaan, että Mimmuli saat paikan. Olisit kyllä ihana ja empaatinen pappi.
Nyt menen sitten siivoamaan, kun vielä tänään ei kukaan muukaan sitä tee.
PL
MIMMULLE JA PIENELLE TYTTÖSELLE ONNEA!
Tänään perhekerhossa oli tuttu äiti,jolla laskettuaika viikon päästä. taas oikein olan takaa höpöteltiin synnytyskokemuksia ja voi että vauvakuume nousi kohisten.......Eilen aloitin Zerazette vai miten se nyt kirjotettiinkaan minipillerit. Miehen kaanssa on keskusteltu kovasti(ja riideltykin) monena iltana ja myönnyin ja oikeastaan näen itsekkin mieleenä ottaa lisäaikaa parisuhteelle. Kortsun kanssa ehkäisy on varma ,kun ei ole seksiä melkein ollenkaan ja muutenkin on ollut aika stressaavaa ja koetteleva parisuhteelle kun on ollut näitä asuntoprojekteja yms. että kyllä se on parempi panostaa nyt parisuhteeseen ja jospa mies siitä lämpenis lapsentekoonkin kevään myötä. Ainakin näin lupaili. Mä en vaan oikein tykkäis syödä enää mitään hormonaalisia juttua,mut kokeillaan nyt muutama paketti.....mietinkin et oisko pitänyt kokeilla tässä tilanteessa noita ehkäisy-vaahtoja,olin moiset aivan unohtanut. onkos kellään niistä kokemusta?
Pressavaaleissa vähän samalaiseen strategiaaan taidan kallistua kuin Simam,eka kierroksella Hautala ja toisella Halonen,ellei sitten jatkoajalla mieli muutu. Toivottavasti tulis 2.kierros. Aika huonosti oon jaksanut kattoo vaalikeskusteluja.
Meillä muuten on t' m' kin asunto melkein myyty, alustava tarjous on tehty. yksi huoli sitten vähemmäksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille. mä lähden huomenna Turkuun tapaamaan yhtä ystävää ja olen siellä yötäkin,ekaa kertaa yksin lähden,jo on aikakin!
tiivii ja Vilho
Arki kyllä kahden pienen kanssa huolestuttaa minuakin. :-/ No, Jekkuli on selvinnyt, niin ehkäpä mekin! :-) Miehen isyysloman loppuminen tuntui viimeksikin minusta ihan hirveältä. Taitaa olla yleinen tunne. Minulla on yksi kaveri, joka on ollut tyytyväinen isyysloman loppumisesta?? Niin, hänellä oli sitten yksi hoidettava vähemmän, kun sai miehen töihin... Aika karua. Luulisi että mies ymmärtää auttaa, mutta ei mies ei tee kotitöitä, niin ei tee, vaikka toinen on juuri synnyttänyt. Minä kiehuin raivosta, mutta mitäpä se auttaa mitään minun tilanteeseen sanoa...
Sini heräsi..
Lila75
Meidän yö oli hyvä. Mietin illalla kun mentiin nukkumaan ja Onni pari kertaa tais itkasta, että voi voi, taitaa tulla levoton yö uuden taidon takia. Mutta eipä tullutkaan. Itsekin nukahdin aika pian ja heräsin seuraavan kerran vähän yli 7. Mies oli lähdössä töihin ja Onni nukkui edelleen! Heräs sitten vähän ennen puolta kasia. Eli nukkui melkein 12h. Itsekin nukuin piitkästä aikaa tosi hyvin.
Tämä laittaa miettimään, että pitääkö päiväunia alkaa rajottaan, että yöt pitenis mutta toisaalta on kiva joskus nukkua päivällä itsekin, jos on työilta tiedossa. Enkä nyt toisaalta yhden yön perusteella menis muuttamaan mitään.
Voi hurja. Jos meillä olis tässä nyt joku viikon ikäinen vauva vielä, niin missähän oltais kohta... En vois kuvitellakaan jaksavani. Vaikka pakkohan se olis. Mä oon sata varma, että mulle ei tule ikinä vauvakuumetta ja siksi varmaan pitää järkipäätöksellä joskus alkaa yrittään Onnille kaveria. Eri asia on se, haluanko, että tulis iso ikäero vai haluanko hyödyntää isomman äp-rahan... Mutta ei vielä nämä asiat ole kuitenkaan ajankohtaisia.
T-P
Heippa
Ah, täälläkö saa valittaa siivouksesta tai sen puutteesta?! Liityn kuoroon, tökkii pahasti. Minä ihan mielelläni imppaan ja pesen, järjestely ottaa päähän. Vaikka meillä on sata ja tuhat kertaa keskusteltu tästä samasta aiheetsa, aina se näyttää olevan niin että minä siivoan ja aloitan pisteestä nolla. Mieskin totesi aamulla lähtiessään että onpas inhottavan sekaista, Niinpä! Rakastan järjestystä, mutta järjestyksen pito on vaikeaa jos tavaroille ei ole tilan puutteen vuoksi omia paikkoja. Motin levittämiset on pientä näihin paperikasoihin jne. Ja mies on sitä mieltä, että lisätilaa ei tule ennenkuin olen töissä ja vielä en halua töihin ainakaan tänä vuonna. Iskee epätoivo jos ajattelen että tätä ahtautta jatkuu vuosikin. Ymmärrän toki ettei mies halua ajaa taloutta liian ahtaalle, mutta....Taidan tuoda tänne pahvilaatikkoja ja kerätä kaiken minkä kiinni saan varastoon. Ainiin, se varastokin on (taas) yksi kaaos: GRR...
Voi tätä valittamisen ihanuutta:)
Motti nukkui viime yönä todella hyvin, heräsi vain kerran syömään. Olemme tehneet historiaa. Nukkumisen seurauksena olen tänään ollut aivan poikkeuksellisen raato. Niin, Motille ei laitettu kuin putket, mutta se esilääkitys, jota ei siis automaattisesti laiteta, tekee olon jonkin verran huonommaksi. Illalla sitten jo pysyi ruoka sisällä ja pystyi kävellä, kovin väsynyt vain oli, mutta toivottavasti olo on nyt helpompi:)
Lilalle toivon kunnolla ja paljon lepoa, tulet kaiken liikenevän voiman tarvitsemaan maaliskuussa, joten nyt sitä on aika hankkia. Ja rautaa nassuun hetimmiten!:) Ja jaksua liitoskipujen kanssa, oelt joutunut niitä sietämään kyllä kohtuuttoman kauan.
Mitäs vielä? En muista. Taidan vielä järjestellä, muuten on siivottu. Ja sitten syön toivottavasti yksin:)
Aavis ja MOtti
Amysah, moni mies ottaa ajokortin pois oton lähestulkoon kastraationa. Kova paikka miehelle. Ja sitten vielä nuo työkuviot.. Kaikille tälläiset diagnoosit tulevat shokkina ja kukin reagoi niihin tavallaan. Vieressä kulkijan osa ei ole helppo alkumetreillä, mutta pure hammasta ja sinä tunnet miehesi hyvin. Tiedät varmaankn täytyykö hänen antaa olla omissa maailmoissaan hetken tiuskivana vai täytyykö illalla yritttää esittää täsmäkysymyksiä että miehesi saisi vähän oloaan purettua, esim. mitä olet ajatellut tästä ajokorttiasiasta, mitä pelkäät eniten tässä tilanteessa, jne.. Jaksuja toivotan edelleen. Parin viikon kuluttua tilanne on jo varmaankin valoisampi kun miehesi on ehtinyt vähän asiaa sisäistämään. Koita kestää!
Äiti, isä ja sisko (niin sisko..) ovat tulossa. Menen siivoamaan..
Lila75
Ynis: Voimis sulle, välillä se on vaan niin että jaksaa ja toisinaan yksi pieni asia saa epätoivon astumaan tilalle. Minäkin olen miettinyt kauhulla näitä työ ja hoitokuvioita ja kyllä miehellekin tarpeen tullen valaissut, että nyt saat tehdä suht rauhassa pitkiä työpäiviä, on aivan turha kuvitella että minä olen yksin se, joka hoitaa koko hoitoon viemis ja siivousrumban sitten kun olen töissä. Yleensä mies toteaakin että juu, ole vain kotona;)
Kiva että olet kiinnostunut luistimista. Tarkistan vielä, mikä on pojan kengännumero? Nuo luistimet on nimittäin jääneet pieneksi meidän viisivuotiaalle, jonka talvikengät ovat kokoa 31. Eli jos pojallasi on pienempi kengännumero niin sitten nuo voisivat sopia.
Helsinkiin minulla ei juuri nyt ole asiaa, ellen sitten varta vasten tee sinne asiaa :-) mutta palataan siihen asiaan vaikka sähköpostissa. Vieläkö muuten Stockalla on ale? Minullahan on pojat koulussa tai tarhassa yhteen asti, minkä jälkeen minun pitää olla kotona heitä vastaanottamassa, eli aamupäivä sopisi kaiken kannalta minulle paremmin. Toki iltapäiväkin on järjestettävissä.
Siivota pitäisi, riisua joulukuuselta koristeet ja heivata se pihalle :-/ Ei vaan huvittaisi yhtään siivota. Siitä tulikin mieleen, onnittelut Pirlelle hyvästä päätöksestä! *salaa kateellinen*
Ankkis
Taisin torkahtaa puoliska tuntia ja sitten vaan tuijottelin seiniä tuossa sohvalla. Eikä yhtään vaivaa tekemättömät työt. Tai no ei niitä paljon olekaan. Ruokaa voisi kaukaa viisaana tehdä nyt kun Onni nukkuu mutta siihen se varmaan heräiskin, kun makkari on keittiön vieressä. Ja onhan noita, nuo toistakymmentä valokuvakoteloa tuossa vieläkin. Liimailla pitäs. Mutta mitään pakollista ei ole. Kunhan odottelen miestä kotiin.
Tulipa mieleen Gysyä: Eli onko teillä jotain illanviettotapoja perheissä näin viikonloppuisin??? Siis sitten kun lapset on jo nukkumassa. Leffan vuokraus, herkuttelua, pari oluttaa...jotain?
T-P
Tänää käytii kävelyllä,en viittiny sinne jäisee puistoo ja siinä mietin elämää vuos takaperin miten yritti vaunulenkkejä tehä..ja vaik oli kuin hankalaa silti vaan vauvakuume jyllää..Ihana mimmu kun tulit nyytti kuulumisia kertomaan :-)
Mä olen miettiny ku typy aina herää siin 7maissa et jos sillä on oikeesti nälkä??puuron syö puol9 ja maidon ysiltä(siis illalla) ja aamul juo vellin puol8 ja sit tyytyväisenä jatkaa unia-melkeinpä oon nyt herättäny ku on poikaa lähetty viemään..
Tänään keksi typy kiipeämisen riemun oikein kunnolla!!seiso keittiön tuolilla,olkkarin pöydällä ja kenkätelineestä oli kengät viskonu ja siellä seiso..APUA!!!!Mä en pysty olemaa silmät kokoajan neitissä!!Lisäks poika opetti sille aaulla et sängyn alle on kiva ryömii..sinne se ravaa ja ku ettii ni huutaa vaa et böböö ;-))
Typyllä oli vauvana sellasia selkeesti tyttömäisiä juttuja esim.miten se nauro mut nyt alkaa muistuttaa enempi villikkopoikaa :-/
Poika taas ravas yöllä..Eka unissaa ja sitte herätti miestä nii et se oli lopulta vieny patjan pojan huoneesee.Ennen toi kävely on kestäny muutaman yön ja ikinä poika ei ole vieree tullu,siis vauva-ajan jälkee..joten
Te isompien lasten äidit huom!!!Jos teil on ollu tällästä painajaisuni jaksoja tai muuten levotonta,kauanko on kestäny??????
Miehen pitää nousta aamul 7töihin ja ymmärrän et sen täytyy töissä olla vähä skarpimpi ku mun kotona mut kun sitä väsyttää ja sen täytyy saada vkl:na nukkua ja päikkejä illalla ni mulle ei tuu ikinä lepoyötä koska typy on aina mun kontolla!Min en jaksa!!!!!
Olen muute avoimesti kade Pilen siivoojalle,tahtoo kans..ja onnittelen Pileä,hieno päätös!!!jos jostain voi helpottaa ni kyllä kannattaa!!
Lilalle jaksua ja lepoa!!!
mies vanhenee sunnuntaina,huomen leivon uunittoman mangojuustokakun..On miehen herkkua ja ei pelkoo et jää ens viikoks mulle pyörimää..
Kakusta tuli mielee Enkeli :-) Pääsisitteks ensviikol Nekun kans käymää??
jatu
Mua ahdisti jo aamulla herätessä ja oli ihan sellainen olo, että pelottaa mitä tää päivä tuo tullessaan. Jotenkin tuntuu, että en jaksa mitään. Varsinkaan yhtään huutoa ja kiljumista. Siihen nähden päivä on alkanut ihan ok kuitenkin.
Mutta on jotenkin totaalisesti lannistettu ja väsähtänyt olo. Vieläkö se yhden yön valvominen vaikuttaa (kun koira oksenteli), vai mitä tää nyt on? Masentaa suorastaan. Keilin, onnistuuhan se huominen? Olen sen tarpeessa, paitsi sovituskopit voi lisätä tuskaa:)
Tuli myös eilen sellainen olo, että enhän minä vaan voi mennä töihin ikinä. Ei tästä elosta sen jälkeen tule yhtään mitään. Miten sitä voi ehtiä parissa tunnissa iltaisin tekemään kaikki kotihommat joita kuitenkin nykyään tekee myös päivisin. Miten saadaan mitään sopuratkaisua aikatauluista miehen kanssa joka on 10h päivässä pois kotoota nykyään ja sitten lapset pitäis viedä ja hakea päiväkodista. Se ei vaan voi toimia! Sitä paitsi en minä niitä töitäkään löydä:( En löydä netistä enää sitä pientäkään oljenkortta jota olin suunnitellut ensi syksyksi:(
Anteeksi lähiaikoina töihin palaavat! Meillä vielä aikaa, mutta pakko oli purkautua. Tsemppiä kaikille ja kertokaa ihmeessä miten töihin paluu sujuu?
Onko muuten kukaan käyttänyt Stokkan pukeutumisneuvojaa? Onko vaivan arvoista puuhaa?
T: Ynis