Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lasten suusta

Vierailija
13.01.2006 |

nappasin muutaman muilta sivuilta..

Olin kerran kaverini luona käymässä, ja kaverillani on nuorempi pikkusisko, oisko joku 5v, niin kaverin isä sitten ehdotti tekemistä nuorelle neidille. Kyseli et haluisko se kattoo videoita? ääh, mää oon nähny ne kaikki jo. No telkkarista tulee joku Jeesus ja Josefine, haluisitko kattoo sitä? tyttö vastas sit topakasti että: Höh, no sehän on jo kuollu! :D

Isäni on maalari oli maalikaupassa työpäivän päätteeksi tekemässä ostoksia. Isälläni oli perus raksahaalarit päällä ja kaljuksi ajeltu pää, kuuma kesä kun oli. Maalikaupassa oli myös äiti pienen poikansa kanssa. Poika oli huomannut isäni, osoittanut sormella ja huutanut lujaan ääneen " kato äiti, skini!!!"

6v ja 8v tytöt leikkivät huoneessaan kun kuului 6v likan suusta " höh miks sä et voi olla mun tyttöystävä?" ;))

naapurissamme asui Pentti ja 2v poikani ei osannut sanoa nimeä oikein vaan sanoi aina hintti...pikkasenkos nauratti...

Mummoni valmisteli minua kerhoonlähtöä varten ja kysyi leikillään, että mitäs jos hänkin tulisi mukaan kerhoon. Vastasin topakasti, että " ei sinne mitään viiskymppisiä ämmiä huolita!" Luulin hänen suuttuvan, mutta toisin kävi, nauroi vain.

Oli perjatai ja kello 16:30 kun menin viikonloppun ruokia ostamaan poikani kanssa (poika oli tuolloin 6-vuotias), olimme hedelmä/vihannes osastolla, ja poikani katseli " arvostelevasti" ympärilleen. Poika on ollut aina hauska ja hänestä taitaa tulla uusi " Mertaranta" Hetken ympärilleen katseltuaan,

hän huusi minulle (n.20 metrin päästä), kovaan ääneen: " äiti kyllä mie siulle vielä hyvän miehen löydän" .. Siinä oli äippä punanen.. ja muilla asiakkailla oli hauskaa.

näin se meni, et siskoni joskus 80 luvulla näki kun äiti ja isä kilpaa juoksivat vessaan. kummallakin tosi kova pissa hätä ja päättivät kilpailla kumpi kerkee enstex ja niin kävi et äiti kerkes ja iskä leikillisesti istui syliin .seuraavana päivänä sisko kertoi kaupassa kovaan ääneen lihatiskillä asiakkaille että isi pissi äitin päälle. äitipä ei sit hetkeen siin kaupas käynny ,mut kyl sille jutulle on naurettu monet kerrat.

Kerran, kun kaverini veli oli ollut kirkossa(vissiin häissä) niin hän oli istunut mummonsa kanssa siellä penkeillä, kunnes poika kohta huusi, osoittaen Jeesusta ristillä: -Mummo! Mikä tuo karvainen apina tuolla on?! Oli ollut kirkossa hauskaa.. =)

Olimme muutama vuosi sitten käymässä Jyväskylässä Hilarius-hiiren puistossa lastemme kanssa, he silloin alle koulu-ikäisiä. Siellä oli touhua ja nähtävää yllinkyllin, jännitystä, yllätyksiä, taidokasta menoa väsyksiin asti. Siitähän riitti juttua moneksi päiväksi. Kun mummu sitten kysyi, mikä oli 3- vuotiaamme mielestä ollut kaikkein hauskinta siellä, niin vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä: " tietysti häpyhintti" , joka tarkoitti labyrinttiä. :)

Olin kerran kylvettämässä vaimoni kanssa hänen siskonsa lapsia. Kun olin pesemässä tytön (4v) hiuksia, hän yhtäkkiä naputti etusormellaan " pippeliäni" ja sanoi: " Siulle se on sitte kasvanu tommonen iso pötkö."

Serkkuni tykkäsi kovasti pienenä poikana vissystä.

Kerran kaupassa ollessaan tätini osti vissypullon, ja poika odotti innoissaan, että ostokset saadaan maksettua. Serkku ei silloin ei osannut vielä oikein puhua.

Kun tätini oli saanut ostokset kerättyä kassiin poika huusi " Äitii, anna mulle vittuaa!"

Tätini sai paljon paheksuvia katseita, noloa...

Naisystäväni 7-vuotias tyttö istuskeli yksin telkkarin edessä ja hihitteli itsekseen niin, ettei meinannut saada happea.

Äitinsä kävi tiedustelemassa, että mikä mahtaa olla noin hauskaa.

Oli tullut mainos, jossa ihmisiä kehotettiin saapumaan joululahjaostoksille.

Tähän hän: " Kuka nyt on niin tyhmä, että ostaa joululahjoja vaikka joulupukki tois ne ilmaseks! Hihhihhih.."

Hyvin päätelty, sanoisin.

Tutullani on 8-vuotias tyttö, joka on ihmeellinen suustaan. Sanoi kerran mulle:" Aika iso maha" ja sit " Aika isot tissit" ja " äitin tissit riippuu" ja " Siulla on kuulemma uus ukko" . Kyllä ihmettelin ja ihmettelen edelleen.. On ne lapset ihmeellisiä...

Oltiin jonnekin lähdössä,minä,mieheni,tytär ja poika,joka oli silloin n.4-5 vuotias...Poika totesi autolle tultaessa että " Ihmiset menee eteen istuun ja naiset menee taakse... ! " :-))

Ja näin tehtiin.

kummien tyttö oli kauheassa yskässä ja päiväkodissa oli kysytty ettö eikö sun äiti ja isä oo antanut sulle mitään lääkettä? Siihen tyttö kovalla äänellä: JUU ISKÄ ANTO MULLE VIINAA!

Oli kuulemma vähän selittämistä mistä oli ollut kyse.

poika sanoo vieraalle saunassa, että isillä on isompi kikkeli kuin sulla. Mutta Tapsa-papalla ei ole ollenkaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää on hyviä..

Vierailija
2/4 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni perhe oli ravintolassa syömässä ja 3-vuotias oli nostanut kannikkaa ja pieraissut isosti.

Olipa vielä katsellut mellevä hymy kasvoillaan pöytäseuruettaan ja ilmoittanut isolla äänellä:

- Ihan kuin isi!

Olin pikkuisena äitin kanssa yleisessä vessassa, äiti meni vessakoppiin ja minun piti odottaa ulkopuolella. Yritin siinä kuitenkin isoon ääneen äitin kanssa jutella: " Äiti, minkälaista tuli? Tuliko sulta lötsi vai pötkelö?" .

Olen myös huutanut kirkossa kovaan ääneen: " Kakkapötkö!" . Ja kovasti kiinnostuneena katsellut ympärilleni että mitä siitä seurasi.

Pikkusiskoni huusi pienenä tummaihoisen nähdessään Korkeasaaren eläintarhassa: kato äiti, ruskettunut lappalainen! :D

Junassa hän huusi vichyä halutessaan: äiti, anna sitä vittu-vettä!!! kovaan ääneen...kyllä ihmisiä nauratti!::D

mulle on kerrottu, että minä pienenä olin äiskän ja iskän kaa kaupungilla kävelemässä ja siellä oli sitte joku punkkari tms. sanoin " iskä kato tuolla on rölli" .

sitte toinen tapaus oli semmonen, että oltiin iskän kanssa hississä ja siellä oli sitte joku hieno rouva, jolla oli jotain hajuvettä. meillä oli tietenkin vessassa semmonen hajuste, ja niimpä minä sitte sanoin " iskä tuo täti haisee ihan vessanpöntöltä" ... saattoi tulla rouvalle väärinkäsitys.

Olin varmaan parin vuoden ikäinen kun oltiin mummon kanssa kaupungilla " pakkas-kävelyllä" . Minä rattaissa. Ohitsemme oli mennyt silloinen pankinjohtajan rouva hienoissa talvisaappaissa ja turkissaan. Mummi oli tervehtinyt naista ja heti kun oltiin ohitse päästy minä lauoin muutenkin isolla äänelläni että :" kuka tuo kamalan iso ja ruma nainen oikein oli...?"

3 vuotiaalla tyttärelläni olivat kehonosat vielä hakusessa ja hänelle koko alapääosasto oli käsitteenä yhtä peppua, oli kyse sitten etu- tai takaosasta. Niimpä eräällä kerralla mennessämme yhdessä saunaan, hän katsoi kummissaan etumustani ja tokaisi minulle hieman vihaiseen sävyyn: " Isi hei, sulta tulee pepusta kakkaa!"

Pikkupoika katseli kirkon katosta riippuvaa kattokruunua ja tokaisi isoon ääneen: " Onpa vi..un pitkä kettinki!"

Hei

Isäni noin 65v meni tietotekniikkaa senioreille kurssille. jokaiselta kurssille tulijalta kysyttiin, miksi olot täällä. Isäni vastasi totuuden mukaisesti: olin tietokoneen äärellä ja ihmettelin mitä nappulaa painaa kun: lapsenlapsi 2.5 otti tutin suusta ja sanoi: pappa paina enteliä!

Olimme siskoni ja 5-vuotiaan poikani kanssa uimahallissa, olimme riisumassa pukutilassa ja meidän lisäksi oli naisia enemmänkin riisumassa. Poikani oli laittanut jo uikkarit päälle ja huusi kovalla äänellä pesuhuoneen ovelta " hei te isopyllyiset naiset, tulkaa jo."

niin, päiväkodissa oli ilmeisesti ollut joku näytelmä jossa mentiin naimisiin, ja tästä sain lapsen suusta seuraavan kuvauksen :

" meil oli päivätotissa semmonen näytelmä, et ensin mennään naimaan ja sitten pitää kumartaa ja kaikki taputtaa lopuks..."

että semmosta...

70-luvulla 5 vuotias tyttäreni löusi yöpöydänlaatikosta kondomipaketin.Juoksi isan luo ja kysyi,että mitä nämä on.Isä vastasi silmää räpäyttämättä,että ne on auton tiivisteitä.Tyttö oli vastaukseen tyytyväinen.

Meni jonkin aikaa ja isällä oli auto mennyt rikki ja hän jutteli toisen miehen kanssa,että siitä on menny kannen tiiviste,mutta sitä en saanut nyt tähän hätään. Tyttö kuuli keskustelun juoksi makuuhuoneeseen ja toi vieraan nähden kondomipaketin isälle ja sanoi,että mitäs näistä puutetta pidät tässä on koko paketti, vai onko nämä oikean värisiä.

1) Poikani olivat papan kanssa kaupassa. Kaupan omistaja nainen kyykistyi tiskin taakse, jolloin poikani sanoi kovaan ääneen: " mihin se akka meni?" . Oli siinä papalla nolot oltavat.

2) Poikani oli isänsä kanssa katsomassa jääkiekkoa. Kuunteli siinä aikansa aikuisten vähemmän kaunista huutelua ja päätti laittaa paremmaksi. Hän huusi: " Haistakaa paska koko valtiovalta!"

3) Tarhassa hoitaja kysyi tyttäreltäni: " Miten on, kun Joonatan (lapsenlapseni, 5.v.) on kertonut olleensa mummon kanssa Teräsbetonin keikalla?" Poika oli sepittänyt sellaisen jutun. Kyllä siinä tarhan tädit varmaan miettivät, että minkälainen mummo lapsella mahtaa olla.

Oli puolenpäivän maita arvelin käydä paikallisella nesteellä kahvilla.Otin kupin kahvia ja keksin.Menin pöytään istumaan viereisessä pöydässä oli nainen pojan kanssa joka puhui aika kova äänisesti.Siinä aikani istutttua poika katsoi minua ja kysyi äidiltään suht kova äänisesti MAISTUUKOHAN TUON SETÄN SEKSI HYVÄLTÄ.Meinasi mennä kahvi väärään kurkuun nainen katsoi minua kasvot punoittavana ja torui poikaa.

Olin hoidossa ja ikkunan ohi lensi ampiainen. Sanoin tädille että takapihalle meni humalainen (olen kaksikielinen ja ampianen=humla) ja ihmettelin että miksi hoitotäti oli huolestuneen näköinen ja meni katsomaan takapihalle...

Isä oli tuomassa 5v poikaansa tarhaan ja tarhatäti oli vieressä ottamassa lasta vastaan, kun poika sanoi tarhatädille ilmeisen ylpeänä että " Meidän isällä onkin iso kikkeli" . Tarhatäti ei tuosta häkeltynyt, vaan totesi hämmästelevällä äänellä että " aaaa' ha" . Isä oli aika punainen ja yritti hyssytellä poikaa. Oli siinä naurussa pidättelemistä...

Olin kummityttöni (4,5) kotona vierailemassa ja heillä lasten takia käytetään vessaan mennessä " avoimet ovet" -periaatetta. Asia ei minua haittaa ja sitten tulikin tarve vessaan.

Kummityttö tuli toimituksen loppuvaiheessa vessaan ja katsoi kysyvästi alapäähäni. Totesin, että sinullekkin kasvaa samanlaista isompana. Kummityttö siihen, et joo joo. Kyllä mä sen tiiän, mut ihan rehellisesti Kisse, meiän äitillä on paljon nätimmät karvat.

Äti on aidosti punapigmenttinen, itse olen todella tumma. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhan täti oli vähän muikean näköinen kun menin hakemaan lapsiani . Hän kertoi että viisivuotias tyttöni oli jäänyt kiinni lintsauksesta kun oli ollut hänen ja parinaan olevan pojan vuoro siivota pöydät ruokailun jälkeen , oli teettänyt pojalla kaikki työt . Kun hoitaja moitti häntä hän oli sanonut - Meidän äiti on sanonut että te hoitajat olette täällä sitä varten että teette työt ja siitä te palkankin saatte ! Seuraavaksi olikin minun ilmeeni näkemisen arvoinen : /

Kuulin tämän jutun radiosta..

Pieni poika oli seisoskellut äitinsä kanssa linja-auto pysäkillä.

Vieressä seisoi punkkari.

Poika katsoi punkkaria hämillään ja kysyi äidiltään: äiti, missä ton peikon häntä on? :)

Oli normaali aamu ja syötiin aamupalaa ja poika muroja. Juotiin siinä aamukahvia emännän kanssa kun tämä neropatti kysyy viattomasti: " Kun te painitte sängyssä niin voittaako äiti koskaan?"

Äiti istui puistonpenkillä kiljuva vauva sylissä ja yritti rauhoitella sitä. Vieressä oli kärsivän näköinen 3-vuotias joka ehdotti aikansa kuunneltuaan: " jätetään se tohon roskakoriin" .

Olin puhelimessa ja kyselin tutultani : mikä ihmeen pahkura tietyssä paikkaa minulla on.

No hän nauroi että : peräpukamat!

Tytär kuuli ja ajatteli että se onkin hieno asia: Huusi pihalla kaikille ylpeänä meidän äitillä on peräpukamat .

tyttö 5v totesi vakavalla naamalla minulle ja isälle että:" heeeeiiiiiii nyt mä tiedän

musta tulee isona TARJOOJA!!!!!!!"

voitte arvata kuinka meillä naurettiin sain siinä sitten kysyttyä naurultani että mitä

tämä tarjooja tekee?

" niin tyttö selitti ihan kirkkain silmin että on öisin töissä ja tarjoo miehille ja sit saa niiltä rahaa ja antaa vähän itse niille takas! ja että mummukun on tarjooja "

" niin ja tarjoojat saavat käyttää hessua töissä"

no siinä sitten miehen kanssa hetki yritettiin pitää pokkaa ja alkaa tytölle selittää että kyseinen ammatti on tarjoilija ja se on essu eikä hessu

että sellasta

Vierailija
4/4 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka nähtyään rautatieasemalla vihreähiuksisen punkkaripojan käveli pojan viereen ja kuiskasi myötätuntoisella äänellä " sinä voit tulla meille pesemään tukan jos haluat" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän