Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukoiden viikonloppu¤¤¤

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIUKASTA täälläkin yhä, tosi varovasti saa kävellä. Selkä ja nivuset tuleekin hyvin äkkiä kipeäks kun saa niin varovasti kävellä.

VAUVAN LIIKKEET olivat tässä muutaman päivän melko vähäisiä ja eilen tuntui ettei vaavi liiku lähes ollenkaan. Tiesin, että hengissä se on kun välillä oli hikka, mutta muutapa ei paljoa tuntunutkaan. KÄvin neuvolassa tarkistuksessa, sydänäänet ja kaikki ok, mutta neuvolatäti sanoi, että täytyy suorittaa eilinen ilta ja tämä aamu tehotarkkailua liikkeissä ja sit sairaalaan jos ei liiku kunnolla. Eilen illalla oli vielä aika hiljaista, mutta tänään liikkeet on ollu ihan " normaaleja" . Onneks! Kylläpä helpotti mieltä!

ULTRA olis vielä edessä parin viikon päästä, koska vauveli töröttää masussa istuma-asennossa eli siis perätilassa. Lääkäri epäili jo pari viikkoa sit ettei se saata enää sopia kääntymään ainakaan itsekseen. Saa nähdä yrittävätkö sit kääntää. Onks teillä kellään kokemusta, että joutuuko perätilassa olevan vauvan pakolla synnyttymään alakautta.??Pelottaa vähän jos joutuu. Mulla kun on vielä istukkakin melko alhaalla.

SAIRAALAKASSISTA oli täällä joku päivä puhetta. Mulla viimeks oli mukana deodoranttia, hiusharja, hammasharja, hammastahnaa ja kirja. Mies toi sit vauvan vaatteet ja itelleni kotiinlähtövaatteet myöhemmin. Nyt aion ottaa muuten samat, mutta kirja jää pois, kun en kuitenkaan ennätä lukea siellä. Omia vaatteita en halua sairaalassa käyttää, koska ne menee niin veriseks ja hikiseks. Viimeks olisin varmaan joutunut heittään roskiin kaikki omat alushousut ym. Rintsikoita en olis edes kärsinyt rintojen kivun vuoksi käyttää. Vauvan vaatteet ja omat kotiinlähtövaatteet on valmiiina, että mies tietää ne tuoda sairaalaan tai otan sit jo ite mukaan.

Nyt täytyy lähtee leipomaan esikoisen synttärijuhlia varten. MUkavaa viikonloppua kaikille ja etenkin rentouttavia unia kaikillle kohtalotovereille, jotka ei saa nukuttua!

Äippis ja vaavi rv 33+1.

Vierailija
22/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SITTERI oli meillä esikoisen aikaan kovassa käytössä jo heti sairaalasta tulon jälkeen. En voisi kuvitella nytkään pärjääväni ilman sitteriä.

RINTAPUMPPU mulla oli lainassa kaverilta ja oli sellainen käsikäyttöinen. En kokenut sitä kovinkaan tärkeäksi, koska maitoa ei todellakaan pursunut vaan riitti just vauvan tarpeisiin. Nyt en oo edes kysyny kaveriltani sitä lainaan. Sit jos näyttää, että tarvetta on, niin kysyn sit.

KANTOLIINAA ajattelin nyt kokeilla. Saan sen kaveriltani lainaan ja jos vaikuttaa hyvätä niin ostan omaks. Mulla ainakin viimeks oli hartioiden kans ongelmia, joten en yhtään tiedä onks liina hyvä vai huono hartioille. Rintarepussa en ainakaan voinu kantaa vauvaa.

Heippa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]jihuu, kelalappu vihdoin hoidettu eteenpäin, meinasi jo tulla stressi kun en saanut asiaa hoidettua. nyt on sitten viety perille asti ja leima lyöty päälle:)

ihmettelin jo aiemmin miltä ne kävelyongelmat oikein tuntuvat, moni teistä on kertonut niitä olevan.. nyt sen sitten itsekin tiedän - pari päivää jomotellut jostain häntäluun tienoilta aika paljon, ihan kävellessä sattuu. taitaa siis alkaa peffa ja liitokset vihdoin levetä;D

onko jollain konstia millä jomotusta helpottaa? hieronnan sain vasta ens torstaille ja mies pois niin ei pääse edes kotikäsittelyyn. illalla yritin vähän venytellä ja itse hieroa, ja sänkyyn otin mukaan kuuman kaurapussin - aamusta oli ehkä vähän helpompi olla kuin eilen.

mukavaa viikonloppua jos en tänne enää ehdi ennen sunnuntaita!

Caddie ja Pirpana (31+3)[/color]

Vierailija
24/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]MaalisPapu, mikä se nettiosoite on mistä norsuharsoja..?

C[/color]

Vierailija
25/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral]Mäkään en sitä pompolin sivua löytänyt... saisko osoitteen? Kiitos!

-Monkey-

Vierailija
27/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli takana huonosti nukuttu yö ja koko päivän ollut tosi huono olo,en uskaltanut lähteä edes koirien kans yksin ulos vaan soitin isäni seuraksi. Nyt jaksoin tulla lukemaan koneelle postit ja tänne...

Meillä on sitteri jo hankittuna,toivottavasti pikku-neiti tykkää siinä ainakin joskus viihtyä.Hankittiin sellainen missä on lelukaari.

Rintapumpun olen ajatellut hankkia vasta kun näkee et tarviiko sitä.

tutteja ja yksi tuttipullo on hankittuna ja saatiinko lahjaksi sellainen vaaleapunainen unikkotutti+pidike. Ajattelin vielä hankkia ainakin yhden tuttipullon.

Joku kyseli kuviollisia harsoja, itse tilasin niitä netistä,ne on kyllä tosi ihania.

Tässä muuta osoite josta voi käydä katsomassa.

www.kimami.com

http://koti.phnet.fi/takala/index.html

http://pikkueero.myvisio.com

Nyt pitää mennä kun mies tuli töistä!

Nasu-78 rv 29+1 ja Emppu

Vierailija
28/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Kiva, kun olemme näin aktiivisia! :) Vaikka pitäisi varmaan kirjoittaa muistiin, mitä kaikkea muut kyselevät, että muistaisin varmasti vastata kaikkeen.. No, vastataanpa taas niihin, mihin muistan. :)

SITTERI. Me ostimme Baby Björnin sitterin vauvelille jo valmiiksi. Jos ei ole käyttöä, niin sitten ei ole. Tarkoitus on lisääntyä vielä tämänkin jälkeen, mikäli Luoja suo. :) Ehkä sitten toisen tai kolmannen tai x:nnen lapsen kohdalla viimeistään tulee tarpeelliseksi.

TUTTIPULLOT JA TUTIT. Minulla on yksi paketti tutteja (2 kpl) ja yksi tuttipullo äp-pullon lisäksi hankittuna valmiiksi. Mies saa tarvittaessa hakea lisää.

RINTAPUMPPU. Olen tuota asiaa pohtinut ja miettinyt aika lailla. Taidan päätyä samaan ratkaisuun kuin osa täällä eli siihen, että käyn tsekkailemassa valmiiksi sopivan näköisen pumpun ja pistän miehen shoppailemaan, jos tarve vaatii.

KANTOLIINA. Minä tilasin itse asiassa tuossa alkuviikosta Pikku-Ruun kantoliinan. Sitä minulle useat työkaverit suosittelivat. Se ei ole vielä tullut, mutta josko vaikka ensi viikolla. Jos vauveli ei ole sitterissä viihtyvää tyyppiä, niin jos vaikka kantoliina kelpaisi. Ja onhan tuo kantoliina kätevä muuallakin kuin kotosalla, jos ei viitsi vaunuja rahdata aina mukana. Vaikka meillä on onneksi niin iso farmari, että vaunut mahtuvat erinomaisesti taakse. Pelotti kyllä, mahtuuko, mutta hyvin mahtuu.

PIXI (?) muistaakseni puhui limatulpasta. Juu, minähän täällä aikaisemmin kertoilin, että limatulppa otti ja irtosi. Tosin pari viikkoa myöhemmin kuin sinulla. :) Mutta sinulla taisi olla ainakin yksi raskaus jo takana, joten sekin varmaan vaikuttaa. Vähän kyllä jännittää, koska synnytys on edessä, kun tällaisia " oireitakin" jo on..

Minulla on tänään ollut jotenkin pinna tosi kireällä. Toivottavasti en mulkoillut töissä asiakkaita kovin pahasti. En edes tiedä, mikä pinnaani kiristää, mutta nyt kuulkaa ärsyttää vähän kaikki. Kauppaan pitäisi vielä mennä, mutta kun arvon herra on vielä töissä. Lupasi tulla kasiin mennessä. Yritän tässä itseäni lepytellä, etten miehelle äksyilisi. Eihän hän työtaakalleen mitään voi. Pakkohan työt on tehdä. Kun kaupasta päästään, niin teen itselleni muhkean iltapalan ja linnoittaudun sohvalle ja köllötän siinä loppuillan.

Omaan ( . ) ei elämää ihmeempiä. Tosiaan pinna on tänään ollut harvinaisen kireällä. Mahtaakohan sekin olla yksi näistä asiaan kuuluvista vaivoista? Liitokset venyy ja paukkuu niin, että mä kehittelen katastrofiskenaarioita, koska ne oikeasti suunnilleen repeää. Supistelee ja närästää ja olo on mahdottoman epämukava. Eräs miespuolinen työkaveri (lapseton sinkku) luuli kertovansa hauskankin vitsin heti aamusta, kun tuumasi minulle naureskellen, että vieläkinkö mä olen yhtenä palana. Mä taisin mulkaista sitä aika pahasti, kun tyyppi meni ihan hiljaiseksi ja oli koko aamun hyvin hiljaa. Ruokatunnilla sama tyyppi tuli varovasti kyselemään oloani ja yritin diplomaattisesti kuvailla loppuraskauden ihanuutta. Masu on iso ja tiellä. Vauva yrittää venytellä jäseniään vatsan läpi niin, että vähän turhankin selkeästi voi mitata jalan koon. Siinäpä ne tärkeimmät. :)

Ahaa.. Nyt eteisessä kolistellaan. Mä menenkin heti miestä vastaan, ettei turhaan riisu takkiaan ja kenkiään, vaan mennään heti kauppaan. Oikein mukavaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 33+2

Vierailija
29/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral]Kävin sitten tuossa iltasella vielä Järvenpään Halinallessa ja siellä olikin myytävänä niitä kuviollisia SIDEHARSOLIINOJA, ostin sitten paketillisen sellasia kellertäviä (on sitten valmiiksi porkkananväriä, kun ruvetaan kiinteetä syömään =)). Maksoivat vajaa 15¿ ja siinä oli kuusi harsoa. Neiti ottikin siitä heti itselleen yhden unirätiksi.

Kävin myös kirjakaupassa ja ostin sen täällä sivuilla mainostetun SYNTYY UUSI ELÄMÄ -KIRJAN. Kyllä on hyvät kuvat siinä ja muutenkin tuntui oikein järkevältä hankinnalta. Neidin kanssa jo katsottiin, että minkä näköinen se mosse tällä hetkellä mun masussa on ja napanuoraa ihmeteltiin myös.

Tiistain tapaamista ennen aattelin käydä Itiksen lastentarvikkeessa kattomassa sitä MOBILEA. Prismassa oli meijän pesukoneen päälle sopivan kokoinen HOITOALUSTA (Pikku-Piia), mutten sitten viittiny ostaa kun ei ollut kuin vaaleanpunainen ja kun ei tuo mossen sukupuoli ole meillä tiedossa. Jospa sinne tulisi lisää värivaihtoehtoja... Ja se vihreä unikko-TUTTI pitää myös ostaa! Neiti saa sitten valita vauvalle pari tuttipulloa, kun seuraavan kerran kauppaan mennään. Noita neutraaleja VAATTEITA on ihan hirveen vähän, mutta jospa sitä muutaman sillon ITIKSESTÄ löytäisi.

Taas polttelee masussa ja tuntuu selässäkin... supisteleeko????

Taidan mennä sohvalle pötköttää miehen kainaloon.

-Monkey-

Vierailija
30/49 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, eli sorry etten hetimmiten ehtinyt vastailemaan osoitteen huhuilijoille, lapsukaiset halusivat jakamatonta huomiota iltamassa (mies on työmatkalla :( ). Mutta onneksi joku muu osoitteen tiesikin ja vielä monta muuta lisää. Kyllä sinne meidän vauvatavarakaappiin ehkä vielä muutama harso sittenkin mahtuisi... ;)

Viikonloppu on sitten virallisesti alkanut, joten oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!

T. MaalisPapu rv30+2

Vierailija
31/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilla siella viikonloppu edessa, ja meilla taalla ' maanantaita' vietetaan. En ole ehtinyt viime paivina kirjoittamaan, mutta lukemassa kayn kylla paivittain.

Eli ensiksikin RINTAPUMPUSTA sen verran, etta ma sain lahjaksi sellaisen Avent Isis:sen, jonka mukana tuli pari tuttipulloa. Monet ovat sanoneet etta pumppu on hyva olla jo laitoksella. Katsotaan sitten onko tarvetta. Noilla pulloilla meinaan selvita tahan hataan. Pari tuttia on meillakin valmiina.

SITTERI. Ei olla viela hankittu, mutta aikeissa on. Toivoisin etta tarvetta on, ja vaavi viihtyisi muuallakin kuin sylissa.....

Muuten olen ollut aika ' karttyinen' viimeisen viikon. Jotenkin vaan ei missaan asennossa ole oikein hyva olla :( Ja henkea ahdistaa, ja joskus on vaan muuten huono olo. Miesta eilen valistin, etta ei se todellakaan ole hanen vikansa jos tiuskin tai olen muuten vain huonotuulinen. Ihanan ymmartavainen mies mulla kylla on. Kamala katastrofihan se olisi jos molemmat oltaisiin yhta tempperamenttisia :)

Mutta nyt taidan menna paikkareille *vasyttaa*

Oikein hyvaa viikonloppua,

Browniette 32+2

Vierailija
32/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin saisin itseni mahdutettua pinoon vielä!! Olo on ollut niin kurja koko viikon, että en ole jaksanut koneella istuksia yhtään... :(

Huh, kuinka paljon olikin kysymyksiä ja aiheita jo pelkästään tässä pinossa (viikon pinoja edes lukuunottamatta)... Yritän nyt niihin ensin vastailla!! ;) Mikäli kaikkea dementoitunut pääni vielä muistaa...

SITTERI saatiin äidiltäni joululahjaksi... Itse mietin kanssa onko kovin tarpeellinen kapistus (itse meinasin ekaan hätään käyttää turvakaukaloa sitterinä vessareissuilla ym), mutta sitten äitini halusi ostaa jotain ja sitteri oli melkein ainoa kapistus jota vielä ei oltu hankittu, joten hän sitten osti sen meille... Juuri 8 viikkoisen vauvan äidiltä (ystäväni) kuulin, että heillä vauva nukkuu jopa yötkin sitterissä (on nukkunut alusta asti), joten heillä se on ollut TODELLA tarpeellinen, joten ehkä sille käyttöä tulee...

RINTAPUMPUN sain yhdeltä ystävältäni pilkkahintaan, joten jos ei ole käyttöä, ei ole rahaakaan mennyt hukkaan... Mulla se on tuo Ainun sähkökäyttöinen malli!!

Värikkäistä SIDEHARSOISTA kyseli MONKEY, joka oli sitten niitä jo jostakin löytänytkin... Itse bongasin niitä Stockalta (juuri niitä Popolinin), samoin niitä on Vauvatalo-Johannassa...

LIITOSKIVUISTA oli kanssa puhetta ja mulla on nyt pari viimeistä päivää särkenyt tuota häpyluuta ihan mielettömästi... Yhtään sivuaskelta ei voi kuvitellakkaan ottavansa ja kävelykin tuntuu hankalalta!! Mietinkin miten kipeä sitä loppuvaiheessa oikein on, jo jos kerran rv29+5 on jo näin tukalat oltavat?

Omaa ( . )... Niin kun jo tossa aikaisemmin mainitsin, ni olo on ollut suhteellisen tukala koko viikon, tuntuu, että masu on tiellä jatkuvasti, kenkiä ei tahdo saada jalkaan kun ovat niin turvoksissa ja häpyluuta särkee... Raskauden ihanuuksia!! :) Sitten voisin nukkua vaikka kellon ympäri, väsyttää niin vietävästi... Olenkin tässä miettinyt sairasloman tarpeellisuutta!! Jaksaisin muuten kyllä hyvin töissä (siis jonkunlainen työinto on vielä), mutta just toi väsymys, jalkojen turvotus ja liitoskivut ja supparit hankaloittavat siellä oloa!! Olen päiväkodissa vielä töissä ja jo se, että lapsia saa pukea miljoona per päivä, ni vielä pitäs jaksaa omat vaatteet vaihtaa pari kertaa päivässä ja kengät saada jalkaan, ni se väsyttää... Ja sit meiltä on henkilökuntaa jatkuvasti sairaana ja lomilla, joten kaksistaan ollaan nytkin vedetty 22 lapsen ryhmää viimiset 4 viikkoa!! Töitä olis jäljellä vielä 5 viikkoa... Kertokaas nauraako lääkäri mut ulos jos meen pyytämään saikkua loppuun asti noilla perusteilla? Musta tää aika ei oo nyt oikea alkaa ajatella työnantajaa, vaan mulla on lupa ajatella omaa hyvinvointia ja jaksamista...

Ootteko muuten kaikki jo saaneet ÄITIYSPAKKAUKSEN? Ja päätöksen äp-rahasta? Mä en vieläkään oo saannu... Soittelin maanantaina Kelaan ja kyselin sen erään, ni sanoivat vaan, että hakemus on kirjattu saapuneeksi 5.12 ja kaikki tarvittavat tiedot on, mutta päätöstä ei vielä ole EHDITTY tekemään... Eli tosi nopeaa on toiminta Espoossa!! Aika viime tinkaan jättävät pakkauksen saannin kyllä...

Jeps, mutta nyt lähden laittamaan valokuvia kansioon (aloitin projektin jo nyt, kun en usko muuten saavani sitä valmiiksi ennen vauvan tuloa)... ;) Leppoisaa viikonloppua kaikille maalismussuille!!

Mellu ja Nalle rv 29+5

Vierailija
33/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten pitkä ketju jo oli. Meille pitäisi vihdoin ensi viikolla se laajakaista tulla...Soneran mies pe kävi, mutta tarvii kiivetä tolppaan, koska talo uusi, joten tulevat isommalla porukalla tiistaina uudestaan.

Vedin pari päivää voimankäyttökoulutuksia töissä ja olinkin varmaan huvittava näky mahani kanssa. Pikkusen vihlo välillä mahaan, kun ei pysty hiljentämään tahtia...jumpat sentään jätin väliin.

SITTERISTÄ hei muistakaa nyt, ettei sitteri tue vastasyntyneen selkää tarpeeksi eikä muutenkaan heti alkuun saa pitää kovinkaan kauaa vauvaa siinä! Auton turvakaukaloa voi myös käyttää tilapäisiin istutuksiin jos ei sitteriä löydy. Meillä esikoinen makasi aina sohvalla tms. ennen ku sitteri otettiin käyttöön.

RINTAPUMPUN sain käytettynä kaverilta ja todella tarpeellinen oli. Nyt lainassa toisella kaverillani. Näitä saa parilla eurolla käytettynä, joten jos ei halua isoja summia laittaa vehkeeseen niin muitakin vaihtoehtoja löytyy!

RINTAREPUSSA viihtyi esikoinen ja isommaksi kasvettuaan käytin kantoliinaa, kun paino jakaantuu tasaisemmin koko selälle. Näissäkään ei saisi paria tuntia ihan pientä kantaa, kun selkä ei kestä.

KELA Espoossa ei ole munkaan hakemusta käsitellyt vaikka joulukuun alussa on toimitettu. Rahat pakkauksesta tulevat siis varmaan vasta tosi myöhään. Harmi niille, jotka pakkausta odottelevat!

YÖUNET on heikossa mullakin. Vaikee nukahtaa uudestaan jos herää ja aina johonkin sattuu jos tarvii asentoa vaihtaa. Ärsyttävää!

Ensi viikolla siis tapaaminen, kivaa!

rv31+4

Vierailija
34/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral]Mulla tänään ollut kipua tossa vasemmalla puolella navasta n. 5cm alaviistoon. Kipu tuntuu kävellessä tai jotain tehdessä, ei maatessa eikä istuessa. Ja sitten tohon kipuun yhdistettynä mossen suht vähäliikkeiset viime päivät, niin rupes jo pientä paniikkia pukkaamaan päälle. Soitin Hyvinkäälle ja kuvailin tuntemusta kätilölle. Hän oli sitä mieltä, että kohdunkannatinlihakset venyy ja kipeytyy. Saattaa kuulemma myös olla vatsantoimintaongelmia eli jos maha kovalla. Ja mullahan on vatsa aika kovalla ja toimiikin vaan joka toinen-kolmas päivä, mutta ilmaa on kyllä senkin edestä. Käski tarkkailla tilannetta ja tulla sitten sinne, jos kipu tulee myös maatessakin tai tulee vuotoa. Ehkä tää van on niitä kannatinlihasten juilimista, kun just pyykkiä ripustaessa huomasin kipua myös oikealla puolella samassa kohtaa. Ja tuntuu kipua olevan myös yskiessä. Tuli kyllä myös sellanen fiilis, ettenkö mä toista jo odottava erota pierua supistuksista =), samaa taisi, olikohan se, [b]Lyytikki[/b] nauraa yhtenä päivänä. Nää mun " supistukset" viime päivinä ovat varmaan olleet vatsavaivoja.

Nyt meen sohvalle makoilee ja oottaa ruuan valmistumista. Mies on ollut koko päivän kaverin tontilla talkoissa ja nyt neiti on naapurissa leikkimässä ja mulla siis täydellinen hiljaisuus täällä... Ah, ihanuutta!

-Monkey ja mosse rv. 30+3-

Vierailija
35/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti hassua, ett moni jo ainakin kerran synnyttänyt stressaa kaikista vaivoista ja kivuista niin paljon. No ihmisiä on niin erilaisia ja HYVÄ tietty ollakin huolissaan. Ei kai koskaan voi olla liian varovainen!

Mulla on välillä repivää kipua kyljissä aika alhaalla, mutta uskon vakaasti niiden olevan perinteisiä kasvukipuja ja kaikki liitokset ja kudokset siellä venyy ja paukkuu. Totta, että monesti sellainen pistävä, terävä kipu on vain ilmaa suolenmutkassa! Moni ei vain tajua sitä, kun aina kuvittelee josko sillä pienellä elämänalulla on jotain huonosti.

Syötkö monkey kuituja tarpeeksi? Mulla ei oo ollut mitään ongelmia vatsan toimimisen suhteen. Kannattaa lisätä tai syödä luumua tms. ettei tarvii kärsiä hitaasta aineenvaihdunnasta.

Eikö tänään oo muita koneella?

Vierailija
36/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kaikenlaisista tarvikeista on ollut puhetta. Musta tuntuu, että esikoisen kanssa en kyllä paljon mitään vempaimia tarvinnut (eikä niitä juuri ollut hankittukaan), joten varmaan sama linja jatkuu nyt eli ostetaan enimmät sitten jos tuntuu että tarvitaan.

RINTAPUMPPUA mulla ei ollut. Maitoa tuli TOSI paljon, mutta niin kuin Maalis-Papulla mulla myös oli se käsitys, että jos pumppaa, niin rinnat vaan jatkaa ylituotantoa. Jos rinnat oli liian pakkautuneet niin menin lämpimään suihkuun tai laitoin vaan MAIDONKERÄÄJÄT liiveihin ja vähän puristelin, ettei ihan kauheella paineella tulis vauvan suuhun. Ne maidonkerääjät oli mulle tosi tarpeelliset, mutta ostin ne sairaalassa kun huomasin tarvitsevani.

SITTERIN olin saanut vanhana (yäks, se oli mun mielestä tosi ruma kuosi...), mutta neuvolassa sanottiin ettei siinä pientä vauvaa kovin kauan saisi pitää (kovahkoja alustoja suositeltiin). Sitterin sijasta käytin äitiyspakkauksen kantta makuualustana. Olin laittanut siihen kanteen jotain pyyhettä pehmikkeeksi ja nostin sen kannen ruokapöydälle kun söin tai puuhailin keittiössä, niin että saatoin samalla seurustella vauvan kanssa. Jos vauva nukahti, niin se kansi oli helppo kantaa vauvaa herättämättä muualle. Vähän mua kyllä itseänikin huvitti että vauvaparka nukkui pahvilaatikossa ja päivisin köllötteli pahvikannessa, mutta eipä tuo siitä tainnut kärsiä ;) Mutta ei ne tietenkään mitään maailman söpöimmän näköisiä ratkaisuja olleet!

Nyt me sentäs ostettiin HOITOPÖYTÄ, mutta esikoisella mulla oli hoitotasona saunan lauteille nostettu leivinlauta! Tosin sitä ei oltu koskaan käytetty leipomiseen, niin että uutuudenpuhdas se oli... Se oli kyllä tosi hyvä ratkaisu, mutta ei valitettavasti käy nyt kun meillä ei oo saunaa eikä meidän minikylpyhuoneessa muutenkaan oo tilaa hoitotasolle.

RINTAREPUN olin esikoiselle ostanut ihan uutena etukäteen mutta se oli turha ostos, tytär inhosi sitä niin että lähes käyttämättä jäi.

TUTIT JA TUTTIPULLOT jäivät täysin käyttämättä. Tuttia tytär ei hyväksynyt ollenkaan ja tuttipulloa en edes avannut pakkauksesta, kun rintamaidolla pärjättiin ja myöhemmin kun lapsi joi vettä niin annoin nokkamukista. Sellanen kertakäyttöinen apteekista ostettu NENÄNNIISTINKIN mulla oli, mutta sekin jäi käyttämättä.

Tuntuu ettei näihin tarvikekysymyksiin ole mitään yleispäteviä ratkaisuja ja kaikille sopivia neuvoja. Jokainen lapsi ja äiti on erilainen eikä niitä tarpeita etukäteen tiedä, ja lisäksi joku tykkää hankkia kaikenlaista etukäteen ihan vaan varmuuden vuoksi ja joku toinen taas ostaa sitä mukaa kun tarvii. Oliskin helppoa kun tietäs ja vois ostaa kaiken eikä mitään turhaa valmiiksi, mutta arvuutteluksihan se menee...

Vierailija
37/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral]Tää on tosiaan hassua, että nyt tässä toisessa raskaudessa tuntuu olevan paljon enemmän huolissaan ja peloissaan kaiken maailman asioista. Luulis, että toinen menis jo rutiinilla, mutta ei... Ja musta tuntuu, että saan näitä panikoitumisa juuri silloin, kun oon paljon kotona, eikä kauheesti muuta ajateltavaa. On sitten aikaa tutkailla itseään ja olla huolissaan milloin mistäkin. Onneksi meillä viikot neidin kanssa aika täynnä ohjelmaa, niin ei ihan panikoidu =).

Noi mun kivut kuulostaa ihan samanlaisilta kuin [b]Pinjan[/b] kivut, joten kylläpä taas helpotti kovasti, kun jollain muullakin samaa vaivaa. Esikoisen aikaan kun mulla ei ollut minkäänlaisia kipua ja nyt on selkäsärkyä, kohdunkannatinlihakset venyy ja paukkuu, iskias vaivaa ja liitokset särkee... Esikoista odottaessa aina ihmettelin, kun raskaana olevat kertoi vaivoistaan. No, nytpä on nekin koettu =)

Luulen, kyllä syöväni ihan hyvin kuituja, tummaa leipää ja puuroa. Mutta sitten kyllä usein juon janoon mehua, jonka sokeri vissiin kovettaa vatsaa... Vai? Pitää yrittää musitaa taas kerran juoda vettä säännöllisemmin päivän aikana. Luumuja aattelin ostaa ens viikolla. Mulla kyllä normaalistikin vatsa toimii tolleen parin, kolmen päivän välein, mutta nyt tietty tulee helpommin vaivoja, kun mosse painaa masussa milloin mitäkin suolta ja ruoka sulaa hitaammin. Vinkkejä vatsantoiminnan parantamiseen otetaan vastaan!

Mutta nyt meen täältä, jospa muitakin tulisi pinoutumaan. Harrastan taas täällä asumista =) Taidetaan lähteä neidin kanssa luistelemaan ja sitte saunaan...

-Monkey-

Vierailija
38/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Moikkelis taas!

Kannanpa korteni kekoon ja kasvatan pinoa omalta osaltani :)

MONKEY mainitsikin vihreän unikkotutin, mun on ollut myös pakko saada sellainen, aivan sama vaikka käyttämättä jäisi :) Tuttia kun ei vissiin kannata väkisin tyrkyttää...?

Mulle oma äiti kertonut, että ekaa lasta odottaessa olo oli paljon huolettomampi, kuin sitten seuraavissa raskauksissa. Ei sillon osannu kuulemma ajatella kaikkea niin kamalasti ja ottaa ressiä. Eli hermoilu voi lisääntyä seuraavissa raskauksissa, vaikka ehkä ajattelis sen ekan olevan niin uutta ja outoa, että herättää huolta/kysymyksiä. Nyt kun odotan ekaa ja raskaus sujunut mallikkaasti, voin jo arvella, että seuraava mahdollinen maha-asukas aiheuttaa enemmän huolta ja vaivoja ;)

Monet alkaa jo olla äippälomalla tai saikulla, mua kiinnostaiskin, MITÄ MAALISMUSSUKAT TEKEE TYÖKSEEN? Minä itse olen lähihoitaja ja dementiakodissa töissä, vielä olen jaksanut :)

Viikonlopun jatkoja!

~cadavera&muru~ rv29+6

Vierailija
39/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin pintaan. Tässä koneella istun ja viereinen ikkuna raollaan. Ihanan viileää ilmaa virtaa. Tässä raskaudessa onkin hikoiluttanut paljon.

Oltiin tuossa iltapäivä kaverin lapsen synttäreillä (3v) ja aamupäivällä oli esikon eka uimakoulu kerta. Päivä tuntunu menevän tosi hitaasti..Kerrankin niinkin päin.

Oon tosiaan alottanu kunnolla tuon yökuhkimisen. Viimeyönäkin 4ltä heräsin eikä uni kunnolla tullu sen jälkeen. Muutama lyhyt torkahdus ja sitten 7,10 kuopus herätti kun sille tuli pissi sänkyyn. Eikun ylös ja kahvia keittän. Viikon tätä yökukkumista ollu enempi ja vähempi. Herään vessaan ja sitten valvon tunnin-pari. Outoa mulle.

Kuopus tosiaan nyt kolme yötä treenannut yökuivuutta ja aika hyvin alkanu. Ekana yönä tuli pissit. Tokana ei olenkaan ja nyt tänään vasta aamulla sillon 7,10 kun ei kerinny potalle. Meni kyllä siihen mutta oli jo ehtiny tulla sänkyyn. Potta melkein sängyn vieressä. Katotaan miten ens yö..Takapakkina sitten tänään päikkäreilläkin tuli pissa sänkyyn jota ei ole tapahtunu apaut 3 kuukauteen : (

Omassa ( . ) ei ihmeitä. vauva ilmeisesti edelleen pokittain tai perätilassa liikkeistä päätellen. Tänään ei ole vatsavaivojakaan ollu (kop kop) ja toivottavasti ei enään tulekaan! Viikkoja tuli taas tänään taydet 31 ja keskiviikkona meen tayssin äitipolille katsomaan vauvan kokoa ja saamaan luultavasti sen insuliinin.

Kiva päästä taas kurkkaan kohtuun ja samalla lääkäri tekee sisätutkimuksen kohdunsuun tilanteen selvittämiseksi. Tuntuukin että vauva jo tosi alhaalle mennyt reilussa viikossa ja supistuksia tullut mukavasti. Tuo alasmeno saattaa tosin johtua vauvan asennostakin..Kun aiemmin oli raivotarjonnassa. Toivottavasti ei nyt mitään hälyttävää kuitenkaan kohdunsuulla että päästävät vielä kotiinkin joksikin viikoksi edes.

Huomenna onkin sitten ihan kotipäivä ja käydään äänestämässä. Ja esikon uimakoulu on taas huomenna muttei muuta. Ulkoilua siis tiedossa mikäli sää sallii.

Joku (sori.huono nimimuisti) kyseli ammateista ja olen myös lähihoitajana kotihoidossa töissä. Ollut sairaslomalla 8,12 alkaen ja siirtyen vuosilomalle 2.1 alkaen josta suoraan äippäloma. Mun selkä sanoi sopimuksen irti tuosta työstä ja muutenkin oli kaikenmaailman särkyjä ja kolotuksia.

Nyt painun peseen lasten hampaat..herkuttelivat juuri nameilla iltapalan jälkeen ja sitten selviytyjien pariin. Illanjatkoja muillekin.

Vierailija
40/49 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Äippis! Kysyit perätilavauvan synnytyksestä. Sain päättää perätilassa olleen esikoiseni synnystavan tavallaan ilman painostusta kumpaankaan suuntaan. Koin tilanteen silti tosi vaikeaksi. Perusteellista tietoa päätöksen tueksi oli hankala saada. Neuvolassa sanottiin, että eivät halua liikaa sekaantua synnytystavan valintaan, ja että sairaalassa sitten kätilöt ja lääkäri vastaisivat kysymyksiini. Rv 36 taisi olla, kun yritettiin kääntää, minkä jälkeen lääkäri tokaisi, että haluanko lantiokuvaan. Jos olisin mennyt ja vauvan olisi todettu mahtuvan, olisi toivottu sitten myös päätöstä alatiesynnytyksestä. Olin jo epäonnistuneesta käännösyrityksestä purskahtamaisillani itkuun, niin että pyysin harkintaaikaa lantiokuvauspäätökseen. Yritin myös kysyä jotain molemmista synnytystavoista, mutta lääkäri taisi olla kiireinen tai sitten ei vain osannut yhtään olla empaattinen, sillä ei vastannut juuri mitään, enkä liikutukseltani pystynyt olemaan itse yhtään topakampi.

Ihan onnellisesti esikoisemme syntyi lopulta sektiolla.

Piti vastailla muihinkin kysymyksiin, mutta nyt mies vaatii lopettamaan ;)

Eliisa & Piiperöinen rv 31+1