Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neliapiloita eli neljänsiä odottavia tällä puolella???

25.01.2008 |

Mä plussasin noin viikko sitten ja kai se täytyy uskaltautua tälle puolelle...Onkohan tääl neliapiloita joiden kans kirjoitella??Ainakin joitain jo muistan tänne hypähtäneen kans vähän ennen mua...

La (ehkä) 25.9

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppusuoralla onneksi.

tyttötiimi rv. 36+6

Vierailija
2/13 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille neljäs tulossa, rv 30 menossa :)

Niina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme edellistäni ovat poika ja kaksi tyttöä. Poika on jo esimurkkuiässä, kuudesluokkalainen, keskimmäinen neiti on menossa ensi syksynä eskariin ja tämän hetkinen... vielä kuopukseni 4-vuotias. Maaliskuussa... ellei jo aikaisemmin putkahda, tämän pikkuneidin pitäisi maailmaan tulla!

Minä olen yksinhuoltaja näille lapsilleni ja moni onkin ihan hulluksi maininnut, kun tämän iltatähteni silti päätin pitää. Kerran olen nuoruudessani tehnyt abortin, nyt en pystynyt sitä tekemään toistamiseen.

Mutta tosiaan, kiva olisi jakaa kokemuksia toisten " suurperheellisten" kanssa.

Ihan heti jo kysynkin, että miten supistusherkkiä olette neljännen odotuksen kanssa??? Minä nimittäin koen, että maha muuttuu kivikovaksi jo kun joskus nousen reippaasti tuolilta. Eivät tosiaankaan ole niitä synnytyssupistuksia (kokemuksen rintaäänellä voisin väittää näin)Mutta ilkeän tuntuisia ne ovat. Kohdunsuu kypsä jo nyt ja ulkosuusta auennut. Viikkoja kasassa 32.

Tietysti kohdunsuun kypsyminen ja hiukan avoimena oleminen liittyy myös siihen, että keho on kokenut nämä hommat aiemminkin. Mutta rennosti minun nyt on käsketty ottaa (joo, rentoa tosiaan, kolmen lapsen arjen pyörittämisen kanssa). No, otan niin rennosti kuin pystyn enkä aseta liian suuria tavoitteita (kodin suursiivous tms. ovat tekemislistalta poissa. Kunhan ei ihan " paskat roiku seinillä" , niin olen tyytyväinen. Ruoan ja sellaiset pakolliset teen, mutta poika imuroi jne.(ollessaan kyllä tyytyväinen siihen, että saa pienen korvauksen/palkan työstään...)

Minkäikäisiä teillä muut lapset ovat?

L 32vko

Vierailija
4/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on kolme kaunista tytärtä ennestään; 2000,2002 ja 2004. Lapsiluvun piti olla täynnä, mutta niin se vauvakuume yllätti meidät taas...:)

Nyt sitten ollaan aikas alussa, rv 12+3 ja elokuun alkupäivinä olisi uuden perheenjäsenen syntymä tiedossa. Tahtomattanikin toivon tietenkin tällä kertaa poikaa, olisihan se jännä kokea sekin ja saada selville, onko sukupuolissa oikeasti eroa jo vauvaiässä...tyttökin on tietenkin yhtä tervetullut. Pääasia on kuitenkin se, että syntyy elossa ja olisi kuta kuinkin terve.

Itse täytän pian 32 ja täällä meillä päin on ollut jo jonkin aikaa pientä " suurperhe" -buumia...ei ole enää harvinaista kun perheessä on 4 tai viisi lasta.

Itselläni se lähinnä merkitsee suuremman auton hommaamista...emme taida mahtua tuohon perusfarmariin...

No asia hoituu ajallaan!

Terveisin; TarjaMamma

Vierailija
5/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika samoissa mennään 3xäippä:n kanssa, itse plussasin kaksi viikkoa sitten. Ihan alkumetreillä siis mennään ja epätodellinen olo vielä koko asian suhteen.

Meillä kaikki kolme edellistä ovat tyttösiä, joten ei sitä oikein muuta osaa odottaa tälläkään kertaa. Nyt on väsymys ja pahoinvointi nostanut kunnolla päätään, joten ehkä tuolla masussa oikeasti jotain tapahtuukin. Ajattelin varata aikaa alkuraskauden ultraan ensi tai seuraavaksi viikoksi, näkisi onko kaikki kunnossa tässä vaiheessa. Meillä on yhdet kaksoset ennestään, joten sitäkin haluaisi varmistella ettei tulokkaita olisi kuin se yksi. Jos on enemmän, siihen tosiaan tarvitsee henkistä valmistautumisaikaa...

Mukava nähdä että neljänsiä odottaviakin kuitenkin löytyy aika paljon! Tuntuu että kolme lasta ei tänä päivänä ole vielä mikään ihmetyksen aihe, lähipiirissä alkaa jo olla kolmilapsisia perheitä jonkun verran. Neljässä kai menee sitten jonkinlainen " suurperheraja" . Eihän sitä enää tosiaan mahduta perusfarmariinkaan niin kuin joku sanoikin. Kyllä sillä neljännen odotusuutisella varmaan joilta kuilta saa pullakahvit väärään kurkkuun, mutta eipä sitä sellaisia jaksa stressata. Jokainen tekee kuitenkin omat valintansa.

Mukavaa odotusta kaikille neliapiloille!

Vierailija
6/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli meillä kaamea shokki kun raskaus selvisi viime kesänä. Varsinkin kun lapsenteko oli meillä lopetettu kolmeen ja hormonikierukka oli ehkäisynä. Sairaalassa lohduttivat ettei sterilisaatiokaan ole sataprosenttinen.

Nyt on ihanaa kun on vauva tulossa taloon. Ei tälläistä olisi osannut haaveillakkaan enää. Tavarat oli kaikki menneet tietysti kiertoon sitä mukaa kun kuopus kasvoi. Eli uusia sitten ostettu ja vaatteita saatu kierrätyksenä serkulta.00,01,03 vuosikertaa meillä.

Supistuksista on kokemusta. Ekasta jouduin saikkarille kuukautta aiemmin kestosuppareiden vuoksi mutta tyttö syntyi 40+0. Nyt tuntuu yhtä paljon supistuksia ja tällä viikolla äitipolilla oli jo paikat pehmenneet ja auki nupulla ja kanavaa sentti jäljellä. Mä en kyllä ole tollasta nuppu sanaa kuullut tässä yhteydessä. Aina on tähän asti ollut paikat kunnolla kiinni ja kiinteät.

Talosta loppuu tila kesken ja autosta penkit mutta se on vaan maallista.

Kuten nimimerkistä näkyy meillä on tyttöjä ennestäänkin talo täynnä ja viime yönä näin unessa ett oli postipoika tuonut meidän eteiseen ihania tyttöjen vaatteita mun kaverilta 3 pahvilaatikollista. Kun pengoin niitä löytyi 4 samanlaista persikkaista tyttöjen pipoa, enne? Ultrauksissa ei ole vehkeitä bongattu eikä kukaan sukupuolta väläytellyt. Eli siitäkin voi päätellä.

aurinkohetkiä

tyttötiimi rv 37 eli täysiaikainen tänään

Vierailija
7/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka harvakseltaan kirjoittelen, luen sitäkin enemmän näitä viestejä. Meillä on kesäkuun alussa tulossa neljäs. Kolme vanhempaa (8,6,4) kaikki poikia joten eipä sitä muutakaan ole nyt osannut odottaa. Paitsi rakenneultrassa meille nyt sitten lupailtiin tyttöä. En usko ennenkuin näen.

Toinen auto on jo onneksi 7 paikkainen ja asuntoonkin kyllä mahdutaan kunhan saadaan joskus yläkerta tehtyä. Vaikka olishan sitä kiva nyt sitten laajentaa olohuonetta ja saada työhuone. Mutta mahdutaan jos ei ahdehdita. Eikä kyllä ole aikeita muutenkaan muuttaa. Juuri ollaan ehditty kotiutua ja naapureissa paljon ystäviä sekä aikuisilla että lapsilla. Se vähän harmittaa että vanhat mammakaverit on kaikki menneet töihin (niinkuin minäkin siis) ja voipi olla aika orpoa.

Niitä suppareita on ollut täälläkin hämmästyttävä määrä. Siis sellaisia epämiellyttäviä harjoitussuppareita heti kun vähänkin itseensä rasittaa. Ei ole ollut aiemmin. Kai sitä on sitten niin vanha ja huonokuntoinen tai jotain.

8/13 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs lapsi olisi tulossa ihan heinäkuun lopussa, nyt taitaa olla rv 13+3. Ennestään meillä on tyttö -00, ja pojat -02 ja -05. Eli esikoinen on jo koulussa ja keskimmäinenkin aloittaa sitten ensi syksynä eskarin.

Eipä vielä ole olo ehtinyt kovin raskaana olevalta edes tuntua. Tietty vähän on ollut väsymystä ja huono olo, mutta muuten on mennyt vähän niin kuin siinä sivussa. Masu on jonkin verran kasvanut ja liikkeiden tuntemista odottelen kovasti..

Uutta autoa tosiaan pitää tuon tavallisen farmarin tilalle meidänkin etsiä. Ei vaan oikein vielä tiedetä että mikähän merkki ja malli se sitten olisi. Asunnossakaan tilaa ei mitenkään kovin paljoa ole, neliöitä 107 ja makkareita 3.. Mutta eiköhän tähän vielä mahduta.

Vierailija
9/13 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joups, meillä löytyy kolme neitosta (vähän tiiviimmällä tahdilla) - elikkäs 02,03 ja 06 (ikäeroa ehtii tulla n. 1v4kk). Miulla laskettu aika huhtikuun alussa.

Nykyisen kuopuksen piti olla viimeinen, mut jotenkin keväällä alkoi tuntua ihan joltain muulta ;) Tämä tulokas tulee olemaan sitten se viimeinen - kädenvääntöä vain vielä siitä kumpia ne putket katkaisee ;) (kuinka se voi olla niin katastrofi ajatus miehille???)

Yritän vielä opiskella tässä ennen äippälomaa (aloittanut syksyllä), et saa sit syksyyn asti pitää kunnon lomaa - vasta joskus lokakuussa tarvis aloitella taas. Opiskelen kotipaikkakunnalta käsin ja yliopisto sattuu oleen vajaan 300 kilsan päässä, niin mahdollisimman vähän pyrin näin aluksi siellä paikanpäällä viettämään aikaani, kun tää neitolauma tarvii äippäänsäkin (kaikki vielä kotona, esikko syksyllä eskariin).....

Mut nyt taitaa olla aika lähtä pukemaan ja ulkoilemaan, kun on niin nautittavan oloinen ilmakin :)

--Mirpa, kera masukin ja kolmen prinsessan--

Vierailija
10/13 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Taimin pitäisi syntyä toukokuun puolivälin tienoossa. Meillä on juuri 5-v täyttäneet kaksoset Onni ja Helmi ja Hertta tulee juuri 2. Olen kirjoitellut tuolla Suurperhe Odottajissa. Sieltä aika moni on saanut vauvan tai lähdössä tositoimiin hetkellä millä hyvänsä. Meidät neljänsien odottajatkin suvaitaan jo porukkaan! Tervetuloa sinne vilkastuttamaan keskustelua!

Noora ja Taimi 24+5

Vierailija
11/13 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA on 6.6. Tämä raskaus on ollut tähän astisista " huomaamattomin" mutta kyllä ne samat vaivat sieltä vielä tulevat :)

Viikkoja koossa nyt 21+2 ja kaikki ultrassa hyvin. Olen kohta 35v, joten nuo ultrat hieman aluksi jännittivät. Meillä on ennestään tyttö s.-98, poika s. -99 ja tyttö s. -06...eli meillä lapset kahdessa sarjassa...ja alunperin ajattelin, että kahdessa on riittävästi, mutta kuinkas sitten kävikään? :)

Vaistoni sanoo vahvasti, että poika on tulossa, saa nähdä miten käy. (tytöt ovat vieneet minut alkuraskaudessa lähes haudan partaalle, kiitos pahoinvoinnin...nyt sitä ei niin paljon ollutkaan, pari päivää vain kuvotti ja oksensinkin muutaman kerran... :)

Kanelisokeri

Vierailija
12/13 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennestään kolme tyttöä jotka on syntyneet 4.12.2004,28.12.2005 ja 10.01.2007 ja tämän neljännen la on 10.3.2008 ja tulokas on tällä kertaa poika.

Mulla on ikää 25v ja mies täyttää toukokuussa saman verran..

Raskaus on mennyt muuten ihan hyvin,paitsi liitoskivut ja supistukset ovat vaivanneet,ja nyt on menossa rv 33+6

Vierailija
13/13 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennestään on tytöt 03/1997, 06/2003 ja 05 /2006. Tämä raskaus on ollut ihan erilainen pahoinvoinniltaan kuin muut raskaudet, sillä en tiennytkään tosi pitkään aikaan että olin raskaana. En kuitenkaan usko että meidän ukko olisi mikään " sekatyömies" eli jotenkin tuntuu että tyttö sieltä vielä tulee. Itse asiassa kolmas ja neljäs ovat " vahinkoja" , etenkin tämä neljäs. Kolmannen jälkeen olisin halunnut jo sterilisaation, mutten saanut sitä synnytyksen yhteydessä. Nyt minulle luvattiin laittaa synnytyksessä johdot poikki, joten tämä todellakin on viimeinen lapsi.

Koska tämä ei ollut suunniteltu raskaus, niin kaikki välineet paitsi vaunut on annettu pois, joten paljon olisi vielä hankittavaa. Laskettu aika on 2.4., leikkaus tiedossa 27.3., joten onhan tässä vielä aikaa...Autokin on vaihtamatta, maasturi pitäisi vaihtaa johonkin useampipaikkaiseen, mieluiten maasturiin.