mitä mieltä 05 pakkauksesta??
musta 05 pakkaus, eli minkä itsekkin saan( maaliskuussa vaihtuu)...on enemmän pojalle kun tytölle ja se ulkohaalari on ihan hirvee...no kyllä se vaunuhaalarina menee..onneksi poika tulossa. muistan kun sain pakkauksen 01, se oli taas enemmän tytölle ja tosi ihania kaikki..tyttö tuli sillon...
Kommentit (43)
...sitä ainaista valitusta siitä pakkauksesta ja sen vvaatteista ja väreistä! Eihän sitä kenenkään ole pakko ottaa? Miten kellään ihmisellä voi olla valittamista kun saat parinsadab euron vaatteet ILMAISEKSI kotiin? Jos joku kuosi tai vaate ei miellytä niin eihän sitä pakkausta todellakaan ole pakko ottaa.
Jos mietitään, mikä olisi todennäköisyys löytää joskus sellainen haalari josta jokainen pakkauksen saanut tykkää, on se todennäköisyys aivan nollassa.
Miksi ihmeessä niistä vaatteista valitetaan? Tosilla ei ole varaa valita millaisen haalarin saat, otat sen minkä jostakin lahjoituksena saat ja olet siihen erittäin tyytyväinen(puhun nyt esim. ulkomaalaisista). Ja joku viitsii marista kun meilä yhteiskunta lähettää verottomana lähinmpään postiin noudettavaksi ison laatikollisen vaatteita ja tarvikkeita? Aiva uskomatonta.
Jos värit ja kankaat ei miellytä, ottakaa avustus ihmeessä rahana. Saahan sillä summalla vaikka reimatecin tollaselle vaunuikäiselle.
Nämä valittajat ja mankujat voisivat ihan hyvin olla saamatta koko pakkausta tai avustusta ollenkaan. Koko se rahallinen avustus voitaisiin lopettaa ja antaa vaihtoehto pakkaus tai ei mitään. Varmaan jäisi sitte tosi monella ottamatta kun on niin pirun ruma ja kauhea.
Ilmainen talvihaalari.Ei kuulosta yhtään hullummalta.
Br1t 24+2, joka itse aikoo ottaa avustuksen rahana esikoiselleen ihan vaan taloudellisista syistä.
Hienoa, että Suomessa on tuollainen etuus! On vaikeata tehdä pakkausta, joka on kaikkien mieleen, mutta kyllä värit sopivat kummallekin. Vauvahan on tyytyväinen, oli sillä päällänsä mitä tahansa, kunhan on lämmin.
Kynsisakset on oikein hyvät ja turvalliset käyttää ja harja on kiva. Vastasyntyneelle tietysti haalarit aivan liian isoja, mutta jos siitä ei välitä, niin kyllä niitä käyttää voi. Suurin osa potkupuvuista jää kyllä lähes käyttämättä, kun tykkään pitää puolipotkareita tai housuja ja bodya. Sukat ja tumput, joissa hymykasvot, ovat käytetyin tuote tuosta pakkauksesta meillä!
Tässä ketjussa siis kysyttiin ihmisten mielipiteitä. Jollet kestä niitä lukea, ole ystävälinen äläkä lue.
Maailmassa on monia hienoja poliittisia järjestelmiä ja valtioita, joissa ihmisillä ei ole mahdollisuutta ilmaista mielipidettään yhteiskunnasta tai sen tavasta toimia ja sen tarjoamista tai tarjoamatta jättämistä palveluista. Me emme onneksi asu sellaisessa. Länsimaisessa hyvinvointidemokratiassa keskustelu on päin vastoin tärkeää, jotta meidän kaikkien verorahat saadaan suunnattua mahdollisimman oikein, kuten vaikka tukimuotoihin, jotka palvelevat mahdollisimman hyvin kohteidensa tarpeita.
Kiitollisuus ja mielipide on siis mielestäni kaksi eri asiaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, kaikki tässä ketjussa ovat olleet kiitollisia äitiysavustuksesta muodossa tai toisessa. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö pakkauksen kokoonpanosta tai sen yksittäisistä osista saisi ja tarvittaessa myös pitäisi sanoa myös jotain kriittistä.
Minä taas peräisin juuri sitä perspektiiviä siinä suhteessä että meillä on kuitenkin asiat aika hyvin täällä ja äitiyspakkaus on ainutkertainen etu koko maailmassa. Itse olen sitä perspektiiviä näihin asioihin saanut juuri näkemällä aikamoista köyhyyttä asuessani Aasiassa. Ja se maa ei muuten ollut Intia, ihan vaan tiedoksi.
Arvostelkaa värejä ja kuoseja puolestani ihan niin paljon kuin haluatte ja pitäkää minua jeesustelijana, kun otan esiin juuri esim. Aasian maiden köyhyyden, mutta mielipidettäni en muuta! Itse pidän näitä valittajia lähinnä kiittämättöminä ummikkoina, joille tekisi varmaan ihan hyvää avata silmät ja tajuta kuinka hyvin meidän asiat on! Piste.
Se on mun ehdoton lemppari pakkauksesta! Onneksi sain pakkauksen jo viime vuonna, kun pakkauskin oli itseä miellyttävä:) Olihan siellä toki vähemmän kivojakin vaatteita esim. ihmeen vihreät ja beessit potkarit, mut käyttämättä eivät varmasti nekään jää, kotivaatteina menevät mainiosti:)
Oon samaa mieltä täällä monen muun kanssa siitä, etten kans ihan ymmärrä sitä narinaa äitiyspakkauksen vaatteista. Oon ainakin ite kiitollinen et tuollainen saatiin täysin ilmaiseksi!
Minusta kaikki pakkauskset on yhtä ihania. Pitäisi vain arvostaa sitä että suomessa meillä on mahdollisuus pakkaukseen. Minulla ei laita mikään muu niin paljon vihaksi, kun on näitä just että ei voi edes panna lapsen päälle niitä kun on väärän värisiä tai muuten on niin kamalan näköisiä. Minusta kaikki vauvan vaatteet pakkausessa on ihania ja menee kotona ihan hyvin. Minulla on laskettu aika kesäkuun alussa, mutta vien hakemuksen kelaan heti kun voi, enkä ajattele että mikä pakkaus sieltä nyt tulee. =)
Heidi 19+3
eli odotan esikoista, ja otin tietenkin pakkauksen, ja kovastikin sitä odotin... mutta olin pettyny kun sain sen... onhan se hieno asia että sellainenkin etuus meillä on. Mut aloin itse verrata pakauksen tavaroita, ja sitä 140euroa... niin paljon enemmän oisin saanut vauvalleni hyödyllisiä tavaroita sillä. Kun ajattelee että kuinka monta itselle mieleistä bodya, ja potkuhuosuja ym. siihen 140euroon ois mahtunu, niin ihan kattavan kokoelman niitä ois saanu. Ihan vertauksellisesti kaverini otti sen rahan, ja kyllä mä sanon että paljon kiitettävimmin niitä tavaroita se sai. Mutta tyytyväinen olen tähän avustukseen, ja itsekkin viisastuneempana otan seuraavalla kerralla rahan!
ja munki mielestä on tosiaan naurettavaa myydä esim.kirpparilla äitiyspakkauksen haalaria...
itse voin lahjoitta sen ilmaiseksi haluavalle, ja muutamia vaatteitakin voisin lahjoittaa!
Saahan niitä tyttö/poikamaisempia vaatteita sitten kaupasta, mun mielestä nuo ÄP-vaatteet ovat tosi kivoja käyttövaatteita. Ja taitavat olla aika laadukkaitakin, vaikka eivät kotimaisia olisikaan. Yleensä ne ovat käytettyinäkin vähemmän nukkaantuneita kuin monet muut.
Täällä on monen mielipide ollut ettei ÄP-vaatteita pitäis myydä kirppareilla tms. Tuosta olen kyllä eri mieltä. Miksipäs ei? Itse ostin äskettäin vuoden 2003 pakkauksen (jossa mielestäni erityisen kivan väriset vaatteet) käytettynä mutta tosi hyväkuntoisena netin kirpparipalstalta. Otan omankin avustukseni pakkauksena, mutta tuskin vaatteita silti liikaa on :)
joanna rv25
Kyllä todellakin erottaa uudet äitiyspakkaukset niistä, joita oli 70-luvulla! Mielestäni on todella ärsyttävää, kun vauvojen ei anneta olla vauvoja potkuhousuissaan jne. Miksi vauvat puetaan nykyään epämukaviin, aikuismaisiin vaatteisiin, esim. farkkuihin?? Kyllä puolivuotias on vielä vauva, hyvä 3x! Mieti vähän...
Itse tykkään pukea vauvan " vauvamaisiin" vaatteisiin niin pitkän aikaa, kun paljon häntä sylissä pyörittelen. Joskus ollaan saatu lahjaksi esim. tosi nätti 60 cm collegepaita ja -housut ja sellainen avolahkeinen (siis ei umpinainen) sileäsamettinen haalari ym. Mutta kun nuo on vauvalle aivan epäkäytännöllisiä. Kun sylissä pyörittelee, niin lahkeet nousee ja sääret on paljaana. Kolme tyttövauvaa olen kasvattanut (+ yhden pojan), mutten ole kyllä osannut mekkojakaan pitää (paitsi aivan poikkeustapauksissa) ennen kuin ovat olleet jo aika isoja, jopa niin isoja, että itse ovat ilmoittaneet milloin haluavat mekon päälle ;-).
Käytöntö on tehnyt mulle selväksi, että ehdottomat suosikkini ovat vauvoille olleet bodyt ja potkuhousut. Pysyvät hyvin päällä eikä niitä tarvitse korjailla missään vaiheessa (siis työntää paitaa housuun, vetää lahkeita alemmas ym.). Lähemmäksi vuoden ikää olen ko. asuja pitänyt (varmaan tosi junttimaista joittenkin mielestä, mutta olkoon vaan, itse tykkään ja varmasti myös vauvakin). Kuuma kesähelle on tietysti asia erikseen. Silloin on vauvallakin kevyttä päällä.
Joku sanoi, että saahan neuvolantätiäkin arvostella, vaikka ilmainen palvelu tuo neuvolakin on. Minusta tuo äp-vaatteiden värien arvostelu on sama kuin jos arvostelisi neuvolantädin ulkonäköä tai vaikka puhevikaa. Aivan yhtä merkityksellistä. Vaatteiden värit kun eivät voi koskaan tulla miellyttämään kaikkia. Se on fakta. Mut tää oli vaan mun mielipiteeni.
Tässähän on oiva keskustelu meneillään... Joskin ap:n kirjoituksesta on aika kauas menty välillä. :)
Tuosta " vauvakkuudesta" haluan vain sanoa, että meillä vaatteet oli isokokoiselle tytölle just passeleita oikeaan aikaan. Mutta esim. kaverini lapsi on niin pikkuinen, että 70cm oli sopivia vasta silloin, kun tyttö jo kävi potalla ja käveli... Eli ymmärrettävistä syistä ei silloin enää juuri mielellään potkareita käytetä. Tämäkin on siis tosi yksilökohtaista.
Muuten täytyy sanoa, että olen ikäänkuin vähän kaikkien kanssa samaa mieltä; on totta, että aasian maissa varmasti otettaisiin pakkaus ilolla vastaan, mutta totta on myös se, että varmasti kauniimmankin haalarin saisi pakkaukseen samalla rahalla... Nämä vaan on jo mun mielestä niin kaukana toisiaan olevat kysymykset, ettei ole enää vertailukelpoiset keskenään!
Ja minä olen myös sitä mieltä, että on tosi hienoa, että meillä tälläinen etuus on! Toisaalta jossain muussa maassa saattaa olla matalampi verotus, tai vaikka perheverotus, jonka " ylijäämällä" Suomeen verrattuna jokainen perhe voi ostaa meidän äippäpakkauksen verran tavaraa ihan oman maun mukaan... Eli komsii, komsaa.
Itse en ottanut tänä vuonna pakkausta, vaikka täytyy myöntää, että ÄP on salainen intohimoni... ;) Käyn aina kelan ikkunan takana kattelemassa, mitä milloinkin pakkauksessa on...
Mutta silti järjen nimissä otin rahat ja ostin tulokasta varten kantotakin, koska esikoisen pakkauksesta on vielä lähes kaikki vaatteet tallessa ja lisääkin on ostettu ainakin 3 lapsen tarpeisiin. ;)
Sopuisaa keskustelunjatkoa!
Itse olen aivan samaa mieltä tuossa, että vauvat on vauvoja!
Ihan totta että vaatteet on vauvamaisia ja lällyjä... mutta mitä sitten?!?
Niin ovat vauvamaisia ne meidän vauvatkin... :)
En käsitä tätä nykymaailmaa kun vauvat pitää pukea aina farkkuihin, huppareihin, toppaliiveihin ja muihin " aikuis" maisiin trendi hepeneisiin??? Ihan kivoja lisäyksiä nekin on, mutta mitä väliä sittä on jos lapsi omassa kodissa pyörii tylsännäköisissä vaatteissa. Melkoista turhamaisuutta jos tarvitsee kotonakin lapsen näyttää trendinukelta...
Sitten samaa linjaa jatketaan ja muksut kulkee 10 vanhana trendi vermeissään... tytöillä stringit, lantiofarkut ja napapaita... pojilla 5 koko liian löysät lökäpöksyt ja graffiitti hupparit... Sitten ne ei enää kymmenen vanhana voi muuhun pukeutua kuin kalliisiin trendi vaatteisiin ja mikään ei koskaan kelpaa... Huuh!
Yks mistä oon kanssa kuullut kavereilta, sukulaisilta yms. valitusta on että jotkut terälliset potkuhousut yms. on niin isoja kooltaan, että ne menis hyvin 1,5 vuotiaalle jopa vanhemmallekin. Laita sitten just kävelemään oppineelle jotkut terälliset jättikokoiset pikkuvauvapöksyt päälle...
Mä tykkään pakkauksen trikoovaatteista kyllä. Ihan tavallisia vauvanvaatteita, enkä ole itse ainakaan vielä kaupassa paljon houkuttelevampia potkareita tai bodyja bongannut. Mulle se tuleva vauva ei ole mikään esittelyesine, joten en paljon välitä, minkänäköisissä vaatteissa kulloinkin ollaan. Olen ihan mielissäni noista vähistä kuva-aiheista, joita noissa pakkauksen vaatteissa on.
Jos joku potkupuku mahtuu päälle vain korkeintaan 2 kk, niin väliäkö sillä, minkä näköinen se on :) Eikä tuo pakkaus minun mielestäni enempää poikamainen taida olla... Ehkä sen haalarin kohdalla on eniten mietitty, että sopisi molemmille, ja miellyttäisi edes sen puolesta vaativampiakin vanhempia. Meillä tulee varmaan joka tapauksessa hankittua omalle käärölle kaikkea sinistä, sukupuolesta huolimatta, koska sellainen vauvanvaatteiden vaaleansininen on vaan ehkä kaikista nätein väri omaan silmään. Saisi löytyä tuolta pakkauksestakin...
Meille pakkaus otetaan, koska ollaan esikoisen odottajina ainakin mun mielestä sen verran tolloja ja saamattomia, ettei noita kaikkia tarvikkeita varmaan koskaan tulisi muuten hankittua ajoissa. Sen lisäksi sitten on löydettävä muutamia halpoja 50-56 koon potkareita jne.
...tuohon koko asiaan :)
varmaan suurenpaa apua olisi kun pakkauksen vaatteita pääsisi heti käyttämään... Harva kun raaskii suuria määriä ostaa 50-70 cm
vauvanvaatteita kun jäävät nopeasti pieniksi... Ja nyt kun tänäpäivänä syntyy myös keskosiakin joille pakkauksesta ei ole juuri mitään iloa :(
mutta hieman herätti kummastusta se mielipide, että miksi äitiyspakkauksen pukua (tai yleensä sen vaatteita) ei saisi myydä?!?
Totta on, että lahja on lahja, mutta kyllä lahjan saajalla on oikeus tehdä sillä mitä vain sen jälkeen kun se jää itselle tarpeettomaksi. Ja jos joku haluaa myydä äitiyspakkauksen puvun kirpparilla 5 euron hintaan, niin ei nyt siitä kauheasti kuitenkaan rikastu...
että on varmasti aivan mahdotonta suunnitella pakkaus niin, että se miellyttäisi kaikkia. Äitiyspakkaus on hyvä etu, mutta en tarkoita, että tällaiseen ns ilmaiseen tuotteeseen voisi panna mitä tahansa rättejä. Samalla hinnalla voi tehdä hyvännäköisiäkin vaatteita. Mutta kuka sitten määrittelee sen hyvännäköisen... Eiköhän ne suunnittelijat ole kuitenkin jotain trendejä seuranneet...
Itse odotan esikoista syntyväksi kesäkuussa ja yritän anoa pakkausta mahdollisimman aikaisin, jotta saisin vielä sen 05 pakkauksen. Minua nimittäin varsinkin se haalari miellyttää. Mukavan trendikkäät ja vahvat raidat pehmeämmällä pohjalla :) Ei se nyt täydellinen ole, mutta koska seuraavasta pakkauksesta ei ole tietoa, niin katson turvallisemmaksi anoa tuota vanhaa. Mutta tosiaan nämä on vain makuasioita, joista ei oikein voi kiistellä :)
Olisihan se kiva, jos olisi edes pari vaihtoehtoa, josta tulevat vanhemmat voisivat valita mieluisensa. Kai se kuitenkin on aika lailla budjetista kiinni, edullisempaa suunnitella ja valmistaa yksi pakkaus kaikille. Mutta eihän se tietenkään estä toivomasta ja ehdottamasta... onko kukaan kysellyt asiasta pakkauksen toimittajilta?
Totta, makuja on niin monenlaisia! Minun makuni sanelee, että otan kyllä rahana sen 140e rahana. Ulkohaalari on aivan kamala, samaten muut turkoosit ja mintunväriset vaatteet. Mielestäni ne eivät sovi pojalle eikä tytölle! Vihreät tikrupotkuhousut on mielestäni oikein hyvännäköiset, samaten beiget ja valkoiset vaatteet. On totta, ettei kauheasti kannata valittaa paketin sisällöstä, ei ne koskaan voi kaikkia miellyttää, onneksi on tuo valinnan mahdollisuus ottaa rahana. Onhan äitiyspakkaus toki rahassa mitattuna arvokkaampi ja vaatteet ovat varmasti laadullisesti hyviä, mutta mikäli sen näköisille ei ole käyttöä, on järkevämpää mielestäni ottaa rahana.
Kuullostaa hullulta, kun joku kirjoitti, ETTEI SILLÄ OLISI MITÄÄN VÄLIÄ, MITÄ LAPSELLEEN PUKEE PÄÄLLE... Ilmoittipa jopa ykskantaan, että ne vanhemmat, jotka haluavat pukea lapsensa nätisti, pitävät lastaan esittelykappaleena! Tässä voi taas sanoa, että onhan niitä äitejäkin, jotka eivät välitä siitä miltä näyttävät. Tästä voisi vetää johtopäätöksiä, että myös äidit, jotka katsovat mitä päälleen laittavat ja miltä näyttävät, pitäisivät itseään esittelykappaleena. Kysymys on mielestäni enemmänkin siitä, että tyylejä on niin erilaisia, näkyy hyvin myös eri ammateissa. Toisten mielestä toiset vaatteet ovat hyvännäköisiä ja hyvän värisiä, toiset taas tykkäävät täysin erilaisista. Kai niitäkin sitten on, jotka EIVÄT TODELLA VÄLITÄ...
Haniska
Minusta on ollut kuitenkin kiva lukea tätä ketjua, kun itsekin mietin, et yritänkö odottaa -06 pakkausta vai oisko toi -05 kuitenkin varma valinta, jos ei edes vielä näytetä kuvia uudesta. Ja kuten huomaatte, makuja on monia. Minusta juuri ne beessit ois hyviä(varsinkin pojalle) ja haalari taas ei, joku tykkäs et haalari on ihana ja beessit omituisia. Voi tässä vielä itekin miettiä, et onko se haalari sittenkään niin vääränvärinen. Ja tuli hyvä vinkki, että myy tai lahjoittaa. Tuskin kukaan pahalla halusi arvostella (en nyt kaikkia kommentteja kyllä muista) tai kiittämättömyyttään. Hieno ja helppo tapahan se on vauvan tuloon varustautua, kun saa liki kaikkea, mitä tarvii. Ja... voishan niitä vaihdellakin. Esim. -06 ja -05 pakkauksien saajat jotain yksittäisiä vaatteita, esim. potkarit potkareihin, haalari haalariin.
Kun sain esikoispojalleni pakkauksen, siinä oli punavihreä haalari, liian tyttömäinen mielestäni pojalle, en muista käytinkö sitä silloin lainkaan vaan taisin saada pojan värisen muutamaa vuotta vanhemman käytettynä ja käytin sitä. Mut kun seuraava oli tyttö, niin haalarillekin tuli käyttöä. Nyt niitä haalareita on varastoon kertynyt saatuna, vaikka paljon olen lahjoittanut eteenkinpäin, joten ei se yhteen haalariin varmaan monellakaan meistä kaadu...
Iloista odotusta ja vauvakuumetta kaikille!
Jos oisit lukenu ketjun vähän tarkemmin niin mä ainakin kehuin sitä haalaria ja on muilla sivuilla jotkut muutkin tykänneet :) ei joka vuos voi olla kaikkien mieleen. Mulla kävi onni että tänä vuonna liki kaikki tuotteet sattu olemaan mulle mielusia. Tuntuu että se haalari on tyrmätty niin usein ettei ne jotka siitä tykkää uskalla kertoa mielipidettään. Siis nykynen on huomattavasti parempi kuin se pliisu edellisvuotinen, mutta tosiaan jokaisella oma makunsa ja joka vuoshan ne kamat aina vaihtuu, ja sitä ei kauheesti pysty päättämään minkä vuoden paketti omalle kohdalle sattuu.