Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä 05 pakkauksesta??

12.01.2006 |

musta 05 pakkaus, eli minkä itsekkin saan( maaliskuussa vaihtuu)...on enemmän pojalle kun tytölle ja se ulkohaalari on ihan hirvee...no kyllä se vaunuhaalarina menee..onneksi poika tulossa. muistan kun sain pakkauksen 01, se oli taas enemmän tytölle ja tosi ihania kaikki..tyttö tuli sillon...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä ne vaattee onkin..mutta ei niin hyvännäkösiä kaikki..

Vierailija
2/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meille on tulossa esikoinen, äitiysavustuksen ottaminen pakkaukselta tuntui jotenkin itsestäänselvältä ja oli jännittävää odottaa millainen se on " livenä" . Sitten kun päästiin " ihastelemaan" noita juttuja, ei enää oltukaan niin innoissamme. Esim. haalari jäänee kokonaan käyttämättä, käytetään mielummin serkulta saatua muutaman vuoden takaista vaaleanvihreä-valkoista äp-haalaria. Muutenkin mietityttää, olisiko sittenkin pitänyt ottaa mielummin rahat, niin olisi saanut edes jotain oikeasti kivaa vauvalle.

Mutta ehkä mieli muuttuu kun vauva-arki koittaa, voihan hyvin olla että vaatteiden menekki pesuineen on niin suurta, ettei jaksa niin välittää minkä näköisiä vaatteita pienen päälle puetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok se on, mutta haalari on kauhea. Mutt vaatteet on minun mielesta parempi kuin 04 pakkauksessa. Otin 04 pakkauksen esikoista odottaessani. Siina on hirvea se kevyt toppahaalari. Ja 05 pakkauksessa parempi. Mutta onhan tuo hyva pakkaus kuitenkin koska siina on kaikki tarkeimmat jutut eika tarvitse sitten ostaa itse.

Vierailija
4/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen, että esim. kuosit on kyllä aina jotenkin niin... tietynlaisia vuodesta toiseen. Äitiyspakkausmaisia, " Junttimaisia?" .

Jos vertaan sitä esikoisen 12-v. sitten saatuun pakkaukseen, ei pystyisi sanomaan kumpi on vanhempi.

Itse asiassa, jos vertaisi sitä 70-luvun pakkaukseen joka minulle (äidilleni) on tullut aikoinaan, tuskin paljon eroa siihenkään! Muistan että samaa kananmunankeltaista väriä esiintyi silloin kun nähnyt valokuvia.

Mua ärsyttää äit.pakkauksessa myös se että aina on hirveän isokokoisia vaatteita hirveän vauvamaisina malleina.

ENsinnäkin ne vaatteet on mitoitukseltaan tosi reiluja, kun ovat suomalaisia. Ja kuka haluaa pitää yli puolivuotiaalla vauvalla vielä jotain tosi pikkuvauvamaisia potkareita ja yöasun näköisiä vaatteita (paitsi tietty yöasuna :-).

Tiesin tämän kyllä jo etukäteen ja olihan kuvat tuotteista nähtävillä mm. jossain vauvalehdissä ja Kelan sivuilla, ja mietinkin pitkään otanko rahan - mutta päädyin pakkaukseen kuitenkin kun onhan siinä paljon hyödyllistäkin tarviketta.

Ja uskon että meillä tullaan kyllä käyttämään niitä vaatteitakin, jopa sitä suojapukua - nuuka kun olen ja äippälomalla tulot putoaa (ja uuden kodin sisustaminen vie rahaa..) :-). Mutta varmaan jää vähemmälle niiden vaatteiden käyttö kuitenkin.

Ja onhan ne peitot ihan hyödyllisiä, ja se kevyttoppa ihan ok. (Tosin itse en ostaisi varmaan ikinä mitään sen näköisiä vaatteita mitä pakkauksessa.)

Vierailija
5/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalta, että täällä valitetaan äitiyspakkauksen väreistä. Mun mielestä meillä on asiat hyvin (oli värit mitkä tahansa), kun on mahdollisuus saada tuollainen starttipaketti vauvelille.

Musta paketti on ihan jees ja juuri kälyn kanssa juteltiin, että ei se haalarikaan niin paha livenä oo.

Iglu ja Kepa rv27+1

Vierailija
6/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme syntyi 1998 ja voin vaan kuvitella, mitä muutamat ovat sen vuoden äitiyspakkauksen haalareista kommentoineet (violetti, jossa valkoisia pallukoita). Itselläni ei tullut mieleenkään marista. Kovassa käytössä on ko. haalari neljällä vauvalla ollut ja kun vaan saatais vielä se viides maailmaan, niin samaa haalaria tulisi pitämään hänkin. Haalari on kovasta käytöstä huolimatta edelleen kuin uusi.

Liekö sitten kaupungeissa vauvatkin trendikkäämpiä...

neronja rv6+0 (takana neljä km:a)

Vierailija
7/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se toppahaalari ei ole minun mieleiseni.Muutoin olisi,mutta se kummallinen raitakangas siinä edustassa pilaa puvun=(

Suosikkini on ne ihanat vihreät haalari,jossa on leijonan(?) kuva.Ne on veikeät=)

Jälkeen päin mietittynä raha olisi ehkä ollut parempi vaihtoehto,mutta valittu mikä valittu ja kylläpä niitäkin vaatteita tulee käytettyä muiden joukossa.

Niksu78 28+5

Vierailija
8/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se 05 pakkaus on todella hyvä ja värit sellasia et sopii kummalle tahansa eli paljon keltasta ja vihreetä. Ja se haalari on mun mielestä todella hyvä ja kivan värinen varsinkin verrattuna 04 vuoden todella haaleeseen väriin. Sitä haluisinkin kysyä et mitkä värit sitten teidän mielestä sopii kummallekin kun osa on valittanu et poikamaisia värejä?

Vierailija
9/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Kelan pakkaus ole ilmainen, niin kuin ei mikään muukaan tässä maassa. Verovaroista kaikki kustannetaan. Kärjistetysti voisi sanoa, ettei huonoa neuvolantätiäkään saisi arvostella kun palvelu on " ilmainen" !

Musta on ihan kohtuullista odottaa, että pakkauksen hankkijat edes yrittäisivät seurata yleisiä trendejä (enkä tarkoita nyt mitään huippumuotitrendejä!) siitä millaisiin vaatteisiin ja väreihin äidit nykypäivänä pukevat lapsensa jne. Meillä esikoisen pakkauksesta käytössä olivat loppujen lopuksi ainoastaan peitto ja kynsisakset! Suurin osa vaatteista oli rumia ja niin suuria, että kun tyttömme olisi 9-12-kuisena vihdoin voinut niitä käyttää, ne olivat aivan liian vauvamaisia.

Afganistanissa on sen sijaan toivon mukaan muutama iloinen äiti, sillä kaikki vaatteet päätyivät sinne vauvakassikeräyksen myötä....

Vierailija
10/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jokaisen oma mielipide ratkaisee haluaako pakkauksen vai rahan. Molemmat vaihtoehdot ovat minusta tosi hyvä juttu.

En minäkään siksi oikeastaan ymmärrä narinaa vauvanvaatteiden ulkonäöstä, koska harvoinpa maut kohtaavat toisensa. Ja väkisin joskus tulee " poikamaisempia" vaatteita ja väliin " tyttömäisiä" vaatteita, no, koska Suomessa syntyy molempia lapsia, johtuisiko tuosta. Ja miksi tytölle ei sopisi sininen siinä missä pojalle punainen? Ja tuskinpa se vauva laittaa pahakseen vaatteen väritystä, kunhan vaate on muutoin lämmin ja mukava päällä. Ja tosiaan jos pakkaus ei miellytä, on aina se toinen vaihtoehto.

Kumman usein olen kirpparilla törmännyt kelan pakkauksen haalareihin, jos ei kelpaa itselle, niin laitetaan sitten myyntiin.. no tapahan se on sekin, mikä myös ihmetyttää.. mutta se on toinen juttu.

Kaikesta huolimatta toivottavasti kaikki löytävät vauvoilleen mieluista päälle pantavaa.

Vierailija
11/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä pakkausta tarvitse ottaa jos ei kelpaa. En itse kyllä viitsi väreistä valittaa, kun on asunut tuolla toisella puolella maailmaa (Aasiassa) ja nähnyt paljon katulapsia joilla ei edes kenkiä laittaa jalkoihin. Meillä on kuitenkin asiat aikasta hyvin...

Ja ai niin, neronja: Kyllä me " kaupunkilaisetkin" voidaan olla tätä mieltä... ;)

Vierailija
12/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös tulisi olla iloinen että saa ilmaiseksi tuollasen pakkauksen. Jos niitä verorahoja ei laitettais tuohon niin ne menis luultavasti johonkin miljoona kertaa turhempaan.

Mun kommentti että hyviä vaatteita ovat, tarkoitti nimenomaan sitä, että ovat sekä laadukkaita että suurinosa aivan hyvännäköisiä. Varmaan kaikkia käytetään jonkun verran. Ei voi odottaakaan, että ne olis just sellasia, jotka ois tullu itellä ostettua kaupasta.

Vierailija
13/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun mielestä tytölle sopii sininen ja vihree ja kaiki pojan värit muutenkin..mut pojalle ei käy kyl vaaleenpunainen., eikä kyl keltanenkaan... mut sehän on vaan maku asia. punanen taas käy musta pojallekkin.eihän vauvat kyl ite välitä mitä niillä on päällä..mut on se kiva pukea poika pojan väreihin...ja tyttö tytön..

Vierailija
14/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ois varaa ostaa kaikki tavarat mitä saa sieltä pakkauksesta kun pitää sit vielä ostaa vaunut ja sellaiset ja ruokaa pitää saada koko perheelle. mulle on aivan samaa minkävärinen tai kuosinen haalari on.

onneks on se mahollisuus et ne jotka ei haluu pakkausta voi ottaa sitä rahana. tuntuu kyllä kieltämättä pahalta kun ite ei voi ostaa ihan mitä vaan ja tää pakkaus on meille LAHJA. kiitos siitä niille jotka antaa sen!

my_selene ja Remppa rv20+ nyt kolmatta kertaa jo aikoo ottaa pakkausta

Vierailija
15/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne värit saisi olla hiukan miellyttävempiä. Minä en niin välitä onko pakkauksessa tyttömäisiä tai poikamaisia värejä kunhan ne miellyttää silmää. Ei siis kirkuvia tai muuten järkkyjä värejä ja minusta 05-äp:n haalari oli kamalan värinen.

Meille on kakkonen tulossa, esikoinen sai 03-pakkauksen ja vaikka poika olikin niin mielelläni käytin lilaa ja keltaista vaatetta :) Nyt taidan ottaa rahana, varsinkin jos on tyttö niin voin ostaa muutamia mekkoja sun muuta.

Vierailija
16/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ehdottoman selvää että otan sen äippäpaketin. Siis mullakin on tuol varastos ne vaatteet yms... mitä mä pidin pienenä. Siis sehän on jo lapselle kiva katella niit omia ekoja vaatteita sit kun tulee omia naperoita... tosin mä olen aina ollu perso ihasteleen niitä mun vaatteita, vaikka kylhän ne jotkut aika järkkyjä on... Ehkä tulevat lapsemme sit joskus kauhistelevet millasessa haalarissa ne on joutuneet pötkötteleen :-) Ja aina kun uudemman kerran sitä haalaria kattoo... niin joka kerta se on vähemmän järkympi! Mutta hei mitä mieltä te ootte niist päähineistä! Esikoista odottelen ja ei ole kovin kokemusta noista naperoista, mut mun mielest ne on niin isoja, et taitaa olla parempi kaivaa varastosta mun vanhoja tai jospa ostas vaikka jonkun söpön. Vaikka se valkoinen pipo on kyl tosi siisti.

Joku " kolleega" piti siitä vihreestä tiikeri puvusta... munkin mielest se on ihan ykkönen! Siis on kyl tosi hienoo että meillä on mahdollisuus saada tollainen paketti tai rahana se ja mahdollisuus sanoa rehellinen mielipide asiaista :-)

Vierailija
17/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni pakkauksen vaatteet on tosi kivan näköisiä ja jopa haalarikin näyttää kivalta. Ei vaan osaa olla edes muuta mieltä kun on etuutena niin hieno

Vierailija
18/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottahan se on todella hienoa, että meillä Suomessa on asiat tällä mallilla. MUTTA, ei vähän paremman näköinen haalari olisi yhtään sen kalliimpi...

Totuus on kuitenkin se, että esim. tästä tämän vuoden haalarista en ole tainnut kuulla ainuttakaan kiittävää kommenttia. Haukkuja on saanut kyllä sitäkin laajemmin osakseen... Eli voisihan niitä vaatteita vähän miettiäkin, tuo haalari on tasan sen näköinen, kuin olisi jätepaloista koottu!

Muuten ne vaatteet on musta aika kivoja tänä vuonna. Ja yleensä ottaen musta kaikki perusvärikkäät (punainen-sininen-vihreä-keltainen) raidat, pallot yms. valkoisella pohjalla ja samoin neutraalit valkoisen/beessin yhdistelmät esim. on molemmille sopivia ja kivoja värejä. Niitä voisi ehkä enemmän suosia noitten pastellikirjavien nallukka-kuviointien sijaan... Hirveät oli colleget, jotka tuli 2003-04 pakkauksesta, joissa oli violetti-turkoosi-oransseja kissoja hujan-hajan!

Eli pointtini on se, että ei se tarkoita kiittämättömyyttä, jos arvostelee... Ihan niinkuin joku sanoikin, että saa niitä neuvolantätejäkin kritisoida, vaikka " ilmaista" palvelua onkin. Ja jokainen kyllä varmasti täällä tietää, että avustuksen saa rahanakin, jos haluaa...

On oikeastaan musta vähän jeesustelua vedota pakkauksen ilmaisuuteen ja olemassaoloon sen esteettisyydestä puhuttaessa. Ja varsinkin verrata Suomea Intiaan tms. tässä yhteydessä... Perspektiiviä hyvät naiset! :)

Ja vielä loppukaneettina sanottakoot, että musta on myös aika älytöntä myydä vanhoja äp-vaatteita kirpparilla, varsinkin, kun esim. vanhoista käytetyistä haalareista on pyynti yleensä väh. 5 euroa! NE kuuluvat sinne avustuskasseihin...

Vierailija
19/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni -05 pakkaus oli oikein hyvä. Ei ole yhtään vaatekappaletta, mitä en nyyttini päälle laittaisi. Eihän sillä ole mitään väliä mitä lapsella on kotona päällä?! Pääasia, että vaatteet ovat puhtaita.

Eipä meidän äitejen kannattaisi hirveästi valitella äitiyspakkauksesta. On se sellainen " erityislahja" !! Eipä muualla maailmassa sellaisia annetakaan... Kyllä saamme olla kiitollisia, kun niin laadukkaita ja kestäviä vaatteita lahjoitetaan meille ilmaisiksi ja vielä monen sadan euron arvosta.

Hanna rv 38+4

Vierailija
20/43 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se toppahaalari ei ole omaan makuun, mutta suurin osa muista vaatteista olisi mieleen, mikäli tulisi poika, esim. ne beessisävyiset paita+potkari-yhdistelmät. (Vai oliko niitä 2005 erilaisiakin paketteja jaossa, katsoin vain sen kelan kuvan, missä vihertävä haalari?) TAisi siinä olla jotain sinapinkeltaistakin, mikä ei ehkä vaaleille suomalaislapsille niin kovin hyvin sovi.

Mut ihme olisi, jos niin isossa määrässä tavaraa kaikki miellyttäis. Tosin... ei olis hassumpi systeemi, et ois pari kolme, mistä sais valita... Siis ihan tilauskoodisysteemi eikä arvontasysteemi. Loppuvuodesta tulis sit mitä on jäljellä. Tai jäis seuraavan vuoden valikoimaan, kunnes kaikki loppu. Luulis, ettei kauheesti lisätyötä teettäis tuollainen pieni valinnanvara. Vai onko nykyään enää useamman sorttisia pakkauksia. 7v sitten mielestäni vielä oli. En nyt ole ihan ajan hermolla varmaan...