Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja POINTSit

12.01.2006 |

Moi!

Mulla on raskaus toiveissa ja kokemuksesta tiedän, että kerään raskauden aikana monta turhaa kiloa ympärilleni. Edellisellä kerralla jo päätin, että näin ei saa käydä, mutta niin vaan tuli kiloja hurjasti ja imetyksen aikana jatkoin lihomistani =(

Nyt ajattelin, että on PAKKO hakea apua jo etukäteen. Tykkään POINTSeista ja olisi helppoa säädellä syömisiä niitä seuraten. Tarkoitukseni ei siis ole laihduttaa raskauden aikana, vaan pitää paino kurissa.

Onko kellään kokemuksia? Käyköhän Painareissa tällaisia minunlaisia tapauksia koskaan?

KIITOS!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Itselläni on kokemusta tuosta lihomisesta raskaana ollessa. Se ei tosiaankaan ole mukavaa. Ikävää on myös se, että Painonvartijoissa ei saa käydä raskauden aikana. Syynä on se, että raskauden aikana ei saa laihduttaa eikä tämä kyseinen organisaatio halua ottaa vastuuta, jos jollekin pointsaajalle/vauvalle tapahtuisi jotakin raskauden aikana.

Kukaanhan ei voi kieltää sinua laskemasta pisteitä raskauden aikana, mutta itse otat asiasta vastuun. Ehkä olisi järkevämpää keskustella neuvolan terveydenhoitajan tai vaikkapa ravitsemusterapeutin kanssa ruokamääristä yms.

Vierailija
2/3 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläkin vasta imetyksen aikaan ja hän sanoi minulle että voin huoletta 1800 kcal ruokavaliolla olla kunhan pidän huolen ettei kalorimäärä alita tuota. Meillä viimeinen lapsi lopetti imemisen kun sitten aloin treenata enemmän + enkä totellut lääkärin ohjetta vaan aloin syödä vähemmän kuin 1800... Muistaakseni raskaana oleville on suositeltu että söisi n. 200 kcal enemmän kuin normaalisti ja senkin vasta viimeisellä kolmanneksella. eli jos syö normaalin kuluutuksen määrän ( pv lehden sivuilla muistaakseen on normaalin kuluutuksen taulukko) niin se ei varmasti lapselle tee pahaa (Itselläni se on n. 1900 kcal)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäenergian tarve raskauden aikana on noin yhden voileivän verran, eli järin paljoa. Tietty on tärkeää seurata, että ruokavalio TODELLA on terveellinen ja monipuolinen.

Tällä hetkellä tasapainoittelupisteeni ovat noin 24-25 POINTSia. Siihen kun laittaisi pari lisää, niin saatetaan olla sopivalla tasolla. Mä luulen, että pärjäilen pisteitä seurailemalla ja maalaisjärkeä käyttämällä aika pitkälle.

Vaan vielä kun saisin hormonien " humalassa" olevan järkeni pidettyä koossa niin, ettei mieliteot saisi valtaansa ;) Viimeksi itkin lohduttomasti, ellei mies hakenut minulle Mäkkäristä ateriaa.... *huoh*