Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko anoppini lapsellinen?

Vierailija
12.01.2006 |

Mietin tässä juuri anoppiani. Ovat tulossa viikonloppuna käymään.

Anoppini kertoo taas kuinka oli viime viikonloppuna ottamassa eikä muista monelta tuli kotiin. Ja kuinka oli 3h laittanut tukkaansa ennenkuin lähtivät ottamaan lähiräkälään...

Hän odottaa, että minulla on pöytä koreana täällä aina. Tulee hän milloin vain. Olenhan päivät kotona. Onhan minulla aikaa tehdä. Niin.. on myös 3v lapsi ja 6kk kaksoset. Mutta aikaahan on aina.

Anoppi pätee tyhmillä asioilla ja yrittää olla hauska ja fiksu. Mutta pyydäpä häntä vahtimaan lapsia siksi aikaa että käylähikaupassa hakemassa kahvikerman joka unohtui, niin eipä pysty. Vaikka rakastaakin kuulema lapsenlapsiaan kamalasti ja ei pysty olemaan erossa.

Silti jauhaa kyläreissut omiaan eikä juuri huomioi lapsia..

Onko anoppini lapsellinen, vai olenko minä liian vaativa miniä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo alun juttu vaan kuulosti niin teinimäiseltä

Vierailija
2/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuu joka paikassa lapsenlapsistaan, kuinka lapset sitä ja tätä ja ovat rakkaista ja sitä rataa. Mutta kun tulee käymään kerran vuoteen, häntä piätä passata, tarjota syötävää ja kuunnella hänen juttujaan, lapsien kanssa ei hän ei juuri edes puhu. Voi käydä kylässä meillä ilman että käy edes kenenkään lapsen huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kutsu heitä kylään, he kutsuvat itse itsensä. Mutta en kehtaa kieltää. Vetoavat aina lapsiin.

Käyvät noin kahden viikonvälein. Joskus jopa useammin.

-ap-

Vierailija
4/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen ;)

Teeppä sille seuraavalla kerralla " jekku" ja jätä hänet hetkeksi lasten kanssa kahden ;)

Kesken ruuanlaiton vaikka kipaset äkkiä kaupasta maitoa tms.

Jospa hän huomais, että pärjäähän hän ;)

Ihan tulevaisuutta ajatellen kannattaa kokeilla, niin olis joskun joku hoitopaikka lapsille.. Anoppi sais itseluottamusta lasten kanssa olemiseen..

Vierailija
5/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siis kysy mitään vaan sano, että nyt on pakko käydä ;)

Tai vaikka jotain terveyssiteitä hakeen, jotka on ihan pakollisia just nyt..

Vierailija
6/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustana. En välttämättä itse jättäisi pieniä lapsia hänenlaiselleen kovin pitkäksi aikaa hoitoon, ottaako vauvat syliin jos alkavat itkeä vai onko sitä sukupolvea jonka mielestä itkevä lapsi saa rauhassa itkeä sängyssä tai jossain muualla kuin sylissä. Ei nimittäin kuulosta kovin lapsirakkaalta ihmiseltä vaan itsekeskeiseltä.

Vierailija
7/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän yrittää päte jpllain, jotta ei tuntisi itseään niin pieneksi ja epävarmaksi. ainakin hänellä on huonoiktsetunto, se on selvä.

yritä pysyä tuon yläpuolella, mutta älä anna kenekään kävellä ylitsesi. tee se, minkä jaksat ja haluat (tarjoamisten ym suhteen). jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. anna olla.

ole onnellinen itse, kyllä se onnellisuus tarttuu anoppiisikin.

ja jos ei, se ei ole sinun ongelmasi. ja muista, hän on miehesi äiti, joten hän tehköö työn tarjottavien eteen. et sinä! (jollet siis välttämättä halua?)

Vierailija
8/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kuulu sinne 17-21v? Tai sinnepäin?

Oma äitini on ihan erilainen ja minua suorastaan hävettää välillä olla anoppini seurassa.

Yrittää sitten olla kovin fiksu ja laitettu. Mutta kun sellaiset asiat kuin esim. hampaat niin on kauneudenhoidon A ja O. Hän laittaa itseään kamalasti, mutta etuhammas puuttuu ja toisesta lohjennut puolet. Hampaat mustuneet ja kamalan rumat.

Ymmärrän jos ei ole varaa mennä hammaslääkäriin, mutta miksi sitten puhua koko ajan ulkonäöstään jne.?

Kyllähän varmaan ottaisi huutavan vauvan syliin, mutta saisin kuulla siitä kauan kuinka vauva likasi hänen osamaksulla ostamaa kallista neulepuseroaan...

-ap-

Vierailija
9/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna olla. mies kestitköön ja passatkaan. keskity sinä muuhun.

Vierailija
10/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans erään tuttavan äiti " sekosi" väliaikaisesti 40-50-vuotiaana... En nyt muista tarkkaan, mutta eros miehestä ja alkoi käyttäytyä kuin teinityttö ;) Kulki m inihameessa ja teinivaatteissa ja oli niiiiin olevinaan nuorekas ;)

Meni kyllä ohi aikanaan ;)

Hommaa sille joku kirja, vaikka ihan romsku, missä kerrotaan jonkun samankokeneen tarina ;) Siis ikäkriisin kokeneen... Jos se vaikka avais silmät..

Onko anoppisi kauan käyttäytynyt noin? Myös uusi elämä mummona voi laukaista kriisin, koska hän tajuaa olevansa vanha ;)

Vierailija
11/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näitä anoppeja on joka junaan. Älä sinä siitä taakkaa ota itsellesi. Elä omaa elämääsi, vaikka anoppi kyläileekin. Sano, että nyt on ihan pakko siivota ja alat siivoamaan ja jätät lapset anopin katsottavaksi. Ei varmaan katso kauaa

minunkin anoppi käy täällä pätemässä, mutta hän ei kehu itseään, vaan yrittää muuttaa minua omanlaisekseen ja tyttärensä kaltaiseksi mahtavilla neuvoillaan ja avustusyrityksillään. EN häntä kyllä paljon katsele enkä kuuntele. SItten anoppi ja tytät ihmettelevät että miksei, no siinäs ihmettelevät

Vierailija
12/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aika usein pois kun anoppi käy kylässä. Joskus tulevat hyvinkin toimeen, toisinaan anoppi lähtee itku silmässä pois. Mieheni siedä mitään turhamaisuuksia, ja äitinsä rakastaa niitä. Joten tietäähän sen etteivät tule kovin hyvin juttuun.

Ja itse olen kotosalla oloasu päällä kun he tulevat. hiukseni on ponnarilla. Anoppi naureskellen katsoo minua ja sanoo, että kyllähän hänkin kotosalla yksin ollessaan voi hyppiä vaikka alasti, mutta kun vieraita tulee niin kyllähän sitä pitää pukea..

Itse aina tokasen vain että eihän me vieraita olla. Samaa perhettä vain..

-ap-

Vierailija
13/13 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaiset vain seuraavalla kerralla, että Talo elää tavallaan, vieraat käy ajallaan.

Miksi hitossa sinä hötkyilet hommaamassa tarjottavia anopillesi, jos tämä tulee yllärivierailulle?! Sanopa hänelle, että jos tullaan yllätysvierailulle, ymmärretään, ettei tarjottavaa ole, ja tuodaan pullat MUKANAAN.

Kaiken kaikkiaan anoppisi kuulostaa kovin typerältä yksilöltä. Anna sellaisen kritiikit valua korvasta toiseen ja ulos saman tien.

Voi ilman muuta olla, että anoppisi potee huonommuudentunnetta sinua kohtaan, ja siksi ilkeilee. Mutta todennäköisesti tuo on täysin tiedostamatonta eli hän korostaa omaa erinomaisuuttaan ihan vaistomaisesti, kun kokee, ettet häntä arvosta.