liikunnanohjaaja linjoilla, kysyttävää?
Kommentit (12)
Vierailija:
siis ei pakaralihakset vaan ihan rehellisesti sieltä alhaalta välilihan tienoilta! kävin kerran spinnigissä mutta koko tunti oli silkkaa tuskaa kun satula tuntui porautuvan suoraan välilihan läpi :( en pystynyt kunnolla istumaan pariin päivään kun alapää oli niin kipeä.
Ikävä kyllä melkein kaikki kokee tuon;(...minä ainakin aina kehotan käyttämääm spindessä mielummin mummoja kuin stringejä, ja jotkut tykkäävät pitää myös sitä geelipehmustetta, ni ei pylly hankaa!!!
Yksi todella tehokas ihan kotona tehtävä harjoitus on käydä selin makuulle. polvet koukkuun ja siitä tehdä lantion nostoja.
Tai sittten se menee silleen että mielenkiinto ei riitä älyllisiin ajatteluihin kun urheilu vie mukanaan ja koko ajan päässä pyörii vaan kaikenlaiset koreografit (sanokaa ny että kirjotin tuonki sanan väärin :) ) ja askelkuviot..miten siinä ehtii sitten mitään järkevyyksiä ajattelemaan :)
Mikä olis sellanen monipuolinen ja mukava laji, joka samalla vahvistaisi lantionpohjan lihaksia?
Kiitos.
Vierailija:
Yksi todella tehokas ihan kotona tehtävä harjoitus on käydä selin makuulle. polvet koukkuun ja siitä tehdä lantion nostoja.
Urheilu on minulle elämäntapa, ja sitä sitten näin vähän vanhempana halusi siihenkin käydä hakemassa tutkinnon.
Vierailija:
Vierailija:
Yksi todella tehokas ihan kotona tehtävä harjoitus on käydä selin makuulle. polvet koukkuun ja siitä tehdä lantion nostoja.
Kokeileppas sitten nostaa toinen jalka siihen toisen päälle poilittain ja alat nostelee ja muista jännittää vatsaa koko ajan, sitten kannattaa myös kokeilla niin että jalat on pienellä korokkeella ja sieltä sama liike.
Elikkäs salille mennesä onko parempi tehdä paljon esim 20 sarjaa pienillä painoilla joissa rasitus tulee enemmänkin itse sarjasta vai 10 sarjaa painoilla jotka ovat selvästi raskaampia ja rasittavat kerralla enemmän?
Vierailija:
Elikkäs salille mennesä onko parempi tehdä paljon esim 20 sarjaa pienillä painoilla joissa rasitus tulee enemmänkin itse sarjasta vai 10 sarjaa painoilla jotka ovat selvästi raskaampia ja rasittavat kerralla enemmän?
Mutta jos tarkotuksena myös yleiskunnon kohotus, mikä on hyvä asia, niin kannattaisi yhdistää voimalajit ja aerobinen laji. Mutta kyllä se niin on, jos puhutaan ihan lihaksen kasvatuksesta että pitkillä sarjoilla, kevemmillä painoilla ja pitkäjännitteisellä treenillä saa kiintät lihakset, ja taas jos aikomuksena on kasvattaa lihasta, niin painoa saa olla reippaasti ja toistokerrat pienemmät. Lihakseen saa todella tehdä työtä että se näkyvästi ulospäin kasvaa, eli aika usein naiset varsinkin pelkää laittaa reiluja painoja, ettei lihakset kasva, rohkeesti vaan välillä rajoja kokeilemaan, ei se lihas naisella varsinkaan kovin herkästi kasva!!
sitten ihan yleiskunnon kohotukseen on spinning älyttömän hyvä, kehittää sydäntä, keuhkoja ja koko hengityselimistöä.
siis ei pakaralihakset vaan ihan rehellisesti sieltä alhaalta välilihan tienoilta! kävin kerran spinnigissä mutta koko tunti oli silkkaa tuskaa kun satula tuntui porautuvan suoraan välilihan läpi :( en pystynyt kunnolla istumaan pariin päivään kun alapää oli niin kipeä.