Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peräpukamat

05.05.2007 |

Jotta ei vaan liian helpoksi kävisi tämä loppuodotuksen aika, niin bongasin tänään peräpukamat. Tosi inhottavalta tuntuu. Ei ole aikaisemmin moista vaivaa ollut.

Olisiko jollain vinkkiä miten hoitaa tai helpottaa omaa oloa?

Kiitos!

t. iida-linnea rv 41+2

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheriproct tai jotain sinnepäin oli lääke, ja suosittelen ostamaan myös peräpuikot hoidoksi (vaikka kuulostaa ilkeältä) niin ilkeämpää on se jos ne kipeytyvät. Itse viisastuneena otan aina molemmat jos kipuilevat.

Vierailija
2/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kannattaa käydä läkärissä. Lääkäri voi määrätä paljon vahvempaa voidetta/puikkoja. Kolmatta odottaessa aloin kahdeksannella kuulla maalata aitaa ja kyykötin kaksi päivää, seurauksena tosi kivuliaat pukamat. Käsikauppalääkkeet ei auttaneet kipuun, mutta lääkärin määräämä auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpuikot on kyllä ihan ok pukamien hoitoon ja kannattaa niitä jemmata kotiinkin ennen synnytystä (synnytyksessä yleensä ne vielä pullahtaa enempi esiin), mutta:

Scheriproct- supoissa on kortisonia, jolloin raskaana olevat ei saisi niitä omatoimisesti käyttää (siis ilman lääkärin lupaa)!!!!

raskaana oleville sopiva vaihtoehto on Hädensa-merkki.

Kannattaa turvautua apteekissa asiantuntijoiden apuun, tai kysäistä asiasta neuvolalääkäriltä.

yst. terv. Annuli

Vierailija
4/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös kokeilla suihkutteluja muutaman kerran päivässä. Itse olen selvinnyt tällä konstilla kahden raskauden ajan ja voiteita / suppoja en ole tarvinnut. Wc paperilla pyyhkiminen kannattaa rajoittaa minimiin ja mieluumin suihkutella -> tuloksia näät jo muutamassa päivässä!

Vierailija
5/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scheriproctista... Kun meille oli tehty alkion siirto syksyllä ja kyselin sopivaa voidetta ko. lääkäriltä, hän käski ostaa juuri Scheriproctia, Apteekissa sitten sanoivat, että juuri sitä ei saisi raskausaikana käyttää.. Siinä tuoteselosteessa lukee, ettei ekan kolmanneksen aikana saa käyttää. Nyt viimeisellä kolmanneksella olen pahimpina aikoina käyttänyt Scheriproctia, muutoin Hädensaa ja kun oireita ei juuri ole, niin silloin olen laittanut Bepanthenea (sitä suositteli Apteekissa sen sisältämän B-vitamiinin vuoksi käyttämään ennaltaehkäisevänäkin..).

Mulla kun on pukamataipumusta ilman raskauttakin, niin ei paljoa auta se, että maha toimis joka päivä tms. Eli rasvaus on ainoa joka tepsii, jos on tepsiäkseen. Onneksi ei kovin pahana nyt ole, 7viikkoa olis laskettuun aikaan, vielähän nuo ehtii toki pahentuakin...

Vierailija
6/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista ja vinkeistä. Pysynyt onneksi ihan siedettävänä nuo pukamat, mutta todennäköisesti synnytyksen myötä tilanne tulee pahenemaan ja reilusti....

Nyt unten maille, iida-linnea