Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuus -mistä johtuu?

Vierailija
11.01.2006 |

Minä arvaan, että monet lihavat ovat itse aiheuttanut sen, siis syömällä väärin? Vai onko se vaan joidenkin vika geeneissä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sairautensa saaneet rakkaat karpit?

Nopeista hiilihydraateista ja teollisesti käsitellyistä rasvoista?????

terv.10

Vierailija
22/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän joku opistotason päättötyö ole missään nimessä mitään tiedettä, ei niitä tuloksia voi missään kertoa eikä julkaista, eivätkä ne ole yleistettävissä, eli ne eivät koske muita kuin sitä nimenomaista tutkittua henkilöä / joukkoa. Mutta on niillä semmoinen etu, että joku saattaa niiden pohjalta innostua tekemään samasta aiheesta ihan oikean tutkimuksen. Tuo tämän palstan terkkarin työ nyt oli ihan turha, jos hän vain tutki jotain yhtä tai kahta sukulaislastaan siinä, mutta siis periaatteessa.

Terv. toinen tutkija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kaikkea mitä tekee mieli ja olen normipainoinen. Harrastan liikuntaa ja olen siksi terveessä kunnossa. Minun ei tosiaan tarvitse jättää hiilareita pois.

Toisekseen hiilariton ruokavalio mielestänne pitää nälän poissa ja se auttaa painonhallintaa. Kuinka moni lihoo ylipainoiseksi syödessään nälkäänsä? Ei kukaan. Lihomiseen johtaa herkuttelu jolla ei ole mitään tekemistä nälän tyydyttämisen kanssa.

Karpatkaa rauhassa, mutta älkää tuputtako tuota rajoittunutta ruokavaliota meille jotka haluamme ja osaamme nauttia monenlaisesta ruuasta. Syö vähemmän, kuluta enemmän. Se ihan riittää :)

Vierailija
24/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit yhtään fiksumpi, tietäisit ettei ihmisellä ole mitään peruslämpöä. Ainakin jokaisen terveen naisen " peruslämpö" vaihtelee asteenkin verran kuukautiskierron mukaan, ja lisäksi vaikuttaa vuorokaudenaika, fyysinen rasitus, ruokailu jne. Niin että se siitä sitten. Läski johtuu syömisestä, opetelkaa syömään kunnolla ja unohtakaa nuo selitykset.

Vierailija
25/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolisin jos joutuisin elämään niin kuin nuo karppihörhöt, ja lisäksi ne kaikki ovat lihavia vielä ensi vuonnakin.

Vierailija
26/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se perheen sisäinen vaihtelu johtuu sitten ihan koon ja fyysisen aktiviteetin eroista. Terveillä ihmisillä ei ole todettu mitään erilaisia herkkyyksiä insuliinille. Insuliiniresistenssi taas on sairaus, joka on ihan eri asia.

Vierailija
27/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tälläkin palstalla suurin osa äideistä ilmoittaa, että ovat syöneet ja lihoneet ihan normaalilla kotiruoalla. Älä siis väitä, että kaikki pystyisivät kohtuudella käyttämään kaikkia ruoka-aineita, eikä lihomista " perusruoalla" tapahtuisi.

Sinä voit olla onnellinen tilanteestasi (jos siis todella haluat vehnäjauhoa ja sokeria napaasi vetää), mutta älä ITSE yleistä, että kaikilla muilla asia toimisi samoin kuin sinulla. Toisilla normaalin perusruoan ja kohtuudella kaikkea systeemin noudattaminen ajaa syömiskierteeseen, jota ei olekaan helppo enää hillitä. Se on ihan sama kun sanoisit alkoholistille, että voithan sä kaikkee juoda, kunhan juot vaan vähän etkä tuu kunnon känniin. Mietipä sitä!

Vierailija
28/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se perheen sisäinen vaihtelu johtuu sitten ihan koon ja fyysisen aktiviteetin eroista. Terveillä ihmisillä ei ole todettu mitään erilaisia herkkyyksiä insuliinille. Insuliiniresistenssi taas on sairaus, joka on ihan eri asia.

Vierailija
29/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuolisin jos joutuisin elämään niin kuin nuo karppihörhöt, ja lisäksi ne kaikki ovat lihavia vielä ensi vuonnakin.

No, minä oon normaalipainonen karppi, ollut jo vuosia ja olen oikein mielelläni syömättä vehnäjauhoja sekä sokeria. Kaikkea muuta sitten syönkin hyvällä ruokahalulla!

Vierailija
30/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömishimot ja mekeannälkä tulevat insuliinin liikatuotannosta. tämän voi korjata vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

toimii!

Vierailija
31/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattaaba ana voittu!! ja nyrt äänenstetään nahahalosta!

Vierailija
32/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti sokeri ja vehnäjauho sillään ei ole myöskään ei-karpeille ihan ok ruokaa, mutta sitten kun niistä tehdään leipää, spaghettia, tai kun niitä on jogurtissa ja kevyttuotteissa, niin sitten ne ovat terveellistä ja normaalia perusruokaa.. =)

Vierailija
33/33 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokaakin voi tehdä terveellisesti, esim täysjyvämakaroniakin myydään! Myös täysjyväleipää voi ottaa ranskan" pullan" sijasta. ;)