Kätilö vastaa klo 14 saakka
Kommentit (31)
Mitähän arvoa tarkoitit,crp:tä l. tulehdusarvoa,vai mikä oli 20?
klö
Mitä kouluja pitää käydä jotta valmistuu kätilöksi
Minkälaiset palkat kätilöillä on
Onko yksi synnytys vain yhden kätilön vastuulla? Kuulostaa pelottavalta
" kätilöksi haluava"
eikö kätilö voi työskennellä myös neuvolassa terveydenhoitajana
apgar pisteet minulla on olleet 2,3,3???
Äitini ei osannut vastata minulle koska ei saanut nähdä minua päivään (paha raskausmyrkytys ja oli TODELLA huonossa kunnossa)
mietityttää vain kun ne ovat noin vähän, omilla lapsillani
8,9,9
8,9,9
Lukion tai esim lähihoitajakoulun jälkeen 4,5 v opiskelu kätilöksi. Ensimmäiset opiskeluvuodet sisältää sairaanhoitajan tutkinnon ja loppupuolella vasta kätilön työtä.
Palkka bruttona vähän alle 2000¿/kk aluksi.
Pääasiassas kätilö vastaa yksin omista synnyttäjistään,mutta työvuorossa on muitakin,joilta voi kysyä,riippuu sairaalasta. Pienissä voi olla yksin koko vuorossa.Työmahdollisuuksia on muitakin kuin synnytyssali,esim. erilaiset osastot ja poliklinikat.Joihinkin neuvoloihinkin voi päästä,mutta virkaan vaaditaan lisäksi myös terveydenhoitajan koulutus.
klö
Aika huonossa kunnossa olet ollut,mutta ilmeisesti terve kuitenkin nyt?
klö
Ketroo lapsen mahdollisista (hengitys)ongelmista, korkea arvo= huonosti vvoiva vauva. Käytössä ainakin NKL:lla.
Meillä on käytössä erilainen tutkimus, en osaa vastata tähän.
klö
Menossa 9. viikko ja oksentelen 3-6 kertaa päivässä ja olen muutenkin ihan nääntynyt. Syöminen on tosi hankalaa ja mikään ei tahdo pysyä sisässä. Työterveydenhuollossa asiaan suhtaudutaan tosi nuivasti. Saan pari päivää saikkua kerralla ja terveydenhoitajan mielestä pitäisi vaan yrittää mennä töihin. No, tänäänkin oli 12 mennessä oksentanut 3 kertaa eli kaiken mitä yritinkään suuhun laittaa, joten töihin meno tuntuu aika vaikealta. Olen lastentarhanopettaja. Ensimmäinen neuvola mulla on ensi viikolla.
välillä tuntuu kyllä että joissain asioissa tyhmä. ja muisti on erittäin huono. Voiko johtua syntymästä?
vauva sai 7 apgari ja oli viikon valvonnasa (ei kuitenkaan hapetukseen liittyvien ongelmien takia).