onko normaalia kun raskaus ei näy ulos
MInulla on raskaus jo pitkällä rv 29 eikä maha vielä oikeastaan näy yhtään ulospäin. Painoakaan ei ole tullut suuremmin lisää ja tuntuu, että kaikki muut sen kun vain kasvavat ja minä en. Onko normaalia??
olen ruumiinrakenteelta pitkä ja hoikahko, joten toisaalta pitäisi näkyä, mutta voiko maha vain näin mennä piiloon? Neuvolasta kyllä sanottiin, että kaikki on kunnossa, mutta olisiko täällä kohtalotovereita
Kommentit (6)
Kyllä se lähiaikoina alkaa näkymään :)
jotenkin sitä vain jo haluaisi ihailla omaa vatsaa ;), vaikka onhan se vielä aikaista ennen kuin maha on kunnolla vauvamaha.
Toisaalta on kyllä kiva kun voi myös piilotella vatsaa/raskautta aika pitkällekin
pitkillä tuo ei ole mitenkään harvinaista. Tunnen myös yhden todella hoikan eikä ole edes pitkä, jolla mahaan ei juuri kinnittänyt huomiota edes viimisillä viikoilla.
Itse olen taas harmissani mahan suuresta koosta. Olen rv 17 ja maha näyttää siltä kuin olisi kukausi laskettuun aikaan. Olen suht.pitkä ja normaalipainoinen ja odotan toista lasta.
Olen saanut viisi lasta ja viimeisessäkin sain kertoa 34. viikolla monelle tutulle, että odotan. Olivat ihan äimän käkenä. Sitten on veikattu, että odotan kissanpoikasta tai jotain muuta yhtä älykästä, kuten: ei se ainakaan iso voi olla. Lapset ovat olleet normaalikokoisia, ei mitään jättiläisiä, pienin 3620 g, isoin 4160 g. Itse olen normaalivartaloinen, 171 cm, 61-kiloinen. Kohtu on kasvanut aina ihan normaalikäyrillä, mutta ei vain ole näkynyt ulospäin.
Molemmat tyttöjä, ja itselläni on sangen reilunkokoinen lantio... Esikoista odottaessa tästä oli todellä hyötyä, koska työpaikkallani ei olisi ollut turvallista näyttää raskaanaolevalta (psykiatrinen sairaala), joten pystyin olemaan työssä aina äitiysloman alkuun saakka normaalisti.
Minullakin meni pitkään (yli rv30) ennen kuin vatsa tuli näkyviin esikoista odottaessani. Olen myös pitkä, joten ajattelin, että sikiö mahtuu paremmin " sisärakenteisiin" kuin pienemmällä ihmisellä :)
En usko, että sinun kannattaa olla huolissasi. Varsinkin kun kaikki on muuten kunnossa. Olet vain rakenteeltasi sellainen. Ajattele kuinka paljon helpompaa on olla pienivatsainen :)