Ero asiasta...
Te jotka olette eronneet niin mitä ensiksi olette tehneet?
Mistä haitte apua?Mistä vuokra ja ruoka rahat ekaksi kuukauksiksi et huomais miten paljon sitä yh:na menee rahaa kun joutuu yksin kaikki maksamaan.Ruoat,laskut,vaipat,vaatteet y.m
Mieheni käy töissä ja minä olen kotona pienten lasten kanssa joten ei minulla ole niin paljoa rahaa kuin miehelläni.Hoidan molempia poikia kotona ja toinen on vasta ihan vauva.Emme ole naimisissa.
Kumpi teillä jäi teidän nykyiseen asuntoon?
Miten tavarat olette jakaneet?
Kertokaa teidän stoorinne.Kiitos!
T:Ero tiedossa
Kommentit (7)
En vaan tiedä mihin toimistoihin pitää eka ilmoittaa y.m
Neuvoja kaipaisin. :)
Tarjouduin lähteen mutta mies ei halunnut jäädä yksin vanhaan asuntoon. Mies siis lähtee ja aletaan jakaa tavaroita. Minulla on kovin vähän huonekaluja, joten osan saan mieheltä, osan sukulaisten ja ystävien vanhoja. Alussa pärjää aika vähällä.
Rahasta en osaa sanoa koska olen töissä ja olen yleensäkin ostanut meillä ruuat ja lapsen tarvikkeet, :( eli tiedän että rahani riittää kun saan tarpeeksi halvan vuokra-asunnon jonkun ajan kuluttua.
Halpoja vuokra-asuntoja kannattaa kysyä kaupungilta.
Sossusta sain kriisiajan kun oikein itkin ja ne maksoi vuokran siihen asti kun asumistukipäätös tuli. Yhteys sossuun ja kelaan mahd pian.
eli huonekalut jäi suurin osa mulle kun olivat alunperin mun hankkimiakin. tv,videot ja stereot mies vei,ei paljon muuta.
siellä teidän pitää kuitenkin tehdä paperit esim. elatuksesta ja lasten tapaamisista. Laskisivat myös mahdollisuutesi toimeentulotukeen. Muista myös kela: yh-korotukset lapsilisiin, asumistuki, vaikuttavatko nyt miehesi tulot etuuksiisi ym...
Meillä minä lähdin ja ukko jäi entiseen asuntoon. Asuin porukoilla sen aikaa että sain oman asunnon. Omat tavarat otin tietenkin mukaan. Soskusta sain takuuvuokra rahat ja siitä sitten kelaan yhteyttä että sain asumistuet ja kaikki muut maholliset tuet.
Itse olen ajatellut erotilanteessa lainaavani rahaa vanhemmiltani, jopa asuvani kuukauden heillä, että saan asunnon. Tai sitten otan opintolainaa sen verran että elämä lähtee alkuun.
Tavarat jakaisin itse siten, että otan ns. omani pois. Eli itse ostamani lautaset, vanhempieni meille hankkimat tavarat, itselleni lahjaksi saadut tavarat. miehen ja miehen suvun tavaroihin en koskisi enkä niitä nurkkiini haluaisi
vielä ei ole tarvinnut lähteä, mutta kaukanakaan ei ole ollut