Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: JOKA VIIKKO ravintolassa käyvä äiti/isä. Onko ok?

Vierailija
11.01.2006 |

Laitanpa ihan gallupin pystyyn. Ja siis nimen omaan joka viikko on kyseessä. Toisaalta kovin kattava ei taida otos olla, vaan vinoumaa tulee palstan nuoren ja teinimäisen meiningin takia. Taitaa olla paljon baarikärpäsiä ja muutenkin aika vastuuttomia tällä palstalla kun olen jo pidemmän aikaan seurannut tasoa... Uskallan väitää, että vanhempi 30+ porukka ja keskiluokkaiset ihmiset paheksuvat kyllä viikottain ravintoloissa kävijöitä joilla pieni lapsi..



Itse 32v. keskituloinen ja 2 lapsen äiti, mielestäni ei ole ok käydä joka viikko ravintoloissa bailamaassa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on hyvässä hoidossa sen ajan.

Vierailija
2/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei niin, että tyrkätään lapsi aina eri paikkaan (serkun kummin kaimalle) jotta päästään bailaamaan. Mutta jos esim. isovanhemmat (tädit,sedät,kummit) haluavat hoitaa lasta, niin miksi ei?



t. 45-vuotias äiti, joka EI ole käynyt viikottain tai kuukausittain bailaamassa 9-vuotisen äitiytensä aikana ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitovapaalla, ja kaiket päivät kotona, ja ulkona tai kyläilemässä lapsen kanssa.



Kerran viikossa vähintään kaipaan aikuista seuraa ympäristössä, jossa ei lapsia ole. Kaipaan pitkiä keskusteluja ystävieni kanssa.



Ravintolat, joissa käymme eivät ole mitään hämyisiä klubeja, joissa hillun aamuneljään. Käymme viihtyisissä baareissa, joita Helsingissä riittämiin. Juon mielelläni pari lasia viiniä ja pelailemme pelejä. Koskaan en missään " kännissä" ole. Ilta saattaa toki venyä pitkäksikin (Minulla on ihania ystäviä, ja juttu luistaa!:)). Lapsi on kotona nukkumassa. Isä on meillä se aamuvirkumpi muutenkin, joten se, että herään vasta yhdeksän aikaan, ei ole mitään uutta. :)



Vaikea löytää tästä mitään apheksuttavaa. Mutta kaikki tavallaan.

Vierailija
4/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittavat jatkuvasti lapsensa hoitoon ja lähtevät itse ulos tuulettumaan. Kyllä oman lapsen kanssa täytyy viihtyä.



T. 18-vuotias äiti.

Vierailija
5/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Olen hoitovapaalla, ja kaiket päivät kotona, ja ulkona tai kyläilemässä lapsen kanssa.

Kerran viikossa vähintään kaipaan aikuista seuraa ympäristössä, jossa ei lapsia ole. Kaipaan pitkiä keskusteluja ystävieni kanssa.

Ravintolat, joissa käymme eivät ole mitään hämyisiä klubeja, joissa hillun aamuneljään. Käymme viihtyisissä baareissa, joita Helsingissä riittämiin. Juon mielelläni pari lasia viiniä ja pelailemme pelejä. Koskaan en missään " kännissä" ole. Ilta saattaa toki venyä pitkäksikin (Minulla on ihania ystäviä, ja juttu luistaa!:)). Lapsi on kotona nukkumassa. Isä on meillä se aamuvirkumpi muutenkin, joten se, että herään vasta yhdeksän aikaan, ei ole mitään uutta. :)

Vaikea löytää tästä mitään apheksuttavaa. Mutta kaikki tavallaan.

Vierailija
6/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuitenkin painottaa, että minä en ymmärrä en äitä enkä isää jonka pitää päästä joka viikko ravintolaan (on se syy sitten tanssiminen, pelaaminen, ystävien tapaaminen). Mielestäni myös tosi ikävää sille puolisolle joka jää kotiin, mutta jokainen tekee omat valintansa..



T: koti-iltoihin oman puolison kanssa satsaava ap..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisikö huuli aivan pyöreäksi, jos sanoisin, että mieheni haluaa monesti iltoja itselleen. Iltoja, joina hän saa lapsen nukahdettua lukea rauhassa kirjoja, katsella elokuvia, jotka eivät ehkä minua kiinnosta, laittaa itselleen ruokaa ja kuunnella musiikkia. Yksin.

Miten ihmeessä sinä et ymmärrä sitä? Onko se mahdoton ajatus, koska oma kokemuksesi on toisenlainen. Tuohan on aivan pienen lapsen ajattelua.

Ps. Ymmärrän hyvin sen, että viihdyt kotona.

T. se ystävien kanssa paljon viihtyvä kolmekymppinen

Vierailija:


Haluan kuitenkin painottaa, että minä en ymmärrä en äitä enkä isää jonka pitää päästä joka viikko ravintolaan (on se syy sitten tanssiminen, pelaaminen, ystävien tapaaminen). Mielestäni myös tosi ikävää sille puolisolle joka jää kotiin, mutta jokainen tekee omat valintansa..

T: koti-iltoihin oman puolison kanssa satsaava ap..

Vierailija
8/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Menisikö huuli aivan pyöreäksi, jos sanoisin, että mieheni haluaa monesti iltoja itselleen. Iltoja, joina hän saa lapsen nukahdettua lukea rauhassa kirjoja, katsella elokuvia, jotka eivät ehkä minua kiinnosta, laittaa itselleen ruokaa ja kuunnella musiikkia. Yksin.

Miten ihmeessä sinä et ymmärrä sitä? Onko se mahdoton ajatus, koska oma kokemuksesi on toisenlainen. Tuohan on aivan pienen lapsen ajattelua.

Ps. Ymmärrän hyvin sen, että viihdyt kotona.

T. se ystävien kanssa paljon viihtyvä kolmekymppinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Tämä palsta on täynnä näitä " e..

Vierailija
10/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi saa sen kaiken joltain muulta, minkä poissaolevaltakin vanhemmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn joka viikko jonkun ystäväni kanssa illastamassa, elikkäs syömässä (ja juomassa lasin viiniä) ravintolassa. Sen jälkeen saatamme suunnistaa vaikkapa yhdelle Irish coffeelle. Jotta onko tämä sallitumpaa, kun ruokaillaan myös. ;D

Vierailija
12/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko omaa aikaa ottava äiti (päänsä täysjärkisenä pitävä) on ok. Esim. nro 6. On ok käydä istumassa iltaa ystävien kanssa.



Joka viikko baarissa aamuun asti notkuva, päänsä täyteen vetävä äiti, joka viettää seuraavan päivän sitten krapulassa ei ole ok.



Hieman eri asia seurustella toisten aikuisten ihmisten kanssa ja ehkä nauttia se yksi tai kaksi siideriä tai lasillinen, pari viiniä illan aikana, lähteä ajoissa kotiin viettämään vaikka mukavaa loppuiltaa miehensä kanssa, kuin lähteä ulos vain humaltuakseen. Siinä sitten lapsilla ja miehellä hyvä olo kun äitiä/vaimoa näkee viikonloppuisin vain humalassa tai krapulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Laitanpa ihan gallupin pystyyn. Ja siis nimen omaan joka viikko on kyseessä. Toisaalta kovin kattava ei taida otos olla, vaan vinoumaa tulee palstan nuoren ja teinimäisen meiningin takia. Taitaa olla paljon baarikärpäsiä ja muutenkin aika vastuuttomia tällä palstalla...

Taispa olla joskus juttua että täällä palastailee pääasiassa kolmekymppiset mammat ja hyvin paljo akateemisia..Jotenki saa kuvan kirjoituksestasi että nuori ja vastuuton on sama asia...

Vierailija
14/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kolkytjarisat

Ps. Mitä ravintolalla oikein käsität? Onko eroa ruokaravintolan ja pubin välillä? Vai edustavatko kaikki ravintolat sinulle jotain paheellista?

Vierailija:


Laitanpa ihan gallupin pystyyn. Ja siis nimen omaan joka viikko on kyseessä. Toisaalta kovin kattava ei taida otos olla, vaan vinoumaa tulee palstan nuoren ja teinimäisen meiningin takia. Taitaa olla paljon baarikärpäsiä ja muutenkin aika vastuuttomia tällä palstalla kun olen jo pidemmän aikaan seurannut tasoa... Uskallan väitää, että vanhempi 30+ porukka ja keskiluokkaiset ihmiset paheksuvat kyllä viikottain ravintoloissa kävijöitä joilla pieni lapsi..

Itse 32v. keskituloinen ja 2 lapsen äiti, mielestäni ei ole ok käydä joka viikko ravintoloissa bailamaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotoa on oppinut että ravintola = perseet.

Vierailija
16/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko sun armollisen hyväksyntäs, vai lankeaako paheksunta?



T. äiti25v

Vierailija
17/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun aiheet vain on mielestäni laskeneet kuin lehmän häntä viimeisen vuoden aikana. Olen tosi hämmentynyt ollut monesti näistä ketjuista joissa " kilpaillaan" miten nuori lapsi osaa jo käyttää kännykkää, jäädä yksin kotiin jne. Olen ehkä itse jämähtänyt jonnekin 50-luvulle tai jotain, mutta minusta perhellisen ihmisen paikka ei ole viikottain ravintoloissa. Eikä perhe ja lapset ole mikään " siinä sivussa" asia minulle. Olen sitten vanhanaikainen arvoiltani, mutta ei tuo haittaa minua. Omat ystäväni ja perhepiirini on myös samanlaisia. Ei haittaa minua yhtään jos olen av:lla vähemmistöä ; )

Vierailija
18/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken myös pelaamisen ja tanssimisen bailaamiseen. Ruokailu on TIETENKIN aika eri asia, huoh..

Vierailija
19/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on mummolassa sen aikaa... Tosin me ollaan kotona jo ennen ilta kahdeksaa joten meitä ei kai tarvitse paheksua ;). Ravintolassa voi tehdä muutakin kuin ryypätä. Ainakin täällä kaupunkialueella ;).

Vierailija
20/25 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on silloin isällään, ja silloin saan tavattua kavereita, n.1 krt per kk vedän kännit, se tapahtuu sitten perjantaina, että lauantaina on podettu paha olo kun sunnutaina tulee taas taapero kotiin =)



Äiti 21v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän