Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HELMIPALLOT KESKIVIIKKONA**

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoittelen täällä pitkästä aikaa...

Kipeän häpyluun ja unen puutten vuoksi täällä iskuskelen tähän aikaan!

oltiin taas koko viikonloppu reissussa, ja sitten kun tultiin kotia, niin netti ei suostunu toimimaan kahteen päivään.... joten vähän tuntuu että on puonnut jutuista pois. Jännä miten nopeasti sitä tulee " riippuvaiseksi" tästä palstailusta... onko muilla sitä tunnetta? Ainakin kun näin esikoista odottaa, ja yksin päivät vaan kotona, niin on jotenki piristävää ja monesti helpottavaa lukea muidenkin tuskaisia ja iloisia vointeja!

Eilen käytiin sitte taas äippäpolilla... kun vaavi ei ollut yhteen mennessä vielä oollenkaan liikkunut masussa, vaikka kuinka yritim sitä herätellä, niin piti käydä tarkistaan onko masussa kaikki hyvin... vähän meinasi pelottaa että mitään ei sieltä enää kuulu, mutta kun päästiin käyriä mittaileen, niin kyllähän se sydän siellä löi... siinä meinasi sitten itku tulla kun kuunteli rakasta jumputusta.

Masu asukki heräsi itekki siihen toihuun, ja syke sillä nousi 196..huhuh. siinä mä sitten jouduinkin olemaan käyrillä niin kauan että syke laskee alle 160. ei kuulemma kotia pääse noin korkeilla sykkeillä. Ultrattiin taas, ja ihanan jalkapohjan kuvan se lääkäri nappasi mulle muistoksi... pituus 6,5sentti! Niin pieni! Ai niin, ja päri mahtaavaa supistustakin tuli siinä käyrillä ollessa, ja kätilöt ja lääkärit kävi niitä ihmettelemässä... ja ihmetteli vielä enemmän kun sanoin ettei ne ollu kipeitä supistuksia, vähän vain puristi. Se laite oli kuulemma piirtäny aika ison näköiset supistukset... Ne tuli siihen tulokseen että kun mahan päällä ei ole isoa rasvakerrosta, niin se laite jotenkin herkemmin ottaa.

Mä olin niin ilonen ja virkistynyt kun kaikki olikin masuss hyvin että alko tekemään mieli oikein reippaalle lenkille. Mies oli mielissään kun minäkin pitkästä aikaa haluan lenkkeillä... tuli sitten reippailtua vähän liiikaa, kun meni yö unet... ihan kauheet tuskat tuolla häpyluussa! AiAi!

Onko muilla tuntunu semmosta inhottavaa vihlontaa ihan niinkui tuolla sisällä, oisko emättimessä, siis ei samaa mitä häpyluussa, vaan sellasta nopeaa pistävää vihlaisua aina silloin tällöin levossakin!!?

Mies tuossa ehdotteli että jospa se tulee jostain esim, paikkojen aukenemisesta...voisko olla noin? Mulla nimittäin viikko sitten oli enää ihan vähän kaulaa jälellä, ja paikat pehmeät!!

Nyt taidankin siirtyä lukemaan nuita vanhoja pinoja jotka on jääny lukematta netti pimennon takia!

Parempia vointeja muille Helmiksille!

Miisa 35+6

Vierailija
2/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläkään ole oikein saatu nukuttua. Neljältä oli pakko mennä syömään kun oli niin kaamea nälkä, sitten olenkin vain kieriskellyt sängyssä ja nyt oli pakko nousta syömään lisää... No, kunhan mies ja esikoinen heräävät ja häipyvät töihin ja hoitoon, taidan lintsata töistä ja nukkua tamperelaisten miittiin asti : ) Uskomatonta kyllä mutta mulle tuli vieläkin lisää työhommia, vaikka tässä on enää kolme päivää jäljellä. Kyllähän mä muuten jaksaisin olla töissä vaikka vielä pidempäänkin, mutta keskittymiskyky ja varsinkin motivaatio on kyllä kadonnut täysin!

FannyK 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raahauduin tänne koululle jo varhain, tulen täältä sitten suoraan Tamperelaisten tapaamiseen. Onpa mukava tavata, nämä kun alkavat olla niitä aikoja ettei koskaan tiedä kenelle tulee lähtö :-) Ei ole enää pitkä matka määränpäähän. Mitenkähän saisi itsensä vielä motivoitua näihin kouluhommiin, Fanny taisi kirjoittaakin että hänellä ei olisi mitään estettä olla töissä, muuta kuin että ei enää kiinnosta. Aivan sama täällä, ei mua mistään kolota eikä pakota, mutta en vain saa enää itseäni kiinnostumaan näistä asioista, olen kuin vieraalla maalla täällä nytkin mahani kanssa. Ja jotenkin tämä hektinen tahti ei kyllä sovi tähän loppuraskauteen, mä kävelenkin nykyään niin hävyttömän hitaasti etten varmaan ehtisi luennolta toiselle!

Muuten täällä kaikki on paremmin kuin hyvin, ei voi valittaa. Eilen kävin neuvolassa, kaikki oikein kunnossa, mitä nyt tuo vauva on jumalattoman suuri, mutta muuten arvot kohdillaan. Koska mulla on se synnytystapa-arvio, niin jätän viimeisen lääkärikäynnin välistä, mitä minä siellä ravaamaan kun ei kerran ole mitään syytäkään. Kivahan se tietysti on että neuvolassa pidetään huolta, mutta mulla ei ainakaan olisi tarvetta käydä siellä näinkään usein. No, ainakin musta on tullut mestari pissaamaan purkkiin näiden kuukausien aikana!

Mä tässä pohdin, että mun on varmaan haettava sitä muovitettua froteeta ja suojattava meidän sänky varmuuden vuoksi, jos menee lapsivedet yöaikaan. Oletteko muut varautuneet tällaisiin asioihin? Me ei olla vielä varauduttu mitenkään mihinkään, ei ole kasseja pakattuna, ei edes äitiyspolin puhelinnumerosta tietoa. Toisaalta, meillä nyt vielä onkin aikaa, la kun on vasta 24.2. Kertokaahan, että miten olette varautuneet, mitä asioita kannattaisi ottaa huomioon? Miestä olen kyllä jo kehoittanut pitämään tankin täynnä ja kotiin pitäisi varmaan laittaa 50e jonnekin jemmaan, jos lähtö tulee taksilla. Muita ideoita?

No, jos nyt vielä hiukan kouluhommia ennen kuin pääsen Stockalle herkuttelemaan muiden kanssa!

Hauskaa päivää kaikille, ja olkaahan varovaisia, ainakin täällä Pirkanmaalla sataa vettä joten liukasta on!

Austen

Vierailija
4/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mä olen taas nukkunut huonosti, katselin (tyhmä minä) illalla telkkaa melkein puoleen yöhön, juuri kun pääsin uneen niin poika alkoi kiljumaan. Nykyään ei äiti edes kelpaa yöllä rauhoittamaan, hakkaa ja potkii ja huutaa niin kauan että isi tulee. No enpähän taida tästä lähin turhaan edes nousta. Loppuyö meni sitten rataa jano-vessahätä-jano-vessahätä. Että nukkuneen rukous olen täällä töissä taas. Ja samaa ongelmaa kuin muillakin, ei vois vähempää kiinnostaa tämä työnteko, ois niiiin ihanaa olla kotona järkkäämässä vauvakamoja. Edelleen vaan se ongelma ettei ole paikkaa mihin järkätä.

Austen kyseli tuosta sairaalaan lähtöön valmistautumisesta...mulla sama la enkä ole myöskään mitenkään vielä valmistautunut. Miehelle kyllä sanoin että saa nuo viikonloppuoluset jäädä yhteen jos sattuukin lähtö tulemaan, vaikka kyllähän sitä taksillakin tietty pääsisi jos oikein hätä tulisi. Ja jotenkin mä olen asennoitunut siihen, että taas mennään kaikessa rauhassa käynnistykseen sitten maaliskuun puolella. Tietty meikäläisen säkällä lähtö tulee kolme viikkoa etukäteen keskellä yötä..

Mä olen myös edelleenkin hyvävointinen, ainoa vaiva on tuo närästys, ja illalla saattaa jomotella selkää. Edellisessä raskaudessa oli noita liitoskipujakin, nyt ei ainakaan vielä yhtään. Tosin tällä massalla alkaa tuo liikkuminen olla melkoisen vähäistä. Alkaa valmiiksi jo ahdistamaan tuo keväinen painonpudotusurakka...

Napero ja Larvanto: Siirrettäiskö sitten se tapaaminen torstaille klo 14 jos se kaikille käy, niin ei mun tarvisi sitä lääkäriä siirrellä ja pääsisin mukaan. Olikos se paikka jo lyöty lukkoon?

Oikein mukavaa keskiviikkoa ja pitäkäähän hauskaa siellä tamperelaisten tapaamisessa!

Manna ja eekuli 33+5

Vierailija
5/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku onkohan tämä jo päivää? Uskomatonta, en joutunut yöllä valvomaan. Voi tietty johtua siitä, että mies oli " palaverin jatkoilla" eli korruptioreissulla lätkämatsissa ja jotenkin alitajuisesti odotin sitä kotiin. Sieltähän se yhden aikaan kömpi kännissä kuin ankka ja sain sitten unenkin. Ilmeisesti olin niin väsynyt, että kun taas viiden aikaan heräsin niin sain heti vessassa käynnin jälkeen unta... eli pitää siis väkisin valvoa tosi myöhään niin sitten ei valvo öisin. Tässä resepti -en kyllä taida itse jaksaa noudattaa. Uni meinaa yleensä väkisinkin alkaa hiipiä jo 23 tienoilla.

Tänään ajattelin lähteä kirppareita kiertämään -jos jotain pientä ja tarpeellista löytyisi :-) Sain ensi viikollekin sovittua itselleni ulkoiluttajan eli treffit ystäväni kanssa. Mutta hauska huomata näiden " lapsettomien" elämänmeno. Ihan samanlaista kuin itsellänikin ennen eli ensimmäinen vapaa aika kahvilaan menoon löytyi viikon päästä. No, ei se mitään... tiedänhän minä, millaista on kun on päivät täynnä toimintaa. Sen takia olenkin nyt äippälomalla ihan mökkihöperö kun on aikaa ihan liikaa.

Sairaalaan lähdöstä: Vaikka tässä mennään jo loppusuoraa eli 37-viikko meneillään niin ei silti ole mitään valmisteluja tehty. Olen kuitenkin ajatellut, että pitäisi tehdä sellaiset listat, mitä pitää pakata mulle, mitä koiralle (koiranhoito on sentään sovittuna exäni kanssa) ja mitä vauvalle. Tai no, ehkä ne vauvan vaatteet on helppo pakata. Olen jo ostanut varta vasten pienet kotiintulovaatteet; bodyn, potkuhousut ja sellaisen fleece-toppa-pussin, joka korvaa toppahaalarit ja saa kätevästi kiinni turvaistuimeen kun siinä on sellainen turvavyölle oleva kohta. Uuden tulokkaan kotiutumisvaatteiden värit on vihreää ja beigeä kun ei tiedetä kumpi tulee niin pitää olla unisex-värejä :-)

Vierailija
6/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, meinasi ihan silmät alkaa harittamaan kun oli niin paljon juttua...Kiva kun porukka on liikkeellä. Niin ja kiitos vielä kaikille onnitteluista, lämmitti " vanhan" mieltä ja löytyihän sieltä ihan samaa vuosimalliakin muutama :) Äh, nuoriahan me vielä ollaan!!!

Mä nukuin viime yön niin hyvin, että ihan itku meinas päästä kun oli aamulla pitkästa aikaa levännyt olo...mennyt muutama viimeinen yö ihan harakoille ja aloin kyllä olemaan jo aika zombie...samaan tapaan kävin yöllä vessassa kuin ennenkin, mutta nukuin ne väliajat todella sikeästi...lantio kyllä sitten taas huusi hoosiannaa aamulla, mutta eihän sitä aina voi kaikkea saada.

Mulla on ihan sitä samaa " sukkapuikko nivusissa" meininkiä, aika inha tunne, hankaloittaa kävelyä ja muutenkin. Mäkin kuulin, että se olis sitä että paikat alkaa väljentymään, varsinkin kun näin ekaa odottaa.

Mä olen laittanut kännyyn kaikki numerot talteen ja vielä synnärin numeron jääkaapin oveen, koska en tiedä kuinka sekaisin sitä on eikä sitten löydä kännystä numeroa. Mies on laittanut mulle työpisteensä numeron eli saa sitten siihen soitella jos ei kuule kännynsä ääntä... Sairaalakassiin olen laitellut mitä olen voinut eli kameran, kännylaturin, lukemista, kotiintulovaatteet, liivinsuojia...ja sitten kirjoitin lapun kassin päälle mitä pitää vielä pakata kun lähtö tulee..ei tarvi sitten alkaa enää miettimään. Meillä on kyllä niin lyhyt matka sairaalaan että sen puoleen ei haittaa vaikka jotain jääkin. Vauvan kotiintulovaatteita olen kasaillut jo valmiiksi, äitini kutoo nuttua joten se puuttuu vielä.

Perjantaina synnytystapa-arvio ja odotankin innolla mitä sieltä näkyy...me emme tiedä sukupuolta VIELÄ, mutta jospa pe toisi siihen muutoksen...ajateltiin sitten käydä ostamassa " oikean" värinen punkka.

Nealle hirmusti terkkuja ja ihanaa kun olette saanut pikkupojun kotiin, ah, olen ihan vihreä kateudesta... Nauttikaahan olostanne :).

Midzille myös terkut ja hienoa että kaikki oli hyvin, ainahan sitä säikähtää tuollaista! Sympatiat myös kaikille muille " kärsiville" kyllä se tästä...ollaan jo hyvinkin voiton puolella...ainakin näissä maha-asioissa...

Sasuliini ja hajuherne 36+5

Vierailija
7/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan kotosalla vielä.. eilen käytiin äippäpolilla ja painoa oli kertynyt 2.3kg ja 2.4kg ja rt:ssä oltiin kiltisti.. saavat tulla maailmaan nyt milloin haluavat mulla on ollu jo pari viikkoa tuo laukku pakattuna vain lasten vaatteet on pakkaamatta.. mulla olis siis laskettuaika tuolla 21.2 mutta toivottavasti tulisivat tammikuun puolella alkavat jo painaa sen verran..

vaikka eipä sitä lähtöä taida kovin äkkiä tulla mulla oli paikat vielä kiinni ja kiinteitä kohdunkaulaa 1.5 cm jäljellä.. mulla ollu vähän flunssanen olo tässä nyt pari päivää eilen illalla oli lämpöä 37.0 mutta en ole vielä hätäilly tuonne neuvolaan soittelemaan mulla on huomenna meno sinne että täytyy kysellä sitten kun eivät tuolla äippäpolilla ottaneet kantaa muuta kuin että se on sitä flunssaa joka jää synnärille sitten..

joku niistä emättimen vihlaisuista puhui mulla myös esiintynyt niitä nyt viimeisen viikon aikana aika runsaasti.. jospa ne noita paikkoja vähän aukaisevat.. (toivossa on hyvä elää) olen muuten myös varaillut käteistä rahaa sitä yöllistä sairaalaan lähtöä varten.. sängyssä mulla on sellaisia tyyny täkki virtyksiä jossa päällä pyyheliinat luotan ilmeisesti siihen että pääsen " hyvissä" ajoin ylös sängystä..

Onko muilla pyörinyt se vauva arki mielessä olen alkanut viime aikoina epäilemään itseäni ja jaksamista kun nämä kaksoset ovat ensimmäiset mutta kuuluuko tämä epäily vain tähän loppu odotukseen vai??

tulipas taas tekstiä lähden käymään vähän ulkona ja sitten asioita hoitamaan..

tikunen ja hupu sekä lupu 34+1

Vierailija
8/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut kiinnostusta kirjoitella tänne,lueskelen kyllä pinoja mut oon takavasemmalla.

kasassa edelleen ja vointi on hyvä:ei kolota eikä koske.

huomenna neuvola ja sit vaan taas ootellaan.

sairaalaan menoa en oo miettinyt muuten ku et mihis koira ja tyttö yöllä tungetaan,no saavat jäädä keskenään kotiin.kyllä 10,5 vuotias osaa jo yksin muutaman tunnin nukkua ja lähtee kouluun yksinkin.

kassia en oo pakannut,enkä miettinyt. kyllä sen siinä ähistessäkin ehtii,en jaksa stressata moisen takia.

kuumetta ja vauva 36+5

Vierailija
9/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan täti sitten soitti äsken, ei tarvi odotella mitään rahaa ihan vähään aikaan, on mun hakemuspaperi niin monen mutkan kierroksella että hyvä jos joskus jotain saan... Juujuu, mihinkäs sitä rahaa tarviskaan, vauvalle olis vielä vaikka mitä hankkimista. Tai no, huomenna haen rattaat ja hoitoalusta puuttuu, ne kai on tärkeimmät kun on esikoiselta kuitenkin muuta jäljellä. Mutta pakko soitella vähän joka paikkaan että maksetaan laskut sitten vähän myöhässä etteivät turhaan karhuamaan ala...

Sairaalaan lähdöstä: Mullakaan ei ole kassia valmiina, en edes tiedä mihin kassiin pakkaisin. Mutta olen tehnyt listan jääkaapin oveen mitä tarvii pakata. Ehtii sitten kyllä pakata kun lähdön aika on, tai jos en itse pysty niin mieskin osaa listan avulla sen tehdä. Synnärin numero on kännykässä kun on tullut sinne tässä muutenkin jo soiteltua. Pitäisi se kymppi mahdollista taksimatkaa varten kyllä varata (omavastuu siis).

Ja hyvä kun tuli tuo alkoholi puheeksi, mun mies ei yleensä juo ollenkaan, mutta sillä on vähän sellainen paha tapa että sitten sellainen tissuttelu jää päälle... Eli täytyypä tänään muutenkin jutella asiasta ja sanon että se on tästä lähtien korkeintaan yksi saunassa. On me asiasta puhuttu ja itsekin sen tietää, yleensä on mieluummin ottamatta ollekaan, onneksi. Ja onhan se parempi kuin vetää perskännit, en muista milloin olisi ollut ihan tuiterissa, mutta tosi ärsyttävää sellainen lipittely. Eli hyvä kun tuli puheeksi, lähtö kun voi tulla milloin vaan.

Aika jännä nähdä tämä keskustelun samanlaisuus, kun odotin poikaa syysmammat 04 oli tosi aktiivinen porukka. Samoin siellä kun alkoi se rv 36 häämöttää ja mennä ohi niin alkoi keskustelu vaihtua enemmän pohdintoihin siitä koska lähtö tulee, ketä supistaa ja kuinka paljon ja ketä ei ollekaan ja monesti tuli tuo kommentti että tahtoisi vauvan jo syliin :) Kaipa se on näin suunniteltukin että sitä kääntyy katsomaan jo tulevaa, ei sitten pelota synnytys kun sitä jo odottaa :D

Mulla ei itseasiassa ole vielä mitään kiirettä laitokselle, muistan vielä hyvin sen hetken kun poika sairaalassa oli ties monetta tuntia rinnalla ja ajattelin että " mikä kiire tähän oli, olisi sitä parin viikon päästäkin ehtinyt ihan hyvin..."

Tänään on neuvolapäivä, pitää otta poikakin mukaan kun sillä on kanssa neuvola.

t. Tuuliina 35+2

Vierailija
10/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuota samaa ja oli esikoisestakin. Musta se tuntuu siltä kuin vauva pikkupikkusormellaan rapsuttelisi kalvoa puhki, " täältä tullaan!" Joskus sitten tökkää oikein kovaa, kuin tosiaa sukkapuikolla. Tosi inhottavan tuntuista mutten varsinaisesti tiedä mihin liittyy, loppuraskauteen kumminkin.

Vierailija
11/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten siirtänyt tuon muodon vuoksi sarjan myöhäisemmälle lähetysajalle, mutta kun meikäläisen lempparisarjoja on niin pitää väkisin valvoa ja katsoa. Ihan hyvä toisinaan. Esikoinen kun oli vauva niin tuli katsottua aika paljon noita " myöhäissarjoja" , jostain syystä käytiin aina vasta 12 tienoilla nukkumaan.

Niin että piti kukkua sitten yli puolenyön ja sitten sai unenpäästä kiinni niin esikko heräsi karjumaan. =( Mies haki sen väliin.. eipä siinä paljoa mahdu nukkumaan. Poika kun nukkuu aina poikittain ja potkii mua vatsaan tai selkään. Ensi yönä saa kyllä jo huutaa huoneessaan. Korvienkin pitäs olla jo kunnossa että ei niitä enää huuda. Tänään on tosin ainakin vielä yksi jälkitarkastus...

Kävin aamulla työkkärissä ilmoittamassa että olen tänään viim. päivää työtön ja et huomenna alkaa äippäloma. JESS. Nyt ei tarvitse 9 kuukauteen huolehtia liiton hakemuksista. Rahat (toivon mukaan) tulee autonmaattisesti tilille kelasta. Sain sieltä tänään vielä muutetun päätöksen jossain kertoivat että saankin vielä n. 20 cent/päivä enemmän. HUIMAA!

Kävin myös apteekissa ja kirppiksellä. Kävelin siis n. 1,5 tuntia ja nyt tuntuu että vauva putoaa. Sattuu joka askeleella tonne alas eikä ihan vähän. Esikoisesta ei ikinä ollut tämmösiä kipuja. VAtsa on jo aika alhaalla.

Eikä vieläkään synnytystapa-arvioaikaa postissa. HÖH!

-sitruuna ja minttuvihtori 34+6-

Vierailija
12/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa varmaan saada vihdoin pikkuinen kotiin. Minäkin olin jo vähän huolissani kun ei mitään ole kuulunut. Mutta on teillä varmasti ollut muutakin ajateltavaa.

Vauvantuoksuista arkea! =)

Vierailija
13/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaappa mitä minä katselin....=) Yösi kuullosti siis juuri samanlaiselta kuin omani, mä en pysty ollenkaan nukkumaan jos poika on välissä, tuntuu että ihan tahallaan äippää potkiskelee.

Vierailija
14/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla meinasin lentää per...leni, kun katoin ulos. Puolet nurmikosta on paljaana ja loputkin loskan peitossa. Pojalle piti laittaa kuravaatteet päälle tarhaan. Eikös me nyt elellä vuoden kylmintä aikaa ja mittari näyttää +3c.

Vieläkin maha kiusaa hiukan. Tänään en ole onneksi enää ihan toimintakyvytön. Koko ilta ja aamu on menny röyhtäillessä ja paukutellessa, naisellista. Onneksi oon yksin kotona.

Eilen neuvolassa täti sano, että mun pitäis syödä vähän enemmän kun oli sokerit ja hq niin alhaalla. Kai sitä on tullu jotain pientä syötyä, kun painoa on tullu 18kg lisää.....

Sain ajan sinne synnytyksensuunnitteluun ens viikon keskiviikoksi. Lentelee varmaan taas perhoset mahassa, kun meen sinne äitiyspolille, kun siinä on se synnytysosasto vain yhden oven takana.

Munkin pitäis pakata pikkuhiljaa kassit valmiiksi synnytystä ajatellen. 1 mulle, 1 vauvalle ja 1 esikoiselle.

Meillä on 3-4 tunnin ajomatka sairaalaan, niin esikko voi sitten joutua olemaan hoidossa parikin päivää, kun me lähdetään sairaalaan. Tyksissä ne ottaa meidät pitkämatkalaiset helposti sisään, ettei tartte edestakas ajella. Viimeksi oltiin molemmat synnytyshuoneessa nukkumassa, vaikka oli tiedossa ettei yöllä tapahdu mitään. Eivät edes kyselleet onko isillä tai mulla muita yöpymismahdollisuuksia, vaan kysyivät suoraan halutaanko molemmat jäädä osastolle yöksi.

Aamulla sitten käynnistivät synnytyksen ja vasta illalla n. 02 pääsin vuodeosastolle ja isä lähti kaverin luo yöksi.

Tulipas sekava selitys..

Tällä kertaa en aio viettää yhtään ylimääräistä yötä sairaalassa. En pystyny nukkumaan silmäystäkään siinä synnytyssängyllä. Koko yö meni pyöriessä. Aamulla oli sit tosi pirtee olo, kun alettiin käynnistellä. Aivan järkyttävä kokemus kaikkineen, mutta en jaksa sen enempää raportoida sitä. Toivon vaan, että tällä kertaa menee paljon helpommin.

Nyt lähden postia hakemaan, jos ne mun tilaamat tavarat olis jo tullu.

Erityisesti odotan sitä uutta imuria, niin pääsen heti koeajamaan sen.

Tintti & Masu-Ukko 35+1

Vierailija
15/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku muu, joka ei vieläkään ole saanu minkäännäköistä kommenttia äitiysrahahakemukseen?

Kävin Kelan sivuilla taas kattomassa, mut ainoo tieto mun hakemuksesta oli se, että se on saapunut 11.11.2005.

On tää vähän naurettavaa, kun äippäloma on jo alkanu, eikä minkäännäköstä palautetta tai päätöstä ole tullu.

Joudun taas soittamaan sinne.

###KIUKUTTAA###

Vierailija
16/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy kyllä ensi torstai klo:14.

Ja paikkahan oli Optellin kahvila joka on tietääkseni Suomalaisen kirjakaupan vieressä.

Sinne minä olen ainakin menossa.. Että valaiskaa nyt jos se onkin joku muu kaffila..

Onkos muuten nikosanterista kuulunut vähään aikaan mitään?? Hänkin täältä Hämeenlinnasta. Mietin vaan josko olisi halukas myös tapaamiseen osallistua?? No nyt huhuilen sinua nikosanteri vastaa jos olet paikalla :)

Larvanto

Vierailija
17/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa lyllersin koneelle. Mitään erikoista ei kuulu, eilen oli neuvola, se onkin mulla nyt viikon välein. Hb oli hilautunut ylöspäin ihan ilman rautaa ja on nyt 114 - niinhän se yleensä tekeekin tässä loppuvaiheessa. Kaikki vauvan tavarat on jo paikoillaan ja vaatteet laitettu. Yöt on vaihtelevia, huonon yön jälkeen tulee parempi ja joskus tulee herättyä tosi aikaisin eikä uni enää tule. Tänään ennen kuutta.

Vauva potkii kovaa kylkiluihin ja venyttää mahaa. Välillä kääntää vatsapuolensa minun selkärankaani kohti ja kun siinä asennossa työntää jaloilla niin johan on PINKEÄ olo. Tänään masuasukki on sitten täysiaikainen mutta turha vielä odotella syntyväksi...

Hyviä vointeja kaikille ja rattoisaa loppuodotusta!

t: Preludi ja rummuttaja 37+0

Vierailija
18/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yritetään kerrankin jo päivällä pinoutua. En oo saanu oikeastaan vielä mitään aikaiseksi, kun soittelin kaverilleni synttärionnittelupuhelua (synttärit oli tosin eilen kuten Sasuliinillakin, onnittelut Sasuliinille näin jälkikäteen!!!) ja sit puhuttiinkin puoltoista tuntia. ;D Tänään tarttis edelleen jatkaa niiden vaippojen ompelua... Huokaus. Saa nähdä, miten tässä taas ehtii mitään ompelemaan.

Mitä mitä!!!??? Olikos meistä joku ehtinyt jakautumaan? Minulta on mennyt nyt tieto ihan ohi suun. Suuren suuret onnittelut joka tapauksessa!!!!

Täällä olo on tällä hetkellä hyvä. Vihlonta on meilläkin lisääntynyt. Yöllä vessassa käydessäni en meinannut päästä enää takaisin makuulle, kun vihloi niin hitsisti aina kun yritti liikkua. Hyvä tietää, että muillakin on vihlontaa ja että se kuuluu asiaan. Eipähän tartte siis huolestua siitäkään.

Täällä oli aika monta, jotka jännäävät synnytystapa-arviota. Tulkaahan kertomaan sitten, että miten on mennyt. Me mennään arvioon maanantaina. Hui!

Kirppu 36+4

Vierailija
19/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tympii, tympii, tympii!!!! Oisin niin halunnu mennä tänää sinne tamperelaisten tapaamiseen, mutta... Pojalle nousi yöllä taas kuume! Ja kun juuri ajattelin, et jes, tänää voitas mennä jo pihalle, ku likkakaa ei nii kauheesti enää yski. No, se siitä taas, poika kuumees ja kauhee yskä ja räkätauti päällä. Johan se kerkes taas oleenki melkee viiko ilma kuumetta! Mä en käsitä!!! Nyt ollaa tän loppu ja alkuvuode aikana sairasteltu yhteensä jo varmaa enempi, ku yleensä koko vuonna!! Tuntuu, et ei noi lapset kerkiä kunnolla parantua edellisestä, ku jo heti on uudestaa kipeenä!

Kuka se kehuikaan nukkuneensa viimeyönä?! Kertokaa mullekki, miten se taito tehää! Mentii illalla ajoissa nukkuu, ku eiline päivä oli taas sohvalla makoilua. Olin taas todel väsyny ja kipee supistuksineni! En tainnu silmäystäkää koko viimeyönä nukkua! Jos poika oli hiljaa, nii likka juoksi pissal. Jos lapset nukku, nii vauva piti sen päivästä jumppaa vattassa, etten paikallaa pystyny olee. Supisteli ja selkää särki. Pissalla piti juosta ja rennietäki tuli otettua muutamaa kerrtaa! Taisi muutama tunni torkkua miehe töihi lähdö jälkee... Nyt tekis mieli ottaa päikkärit, mut ei sitä voi, ku lapset o kotona.

Vihlonnasta on ollu puhetta! Minä kans ilmottaudun niihin! Samanlaista vihlontaa oli edellisessä raskaudessa, kylläkin ihan lopussa. Tuntuu siltä, et vauva työntää päätään väkisin alaspäin! Ja kävely o sellasta, ku ois tavarat housuis!

Vauvantavaroita en ole minäkään laittanu valmiiksi yhtään!! Saatikka sairaalakassia! Rupeaa jo kyllä vähän huolestuttaan! Vaunut ja kaukalo on valmiina edellisiltä. Vaatteet pesin ennen muuttoo, mut ne on vielä pahvilaatikossa. Ei o paikkaa mihin laittaa, ku en omista hoitopöytää. Edellises asunnos (omakotitalo) oli kiinteä hoitopöytä, jos oli laatikot! Nyt hoitopöytänä toimii pesukoneen päällinen! Siihen ostettiin vain hoitoalusta, missä pojankin vaipat tällä hetkellä vaihdan. Vauvansänky pitäis hakee siskolta, neku sai viimein ostettua isomman pinniksen likalleen!

Kauankohan kestää, enneku saan kutsun äitiyspolille anemian takia...? Viimetorstaina on lähete lähetetty. Tietääkö kukaan kertoa, mitä ne tekee, ku hb nyt vain 94! Ottaako ne sisään ja pistää veritankkaukseen, vai...?

Mut enköhän mä taas lopettele tätä tarinoimista ja meen taasen tohon sohvalle huiliin...

sinilila 34+2, vasta! Tulis jo toi vaavi! Eihän tätä jaksa enää

ps. Kertokaahan, kuinka hauskaa teil tänään oli siel tamperelaisten tapaamises, niin saadaan lukea kateudesta vihreinä kuulumisia...

Vierailija
20/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvantuoksuiset onnittelut :) tulehan välillä meitä kurkkaa kun ehdit.

mä kirjoitin kaikenlaista ja sitten se hävis jonnekin bittiavaruuteen, murr...

Muutenkin kurjaa istua tässä koneella juuri tänään, siis mulla ihan kumma päivä takana, mä oon nukkunu koko päivän . en tiedä mikä vaivaa mut nukuttaa ja heti kun nousee pystyyn alkaa mahaan koskee, ihan omituista ei koskaan oo ollu tälläistä. Viime yönä nukuin suht hyvin ja aamulla heräsin puol kasi ja jatkoin melkein samantein unia kun mies ja esikko lähti ..

maha on ihan pinkeä koko ajan ja kummaa kipua...

Siitä " sukkapuikkovihlonnasta" täällä myös ja eritoten iltaisin , ihan kuin vauva koittaisi hiukan kaivella ja tuntuu tosiaan aika ilkeeltä vihlonnalta.. mut pientä verrattuna suppareihin huoh.. se h hetki lähenee vaan.

Joo jatkaa itse otettua vapaapäivää ja menee sohvalle , josko nää kivut rauhottuis.. varmaan nukun sinnekin ;)

minkki ja oskari 34+1