Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKOJEN TORSTAI 3.5.***

03.05.2007 |

Tässäpä eiliset jutut,

en tiedä onnistuuko linkittäminen kun ekaa kertaa yritän.. =/

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10212108&p=2&tmode=1&smod…

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näköjään onnistuin tossa linkittämisessä, jippii =)

Laitan omaa napaa heti alkuun, eilen oli neuvola ja siellä kaikki oli hyvin. Vauvelin sydänäänet kuui vahvasti ja aikamoista vauhtia piti mahassa. Terkka selvitti että kaikki kolaukset mitä kuului, on vauvan liikkeitä. Onhan se mahtavaa päästä kuulemaan mitä mahassa tapahtuu. Nyt alan jo uskomaan että oudot tunteet mitä olen tuntenut, on vauvan liikkeitä. Niitä olen vaimeina tuntenut jo pari viikkoa, en vaan aluks uskonut että ne olis just vauvan liikkeitä.

Seuraava neuvolaaika taas kuukauden päästä, sitä ennen on kyllä yksityisellä se rakenneultra.

Kiitos muuten kaikille jotka vastas mun edelliseen kysymykseen sydämen " ylilyönneistä" . Helpotti kuulla että muutkin siitä kärsii.

Mooli taitaa olla synnyttämässä, paljon voimia ja onnea sinne mukaan!!

iida-linnealle paljon suppareita, toivottavasto sinäkin pian pääset tositoimiin!!

Juska oli ostanut jumppapallon, mä olen harkinnut jossain vaiheessa sellaisen ostoa. Nyt jaksan käydä vielä salilla mut jossain vaiheessa pitää siirtyä " kotijumppaan" . Mä olen vaan niin laiska kotona jumppaamaan =( Kuinka usein sinä jumppailet?

Dajm, ekan kerran sydänäänien kuuleminen on kyllä ikimuistoista =) Vaikka kyllä se joka kerta mukavalta tuntuu. Voi hyvin!!

Merihepallakin alkaa olla viikkoja jo paljon. Kuulosti hyvin tuskaiselta sun kuvaus Kaverista mahan oikealla laidalla..

Peipposkalle tsemppiä töihin, koitahan jaksaa vielä viimeiset viikot.

Sanle oli saanut hyviä uutisia np-ultrasta, tosi ihanaa =)

Lisbetille jaksamista taudin voittamiseen!

Hoytilla oli ollut rintakipuilua, varmasti aika inhottavaa. Toivottavasti niitä ei kovin usein tule.. Koitahan jaksaa huonon olon kohdatessa.

Ja myöhäiset onnittelut naimisiin menosta =)

Ninca onkin mennyt äippäpolille tänään ,kuulumisia odotellaan..

Buuffa tais olla umpilisäkkeen leikkauksessa tässä joku aika sitten vai muistanko ihan väärin.. Toivottavasti parantuminen sujuu hyvin.

Hippuxille vielä vilkutuksia =)

Voikaahan hyvin kaikki enskat!!

hermione rv18+2

Vierailija
2/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kamalan laiska jumppaamaan ja se ei tietenkään helpota selkäsärkyä. Kiva juttu tuossa jumppapallossa onkin se, ettei sillä tarvitse aktiivisesti jumpata. Riittää, kun päällä istuskelee ja hieman pompiskelee tai keinuttelee. Tuollainen jumppa onnistuu vaikka tätä palstaa netistä lueskellessa, kun käyttää palloa tuolina. (Tietty pitää sen verran varoa, ettei keikahda pallon päältä ja loukkaa itseään...) Lisäksi tuollainen " jumppa" ainakin minulla helpottaa heti selkäsärkyä, joten siis jumppapallo sopii ihanteellisesti tällaiselle laiskurille. Suosittelen siis kaikille!

t. pikku-Juska, rv. 31+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan MOOLI:lla on nyytti sylissä? Jännittävää...

MERIHEPPA: oho, olipas Kaverilla jännät puuhat, kun tuolla lailla siirtyilee kokonaan mahan toiselle puolelle, varmaan aika kumman tuntuista ollut. Jospa hän nyt sitten raivailee siellä itselleen tilaa ulos tuloa varten jo : )

PEIPPOSKA: johan sie siellä duunissa saatkin huokaista, anna mennä rennosti vaan viimeiset viikot!

LISBET: onneksi sait nyt sitten lääkkeet, pikaista paranemista.

I-L: hienoja vikan neuvolan kuulumisia!

SANLE: siellä hienoja ultrakuulumisia! Eikös vaan olekin ihanaa kuulla ne sydänäänet? ; )

MAARULA: hyvä, että olet saanut nukuttua hyvin, jospa ne maha/selkäkivutkin siitä helpottais.

HOYT: hyviä neuvolakuulumisia siellä, hienoa. Ja pojaksi varmistui... milloinkas muuten sukupuolesta alkaa sen verran selviä merkkejä olla näkyvillä, että ultraaja kertoo? Onko se just rakenneultrassa vai miten? Vai onkos se niin, ettei välttämättä kerrotakaan, jos ei ole ihan varmaa? Otahan sie rauhallisesti nyt noiden rytmihäiröiden kanssa!

NINCA: sielläkin hyviä neuvolakuulumisia... toivottavasti tämän päivän poli-käynti menisi yhtä hyvin.

HERMIONE: täällähän on nyt kaikilla hyviä neuvolakuulumisia, niin siullakin! Kyllä nuo sydänäänten kuuntelut on vaan niin ihania! Ne kolaukset oli miustakin niin jänniä kuulla, yhessä vaiheessa terkka sanoi, että nyt taisi potkaista tai huitaista kädellä ihan anturin kohdalla. Hih! Ihanaa varmaan sitten, kun ne alkaa itsekin tuntea.

Hyviä vointeja kaikille enskoille!

Dajm + masuasukki 11+1

Vierailija
4/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun nyt ei irtoa kommentteja. Pää on ihan tyhjä ja olotila ei mitenkään kovin sosiaalinen - edes palstailuun...

Yö meni osittain valvoessa mahakipujen eli kai ehkä kenties supistelujen vuoksi. Loppuivat sitten kuin seinään ja sain nukuttua muutaman tunnin.

Nyt jälleen välillä menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, mitä sitten lienevätkään.

Voikaa hyvin kaikki enskattaret! Minä koitan totutella noihin kamaliin viikkolukemiin täällä....

t. iida-linnea 41+0

Vierailija
5/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta enskattaret hei! Oltiin jo melkein kolmannella sivulla!

Tulkaahan jutustelemaan...

Dajm

Vierailija
6/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan josko Ninca olisi ehtinyt polikäynnin kuulumisia kirjottelemaan. Toivottavasti siellä on kaikki ok eikä tartte osastolle jäädä.

Mooli on tainnut tosiaan saada jo oman nyyttinsä. Aikas ihana juttu jos näin on!

Täällä päivä ollut tasainen. Ei taasen vaihteeksi mitään tuntemuksia - paitsi vauvan epämääräistä möngertämistä. No, se on kyllä hyvä että liikkuu niin ei tarvitse huolestua.

Suomen peliä oon tässä katsellut ja kohta lienee toinen erä olevan alkamassa. Telkun ääreen siis takaisin.

t. iida-linnea

Vierailija
7/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille paranemistoivotuksista. Käyn tääs tässä vain pikaisestkun voimia ei oikeen vielä riitä mihinkään ylimääräiseen puuhasteluun. Pinoja en ole kerennyt lukea mutta katsotaan jos vaikka huomenna vähän niitä ehtisi vilkaista että pääsisin edes vähän jyvälle mitä tässä parin viikon aikana on tapahtunut.

Moolikos se on nyt vuorastaan nyytin haku reissulla ....onnea sinne toivottavasti on pikkuinen jo sylissä.

Kivä että monella oli ollu mukavia ultrakuujumisia ja kiva että vanhat tutut hermione ja dajm ovat täälä alkaneet aktiivisesti pulisemaan. Mitenkäsonkos siellä kuumepuolella tulluttällävälin positiivia uutisia ...onko teilla tietoa? hermionellahan on viikot jo huimat :) niin se vaan aika menee.

rakenneultran sukupuolikeskustelua oli ollut. me ainakain saatiin tietääsukupuoli melko varmaksi juuri siellä. Käytiin tosin yksityisellä. En tosin siltikään siihen ihan 100% luota:)

no mutta meitsi lähtee lepuuttamaan kroppaa...

T: Buuffa ja Nuuro 22+4

Vierailija
8/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMIONE saanut varmistuksen liikkeiden tuntemisesta. Kyllä ne ensimmäiset havainnot liikkeistä oli ihania.

I-L:lla supisteluja yöllä, kuullostaa hyvältä. Tosin ikävää jos yö meni sen vuoksi pipariksi.

( . ) Tänään siis äippäpoli käynti. Käyrällä aluksi makoilua ja hyvin Rimpulan sydän jyskytteli. Taasen sai jumppahetkensä juuri käyrällä, joten välillä sykkeet kävi korkeallakin. Paineet 138/82!! Siis matalammat kuin aikoihin. Lääkäri sitten ultraili ja painoarvioksi kertyi 3000g, eli 200 g olisi kasvanut viikossa (kuulemma juuri sen mitä pitää) Virtaukset ok ja lapsivetta normaalisti.

Mutta taasen oma neuvolalääkäri sai laskun luottamukseensa. Olen jo monesti lääkärille maininnut, että vereni hyytyminen on heikentynyttä. Siihen ei ole puututtu mitenkään. Nyt viime viikolla sitten Kysillä lääkäri sit viimeksi siihen hieman tarttui ja pyysi tuomaan tälle kerralle labravastaukset jo tutkituista. Vein ne tietysti tänään lääkäri ja siitäkös se riemastui, että tästä olisi pitänyt mainita jo aikoja sitten ja lääkärille. Selvitin näin tehneeni useampaan kertaan mutta tuloksetta. Nyt sitten huomisaamuksi pitää taas mennä Kysiin labraan, jossa otetaan verikokeet, jotka lähetetään kiireellisenä tutkittavaksi Hesaan (ilmeisesti lentokoneella). Lääkäri totesi, että toivotaan vain ettei synnytys alkaisi ennen kuin vastaukset saadaan, jotta tiedetään antaa oikeaa lääkettä jos alat vuotamaan. Tämän vuoksi ei sit tehnyt sisätutkimustakaan, jottei vain synnytys käynnistyisi. Sanoi kyllä, että on heillä vuodon hillitsemiseksi lääkettä jota antaa, mutta parempi aina jos on tarkasti tiedossa mitä pitäisi antaa. Että silleen.

Toki olen itse ymmärtänyt, että vuototaipumus+synnytys ei ole välttämättä hyvä asia mutta se ettei lääkäri ole siihen paneutunut jo aiemmin niin..Mietin vain jos näitä äippäpoli käyntejä ei olisi tullutkaan vaan olisin mennyt suoraan synnyttämään jossa asiaa olisi alettu vasta sitten miettimään. Tänään tutkinut lääkäri sanoi, että asiaan olisi pitänyt puuttua jo ajat sitten ja se ettei siihen ole puututtu ei ainakaan ole sinun vikasi.

Mutta muutoin parin viikon päähän seuraava kontrolli äippäpolille ja entiset ohjeet.

-Ninca ja Rimpula 38+0-

Vierailija
9/9 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninca, kiva kuulla että vointisi on hyvä ja pääsit kotiin. MUTTA, onpas kyllä huonoa ammattitaitoa neuvolalääkäriltäsi!! Onneksi pkl:n lääkäri otti tosissaan veriarvosi. Toivotaan, että kaikki tarvittavat vastaukset tulee ajoissa. Jos vaan jaksat niin kannattaa kyllä antaa palautetta neuvolaan. Ehkä oppivat jotain...

Kello sen verran, että pitäisi koittaa jos uni tulisi. Jos menee pyörimiseksi niin suuntaan sohvalle. Miehen pitäisi kuitenkin saada nukutuksi, jotta ei töihin tarvitse ihan nukkumatta jaksaa lähteä.

Kauniita unia kaikille!

t. iida-linnea