Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kauanko teillä menee aamutoimiin aikaa? Siis kun valmistaudut töihin ja hoidat lapsesi (ikä?) tarhakuntoon?

Vierailija
11.01.2006 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaan aamupesu ja vaatteet päälle+ruokaa. Menee n. 30min.

Vierailija
2/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä on jo koiran aamupissalenkkikin mukana. Lapset 5 ja 6 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 3v, 5v ja 8v.

Vierailija
4/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 6.20-7.10

Vierailija
5/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä, minulla meni pelkästään omaan valmistautumiseeni 1,5h aamulla.

t. epäorganisoitunut

Vierailija
6/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä menee noin vähän aikaa (reilu tunti jne.)?

Mitä tuo aika pitää sisällään?

Mä herään yleensä pari tuntia ennen uloslähtöä (olen äitiyslomalla, mut tarkoitan, jos on joku meno jonnekin). Juon kahvit, meikkaan, laitan tukan (yleensä laitan vain hoitoaineen ja kampaan), herätän lapset (6kk ja 1v9kk), aamupesut, vaipanvaihdot, pukemiset, aamupalat, ulkovaatteet. Helposti menee lähes 2 tuntia.

Inhoan aamuja, kun pitää kiireellä lähteä jonnekin. Siksikin herään hyvissä ajoin, että ehdin juoda rauhassa kahvit ja vilkasta lehteä.

Vierailija
7/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en suostu heräämään klo 5 meikkaamaan naamaani ja juomaan kahvia. Aamupalan haukkaan työpaikalla koneen äärellä, kotona kampaan tukan, puen, katson että lapset saavat vaatteet päälle, hampaat pestyä, sängyt pedattua ja koululaiselle laitan aamupalan. Sitten mennään.

klo 6.20-7.10

Vierailija
8/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun jää välistä se lapsen aamupala. Sen saa tietenkin hoidossa. Eli lapsen kohdalla herätän, hetken sylitellään tms., sitten pesut ja pukemiset ja menoksi.. Omaan laittautumiseeni tätä ennen menee maksimissaan puoli tuntia (käyn yleensä illalla suihkussa)-

Vierailija:

Miten teillä menee noin vähän aikaa (reilu tunti jne.)?

Mitä tuo aika pitää sisällään?

Mä herään yleensä pari tuntia ennen uloslähtöä (olen äitiyslomalla, mut tarkoitan, jos on joku meno jonnekin). Juon kahvit, meikkaan, laitan tukan (yleensä laitan vain hoitoaineen ja kampaan), herätän lapset (6kk ja 1v9kk), aamupesut, vaipanvaihdot, pukemiset, aamupalat, ulkovaatteet. Helposti menee lähes 2 tuntia.

Inhoan aamuja, kun pitää kiireellä lähteä jonnekin. Siksikin herään hyvissä ajoin, että ehdin juoda rauhassa kahvit ja vilkasta lehteä.

Vierailija
9/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia tein työssä aamu- ja iltavuoroa. Aamuvuoro alkoi 5.45 ja heräsin silloinkin niin aikaisin, että ehdin meikkaamaan ja juomaan aamukahvin. Jos en meikkaa, on resuinen olo koko päivän. Olisikin mukavaa, jos voisi tuntea olonsa hyväksi ehostamatta, mut ei.. Meikkaamiseen ei tosin mene kuin 10-15min.

Vierailija
10/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ennen lapsia tein työssä aamu- ja iltavuoroa. Aamuvuoro alkoi 5.45 ja heräsin silloinkin niin aikaisin, että ehdin meikkaamaan ja juomaan aamukahvin. Jos en meikkaa, on resuinen olo koko päivän. Olisikin mukavaa, jos voisi tuntea olonsa hyväksi ehostamatta, mut ei.. Meikkaamiseen ei tosin mene kuin 10-15min.

Vierailija
11/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään 6.40 ja heti 7.30 jälkeen ollaan jo menossa päiväkotiin, kouluun, töihin...

lapsia 4!

Vierailija
12/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen valinnut, että vilkaisen aamulehden samalla kun syön aamupalaa. ja että lapsi syö aamupalan kotona, eikä tarhassa. tuntuisi kamalalta nostaa lapsi ylös, pestä, vaihtaa vaatteet, pukea ulkovaatteet ja mennä saman tien. Nyt meillä on vähän enemmän aikaa aamulla yhdessä ja lapsikin on jo herännyt kun mennään hoitoon.

Vierailija
13/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pesulla, meikkaan ja puen itseni. Herätän lapsen, käydään pesulla ja puetaan. Sitten menoksi. Herään yleensä n. klo 5.55 ja lähdetään kotoa n. klo 6.25-6.30. Aamupalan syön töissä aamukahvin kanssa, mikäli maistuu. Yleensä syön ensimmäisen kerran vasta lounaalla. Poika on 5,5 v, hoidossa ryhmiksessä.

Vierailija
14/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ajassa saan lapset syötettyä ja koulumatkalla (10v ja 7 v)

Ehdin meikata ja laittaa hiukset sekä petata sängyt

Vierailija
15/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sain kauheat haukut siitä, etten herää aamulla niin aikaisin, että ehtisin lukea lapsille ja leikkiä heidän kanssaan ennen päiväkotiin viemistä. Kaikki muut kun kuulemma niin tekevät.

Missä kaikki ne äidit nyt ovat? Leikkimässä lastensa kanssa?

Vierailija
16/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.00 herätys ja n.7.25 lähden töihin. Nykyään kaikki lapset ovat jo koulussa joten lähtevät ja heräävät omia aikojaan. Silloin kun joku/jotkut olivat päiväkodissa, ei aikaa mennyt sen enempää, kun hoidossa saivat aamupalan.

Vaatteet laitoin ja laitan jo illalla valmiiksi, lapset nukkuvat t-paidassa ja pikkuhousuissa joiden päälle vain vetävät päivävaatteet -> aikaa menee noin minuutti.

kolmen koululaisen äiti

Vierailija
17/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi vain yksi 3 v lapsi. Eli herätään n. 7.45 ja 8.15 pitää lähteä, että ollaan päiväkodilla 8.30 aamupalalla.

Aika helppoa, kun ei tartte kun pukea vaatteet ja itse napata jotain nopsaa aamupalaa, esim muroja. Ja pikku sipaisu meikkiä.

Laukut pakkaan yleensä jo edellisenä iltana.

Joskus nopeuttaa, esim. tänään kun herätin miehen vasta kahdeksalta ja tyttökin nousi vasta 5 yli, että ei pueta ulkovaatteita kun vain esim. hattu ja autossa ollaan peiton sisällä.

Vierailija
18/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaan liikennevaloissa ja aamiaista napsin töissä..

Vierailija
19/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuppia teetä tuntuu tärkeämmältä.

Vierailija
20/20 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään puoli kahdeksan maissa (tosin tänä aamuna vasta kahdeksalta) ja syödään yhdessä lapsen kanssa aamupala, minä luen lehden siinä samalla. sitten pestään hampaat ja puetaan ja lähdetään rattailla päiväkodille. koirakin otetaan mukaan, jollei mies ole jo ulkoiluttanut koiraa ennen töihinmenoaan. päiväkodilla ollaan vähän ennen yhdeksää, sitten tulen koiran kanssa kotiin ja avaan koneen (teen siis töitä pääosin kotoa käsin). lapsi on kolmen vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan