Millainen ihminen näyttää sinusta varakkaalta?
Haluaisin näyttää varakkaalta yhdessä tilaisuudessa, mitähän pitäisi laittaa pälle, kuinka hiukset, millaisia koruja tms? :)
Kommentit (67)
lukenut koko ketjua, mutta et kai ap ole menossa johonkin yläasteaikaiseen koulukavereiden tapaamiseen ja haluat tehdä vaikutuksen? Älä nyt nolaa itseäsi. Reps.
Ja pointtini oli se, että jos sikakallis käsilaukku maksaisi vaikka 2000 euroa (ei mitään hajua hintatasosta), niin kyllähän kuka tahansa työssäkäyvä saisi sellaiseen rahat kasaan. Ja jos ei malttaisi säästää, niin Joustoluottoa vaan peliin.
T. 11
Nuo neuvot toimii silloin jos haluaa näyttää rikkaalta muiden rikkaiden joukossa jotka tietävät nää hienot laukku- ja korumerkit. Sen sijaan tavisduunarisukulaiset eivät osaa päätellä sellaisista mitään! Parasta on ostaa joku tunnettu merkkivaate (burberry esim.) jossa on selvästi näkösällä vaikka pieni kaistale sitä burberryruutua. Tai ehkä joku hilfiger (jos sen verran merkkejä tuntevat). Ja espritkin saattaa käydä jos seurue on sellaista vaatteet on kalliita- porukkaa. Mulla on tästä pitkän ajan kokemus sillä olen huonosta köyhälistöperheestä ja vaikka en rikas olekaan niin haluan pukeutua vähän paremmin. Just nämä tavan pulliaiset jotka eivät viitsi perehtyä luulevat, että joku esprit on kamalan hienoa ja kallista. Saatikka burberry ym. Kyllä sen merkin täytyy jotenkin olla näkösällä, turha luulla että tavalliset tollot muuten tajuaa. Eiköhän se riitä jos laitat merkkivaatteen, siistin kampaukset, kynsilakkaa ja jonkun kultakorun. Lisäksi siistit kengät!
Musta merkin näkyminen on jotenkin mautonta. Äiti osti minulle aidon Calvin Kleinin puseron ja koska siinä on juuri merkki kirjailtuna eteen, en vaattesta pidä. Itselläni on sellainen olo se paita päällä, kun kulkisin jossain halvassa kopiossa. Tiedän ettei tuokaan pusero ollut edes tolkuttoman kallis.
muunkin suhteen. Ostan mielelläni suht koht laadukkaita vaatteita, mutta en ole valmis maksamaan niistä maltaita. Vaikka rahatilanteemme antaisikin siihen mahdollisuuden. Vaatakaappini koostuukin aika lailla juuri tuosta Esprit jne - linjasta hinnan suhteen.
Kyllästyn kuitenkin vaatteisiin aika nopeasti ja haluan hankkiutua niistä myös eroon.
Mitä enemmän on taas viikonloppuna panostanut itseensä sitä enemmän nenä punottaa ja mekko kiristää. Kaikki tietää että se on rikas, mutta se ei leventele rahoillaan liiaksi.
manikyyri, jotta kädet näyttää hyvin hoidetuilta. Tai sitten siistit (ja tarpeeksi lyhyet) geeli/rakennekynnet.
Uusrikkaat ja köyhät pikemminkin koreilevat kaikella ylimääräisellä, mutta tosirikkaita ei ääritapauksissa edes erota puliukoista. Kaikenkaikkiaan ulkoisten tekijöiden perusteella on vaikea päätellä mitään ihmisen varakkuudesta.
Vierailija:
Uusrikkaat ja köyhät pikemminkin koreilevat kaikella ylimääräisellä, mutta tosirikkaita ei ääritapauksissa edes erota puliukoista. Kaikenkaikkiaan ulkoisten tekijöiden perusteella on vaikea päätellä mitään ihmisen varakkuudesta.
ja siinä kaksi Kalevalan lapsikorua! Olenko siis totaalijuntti?
Olen vähäsen uusrikas, miljonäärikin, ja pukeudun kyllä ihan tavallisesti. Ainoa asia mitä inhoan on merkit - en voi kerta kaikkiaan ymmärtää miksi minun pitäisi maksaa siitä, että voin mainostaa jotain vaatebrändiä. Ehkä minulla on niitä ihan tavallisia t-paitoja noin 50, ja farkkuja ostan kerralla kolmet.
Mutta farkkuja ja t-paitoja ne on silti.
miljönääri olekaan. Ostan itsekin mielelläni useamman kappaleen vaatteita kerralla. Esim. puseroita saatan ostaan kaikissa väreissä, jotka omaan väriskaalaani sopivat. Samalla kertaa saataan ostaa esim. kahdet tai kolmet housut sekä hameen. Sekä esim. neuletakin ja huivin. Haluan ostaa aina isomman satsin sellaisia vaatteita, joita voi yhdistellä keskenään.
esim. opeta jo pienet lapset tervehtimään vieraita kädestä pitäen ja katsomaan samalla silmiin.
Mervi Tapola on aika tavis.
Satu Tiivolan ja Katriina Wuoriston olen nähnyt usein upeasti laitettuina.
Kate Moss osaa olla tyyliltänsä magee, vaikken ole häntä koskaan tavannutkaan :)
Äähh.. Sinkkuelämän Charlotta on hyvä esimerkki hillitystä ja Carrie vauhdikkaasta tyylistä :)
Se on totta mitä joku kirjoitti, että varakkuus ei tuo tyylitajua. Ei näytä hyvältä, että ostaa vaan laatukamaa ja lyö ne sekaisin kerralla päälle. Myös edullisilla vaatteilla voi näyttää tyylikkäälle, kunhan vain osaa yhdistellä oikein.
Mä varmaan useimmiten näytän varakkaalta, tietoisesti siihen en pyri, että " tsiigatkaa mua hei oon varakas" . Mutta raha antaa mahdollisuuden ostaa esim Chanelin mekkoa ja kun sen ostaa, ei tarvitse puolta vuotta elää puurolla.
Mä ainakin vältän kissankokoisia kirjaimia vaatteen merkistä. Toki esim Vuittonin veskoissa sitä LV merkkiä näkee. Mutta esim kun mulla on Burberryn musta neule, jossa ei ole missän sitä ruutukuvioo ja ainoostaan neuleen sisäpuolella niskassa lukee Burberry, eikä kukaan ulkopuolinen sitä näe. En mä mikään kävelevä mainos halua olla jostain merkistä. Mieluiten valitsen aina vaatteita, jossa ei ole logoja. Tosin logovaatteitaki on, esim nyt päällä Miss Sixtyn caprit ja näissä kyllä on tuo punainen Miss Sixty merkki takapuolessa, niin en mä sitä oo kuitenkaan ratkomaan lähtenyt.
Mun mielestä siinä, että joku näyttää varakkaalta, ei ole kysymys pelkistä vaatteista tai koruista. Vaan lähinnä siitä fiiliksestä.
Totta sekin mitä joku laittoi, että rikkaat näyttävät köyhiltä. Tosin mä en kyllä pidä tuosta rikas sanasta, kuulostaa jotenkin ääh ei niin hyvältä, ennemmin varakas kivempi nimitys :) Mun systerini esimerkiksi on oiva esimerkki tällaisesta varakkaasta henkilöstä joka ei tuo esille sitä, että pankkitilillä on suht paljon rahaa. Asuvat perheineen ns lähiössä, huoneissa on ysäri puhviverhoja, Prismasta ja Tarjoustalostakin ostaa vaatteita, toisinaan dyykkaa ruokaakin ja yleensäkin elää aika vaatimattomasti perheensä kanssa. Meillä suht saman verran varallisuutta, joten hyvä verrata ;D Kun taas mä tykkään pistää rahaa menemään surutta vaatteisiin ja sisustukseen, tosin välillä järki tulee kyllä mukaan kun kustomoin kuteita ja sisustan kierrätyskamalla. Mutta ollaan kyllä kulutustavoilta niin erilaiset systerit, että se on aivan uskomatonta :)
Kai se varakkuuden näköisyys tulee ihan luonnostaan mikäli rahaan on tottunut. Esim mun pienituloinen ystävä sai vasta perintöä aika paljon ja iiiiiik miten holtitonta menoa :D
Mitä tuli itse AP:n kysymykseen, niin sellainen hillitty käytös, hyvät materiaalit ja silmää yhdistelylle. Parempi niukasti, kun ylilyönti. Klassisuus parempi, kuin trendikkyys.
tuo systerijuttu meni jo vähän liian överiks :)
Tiedetään, että sä tuunaat, mutta en kyllä usko, että yksikään tosi rikas dyykkaa ruokaa. Tai ehkä se on joku 80-luvulla syntyneiden juttu, mutta silti.
Vierailija:
Mä yritän muistuttaa itseäni välillä että voin ostaa laadukkaitakin vaatteita ja muuta mukavaa. En vaan oikein osaa. Pelottaa että, mä näytän ihan juntilta vaatteineni ja sekin että joku kaveri tulee kateelliseksi. Meillä on hieno talo ja molemmilla hienot autot, varmaan ainoa asia josta vois vähän päätellä meidän pankkitilini suurutta? ehkä? moni varmaan luulee että on ostettu velaksi, mutta toisaalta se ei muo haittaa koska, en halua edes kertoa että rahaa on aikamoisesti.
Niin, mikä mun pointti nyt oli? se että toivottavasti en näytä sellaiselta tyypilliseltä uusrikkaalta mutta, en halua rääsyissäkään kulkea.
no ei systakaan dyykkaa kun muutaman kerran vuodessa, mutta kuitenkin joskus :) haluu elää mahdollisimman taviselämää ja kuulema se dyykkauskin kuuluu siihen.
Ne törsää kaikki rahansa Prismaan.
Molemmilla on oma yritys. Mä en itse ole miljonääriksi saakka päässyt, mutta yritys pyörii jo hyvin. Mies sen sijaan omistaa autoliikkeen ja sieltä se on suurin osa rahoista tullut ja omaisuutta on jo sievoisesti kertynyt.
" rikkaan" näköiset naiset perinteisesti kulje liian kireissä ja ikäänsä nähden nuorekkaissa merkkikuteissa. Tietenkään ei pidä unohtaa rannekoruja, isoa käätyä kaulassa ja paljon timantteja. Muista vielä näyttää nyrpeää naamaa. Naamaa voit kiristää vetämällä ilmastointiteippiä korvien taakse, jotta näyttäisit siltä, että sinulla todella on ollut varaa käydä plastiikkakirusgilla kiristyksessä.