Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle tapahtui eilen jotain uskomatonta!

Vierailija
19.06.2008 |

.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin kyllä enemmän suosin uskoon kasvamista kuin tulemista.

Vierailija
22/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki järjestyy eikä sun tarvitse huolehtia mistään.

Mihinkähän sinä ressu olet hurahtanut!

Sääliksi käy todella!

Jumala auttaa sitä joka auttaa itseään.

Ei tietenkään se tarkoita ettei olisi enää ongemia ja ettteikö tarvitisi huolehtia mistään, mutta se tärkein on silti sydämessäni, tiedän että Jumala tekee sen minkä parhaakseen katsoo minun kohdallani.

Se ei suinkaan tarjoita että olisi helppo elämä ja että olisin aina Jumalan kanssa samaa mieltä. Mutta tieto siitä että hän kuitenkin on kanssani, auttaa todella paljon!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin kyllä enemmän suosin uskoon kasvamista kuin tulemista.

mä olen ollut ja uskonut jumalaan aina mutta nyt vasta se kaikki on muuttunut todelksi! En ole mitenkään hetkessä hurahtanut tähän vaikka voi siltä kuulostaa.

ap

Vierailija
24/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:n tekstissä taitaa olla uskomisen ydin:

Ei tietenkään se tarkoita ettei olisi enää ongemia ja ettteikö tarvitisi huolehtia mistään, mutta se tärkein on silti sydämessäni, tiedän että Jumala tekee sen minkä parhaakseen katsoo minun kohdallani.

Se ei suinkaan tarjoita että olisi helppo elämä ja että olisin aina Jumalan kanssa samaa mieltä. Mutta tieto siitä että hän kuitenkin on kanssani, auttaa todella paljon!

ap

[/quote]

Vierailija
25/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille kyynikoille, ihan maallisinkin tutkimuksin on todettu, että uskonnollinen vakaumus pidentää elinikää, parantaa elämänlaatua ja esim parisuhdetta.

Vierailija
26/36 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinen vakaumus ja suomenruotsalaisuus on monessa tutkimuksissa todettu pidentävän elinikää, elämänlaatua ja tuovan onnellisuuden tunnetta.

Ja teille kyynikoille, ihan maallisinkin tutkimuksin on todettu, että uskonnollinen vakaumus pidentää elinikää, parantaa elämänlaatua ja esim parisuhdetta.

Vierailija
27/36 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joudun lähtemään tästä koneelta.

MÄ TULIN EILEN USKOON ja se on mulle tosi tärkeä juttu.

Vierailija
28/36 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis olenko uskossa kun en oikein tunne sitä? Uskon Jumalaan, mutta pitäisikö uskossa olemiseen liittyä jotain muutakin. Minulla on niin vaikea elämäntilanne meneillään, että olisi ihana se tunne, että oikeasti pystyisi jättämään murehtimisen ja olisi rauhan tunne sisällä. Olen rukoillutkin asian vuoksi, mutta enkö näe jotain tai enkö vaan 'kelpaa', vai olenko jo oikeassa uskossa?

Uskon Jumalaan, mutta jotenkin tuntuu, että silti en ole tullut uskoon. Kattelin TV7:aa tässä yhtenä iltana, jossa puhuttiin siitä, että mitä pitäisi tehdä, jos tuntuu, että on etsikkoaika (eli huomaat kiinnostuvasi Jumalasta, haluat tulla uskoon). Siinä mieshenkilö sanoi, että kannattaa ottaa yhteyttä toiseen uskovaan, esim. sukulaiseen. Minulle tämä tuntuu jotenkin todella vaikealle.. Tiedän, että voisin soittaa vaikka siskolleni, mutta.. Enkö ole vielä valmis tulemaan uskoon, kun en tätä askelta pysty ottamaan? En pysty vain ilmoittamaan, että hei, minäkin uskon.. Toisaalta käsittääkseni perheeni kyllä tietää, että minäkin uskon Jumalaan, mutta että siitä nyt pitäisi vielä erikseen ilmoittaa?

Vierailija
29/36 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut jo vuosikymmeniä uskossa. Paljon on tapahtunut matkan varrella ja välillä ei usko ehkä ole näkynyt niin selvästi. Ongelmiakin on riittänyt jopa enemmän kuin monilla ei-uskovaisella. Jumalan johdatusta olen kuitenkin kokenut ja tiedän, että Jumala on kanssani.

Vierailija
30/36 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voitte uskoa kertomukseen, jota ei millään voi todistaa todeksi? Minusta olisi sama asia uskoa vaikka johonkin lasten satuun. Millainen on taivas? Entä helvetti? Miksi Jumala asetti Paratiisiin puun jonka hedelmää ihminen ei olisi saanut maistaa? Jos lapsesi ja puolisosi eivät pääsekään taivaaseen ja itse pääset, luuletko, että olet siellä onnellinen?

Ei pahalla, mutta teidän Jumalanne tuntuu ihan ihmisten luomalta hahmolta. Eikö Jumalan pitäisi olla täydellinen? Teidän Jumalanne on kaukana siitä. Hänhän muistuttaa pahasti ihmistä itseään.

Entä mitä mieltä olette Tuomaan evankeliumista? Monet tutkijathan pitävät sitä jopa vanhempana kuin varsinaisia evankeliumeja ja että nämä myöhemmät kirjoitelmat perustuvat juuri Tuomaan evankeliumiin. Sehän on melko tavalla erilaista tekstiä kuin viralliset evankeliumit. Entäpä jos totuus onkin siinä?

Vierailija
31/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee muuttamaan mun maailman!

Kuka arvaa mitä?

Vierailija
33/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
34/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joudun lähtemään tästä koneelta.

MÄ TULIN EILEN USKOON ja se on mulle tosi tärkeä juttu.

Vierailija
35/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ehanaa. Onnea sinulle ja Jeesukselle.

Vierailija
36/36 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkea hyvää elämänpolullesi :)