G: MINKÄ KIRJAN LUIT VIIMEKSI, JA SUOSITTELETKO MUILLEKIN?
Itse olen lukemassa Arvo Ylpön elämäkertaa, " Elämäni isojen ja pienten parissa" . Ihana läpileikkaus hänen elämästään, tulee myös paljon historiallisia tapahtumia, 1900-luvun alusta 1960-luvulle saakka jolloin hän on kirjan kirjoittanut (ollessaan yli 70-vuotias).
Ylppö muun muassa kertoo, että lastensairaaloissa oli 1900-luvun alkukymmenillä palkattuja imettäjähoitajattaria, jotka imettivät alle vuoden ikäisiä vauvapotilaita. Ei vanhemmat olleet lastensa mukana sairaaloissa, ja hoitoajat olivat joskus useita kuukausia... näistä imettäjistä on kuvakin kirjassa, joita muutenkin on kivasti kirjan sivuilla tarinan edetessä.
Suosittelen lämpimästi kaikille. Ihana kirja.
Kommentit (76)
kirja oli viihdyttävä, ihan ok omalla sarallaan. suosittelen, jos haluaa vauhdikasta seikkailua, jossa voi jopa oppia jotain.
ei kuitenkaan liian pian Da Vinci -koodin jälkeen, ovat kovin samankaltaisia perusidealtaan...
vetosi minuun, kun olen Lapista kotoisin. suosittelen kuitenkin enempi miehille, tuo armeijakuvaus taitaa puhutella etenkin heitä.
hauska ja elämänmakuinen kirja, kuitenkin!
Donnerin sanoin: " lukeminen kannattaa aina" . Ihminen, joka ei koskaan lue mitään, pysyy aina tyhmänä. Olen vakaasti tätä mieltä. No, kunhan ei päivät pääksytysten lue harlekiineja, niin asia mielestäni ok. Dan Brown on hyvä viihdyttäjä ja sillä siisti! Itsekin olen DaVinci-koodin lukenut.
ap
sama joka siis kirjoitti bestsellerin The Devil wears Prada (tulee leffana pian).
Tykkään hirveästi hänen kertomistyylistään.
Voisin suositella myös
Reidar Palmgren: Jalat edellä
Paulo Coelho: Veronika päättää kuolla, Paholainen ja neiti Prym, Alkemisti
Rina Katajavuori: Koko tuotanto
Vierailija:
Donnerin sanoin: " lukeminen kannattaa aina" . Ihminen, joka ei koskaan lue mitään, pysyy aina tyhmänä. Olen vakaasti tätä mieltä. No, kunhan ei päivät pääksytysten lue harlekiineja, niin asia mielestäni ok. Dan Brown on hyvä viihdyttäjä ja sillä siisti! Itsekin olen DaVinci-koodin lukenut.
ap
Auringon voitto, hyvä, suosittelen!
Hyvin härkösmäinen, kaikki sen kirjat on samanlaisia.
Pidin kovasti, olin yllättynyt koska luulin olevan ihan pakkopullaa. Kertoo vuosisadan alussa syntyneet lääkäri Hannan ja hänen ottotyttärensä, orpolapsen Kepan kohtaloista.
MAHTAVA kirja jossa leikkisä juoni ja reilusti verbaalista ilotulitusta..
Voiko kukaan olla lukematta kiekkomaailman sarjaa??
Suosittelen tutustumaan, et tule pettymään! =)
Onhan se ihan kiva lastenkirja, jos hyväksyy sen, että on menneen ajan kuvaus - esim. sianteurastuksen kuvailut, ase tuo turvallisuuden, " lasten pitää näkyä eikä kuulua" jne.
Aikuisten kirjoista olen itse viimeksi lukenut Murakamin " Sputnik Sweetheart" . Suosittelen Murakamista pitäville ja muillekin. Mukavan lyhyt kirja kiireiselle ;)
Vierailija:
Hyvin härkösmäinen, kaikki sen kirjat on samanlaisia.
Itse kyllä pidin kirjasta, siinä käsitellyt tunteet olivat mielestäni hienosti kuvattu. Itselläni on samantapaisia kokemuksia suremisesta, joten varmaan sen takia kirja kolahti. Paitsi että tykkään kyllä " härkösmäisestä" tyylistä yleensäkin :-)
suosittelen sitä! Enkelit ja demonit luettu myös ja mielestäni on parempi kuin Da Vinci -koodi. Lehtolaisen Rivo Satakieli oli oikeastaan yllättävän hyvä, pelkäsin kirjan nimen ja aihemaailman perusteella että taso olisi laskenut.
Vaihtelun vuoksi voisin suositella fantasiaa ja nuortenkirjasarjana paremmin tunnettua Philip Pullmanin Universumin tomu -trilogiaa. Ihania kirjoja, erityisesti viimeinen. Pitää lukea järjesteyksessä, ensimmäisen nimeä en nyt saa päähäni, keskimmäinen oli joku kaukoputki ja viimeisin on kultainen kompassi.
tällä hetkellä kahlaan läpi Tolkienin Silmarillionia. Todella puuduttavaa luettavaa, joten suosittelen vain sellaisille, jotka kykenevät lukemaan genealogioita toisensa perään ja saavat siitä vielä kieroutunutta nautintoa, kuten minä! ;)
Kertoo 3-kymppisestä joka haluaisi lapsen.