G: MINKÄ KIRJAN LUIT VIIMEKSI, JA SUOSITTELETKO MUILLEKIN?
Itse olen lukemassa Arvo Ylpön elämäkertaa, " Elämäni isojen ja pienten parissa" . Ihana läpileikkaus hänen elämästään, tulee myös paljon historiallisia tapahtumia, 1900-luvun alusta 1960-luvulle saakka jolloin hän on kirjan kirjoittanut (ollessaan yli 70-vuotias).
Ylppö muun muassa kertoo, että lastensairaaloissa oli 1900-luvun alkukymmenillä palkattuja imettäjähoitajattaria, jotka imettivät alle vuoden ikäisiä vauvapotilaita. Ei vanhemmat olleet lastensa mukana sairaaloissa, ja hoitoajat olivat joskus useita kuukausia... näistä imettäjistä on kuvakin kirjassa, joita muutenkin on kivasti kirjan sivuilla tarinan edetessä.
Suosittelen lämpimästi kaikille. Ihana kirja.
Kommentit (76)
Suosittelen, jos tykkää fantasiakirjoista ja osaa lukea englanniksi kirjoitettuja kirjoja. Kirja on sarjan neljäs osa, eka on Game of Thrones. Parempi sarja kuin esim. Taru sormusten herrasta.
Suosittelen kirjaa kaikille, samoin kuin Hämeen-Anttilan muitakin kahta kirjaa. Tällä hetkellä luen Pamukin " Lumi" teosta. Kertoo Turkista ja sen yhteiskunnasta. Kirja vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta.
Olen muuten kirjannut jokusen kirjan tästä listasta ylös, ja aion lainata ne kirjastosta. Kiitos hyvistä vinkeistä:-)
Hauskasti " erilailla" kirjoitettu dekkari. Kannattaa tutustua, jos lajista pitää!
Sofi Oksasen (?) Baby Janen. Eipä ollut paljon mistään kotoisin, eli en suosittele.
<3 vaan teille kaikille av-mammoille, joita usein turhaan mollataan. Paljon löytyi ainakin lukijoita. Tällä listalla on mainittu vain 2 kirjaa, jotka edes jotenkin tunnen. Olen alkanut lukea... ja kesken on jäänyt: Harry Potter osa 1 ja Sinuhe Egyptiläinen.
*häpeää ja painuun maanrakoon*
tuota uraäidin päiväkirjaa ja Pauliina Suden Ruuhkavuotta, todella ajatuksia herättäviä.
Muita suosittelemisen arvoisia: Stephen Kingin ja Robin Cookin koko tuotannot (jos tyylistä tykkää), Joanne Harris (etenkin Appelsiinin tuoksu ja Suolaista hiekkaa) ja hieman viihteellisempinä Joanne Weinerin Hyvä sängyssä ja Lainakengissä, tuota uusinta en ole vielä ehtinyt lukea.
Itse eilen luin Katja Kallion Sooloilua, ihan ok sekin.
Kyllä silti suosittelen kun näitä äitiyteen sopivia kirjoja on niin vähän
Sita ennen luin John Grishamin kirjan A Painted House, se oli yllatyssuosikki. Minusta tosi hyva ajankuvaus ja pojan kasvutarina.
ja todellakin suosittelen, samoin kun kaikkia muitakin sinkkosen kirjoja, ne pitäis lisätä äitiyspakkaukseen!
Aivan aivan ihana minusta. Ei niin kevyt kuin uskoisi, aika haikea.
Toinen viime vuoden suosikeista Carlos Ruiz Zafon: Tuulen varjo! Järkyttävän ihanaa luettavaa!
Vastakkaisesta tyylistä, rakastan noita Sophie Kinsellan Himoshoppaaja -kirjoja!!!! Ja Harry Pottereita! :D
Dekkaristeille ja viihteen ystäville, Sujata Massayn Rei Shimura -sarja.
Luen paljon (viime vuonna melkein 200 kirjaa) ja erilaisia kirjoja. Allekirjoitan todellakin: Lukeminen kannattaa aina! Mutta jos ehtii lukea vain vähän ja harvoin, kannattaa lukemisensa valita itselle sopivaksi niin että se mitä lukee on mieluista!
Vierailija:
Vierailija:
Hyvin härkösmäinen, kaikki sen kirjat on samanlaisia.Itse kyllä pidin kirjasta, siinä käsitellyt tunteet olivat mielestäni hienosti kuvattu. Itselläni on samantapaisia kokemuksia suremisesta, joten varmaan sen takia kirja kolahti. Paitsi että tykkään kyllä " härkösmäisestä" tyylistä yleensäkin :-)
Vierailija:
Toinen viime vuoden suosikeista Carlos Ruiz Zafon: Tuulen varjo! Järkyttävän ihanaa luettavaa!
!
Taitaa olla Harry Potter and the Half-Blood Prince Tai Goblet of Fire. Ehdottomasti suosittelen!
Yksi suosikki: Melissa P. Sata harjanvetoa ennen nukkumaanmenoa.
N21
Mutta olen lukenut aika paljon rikoskirjallisuutta ja suosittelen kyllä kuitenkin. Ihan hyvä ja mielenkiinto kuitenkin säilyi.
Mutta suosittelisin teitä lukemaan Barbara Woodin, Sielun liekki. Se oli aivan uskomaton!!!
Filosofian lohdutukset
http://www.kyy.fi/stimulus/arkisto/12_03/arviot/arvio_12_03_botton.html
Minä pidin, näkyy joku muukin pitäneen, kun etsin kirjasta arvosteluja liitettäväksi tähän. Briteissä kirja on niin suosittu, että siitä on tehty televisiosarja. Se on erittäin viihdyttävä, vaikka aiheet käsittelevätkin arkipäivän ongelmia. Lisäksi kirjassa on filosofeja ja heidän oppejaan käsitelty niin populistisesti, että kirjasta saa jotain irti sellainenkin, joka ei filosofian historiaan ole juurikaan tutustunut, tai sellainen kuin minä; filosofian historia on kyllä opintoviikkoina jossain tuolla, ei kuitenkaan päässä tallessa.
perinteinen dekkari. Ihan jees, vaikkakaan ei musta Mäen parhaimmistoa. Tosin heräsin lukemaan viimeiset sivut viime yönä kolmen aikaan, että ehkä kohtuullinen kuitenkin.
jossa oli juttu mm. Paula Risikosta. Nimeä en muista - ei kun muistanpas: Lapsi suoraan sydämeeni.
Suosittelen, oli todella hyvä kirja.
Pidin myös Nick Hornbyn kirjoista Poika ja A Long Way down. Kaari Utrion romanttiset kirjat, Marian Keyesin hömppäkirjat.