Voiko keskenmeno, jos rv 8 tulla fyysisestä rasituksesta??
eli omalla kohdalla todettiin np-ultrassa keskeytynyt keskenmeno ja sikiö vastasi edellä mainittuja viikkoja. Kalenteria plärättyäni tajusin, että muuttomme oli noilla viikoilla. Kovin painavia tavaroita en nostanut, päivä oli fyysisesti rankka vaikka yritinkin ottaa rauhallisesti... Toisaalta haluaisin tähän luonnollisen selityksen, toisaalta taas kuristun itsesyytöksiin.
Kommentit (14)
Ja ei tule, jos ei ole tullakseen. Eli käytännössä siihen ei voi itse vaikuttaa. Ei ole siis sinun vikasi.
Monet ovat raskaassa työssä, urheilevat kovasti jne. Ei johdu sinusta!!!!
Itselleni oli syyskuussa myös keskeytynyt keskenmeno noilla viikoilla ja kävin kaikki mahdolliset syyt läpi aina uudesta kasvojen kuorinta-aineesta lähtien. Mutta yleensä syy on siinä, että raskaus on jollain tavalla viallinen, näin lääkäri minua jälkitarkastuksessa lohdutti.
Ja koska asioihin ei tule ikinä saamaan selvyyttä, niin ei kannata stressata sillä, että km olisi itse aiheutettu, kun lähes 100 % todennäköisyydellä se ei ole niin. Ehkä luonto säästi sinut ja läheisesi vielä suuremmalta surulta ja tuskalta, näin minäkin olen yrittänyt asiaa ajatella. Eli surun jälkeen, heti kun siltä tuntuu, uutta yritystä vaan, yleensä keskenmenoja ei tule kahta peräkkäin.
et olisi voinut sille mitään, vaikka olisit vain maannut sängyssä koko tuon ajan!
sikiössä on aina jotakin vikaa eli ei ole elinkelpoinen ja tulee ulos. Itse et vois siihen toiminnallasi vaikuttaa, toisin kuin myöhemmässä vaiheessa.
Itselläni sama tilanne, eli keskeytynyt keskenmeno viikolla 8+jotain, huomattiin rv 12. Muistelin kaikkea mahdollista, mitä olisin voinut tuolloin tehdä. Sitten tuli mieleen eräs raskas pyörälenkki, ja syytin itseäni siitä.
Tosiasia kuitenkin on, että yli puolet alkuraskauden km:sta johtuu geneettisistä syistä, joihin ei voi itse vaikuttaa. Viikot 8-9 ovat erittäin kriittisiä ja tyypillinen ajankohta km:lle.
Voimia! Ihminen on sellainen, että haluaa aina etsiä syyn asioille, joita ei vain voi järjellä selittää.
Eli kyllä sinä olet täysin syytön, keskenmenoa ei ole voinut millään estää tai aiheuttaa.
kierolla tavalla toivoin, että tämä toinen olisi sitten sattunut jostakin muusta syystä kuin jostain fyysisestä viasta mikä mulla voi tulla, että en pysy raskaana :-(((
ap
noin " nuori" ? Mistä johtuu muuten, että kummassakaan ei ole tullut vuotoa vaan kaikki tavallaan jatkunut normaalisti?
ap, taas
Olin kaavinnassa (pysähtynyt km) eikä edes cytotec lääkitys aiheuttanut voimakasta kipua. Vaikka alkion kehitys olikin pysähtynyt viikolle 9, oli istukka silti jatkanut toimintaansa ja myös lapsivettä oli muodostunut vielä lisää. Jäin itsekin miettimään, miksi kroppani ei heti huomannut, että alkio on kuollut.
Ongelmia voi sikiön lisäksi olla esim. istukassa, joka alkaa toimintansa täydellä teholla juuri tuolloin rv8-9. Siihen ei kai ole oikein hoitoa, ehkä miniaspiriini saattaa auttaa (siis verenohennusta....) Ja käsittääkseni keskeytynut keskenmeno on ihan yleinen, mutta tietenkin siinä mielessä tosi ikävä, että tieto tulee täysin yllätyksenä. t. myös keskeytyneen km:n kokenut
Tutkimuksiin en vielä päässyt, kun kolmea peräkkäistä keskenmenoa ei takana. Jos tulisin raskaaksi (toivon kovasti) uudestaan niin voiko joku lääkäri antaa mulle ohjeeksi syödä tota aspiriinia varmuuden vuoksi vai tarviiko siihen AINA jotkut kokeet tms? Mä taidan olla pihalla kuin lumiukko... sori tyhmät kysymykset :-(
ap
koska edellisessä raskaudessa oli kasvun hidastuma (jota siis mm. istukan vajaatoiminta voi aihuettaa) ja lisäksi minulla on yksi keskeytynyt keskenmeno. Joillakin miniaspiriini on aloitettu heti, kun on tullut raskaaksi. Saa ilman reseptiä apteekista, mutta kannattaa silti keskustella lääkärin kanssa. Lisätietoja voit hakea vaikka keskenmeno ja keskosuus-palstoilta hakusanoilla: aspiriini, SGA, SFD
Mutta siis jossain tapauksissa aspiriinista on ollut hyötyä, joissain ei. Eli mikään varma apu ei ole.
Todennäköisesti sinulla kuitenkin on vain ollut huonoa tuuria ja seuraava raskautesi menee kunnialla loppuun saakka!
vaan suurin syy on häiriöt sikiön kehityksessä.