Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainut, joka ei ole kenenkään kummi?

Vierailija
21.12.2005 |

(toisaalta ei mikään ihme...)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin ehkä yhden lapsen kummiksi päässyt, mutta lasta ei saanut kastaa kun vanhemmat ei kuuluneet kirkkoon. Tosin, en minäkään...

Vierailija
2/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. pakanaohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttamutta... En vain ole kenenkään kummi.

Asia on sinänsä hyvällä mallilla,

etten edes haluaisi olla ja se kai näkyy(?)

t: ap

Vierailija
4/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mielummin sitten kun omat lapset on vähän isompia. Muutaman vuoden kuluttua niillle ura-ohjus kavereillekin tulee varmaan lapsia, että sitä odotellessa...

29v

Vierailija
5/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin kerran ja kieltäydyin, koska en tuntenut lapsen vanhempia kunnolla. Ex-mieheni siskon lapsi kyseessä.. Ihan hyvä, että kieltäydyin, exän siskon asenne tyttäreeni on muuttunut eromme jälkeen. Ennen tyttäreni oli todella tärkeä ja nyt ei ole tädistä kuulunut vuoteen mitään, kutsuimme syntymäpäiville jne ja mitään viestiä ei kuulunut että he eivät aio tulla...

Kannattaa varmaan miettiä aika tarkkaan kenet ottaa kummiksi ja alkaako kummiksi. Lapsi kyllä jossain vaiheessa kysyy, että montako kummia minulla on ja miksen ole nähnyt 2 kummiani juuri koskaan... Etenkin jos 2 kummeista pitää yhteyttä koko ajan, kutsuu kylään, lähettelee lahjoja jne..

Vierailija
6/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ajatellu, ettei siihen oikein voi sanoa ei. Ja joskus olen kuullutkin, ettei voisi kieltäytyä...

Vierailija
7/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusin että minäkään en ole kenenkään kummi. Puolisolla on kummipoika minua edeltävältä ajalta.. Miksiköhän? En tosin kuulu kirkkoon, mutta meidän lapsilla on kummit ja samoin kaikilla kirkkoon kuulumattomien ystävien lapsilla.. Kummius on minusta tosi kiva perinne, kaikille lapsille on hyvä, että on ympärillä aikuisia, joille hän on erityinen. Sitä en ymmärrä miksi jotkut suostuvat kymmenen lapsen kummiksi. (SEN takia mulle ei riitä yhtään!)

Vierailija
8/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sisaruksilla, eikä sellaisilla tutuilla lapsia jotka saattaisivayt pyytää...ja noita sisaruksiakin meillä on niin vähän yhteensä, että tuskinpa montaa kummilasta jos 1 tai 2 tulee joskus olemaan....Meillä kun on jo ongelmia itskein keksiä kummeja, kun ihan puolituttuja ystäviä ei haluaisi tehtävään, ja sisarukset ovat jo kummeja muille lapsillemme...mutta varmaan sisarukset tulee olemaan kaikkien kummeja kuitenkin...