^^ KuTuT TiiSTai TuoKiooN!! ^^
Kommentit (93)
Hönttä, mullakin tuli ennen joulua kelasta tieto et on maksettu liikaa hoitolisää ja takaisin on maksettava -> ne otetaan kotihoidontuesta 5,-/kerta/kk ;D EN SUOSTUNUT enenmpään kuukaudessa ;DDD
JA tuota liika maksua tuli kun sain pari kk työttömyysrahaa päällekkäin kotihoidontuen kanssa -> olin kyllä ilmoittanut niin liittoon kuin kelaakin, mutta kun he käsittelevät niin h***tin kauan noita hakemuksia. Ja kun heidän virheensä, joutuvat myöntymään lähes pienempääkin takaisnmaksettavaan summaan ;DDD Maksan varmaan tuota paria sataa 5 vuotta kun lyhennys vaan ton 5,-/kk ;DDD
Mutta sun tilanne on katastrofaalisempi jo takaisinmaksettavan summan takia :O JA eipä tosiaan tuollaisesta tule mieleen että täytyis ilmoittaa kun ei siitä kerran tulojakaan ole -> kela on V:mäinen laitos, todella *murisee vihaisena*
Katzu, käden viittaus huomioitu, Axe myös ;)
Teen illalla sen kun muksut nukkuu -> saa kunnon keskittymisrauhan!!!! :) JA sitte saan siitä tehtyä hienonkin kun on rauha ja oma aika sille ;) Kehitellään sitä sitte kaikki yhdessä kun ollaan sinne sisäänkirjauduttu kaikki Kuttuset.
Tiitikkä, et kertois sana tarkkaan kuin mies tuli ja kertoi asiasta? *haluaa romantisoida* On niin ihana käänne kerrassaan =)))))))
Nyt poika nukkumaan...
Pysyykö se takaisin perittävä summa sit kuitenkin samana, vaikka maksais sitä 5 vuotta? Vai kasvaako se korkoa koko sen ajan?
Ei maksa korkoa. Kelan perinnät jotka siis heidän virheestä johtuen tulleet, ei saa kasvaa korkoa.
Sitä en tiedä jos virhe johtuu itsestä kuin sitte on.
kyllä ne varmaan ottaa korot,jos vika asiakkaas,on ne ni tarkkoja nois asiois. Mää taidan kans maksaa viis euroo kuus. Ehkä sit joskus eläkeläisenä oos saanu kansaneläkkeestä maksettua loput :D Sit pistänki pystyyn kovat juhlat.
se yhteisö juttu on kyllä kiva. Ja ei sitten sinne sellaisia, jotka eivät täällä säännöllisesti kirjoittele. Ei nyt tule heti nimiä mieleen, mutta yhteisössähän ei ole mitään järkeä, jos sinne eksyy ' tuntemattomia' .
Meillä beibi nukkuu jälleen, kohta tulee kaveri kylään. Sitä ennen taidan vilkaista tenttikirjaa, jonka eilen kirjastosta hain iltamalla.
Teidän neuvolakuulumisia kuin lueskelee niin alkaa itsekin tulla kuumetta... voi ei!
Mukavat päivänjatkot!!!
HÖNTTÄ:
Voi kela sentään!
tulikin mieleen et mun tarttis anoa jotain erityista hoitotukea Minjalle..
Se on oikeesti huomenna menoa sitten, voi APUA!
Just etsin diagnoosi paperin ja sen leikkauskutsun yms laatikosta. Mies oli järjestäny kaikki omaan mappiin ♥
Jos mä vaikka olen AXE suhun yhteyksissä huomenna tarkemmin, uskoisin että saan tietää aikataulun melkotarkkaan huomenna?
Nyt hoitamaan kämppäkiuntoon kun lapset KERRANKI nukkuu, Minja varmaan herää kohta niin nyt on pakko äkkiä saada homma pyörii
T:Neiti21
Eli lekurissa käyty ja kohdusta löyty se joku pussi, mutta sen sisälläpä ei näkynytkään mitään. Ja lääkäri antoi 2 vaihtoehtoa: joko se on niin alussa ettei sen takia näy tai sit se on tuulimuna. Epäilen vahvasti jälkimmäistä. :/ Ku lääkäriki ennen ultaamista sanoi että viikot voi hyvinki olla 8+2 (samoissa neuvolan terkkaki epäili olevan), pikästä kierrosta johtuen. Ja sit se ei ihan niitä viikkoja vastannu. Perse. Kävin verikokeessa ja ens viikon perjantaina on uus aika lääkärille. Seurataan siis raskaushormoonin määrää ja sit katotaan onko kohdussa tapahtunu mitään muutosta.
Eli voi kutun v***u.
Nyt vasta ehdin rauhassa rotjahtaa koneen viereen (otin koneen sohvalle ja pötköttelen samalla tässä). Aamusella tuli kaveri kylään ja sit tuli mun isäkin tänne istumaan. Nyt ovat vieraat (onneksi :) menneet ja tenavakin jo nukkuu niin ehdin tänne :) Tosin tunnin päästä mun pitäisi olla jo yhdessä palaverissa.
KATZU: Mun mies sanoo töissä, että meillä on nahkavekkari :) Pienet lapset on kyllä uskomattoman tarkkoja tuon heräämisen suhteen, joten hyvinkin niitä voi herätyskelloiksi sanoa. Ainoa miinus on vaan se, ettei sitä herätysaikaa voi säätää :(
TALVIKKI: Mä olin kans ruisleipäpaastolla varmaan joitakin kuukausia, kun ei pienen maha kestänyt sitä. Mutta mitäpä sitä ei äiti tekisi lapsensa hyvinvoinnin eteen :)
HÖNTTÄ: Tuo Kelan touhu on kerrassaan uskomatonta!!! Eikö ne tajua, ettei kellään ole repiä tuollaisia summia mistään?
Pitäisi vissiin itse kipittää äkkiä sinne kelaan. Mies sai joulukuussa palkankorotuksen, enkä ole sitä vielä jaksanut ilmoittaa. Ja just syksyllä maksettiin viimeksi lähes 700 e liikaa maksettua tukea takaisin.
TIITIKKÄ: Suuret onnittelut tuoreelle tuplaajalle!!
MARIEELA: Tosiaan noihin sykkeisiin ei kannata luottaa. Mullakin oli nimittäin tyttösykkeet mut silti masussa asusti poika :)
MARIPOSA: Mihin ne perusti tuon arvion siitä, että viikkoja olisi jo tuon verran? Onko se laskettu sun normaalin kierron mukaan vai sen 28 päivän kierron mukaan? Vai vastasiko kohtu noita viikkoja? Voimia sulle tosi paljon! Tuollainen epätietoisuus on kaikkein pahinta!
Sovitaanko että se on vasta niin alussa? Kun sulla on noi pitkät kierrot ja kaikki. Ni eihän sitä vielä näkyiskään. Ei se ole tuulimuna,ei varmasti ole! Mä kieltäydyn uskomasta semmosta. Siellä on vasta niin pikkanen vauva,ettei sitä voi nähdä. Seuraavalla kerralla näkyy jo varmasti,usko pois!!!
Terkka sanoi neuvolassa viime viikolla että viikot ovat luultavasti enemmän kuin se 4 (minkä olin itse laskenu netissä käyttäen kiertona 49pv), koska kierto on pitkä ja raskaus luultavasti alkanut aiemmin. Tai jotain. En todellakaan tiedä. Oon nyt niiin pihalla koko hommasta..
Mä en tuossa tapauksessa kyllä sit olisi vielä huolissani. Itse sinä tiedät kiertosi kuitenkni heitä paremmin. Niille se 28 päivän kierto tuntuu vaan olevan sellainen päähänpinttymä, että sitä on pakko soveltaa kaikkiin.
Nyt on mentävä
Mä en usko et on tuulimuna -> vaikka onkin pitkä kierto sen pitäs olla paljon pidempi jotta saatas se 8viikkoa raskaana oloksi ja toisekseen kumpa pussi siellä näkyi? -> ruskuaispussi vai/ja sikiöpussi??
Jos ruskuaispussi niin todennäköisemmin on niin alussa jotta muita ei sitte vielä voikaan nähdä!!! JA jos sikiöpussi niin uskon et silti niin alussa ettei voi olla tyhjä eli tuulimuna koska silloin pitää olla MYÖS ruskuaispussi, eli molemmat!!! Mul on ollut tuulimuna, luota muhun edelleen!!!
Plussaa on se että siel oli jotakin ja oikeassa paikassa mutta tuskaa on se että nyt ei voi todellakaan muuta kuin ODOTTAA, sitä mäkin tein silloin ku oli tuulimuna, viikon pätkissä ultrattiin mulla alk. rv 5 :(((
Jaksamisia, viikko menee nopeaa, keksi jotakin kivaa tekemistä!!!!!
Ninnu, juu en luotakkaan sykkeeseen kuten EI neuvolantätikään. Vaan se aavistus tädille tuli siitä liikkuvuudesta ja mun pahoinvoinnista ;)
Itseasiassa en ole koskaan sykkeen perustella ennustanu mittää..
No siinä mielessä rauhoittui vähän mieli, että jos tosiaan ois jo rv8+2, niin 16.12. rv:t ois ollu 4+4 ja tuolloinhan testasin aconilla negan, kun oltiin lähdössä sinne reissuun. Eli oishan se jo sillon näkyny. (Ja tuo on siis sen 28 kierron mukaan, mitä ne tosiaan näyttää väkisin käyttävän.) Ymmärsiköhän tuosta nyt mitään, ite en ainakaan. ;)
Mutta kyllä vaan kummittelee mielessä se musta täplä siinä ruudulla.. eis siellä tosiaan mitään näkyny. :(
En muista gynen maininneen ruskuaispussia, joten olen melko varma et se puhu sikiöpussista.(olin kai vähän sekasin siellä..) Ja se oli noin sentti x 0,7 (????) tai jotain..
Päivä jo näin pitkällä ja minä vasta nyt Kuttuilemassa.
Aamulla oltiin taas äiti-lapsipiirissä. Ihan kivaa sinänsä tavata muita äitejä lapsineen. Mutta jotenkin kaipaisin myös äitikavereita muutenkin esim. kyläilee tai vaunulenkeille. Usein olen kyllä soitellutkin muutamalle äitikaverille, mut mietin, et miks se oon aina mä, joka pyydän kylään tai lenkkiseuraksi?! :( tätioireet tekee sen, et masentaa ja itkettää aivan kaikki.
Ja sit lisäks: mies käytti autoo huollossa eilen ja joku alapallonivel piti vaihtaa, ei pitäny olla kallis ja kummoinen osa. Mut tänään kun ne huoltsikalla rupes vaihtaa sitä osaa, niin huomaskin, et tukivarsi on ihan haperoo ja huollon + osien hinnaks tuleekin 300 euroo. Ihan kiva! Meillä kun on se tilanne, et mies on ansiosidonnaisella päivärahalla ja mä saan vanhempainrahaa. Viime vuoden loppu oli tosi tiukkaa, kun liiton päivärahapäätöksen teossa kesti ja kesti. Nyt sit ollaan saatu taloutemme jokseenkin tasapainoon (lainat vanhemmilta maksettua), niin tietysti tulee tollanen pakollinen ylimääräinen meno! >:(
HÖNTTÄ: Tosi tyhmää, että joudut maksaan takaisin niin monen vuoden takaisia rahoja. Ja vielä kurjempaa, että Yrjö-setä tuli kylään! Toivottavasti et joudu pitkään kärsimään pahoinvoinnista. Tsemppiä ja jaksuja sulle!
TIITIKKÄ: Onnea tuplailusta! Haluan myös kuulla, miten miehesi asian ilmoitti? Ihanko yhtäkkiä? Onko teillä ennestään lapsia? (Sorry, kun en muista)
MARIEELA, MIITSU JA MIRULII: Eilisessä pinossa kirjoittelinkin, et mulle sopis tapaaminen silloin helmikuun eka viikonloppu. Tavattaisko Kouvolassa esim. lauantaina?
MARIPOSA: ((((hali)))) toivottavasti kyse on vaan siitä, että raskaus on niin alussa!!
Siitä suljetusta: Samaa mietin, kuin Federica, et mites me, joilla ei oo niitä tunnuksia teidän s-postiin, saadaan sit ne kirjautumis- ja käyttöohjeet. Eihän niitä tässä palstallakaan kai voi jakaa??
Nyt ei muista muuta, palaillaan!!
Mariposa, kyllä se musta näyttäs siltä et olis sitte ihan alussa -> tätä mun teoriaa puoltaa edelleen se et siel OLIS pitänyt olla ihan selkee ruskuaispussikin JO jos oltas rv 8+2-> ruskuaispussi siis ON OLTAVA myös joten olit niin alussa, veikkaan 4+4-5+0 viikoilla ettei voi mitään muuta vielä näkyäkkään kun tyhjäpussi!! Itse kun olin 5+4, mulla oli molemmat pussit.
Ja 6+4 alkoi oli 2mm kokoinen joten ei voinut viikkoa aiemmin näkyäkkään -> alkio/sikiö kasvaa noin 7mm/vko alussa, joten joskus ei edes vkoilla 6+ näe vielä mitään!!!! Ja sun pussin koko kertoi ettei alkio vielä todellakaan pystytä näkemään mutta siellä se on TULOSSA!!!
Ja sun tuo omakin päättely tukee mun teoriaa joten luotamme ja rukoille Kuttujen kesken sinne pikaista alkion alkua vaikka koko olisikin sitte vasta 1mm ;)
Sanjuska -> saattee tunnarit sitte meidän s.postiin kunhan saan ensin sen yhteisön tehdyksi ja ohjeet laitetuksi teille..
Nyt kaikki muu unohtui. Kohta keramiikkatunnille vääntää savihommia =)
No nyt on ukko kotona, sit vaan ootellaan, että tulis ilta ja ipanat menis nukkumaan. Mulla on kyllä sellanen olo, että myöhässä ollaan, mutta koitetaan nyt silti.
Mariposalle ja Höntälle iso halaus molemmille.
Mariposa! Voi ei, oisin niin suonut sulle hyvän lääkärireissun. Mutta älä menetä toivoasti, voihan se tosiaan olla vasta niin alussa.
Hönttä! Hiiskatin kela, kyllä ne sitten osaa tehdä ihmisille " kivoja" yllätyksiä. Mutta kannattaa niiden kanssa neuvotella ja tehdä pitkä maksuohjelma, ainakin meidän mutsi sai tehtyä maksusuunnitelman niiden kanssa ihan sovussa ja pakkohan niiden on ymmärtää lapsiperheen elämää sen verran ettei kuvittele sun repivän niitä tuosta vaan.
Marieela! Mä oon kans vapaaehtonen, jos siis tarvit lisäkäsiä palstan tekoon!
Sanjuska ja muutkin, jotka ette tarkempaa asiasta tiedä.
Ensin pitää luoda itselleen jokaisen oma net.passport- tunnus jonka voi tehdä msn:n kotisivuilla, kun kirjautuu net.passportin käyttäjäksi tai kun avaa itselleen samassa paikassa uuden hotmail-sähköpostitilin.
Tästä osoitteesta millä on net.passportiin kirjauduttu sitten lähetetään ryhmän valvojalle jäsenhakemus jonka valvoja hyväksyy ja sitten on sisäänpääsy vapaa tällä tunnuksella jonka on kirjautuessaan tehnyt.
Tuolla voi käydä kurkkaamassa miten tämä tapahtuu ja samassa paiksta saa siis hankuittua tunnukset.
https://accountservices.passport.net/ppnetworkhome.srf?id=2&vv=320&lc=1…
Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa, palaan lukemaan pinon tarkemmin myöhemmin!
siis todella mahtava juttu Tiitikkä, että saatte aloitella nyt yrittämisen! Varmaan leijut siellä pilvissä ja hymyilet itsekseen tuolle uutiselle. Onnittelut siis!
Hönttä: Kela voi joskus olla inhottava...onneksi itse en ole kelasta joutunut muuta nostamaan kuin opintotukea joskus monta vuotta sitten. Ei siis ole ollut koskaan ongelmia, eikä onneksi sitä rahan tarvettakaan. Mutta ei se summa nyt niin iso kuitenkaan ole, jos maksatte pienissä erissä takaisin. Mut täytyy sanoa, että ehkä mulla tuo rahanarvo on hieman heikentynyt mielessä, kun ei ole tosiaan ollut tarvetta pitkään aikaan mitään tukia nostella, koska ulkomailla eläessä on tultava toimeen omillaan, oli miten hankala tilanne tahansa, niin yhteiskunnalta ei tule tukia. On sitten pakkokin ollut laittaa raha-asiat sellaiseen kuntoon, että selviää.
Mariposa: Nyt vain kestämistä odotteluun. Ei kai auta muu tässä tilanteessa, kun ei voi sanoa tarkemmaksi. Mutta minä ainakin jaksan uskoa, että asia on kunnossa ja pikkuinen ei vielä näy missään, koska on raskaus todellakin vasta niin alussa. Oikein paljon tsemppiä siis!! Jaksa nyt vain odotella...
Piipaa: Toivottavasti ehditte miehen kanssa hyödyntää tilanteen kunnolla ja saisitte vauvan alulle!
Marieela: Mulla ei ole kokemusta tuosta suljetusta yhteisöstä sen enempää, mutta kuulostaa ihan kivalta ajatukselta. Ehkä nimenä voisi olla Kutut, mutta se vuosiluku kai voisi jäädä pois, jos tuolla nimellä jatkuu keskustelut vielä ensi vuoden puolella, ellei sitten halua vaihtaa joka vuosi uutta nimeä ja perustaa aina uuden yhteisön?
Tuli vain mieleen, että mä varmaan olen joukosta se kaikkein viimeisin, joka aloittaa sitten tuplauksen...me varmaankin Nifkinin kanssa sitten saadaan olla ne viimeiset, kunhan joskus sinne asti päästään, koska meilläkin tuo tuplauksen aloitus vie varmaan vielä vuosia...mitä ootte mieltä siitä, että kannattaako ensimmäinen lapsi tehdä noin 30-vuotiaana, siis niinku terveydellisistä syistä? Olen kuullut, että sen jälkeen vammautumisriski kasvaa, kun äiti on vanhempi.
että niitä lapsiahan saadaan eikä tehdä. Mutta ajattelin siis lähinnä sitä yrityksen aloittamista, että missä iässä alkaa olla ns. riskiryhmässä?
Hmm. pohdin tos,että jos kerran ne kelas kattoo tuloiks ton mettäpohjan ni miksei sitä oo sit huomioitu tuloina,ku lasketaan mulle äitiyspäivärahhoo...silloin saan sen ketisen peruspv.rahan ja ilmotuksen,ettei ole tuloja. hmmm. No,turhaanhan mää täs ny jankutan,mutta kuhan lisään pinolle pituutta.