Tiistaita LOKALAHJAT ja äidit myös:-)
Huomenta (huoh..haukotus)!
Aattelin aloittaa jo pinon valmiksi kun kerran konella viellä oon.
Meillä pojalla nousi mystinen kuume eilen päikkäreiden jälkeen(poitsu siis 3v)ja nyt mies sen kans lekurissa kun en saanut kuumetta alas ja nous 39,8 asteeseen.Ja sitten pieni poika valitti myös että massuun koskee:(
No ...ja mä en tietenkään pysty nukkuun ennen kun kultsut lekurista takaisiin.
Kerta kaikkiaan ottaa aivoon ne kaikenmaailman sairaudet.
eilen sain myös tietä että tätini,kuka sairastaa syöpää on erittäin huonossa kunnossa:(
Sanoisin ettei vuosi ihan kivoissa merkeissa alanut.
Pikku neiti vetää hetkellä sikeitä kaukalossa ja tänään nukahti jo klo.00.50
meillä tosiaan tahto mennä kans illat pitkiksi neitin kanss.
Eilista pinoa en ole ihaan loppuun lukenut joten en ala täs nyt sen koomin kommentoimaan.
Mulla aamulla klo.7 herätys kun isommat likat mene kouluun joten tulee lyhyt yö:()
Hyvää yötä ja huomenta !
Andromeeda kera nukkuvan Marthan.
Kommentit (51)
Heippa!
LINEA NEGRASTA on ollut puhetta, näkyy mullakin napaan asti.
_Emppu:
jep, täällä myös älytöntä raivoa ennen nukahtamista sänkyyn.
Vaunuihin ja kantoliinaan nukahtaa ihan ok ja nopeasti, mutta sänkyyn ei. Mikä lie sänkykammo?? Illalla joskus parikin tuntia huutoa, ihan hysteeristä ja valillä " kakoaa" eli meinaa tukehtua. Ollaan yritetty vaikka mitä: kapalointia, kainalossa nukkumista, sylissä keinuttelua, tuttia ym. (paitsi ei enää sitä tissuttelua, koska siitä tulisi päästä eroon). Ompelen unipussia, kokeillaan oisko siitä apua??
Meillä nukutaan muutenkin nyt todella huonosti. Viime yönö nukahdettiin tunnin huudon jälkeen noin yhden aikaan. Herättiin kello 4 ihan pirteänä. Katselin touhua 15 min ja päätin sitten lähteä pois makkarista, että sa mies edes nukkua. Oltiin hereillä tunti, sitten tunti unta ja kauhea huuto taas. Mies vaihteeksi kantoi poikaa varttin verran ja nukahti. Ollaan aika tööt molemmat tällaiseen yöhuuteluun. Kenelläkään MITÄÄN VINKKIÄ, mitä voisi vielä kokeilla?
Joku mainitse että NYRKIT menevät molemmat suuhun, sama täällä. Kädet haisevat ihan kauhealle ja kuola valuu. Atte ei ole vielä löytänyt käsiään, mielestäni, mutta suuhun ne kyllä etsiytyvät koko ajan. Mulle tuli ekat hampaat 2 kk isässä, mietin että olisiko hampaita tulossa jo? Kuolaa ainakin tulee reippaasti.
TALONRAKENTAMISESTA on olut myös puhetta. Me aloitettiin rakennuspuuhat neljä vuotta sitten, kaksi vuotta sitten muutettiin 1/2 valmiisen taloon (eli yksi kerron valmis). Jouluksi saatiin vihdoin toka kerros saunan kera melkein valmiiksi eli käyttöön. Budjetti oli meillä myös 200 000, siitä tosin mentiin vähän yli ja nyt maksetaan pankille melkoisesti. Hoitovapaan ajan yritän saada lyhennysvapaata tai maksateen muuten vähemmän, koska kodinhoidontuesta ei makseta paljoa lainoja. Rakentaminen oli kivaa, mutta aika rankkaa. Kahteen vuoteen ei tehty oikeastaan muuta, ja silloin ei meillä ollut vielä lapsiakaan. Mutta kyllä lopputulos on sitten ihana! Eli suosittelen, kunhan muistaa ottaa rennolla asenteella, koska yllätuksiä tulee ja erimielisyyksiä puolison kanssa ihan oudoistakin asioista...:)
Täällä kirjoitellana niin paljon, että en ehdi kaikkea aina lukemaan ja kommentoimaan, ja sitten en muista, kenelle kommentoin, jos kommentoin... Toivon mukaan ette pahastu...
Illan jatkoja kaikille!
Katsotaan kuinka monta tuntia huudetaan tänä iltana, kun yritetään mennä nukkumaan...
t. Harju ja poju, joka nukkuu isän masun päällä parhaillaan...
Nimittäin, tulin puoli tuntia sitten pojan kans vaunulenkiltä. Ja kuinkas sattuikaan... poika on siitä asti nukkunut vaunuissa jotka EI LIIKU!!!!!!! Tietty nukkui jo koko matkan ajan, mutta kuitenki. No aikansa se jaksoikin taistella tuota ulkona nukkumista vastaan. Nyt kun vielä oppis nukkumaan sinne ilman vaunumaratoonia. Nytkin kävelyä tuli toista tuntia. Välillä jouduttiin pysähtymään kun Roope alko itkemään, kävin kaverin luona ruokkimassa sen ja vaihtaan vaipat vähä aikaa seurusteltiin siinä. Sit raksan kautta kotiin ja siellä se terassilla nukkua posottaa!!! Anteeks tämä oma napaisuus, mutta oon niin tyytyväinen nyt!
Niin, talonrakennuksesta, meilläkin siis rakennetaan parasta aikaa. Ollaan saatu jo kattopäälle, villoja seiniin, ilmastointi tehtynä jne... mutta paljon on vielä tehtävää. Hieman rankkaahan tää välillä on, mutta eiköhän se tästä suttaannu. Ja Vallulle vastaan budjettikysymykseen että 185 000 ois tavoitteena, et pysyis siinä. Mut sen näkee sitten ku talo on valmis. Niin juu, puolitoista kerrosta meilläkin, neliöitä tulee 192.
Nyt alkaa itkari kähistä joten lopettelen näin lyhyeen tällä erää. Nimimerkistä sen verran, että mies sanoo mua misuliksi ja sitte vaan vuosimalli perään :) ei sen kummempaa tarinaa sen takana.
Vaatteista sen verta että ollaan paljon saatu, Ciraf - merkkiä on paljon ja samoin Naperoa sekä jonkin verran Tuttaa.
ei mutta, nyt menen kattoon onko poika enää edes hengissä! Pelottavaa tällainen hiljaisuus :)
Superhappy misuli kera nukkuvan Roopen
Kyselit kellon aikaa.Aada syntyi tasan 15.00.
Nopsaa tulin piipahtamaan.
[b]Harju:[/b] Toivotaan että unipussista ois apua! Enpä osaa vinkkejä antaa yöhuutamiseen, meillä esikoinen oli toooosi huono nukkumaan (on sitä vieläkin) eikä kyllä mitkään konstit auttaneet. Ja voit uskoa että kaikkea tuli kokeiltua ;)
Eikä täällä kukaan pahastu vaikkei kommenttia aina ehdikään heittää, useimmiten se onkin vaikeaa kun viestejä - ja kirjoittajia - on niin paljon.
Meidän Pinja se taas veti ne 30min iltatirsat ja nyt tyytyväisenä naureskelee sitterissä. Puoli tuntia yritin nukuttaa (tissitellä, silitellä jne) mutta EI! No, pääasia että on hiljaa eikä kiukkua ;)
Onko kaikki lokakuiset vauvat jo harjoittelemassa kääntymistä selältä masulle? Meillä esikko kääntyi eka kerran 3kk1pv iässä, mutta Pinja (joka täyttää 3kk 9pv:n päästä) ei edes yritä kääntyä :-O
[b]Vaategallupiin:[/b] Mä tykkään H&M:n vaatteista, on edullisia ja kestää meillä ainakin hyvin. Ovat muutenkin mun mielestä malliltaan sopivia, esim. Tutan vaatteista (bodyt mm.) en tykkää yhtään kun ovat lyhyitä ja leveitä. Ihan omituisen näköisiä päällä :D Ostan myös joskus Lindexiltä/KappAhlista, ja joskus jotain Prismasta.
Mutta nyt pakko mennä tekee miehen eväitä, että keretään ees hetki köllöttää soffalla jahka esikko nukahtaa ;)
Hih, Pinja tuossa imee nyrkkiä niin että maiske vaan käy ;D
Emppu *tänään vikaa kertaa* :D
Misulille onnittelut Roopen nukkuilusta :)
Tulin vaan lukee muiden kuulumiset, mutta ihan järkyttyneenä täytyy kommentoida ANDROMEEDAlle, että kyllä sun sukulaiset on törppöjä ja hyvin tyhmiä!!! Onneks tais olla kyseessä miehen sisko, ettei oo sulle ihan verisukua ;-) Martha on aivan mielettömän kaunis nimi, ja se ei todellakaan liity mitenkään Mariin, että pidä vaan pintas asiassa. Meidän pojasta tuli Paavo Pietari, ollaan saatu ihan positiivista palautetta nimestä. Meidänkin jässikkä iso, 6 vkon ikäisenä oli 62,5cm ja 7,2kg ja iso mies tulee varmasti isona, niin monet sanoneet että nimi sopii hyvin isollekin miehelle.
Siirrettiin lapset tänään omaan huoneeseen nukkumaan, saa nähdä mikä show ensi yö on. Mutta nyt saunaan, mies huhuilee seuraksi!
Nimimerkki tulee mulla lyhenteenä Blackangelista(se nimimerkki kun oli jo varattu).Kaverini aikoinaan antoi mulle sen lempinimeksi kun vaatevalikoimani koostuu lähes ainoastaan mustista jne....tylsä stoori...
Mut tähän nimeen sit itsekin tykästyin.
Vaatteita oon hommanut Juliukselle paljon kirppareilta ja kaupoista on eniten ollu käytössä H&M ja isommat ruokakaupat esim.citymarket.Joulun jälkeen cittarilla oli lähes kaikki lastenvaatteet puoleen hintaan...ostettiin sit iso kasa isompia vaatteita 74cm paljon ja muutama 80cm.
Sorruin sit syömään ihan urakalla karkkia ja suklaata,meni pisteet aikalailla yli:( Opettakaa joku mullekin itsehillintää!!!!
Ei pitäis mennä nälkäisenä kauppaan:)
Nyt pitää lähtee ruokkimaan tuota pikkumiestä jos sais vaikka pian yöunille rupeemaan...hope so!
Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!!!!
Pinja sit nukkui tasan sen 30min eilen illalla, eikä nukahtanut tissiin enää uudestaan. Oli sit hereillä vielä 1,5h ennen kuin kävi yöunille (tällä kertaa onneksi ilman raivoamista!) Muuten yö meni ihan hyvin.
Esikoinen herätti seiskalta, sain sen vielä jatkaa unia mutta itselle uni ei enää tullut, niinpä katsoin parhaimmaksi tulla tänne ;D
[b]Oma talo:[/b] Oooiiiiih! Ollaan miehen kanssa aina haaveiltu, mutta tällä hetkellä se olis täysi mahdottomuus :-( Ehkä joskus aikanaan.... *haaveilee*
[b]Vallu:[/b] Juu, kyllä ne kuvat oli viestin mukana, kiitos vaan :) Hiukka oli isoja mutta sai sen Eemilin sieltä kuitenkin näkyville ;)
Mitenkäs [b]Andromeedan[/b] poika voi? Paranemisia sinne, kuten kaikille muillekin sairasteleville!
Kysyikös joku vielä jotain? Niin vaipoista vielä,
ja etenkin että poikavauva säästyisi ohivuodoilta
, esikoisella oli pienenä kans usein samaa ja meillä ainakin piti Pampersit (Active Fit) joista koko oli aina sen mukaan, että se pienin kilomäärä oli lähimpänä pojan painoa. Niissä sen " reunaläpän" saa kunnolla sinne kylkeen asti. Nytkin mä tykkään käyttää Pinjalla jo sitä kokoa 3, kun on " tilavampi" vaikka nro2 menis vielä kilojen puolesta ihan hyvin.
Ja nyt kahvia keittämään!!!
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]
Voi haukotuksen haukotus. Olen ihan kuollu. Tuo poika ähisi koko yön. En jaksanu tehdä muuta kuin ottaa viereen ja siinä kai se sitten on tissitelly VÄHÄN VÄLIÄ koko yön!!! Mitkähän masunvääntelyt sitä sitten nyt vaivaa....Nyt ovat molemmat lapset hereillä ja esikoinen hoitaa Eemiliä ;).
EMPPU: Eli täytyy siis vielä säätää. Hitto kun en tahdo saada niitä " katselukokoon" :(...
Mutta nyt lähen kahvin keittoon, että saan silmäni auki. Illalla saan hetken omaa aikaa kun on rasvanpolttojumppa ;). Palaiskin, oikein kunnon roihulla, on meinaan vielä 10kg niitä raskausläskejä haitolla. Taidan olla ainut, kellä vielä noin suuret kilomäärät vaivaa??? Ja imetys ei niitä tunnu mihinkään häivyttävän :(.
Uninen Vallu ja ylivirkut lapset
Pitkän pätkän kirjoitin ja liian nopee sormista olin ja poistin vahingossa.
ISO KIITOS tsempityksistä.
Emily:tervetuloa mukaan.Meillä on myös aada syntynyt 24.10.
Hennajo:meillä opittiin kans helistimen käyttö loppiaisena.Alkuun aada kyllä säikähti,et mikä siihen käteen nyt tuli kun pitää kummallista ääntä.Ollaan saatu monet naurut.Tais siinä samalla löytää myös omat kätensäkin.
Annu:raskauskiloja ei varsinaisesti enää ole.Pari kiloa kaiken kaikkiaan on vielä jäljellä,mut se ei mua haittaa.Heitin mun vanhat farkut pois,kun eivät ne enää mene lantion yli.Olen näköjään sen verran levinnyt.;)
Andromeeda:toivottavasti teidän pojalla on kaikki ihan hyvin:)
Rom:saatanpa hyvinkin laittaa jo tänään tulee postia,kunhan aamutohinoilta ehdin.
Eilen oli muuten lyhyt ja ytimekäs keskustelu siitä kontrollista.Mies nyt kuitenkin lupas ottaa sen päivän vapaaksi ja tulla mukaan.Taitaa mielessään pelätä pahinta kun sanoi eilen et ei halua puhua kun vasta sairaalareissun jälkeen.No se siitä!
Nyt taidan mennä juomaan aamukahvit kun tuoksuu niin hyvältä vasta keitetty ja lukemaan hesaria.Odotusaikana kun ei kahvia sietänyt lainkaan.
Palaillaan!
johannu&aada
[b]Valluska:[/b]
~No eipä ne lähde kilot täältäkään! Ei mulla taida r-kiloja olla enää kuin pari, mutta ei tuo imetys niitä mihkään vie
ja vielä vähemmän sipsipussi joka kaapista huutelee
:-/ Mä oon niiiiiin onneton hillitsemään himojani!! Ja kun en voi oikein missään jumpassakaan käydä niin.... kotona ei tuu sit sillai itekseen jumppailtua, kun tuntuu ettei yksinkertaisesti EHDI! Jos omaa aikaa vähän on, niin sitä en kyllä ihan heti ala JUMPPAAMISEEN käyttään!
Niin ja vielä sen verran, että kun mun tarttis aika paljon pudottaa vielä painoa, että olisin sen kokoinen että itselle kelpaisin.. tosin voi olla aika hankalaa, kun ennen poikaa kuitenkin poltin ja se oli aika tehokas pitämään ylimääräiset kilot poissa
ja vastaavasti tietty kun lopetin niin lihoin " kivasti" :-/
Ja vielä, MILLÄS KUMMALLA tän kauhistuksen maharömpän saa pois, jos ei kirurgin veitsiä käytetä???!
~Millä sä pienennät niitä kuvia? Aattelin jos osaisin vinkkiä antaa, jos sattuu sama ohjelma olemaan! Muuten en sit osaakaan neuvoa ;)
~Voi sitä poikaa kun sillai ähräsi! Toivottavasti kaffe auttaa saamaan silmät auki ja ennen kaikkea toivottavasti ensi yö sujuu hyvin *bd*
Nyt aamupalalle ja sit ulos!
Emppu ja heränneet lapset :)
Pidän lupaukseni ja tulen heti aamusta kirjottelemaan, kuten eilisen illan pinkassa lupasin!
Meillä siis poika syntynyt 28.10 vaikka laskettu aika oli marraskuussa suunnitellulla sectiolla kolmen edellisen section takia. Syntymämitat 2750g ja 48,5cm. Perheessä myös siis kolme isosiskoa, 10v neljäsluokkalainen, pian 7v eskarilainen ja 2 vuotias, pikkuveljen kanssa ikäeroa 2v 4 päivää. Niin ja iskä myös tietysti=) Ja meillä rakennetaan siis uutta tän kaiken muun hulinan keskellä. Välillä tuntuu, että itse ei kyllä milään pysy matkassa mukana sen verran pakkaa kaikenmoista hulinaa olevan=))
Meillä on myös sairastettu. Joulun paikkeilla poika sai saman viruksen kun minä 2 vuotias ja esikoinen, kurkku kipeä toista viikkoa, nuhaa ja hevosyskä päälle. Muilla se meni itsestään ajan kanssa ohi, poikaa käytin lääkäreissä ihan siis päivystyksessä Tapaninpäivänä, Uudenvuodenpäivänä ja nyt eilen lastenlääkärillä jolta saatiin kuuri vaikka keuhkot ja korvat olivatkin kunnossa. Toivottavasti nyt paranee pian! Tän taudin aikana poika on vähentänyt syömisiään aika reilusti ja olen ollut siitä TOSI huolissani. Imetän vielä 2-3 kertaa vuorokaudessa, mutta pullosta saa lähes kaiken ravintonsa. Pullosta menee kerrallaan korkeintaa 100milliä enää, ennen tautia saatto juoda helposti 160milliäkin. Vuorokausimäärä siis jäi reilusti alle litran joka olis kai suositus. Lastenlääkäri lohdutteli, että luultavasti johtuu taudista, ellei kahden viikon päästä ala syömään paremmin, mennään uudelleen ja testataan maitoallergia. Meillä poika on aina ollut kova pulauttamaan ja röyhtäilee pitkin päivää, siitä aavistus epäilystä maitoallergiaan.
2kk neuvolassa oltiin viimeviikollla ja mitat sillon 5110g ja 57,4cm eli tosi hyvin kasvaa vaikka on syönytkin huonosti. Kova on pikkumies myös ollut aina nukkumaan, mun mielestä kunnon rytmiä ei ole tai kun se alkaa muodostua, muuttuu saman tein ihan muuksi=) Uuden vuoden aikoihin rytmi oli ihan hanurista, nukku päivisin kolmet 3-4 tunnin unet ja yöllä sit kökki valveilla noina kahteen asti. Voin sanoa, että äiti oli vähän väsynyt, 7 aikaan kun aamusin on isomopia kuitenkin noustava herättämään. Eilen oli outo päivä, poika nukku lääkärin tutkimusta lukuunottamatta aamupäivän 12:30 asti ja sen jäleen nukku kahdessa osassa yhteensä 35 minuuttia puoleen yöhön mennessä, mikähän rytmi tästä mahtanee muodostua?? Nyt söi tuossa puol seitsemän aikoihin ja nukkuu edelleen.
Lähden tästä nyt höpisemästä pukeutumaan, vieraita odoteltavissa heti aamusta ja olen yöpaidassa, toivottavasti eivät pääse yllättämään=) Palailen tämän täysin omanapaisen viestin jälkeen muihin asioihin lokakuisten pinossa kunhan taas hetki aikaa on=) Toivottavasti olen edelleen tervetullut mukaan, sillon alussa kyllä kovasti mukaan tervetulleeksi toivoteltiin!
Toistan vielä eilisillan kysymykseni tähänkin: Millä ihmeellä saatte poikavauvan pysymään kuivana? Mitä vaippaa ja minkä kökoiselle pojalle? Meillä kylkivuoto on IIIIISO ongelma, ainoa minkä olen osannut asian eteen tehdä on vaihtaa mahdollisimman usein vaippaa pojan herreillä ollessa ettei pääse liian täydeksi, sit vuotaa ihan takuulla!
Leppeää talvipäivää kaikille lokavauvojen äideille toivottelevat
Vaimo75 ja poika 2kk+2 viikkoa (suurinpiirtein)
[b]EMPPUSENI[/b]: Mä luulen, että odotan miehen kotiin ja kysyn häneltä, miten ne kuvat pienenee ;). Ehin kyllä jo aiemmin lähettää sille koekatseluun kuvan ;). Millä sä itse pienennät niitä kuvia??*utelee onnettomana* ;)
Mä poltin myös sillon ennen tytön odotusta, mutta sain itseni ennen Eemilin raskautta parikiloa laihempaan kuntoon kuin mitä silloin polttaessani. Täytyy kyllä sanoa, että se tupakointi ja pillerit oli mulle tehokkain laihduttaja ;-P, mutta tytön raskauden jälkeen ne loput kilot tippu vasta kun alotin työt. Nyt olen ehtiny käydä vain tasan kaksi kertaa hiihtämässä 8km lenkin ja jos en ehdi muuten lenkille, yritän vielä illasta ottaa itelleni sen verran aikaa, että saan käydä tunnin ripeällä(!!!) hiki-vaunulenkillä. Ja tänään tosiaan se jumppa. Katson, josko vielä lauantaina menen samaan jumppaan vaiko lähdenkö hiihtämään. Mun on pakko päästä täältä kotoa pois siksi omaksi ajaksi, mutten vaan siivoon, pyykkään ymsyms. Ja siinä nuo kilot ei tasan karise, meen kutenkin ja otan kaapista jotain herkkuja ;))))
[b]Andromeeda[/b]: Lähettelen sulle voimia!!! Oli tarkoitus lähetellä jo ed.viestissä, mutta unohin.
Nyt on pakko lähtee tälläytymään, että kehtaa ulos mennä. Laitoin MUKA väsyneen pojan sänkyyn ja ähinät olivat taas valmiit :-/. Jospa se sitten vaunuissa nukkuu *bd bd*
*Vallu*
ehdinpäs kerrankin mukaan heti aamusta!aurora tissittelee juuri sylissä ennen ekoja päikkäreitä.
ANDROMEEDA yökyöpelille tsemppiä,toivottavasti pieni mies voi jo paremmin!mikä siellä tilanne nyt?
_EMPPU ja VALLU ja muutkin kiloista;ylimääräistä mulle ei juurikaan ole,mutta oon niiiiin perso makealle että hävettää!piti olla muka namiton tammikuu,mutta jo toissapäivänä avautui iso suklaarasia..*noloissaan tunnustaa*
nooh,ehkä joskus sitten. ;)
nyt aurora hermoilee,täytyy lopetella.saan kohta ystäväni kylään ja hänellä on myöskin lokalahja!
palaan kahlaamaan pinoa myöhemmin!
mukavaa tiistaita mammat!
-nasuli
Päästiin onneks yheltätoista eilen nukkumaan.Aamusta sit puol yhdeksältä ylös,ei ois äiti jaksanut millään!
Nyt Julius istuu mun polvella ja ihmettelee tietokonetta...ja kuolaa litratolkulla:)
Raskauskiloja mullakin jäljellä 10 kg,ennen raskauttakin oli ylipainoo jo reilu 10 kg.Nyt siis urakkana tiputtaa vähintään 20 kg.Aloitin tiistaina painonvartijoitten ohjelman,ihan kotona siis,en käy ryhmissä.Hyvin saa syödä kun vielä imettää:)
Meillä kyllä vaipoissa toiminu Liberot hyvin,tosi harvoin on vuotanut.Tällä hetkellä käytössä 5-8 kg.
Ihana jutteluhetki alkoi tällä meidän pikkumiehellä taas,äidillä naurussa pitelemistä niin hassulta kuulostaa:)
No palaillaan taas myöhemmin!
Ja toivottavasti Andromeeran(?) (kauhee kun muisti pätkii)poika voi jo paremmin!
Blacka ja Julius
Meillä oli joku känkäränkä kylässä eilen. Ei tyttö meinannut millään rauhoittua unilleen vaan kränäsi vastaan. Nytkin puoli 7 aikaan heräsi ja meni yli puoli tuntia ennen kuin nukahti uudelleen. Meillä tyttö alkaa pyyhkimään silmiään kun väsy tulee. Sitten kuitenkin huudetaan unta vastaan. Mutta eiköhän se tästä.
[b]Annu: [/b] Aloitin vuodenvaihteessa tuon syömisen tarkkailun ja nyt on pudonnut 1,8 kiloa (varmaan nesteitä). vielä tässä olisi tuo reilu viisikiloa lähtöpainoon. Saisipa vain itsensä aina lenkille. Paras rasvanpolttaja on mulla aiemmin laihduttaessa ollut pitkä 1-2h kohtuu syketasolla tehty lenkki. Lisäksi kaapeista ei löydy mitään hyvää, niin ei niitäkän tule napsituksi. Yritetään imetyksen takia ettei toi paino putoaisi jatkossa kuin 500g/viikko. Taitaa olla muutama muukin täältä tuolla Team PP:n ryhmässä laihduttamassa.
[b]johannu78[/b]: tsemppiä sairaalareissulle.
[b]Andromeeda[/b]: Toivottavasti pojalla ei ollut mitään vakaavaa.
Rupeiskohan pukemaan ja syömään! Ja sitten lukemaan tenttikirjoja *huokaus*.
j+beibi
Niin, tämä on nyt kolmas yrityskerta pienen ajan sisään kirjoittaa muutama rivi, kaksi aikaisempaa kertaa ovat siis keskeytyneet syystä tai toisesta. Olen yrittänyt pysyä mukana lueskelemalla pinoa päivittäin, mutta välillä tekstiä on niin monta sivua, etten ole ehtinyt koko pinoa läpi kahlata saati sitten vielä kirjoittaa. Joten nyt siis;
Meidän poika sai kasteessa nimekseen Juuso Aatu Petteri, ristiäiset olivat jo ennen joulua, mutta nyt vasta pääsen asiaa " hehkuttamaan" . Juuso oli kiltisti koko toimituksen ajan ja minä liikutuin aivan hirveästi kaikesta mitä pappi sanoi, joten taitaa olla vieläkin nuo hormoonit jotenkin sekaisin kun yleensä en kovin " herkkä" kuitenkaan ole. Loppuvirren aikana varsinkin meinasi itku tulla kun Juuso isoilla sinisillä silmillään tuijotti virttä hoilottavaa isiä ja hymyili niin ihanasti :) Ihan sydän meinasi " pakahtua" .
Raskauskiloista oli puhetta, minä olen " liittynyt" tällä palstalla tuohon TeamPP -ryhmään ja aion siis päästä ylimääräisistä kiloistani eroon ennen kesää. 3,5 kiloa on vielä matkaa siihen, mitä painoin ennen kuin aloin Juusoa odottamaan ja siitä aion vielä pudottaa lisää sellaiset 5 kiloa ja sitten olen hyvissä mitoissa. Tällä hetkellä etenen projektissa varsin maltillisesti eli vain herkut karsimalla ja liikuntaa lisäämällä, koska poika on täysimetyksellä, enkä missään nimessä halua riskeerata sitä, että maito vähenisi tai imetys menisi pieleen laihdutusjuttujen takia. Mutta alkuun pääsee varmasti silläkin, sen verran ahkerasti olen tuota suklaata aikaisemmin itseeni pumpannut, että pelkästään sen karsiminen tuo varmasti jo tulosta.
Meillä menee nykyisin aika hienosti eli alun nukkumaanmeno-ongelmat, mahavaivat yms. tuntuvat olevan taaksejäänyttä elämää (ainakin tällä hetkellä) ja poika nukahtaa nykyisin yöunille ilman sen suurempia taikatemppuja tuossa 21-22.30 välillä. Parilla kolmella syötöllä porskutetaan sitten yleensä vähintään yhdeksään, eilen meni jopa 10.30 saakka. Eli hienosti saa itsekin nukuttua, ja olo on päivisin tosi pirteä. Kyllä kunnon yöunet vaan on aika tärkeä juttu, tai ainakin huomaa että itse jaksaa päivisin paljon enemmän kun on paremmin nukkunut. Päivällä Juuso nukkuu vaunuissa yleensä n. 3 tunnin päiväunet joskus jopa pitempäänkin ja sitten illalla vielä saattaa torkahtaa puolisen tuntia ennen yöunille menoa. Eli sellaisessa rytmissä täällä mennään.
Lelut kiinnostavat tällä hetkellä tosi paljon ja joululahjaksi saatu vauvajumppa on tosi hyvä juttu! Nyt viime päivinä on alettu jo tarttua esim. vauvajumpassa roikkuviin leluihin ja kovasti kaikki mikä käteen sopii on menossa suuhun. Juuso on myös tosi kova syömään nyrkkiään, saa nähdä koska ensimmäiset hampaat puhkeavat. Ensi viikolla on 3 kk neuvola, joten silloin saa taas tuoreita mittoja pojasta. Kasvanut on hirmuisesti, joten ihan mielenkiinnolla odotan, paljonko nyt on pituutta ja painoa. 2 kk neuvolassa mitat olivat tasan 5 kiloa ja 59,2 senttiä. Pitkä ja hoikka " mies" niin kuin neuvolassa sanovat. Isäänsä tullut siis...
Mutta siinäpä kuulumisia, nyt taisi tämä kirjoitus onnistuakin...Juuso on vielä siis yöunilla ja siksi sain rauhan kirjoittaa nyt. Mutta eiköhän kohta ala heräilemään tähän päivään, kellokin on jo yli kymmenen.
Mukavaa viikonjatkoa kaikille lokalaisille toivottaa;
TA1KA + nukkuva prinssi
*huoks*
Meillä ollaan sitte mystisen vatsataudin kourissa. Poika 5v sairastelikin jo aiemmin tätä samaa tautia.Vatsa on ihan kuralla ,kaikki mitä ulos tulee on kuin " vaahtoa" , ilmavaivoja ja röyhtäsyjä ihan hillittömästi!!!
Kävin aamulla hakemassa maitohappobakteereja tuolta apteekista kun vein pojun kerhoon... (poju on jo terve ja ny sairastaa muut porukasta, vauvaa lukuunottamatta!)
Raskauskiloista...
Mulla on kaikki ylikilot yhä vuosirenkaina :( Sattui huonoon aikaan tuo joulu, suklaata on tullut syötyä pikkasen liian paljon :/
Ja mahassa roikkuu sellainen ikävä vekki!!! Kirurgia tosiaankin tarttis!
Meillä alkaa yöt menemään kivasti. Neitin rytmillä yöunille päästään aika tarkkaan klo 12 yöllä. Yöt tankataan tosi tiuhaan tissiä, mikä ei kylläkään paljoa mua häiritse.
Talonrakentamisesta....
Meillä on ihan vaan haaveena koko projekti *huokaa*
Näillä tuloilla ei paljoa asuntoja ostella saati rakennella,mutta onneksi ollaan löydetty hyvä vuokra-asunto...Tuntuu kuin asuis omaa taloa!
Huomasin just että tällä listalla on toinenki Waimo ei sentäs -72
vaan -75 *hihittelee*
Pitäs vissiin tänään saada aikaseksikkin jotain...jotenkin on tööt olo. Ei tekis mieli tehä mittään.Pikkuneiti nukkuu yhä yöunia... eilen herätettiin aamulla jo klo 8 jotta ehittiin liikkeelle.Mutta tänään kun ei ole kiirettä,ainakaan vielä, annan nukkua vielä hetken.
Pitäis yrittää kääntää rytmiä pikkasen.Neiti ku vetelee 12 tuntia yöunia ja jos aloittaa klo 12 yöllä...huutavana sitä on hankalempi lähteä viemään mihinkään...
Ja nyt aamukaffeelle uudestaan ja sitten kattoon mitä jaksaa tehä ;)
Waimo72 & Hanna ja isosisko
Oli jo iskeä ahditus, kun en heti päässyt aamu-uutisia lukemaan. Lasten aamupuuhat kävin läpi, sit tuli mies töistä ja istui tunnin koneella! Puin pojat pihalle ja nyt on rauha maas ja kone mun :)
Kukas se olikaan joka iltatoimia yksikseen touhuaa.. meillä on tullut se niin säännölliseksi että alkaa vähitellen sujua, mut kyllä se väsyneen vauvan ja noiden malttamattomien isojen kanssa aika rankkaa joskus on. Isot kyl nukahtavat hienosti keskenään, ei tarvi äidin rampata ainakaan kahdeksan jälkeen enää nukuttelemassa. Työvuoroissa on puolensa kaikissa.. musta on ihanaa et mies on joskus arkisin aamulla kotona, vaikka se sitten tietääkin pyhä, ilta ja yötöitä.
Vaimo75 -sanoit niin kivasti eilen :) Lämmitti mieltä ja kiva taas saada sinut uudestaan mukaan. Huhuillaan kyllä jos tulee taukoja!! Kylkivuoto noitten poikien vipeltävien vehkeitten kanssa on tuttu juttu. Milläs saada pippeli pysymään alaspäin koko yön.. ;) aika auttaa siihenkin.
Andromeeda -vastaapa sinäkin tuohon nicin alkuperäkyssäriin!! Odotan mielenkiinnolla. Parempaa vuodenjatkoa teidän perheelle :) Mulla oli aiemmin helmimamma-nimimerkki, mut halusin vaihtaa sen kun odotin lokavauvaa ja samalla olin äitinä jo kolmannellekin lapselle.
Nyt tarkistamaan huutojen kehittyminen. Mulla on arvotavaraa myynnissä :) Palailen viim. iltapäiväneuvolan jälkeen. Ja kiva et te kaikki ootte yhtä koukussa.. mulla aukee tää keskustelu aina ekana ja " tarkistan" listan aina kun saan tilaisuuden.
Äiti kolmelle + Sampo 3kk12päivää, 5 tuntia piikkiin aikaa : /
Olin aluksi 9.11 leikkauksen jälkeen heräämössä ja meidän piti päästä perhehuoneeseen, mutta kuinkas ollakaan joka paikka oli täys. Olin vauvan kanssa kahdestaan eka yön 9.-10.11 huoneessa 5. Sitten piti vapautua perhehuone, mutta kuinkas ollakaan mies parka joutui lähtemään toiseksikin yöksi kotiin, kun tuli sektiopotilas, joka tarvitsi perhehuoneen. Eli olimme vasta 11.-13.11. perhehuoneessa nro 13. Eli aikas lähellä olimme lopulta - eri aikaan vaan :)
Isänpäivänä olimme kättärillä klo 15 ja sitten lähdimme kotiin. 9.11. hesarin kuvaama kuva isänpäivä-sunnuntailiitteeseen oli aikas yläätys, kun piti tulla vain pieni kuva. Ja se oli kammottavan iso. Hienoa kyllä laittaa Felixin vauvakirjan väliin artikkeli isin kuvan kera.
Mut vaavit meillä on saman ikäiset 2kk ja 1pv.
Felixin serkku oli toukokuussa 2005 huoneessa 11 ja on nyt jo kohta 8kk. Siitä huolimatta nämä vesselit serkukset Marius ja Felix lähtevät samana vuonna eskariin ja kouluun - toivottavasti meidän uudesta paritalosta. Sitä pitäisi nyt aloitella keväällä rakentamaan Klaukkalaan. Nyt asustellaan Pikku-huopalahdessa pikkukaksiossa.
*vilkuttaa*
Terveisin Sirkkuliina ja Felix