Tiistaita LOKALAHJAT ja äidit myös:-)
Huomenta (huoh..haukotus)!
Aattelin aloittaa jo pinon valmiksi kun kerran konella viellä oon.
Meillä pojalla nousi mystinen kuume eilen päikkäreiden jälkeen(poitsu siis 3v)ja nyt mies sen kans lekurissa kun en saanut kuumetta alas ja nous 39,8 asteeseen.Ja sitten pieni poika valitti myös että massuun koskee:(
No ...ja mä en tietenkään pysty nukkuun ennen kun kultsut lekurista takaisiin.
Kerta kaikkiaan ottaa aivoon ne kaikenmaailman sairaudet.
eilen sain myös tietä että tätini,kuka sairastaa syöpää on erittäin huonossa kunnossa:(
Sanoisin ettei vuosi ihan kivoissa merkeissa alanut.
Pikku neiti vetää hetkellä sikeitä kaukalossa ja tänään nukahti jo klo.00.50
meillä tosiaan tahto mennä kans illat pitkiksi neitin kanss.
Eilista pinoa en ole ihaan loppuun lukenut joten en ala täs nyt sen koomin kommentoimaan.
Mulla aamulla klo.7 herätys kun isommat likat mene kouluun joten tulee lyhyt yö:()
Hyvää yötä ja huomenta !
Andromeeda kera nukkuvan Marthan.
Kommentit (51)
Tässä aamuni kuluksi kun Juhana vetää ekoja päikkäreitä, lueskelin eilisen pinon loppuun ja nyt tämänpäiväisen. Mukava rauhallinen hetki tlleen ennen kun pitäisi jotain kotitöitäkin vaivautua tekemaan *huoh*
ANNU kysyit montako lasta meillä on. No tää Juhana on nyt se pikkukolmonen. Isosisko 6v (10/99) ja isoveikka 5v (11/00). Mun ja mieheni ensimmäinen yhteinen on hän. Niin ja NIMIMERKIN SYNTY kyselyyn sanoisin että juontaa juurensa suoraan nimestäni. Seurustelin ennen ruotsalaisen miekkosen kanssa, jonka mielestä suomalaiset aina lisäävät kaikkiin sanoihin perään vain i-kirjaimen tai -nen lopun. Hän sitten joskus kutsui mua Sinilaiseksi ja siitä se jäi ;)
SIRKKULIINA moi sullekin pitkästä aikaa :) Juu oikeassa olet, meillä Juhana syntyi kanssa 9.11 niin kuin sinunkin ja ainakin HENNAJOn pikkuiset. Missähän muten DEM@ luuraa...HUHUUUU!!! Juu ja hienon nimen pojallenne valitsitte :)
ANDROMEEDALLE paljon voimia ja jaksamista!!!!! Ehkäpä huono kenraalinäytös tietää hyvää ensi-iltaa eli jospa se vuosikin jatkuisi huonon startin jälkeen kivana ja hyvänä!!!!
OMA TALO on meilläkin suunnitteilla, mutta ei vielä. Ensin pitäisi päästä tästä " murjusta" (joskin komea sellainen ja vuosi sitten valmistunut) isompaan ja sieltä sitten oman talon rakennus puuhiin :) Toivossa on hyvä elää. Mieskin ammatiltaa rakennusmestari, että osaamisesta ja ammattitaidosta ei ainakaan pulaa ;)
LÄSKEILLE KYYTIÄ täälläkin, eli Vallu et ole ainoa ;) Huomasit että BEIBIN kanssa ollaan aika samassa tilanteessa. Mullakin noin 5,5 kiloa siihen tavoitteeseen mihin haluan ja siitä sitten voisi mennä vielä muutama extrakilo jos on mennäkseen. Mutta ainakin tuo 5,5kg huhtikuun loppuun mennessä pois, kiitos!!
TA1KA onnea teidänkin Juusolle kivasta nimestä :)
Jahans no nyt se Juhana sopivasti heräileekin tuossa takana. Ei kun syöttöpuuhiin vaan... sittenhän tänne voisi taas tulla kääntymään ;)
Sinilainen ja Juhana nyt 2kk1pvä
Jeps, koukussa ollaan täälläkin. Minullakin on kone auki koko päivän ja tietty tämä sivusto :) Käyn aina välillä kurkkaamassa, että onkos tullut kirjoituksia lisää...
ANNU: Kyselit siitä lasten kirpparista. Ne ovat molemmat siellä Herttuantorilla; toinen (ja minusta huonompi) on siinä käytävällä, kun tulet ovista sisään, siis sen kahvilan jälkeen oikealla puolella. Ja se toinen on siinä, kun käännytään tuon samaisen kahvilan jälkeen vasemmalle (siis jos tulet IsoKarhun puoleisesta ovesta). Olikohan ihan sekavasti selitetty, mutta samassa talossa molemmat ovat :) Piipahdahan tuolla toisellakin, kun täällä käväiset. Olet kyllä tosi upeasti saanut raskauskilot pois.
Täällä ilmoittautuu NASULIn tavoin yksi herkkusuu, minulla myös sama juttu, kun NASULIlla, ettei oikein ylimääräistä ole. Mutta tosiaan hävettää kans, miten paljon sitä ihminen voikaan syödä karkkia.
VAIMO75: tervetuloa vaan mukaan minunkin puolestani, olipas kurja lukea, että teillä ollaan sairasteltu niin kovasti. Teilläkin oli aikas pieni vauveli syntyessään, kuten meilläkin. Kävin aamulla Minean kanssa vaa´alla ja hän painoi juuri sen saman kuin teidänkin vauva eli 5,1 kg. Lauantaina neidillä tulee 3 kuukautta täyteen. Toivottavasti teidän pikkuinen alkaa taas syömään kunnolla.
TA1KA: onnittelut Juuso -nimestä. Oikein kiva nimi :)
Nyt taidan kirjoittaa sähköpostia sinne päiväkotiin, johon haluaisimme Minean sitten syksyllä. Ollaan ainakin ajoissa liikkeellä....
Aurinkoista tiistain jatkoa kaikille. Ja paranemisia sairastaville.
-piipi ja Minea-
Ai niin... Tuo nimimerkki on vain jokin väännös tai pidennys minun oikeasta nimestä. Oli kyllä aikas vaikea saada läpi jokin nimimerkki, kun tuntui, että kaikki olivat jo käytössä.
vaimo75: Meillä oli sama ongelma pojan ollessa vastasyntynyt. Kunnes löysin kaupasta Pampersin new baby, keltainen paketti olisko ollut 3-7kg, se ei päästä läpi (siis meillä) yölläkään vaikka on välillä melkein 12h vaihtamatta. Kokeile jos tykkäät, on vaan aikas tyyristä vaan " kokeilla" vaippoja. Noi on samoja periaatteessa kuin active fit, mut pienempiä ja menee meillä yhä vaikka poika on varmaan 8.5kg jo.
Andromeeda: Mikäs pojalla oli, selviskö? Voi pientä.
Emppu: Haukotellaan täälläkin...Meilläkin mentiin vasta 23 maissa nukkumaan. No kai se kohta helpottaa. jaksuja, ei sitä mahaa millään pois saa *erkeles, pare ajatella pessimistisesti ni ei ainakaan pety. Ajallaan kait??!!
Vallu: Meillä sama juttu, ei millään nukahtanut, otin viereen ja siinä hakkasi käsillään mua ja pää pyöri. Tää mamma ei ole nukkunut juurikaan, huoh...Hatun nosto, sais itestäkin niskasta kiinni ja jumpalle tms. Lunta täällä ei vielä juurikaan ole.(länsi-suomi)
Johannu: Milloin teillä on se sairaalareisu? Toivon sydämestäni kaikkea hyvää
Blacka: Kuin paljon enempi pisteitä saa syödä imettäessä?
Beibi: Onnea tuosta melkein 2kg pudotuksesta, jo sekin alkaa tuntumaan, hienoa.
Ta1ka: Ehdin jo ihmetellä missä sinä luuraat?? Kiva kuulla sinustakin. Onnea nimestä
Waimo72: Kuullostaa kamalalta teidän tauti, koittakaahan parantua, et pääsee ulos, ihania ilmoja ollut
Äitiklomelle: malttamattomana venttaa tein neuvola kuulumisia...
Missäs luuraa SINISIIPI JA KAISA?? Oliko muita joita tässä kaipailee??
Onkos tämä nyt sitä tiheänimun kautta, kun Aleksi nukkui alussa hienosti 6h pätkiä yöllä, sitten ne lyheni 4h ja ovat olleet nyt pari viikkoa 2-3h. Ja aina pitää tissiä antaa, tutti ei kelpaa. Olen jo miettinyt että pitääkö alkaa iltavelliä antamaan, alkaa käymään aika raskaaksi tää 2 tunnin välein herääminen kun ei saa kuitenkaan heti itse unenpäästä kiinni. *huoh* Päätin kyllä et yritän imettää 6kk, mut en sit tiedä. Tällästä ei uskaltaisi edes kysyä mein pinon ulkopuolelta, haukut vaan saisi, eikä oikeita neuvoja.
nyt hakee kakru sängystä
annu
Neuvolareissu takana ja Eelis jäikin jatkamaan unia parvekkeelle, joten hetken ehtii kirjottelemaan. Pituutta nyt 62,5 cm ja painoa 6340g. Hieman on painokäyrä notkahtanut, mutta tod.näk. johtuu sairastelusta. Kuukauden päästä mennään tarkistamaan, mikä tilanne silloin on. Rintamaidolla kun eletään, niin mielelläni tsekkaan, että se riittää. Tosin suihkuamalla sitä edelleen tulee...
vaimo75: Ootteko olleet tyytyväisiä Kastelliin? Millainen talo teillä on? Vaippaongelmaa on ollut välillä täälläkin, Liberon 5-8 kg päästää toisinaan sivuista. Nyt testauksessa Pampersin Baby Dry, katsotaan miten käy.
Sairasteleville äideille ja lapsukaisille paljon voimia!
Maistuiskos kenellekään erittäin kevyt ja terveellinen synttärikakku ;) Täällä olisi tarjolla. Raskauskilot (9 kg)+pari ylimääräistä hävisi multa tosi nopeesti, mutta epäilempä jokusen tulleen takaisin ihan vaan mässäilyn seurauksena. Meillä kun ei ole vaakaa, niin ei voi tarkistaa :P
Ja jaksamista kaikille yökukkujille! Meilläkin valvottiin viimeyönä klo04-06, mutta kun toinen jutteli niiin suloisesti kehdossaan, niin eihän sitä voi olla vihainen, vaikka omat unet vähiin jäikin.
Nyt syömään...
m.elli ja Eelis
no jospas minäkin nyt taas kirkoittelisin taitaapi olla kolmas kerta Joelin syntymän jälkeen,sorry laiskuuteni,luen kaikki teidän jutut mutta enpä sit olevinaan löydä rakoa kirjoittaa.ja kun minä näen niin usein hennajo:a et sit hänen kanssaan löpisen tärkeimmät : ) kiitos hennajo!
meillä menee vauvan kanssa aikas hyvin mut esikoisesta ei voi sanoo samaa,tinttaillut aikas paljon vauvan syntymän jälkeen,kaipa se helpottaa joskus. rytmit meillä on ollu aikas tälläset jo kolmiviikkoisesta eli yöunille 21-22 ja pari syöttöö yöllä ja ylös noin 7-8.30,ihan kiva mut päivät on ihan repaleisia,joskus nukkuu pitemmät päikkärit ja joskus vaan sellasia tirsoja koko päivän,se on kyl vähä inhaa,joku muukin sitä manaili hmm..ei muista kuka..
täällä myös on aloiteltu uusi vuosi kevyemmin kun noita kiloja on jääny se 10 kg melkein,kiva kiva, et mukavaa olis sit jatkossa kuulla muidenkin kilojen kanssa kamppailevien laihdutus puuhista.
okei nyt pitää mennä ruokkii nuo molemmat poitsut..sen verta et meilläki aikas iso poitsu eli 2kk mitat oli 62 cm ja 7200kg.
kivaa päivänjatkoa mammat ja vauvat!
tyttilii ja joel 2,5 kk ja jere 4v7kk
Hei kaikille!
Täällä yksi tavallisen laiska taustailija ryhdistäytyy ja pistää vähän viestiä. Voisi tästä pinon pidentymisestä vetää sellaistakin johtopäätöstä, että alkaa lokalaisilla tulla tuo maaginen kolmen kuukauden raja täyteen ja elämä vaavin kanssa helpottaa. Meillä ainakin elämä on kovin paljon leppoisampaa kuin vaikkapa kuukausi sitten. Poika on innokas seurustelija, joka jokeltelee paljon...ja kovaäänisesti. Hän viihtyy jo jonkin verran itsekseenkin jumppamatolla tai sitterissä. Toki on vielä myös paljon sylissä. Päivärytmi on taas muuttunut viimeisimmän tiheän imemisen kauden myötä. Tuntuu olevan entistä enemmän hereillä.
Raskauskiloista sen verran, että kyllä niitä vielä on noin viisi kiloa jäljellä. Tuntui että kilot ei täysimetyksestä huolimatta karisseet mihinkään parin ensimmäisen kuukauden aikana. Tietty alkuun tippui noin 8 kiloa, mutta nyt kun pahin väsymys on ohi ja ehtii syödä järkevästi (lue ei pelkkää suklaata) on vaa´an lukema lähtenyt tasaisesti laskemaan. Ihanaa! Jumpallakin on varmasti osuutta asiaan. Se on mun henkireikä pari kertaa viikossa. Jaksan ihan eri tavalla kun saan käydä vetämässä kunnon hikirääkin.
ROM:ille vielä ihan erikseen onnea pojan komeasta nimestä. Mun onkin pitänyt sinulle kommentoida, että maailma on kovin pieni...huomasin sunnuntain lehdestä teidän ristiäisilmoituksen. Tai ainakin arvelin sen olevan teidän. On vaan jäänyt sinun kirjoitukset mieleen kun meidän poika on samana päivänä syntynyt Kättärillä (klo 9:29). Joskus aikanaan kirjoitit että teillä poika syntyi noin pari tuntia aiemmin sektiolla. Minä odottelin tuolloin klo 7 aikoihin malttamattomana anestesialääkäriä laittamaan epiduraalia. Hän saapuikin jo synnytyssaliin kun yhtäkkiä hänen kännykkä soi ja ryntäsi mitään sanomatta pois! Mietin vaan että olisiko käynyt niin että säntäsi sinun sektiota hoitamaan. Kaiken lisäksi miehesi nimi lehti-ilmoituksessa tuntui jotenkin tutulta. Muistin vihdoin miksi...ollaan samalla alalla töissä. Ei kyllä tunneta, mutta pienet on piirit ja nimi on jossain tullut tutuksi. Anteeksi jos tämä tuntuu tungettelevalta. Onhan näissä keskusteluissa ideana tietty anonyymius, mutta oli pakko kommentoida kun niin moni asia jotenkin osui yksiin. Kaikkea hyvää teille jatkossa ja erityisesti jaksamista.
Vaiposta oli kyselyä. Meillä käytetään Liberoa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Pampersia kokeiltiin alussa, mutta se vuosi.
Tässäpä nämä tärkeimmät. Yritän tosiaan ryhdistäytyä ja saada aikaiseksi muutaman rivin vähän useammin.
Terkuin, Lokavaavi ja Henri-poika tänään tasan 3 kk
Meillä on 1.helmikuuta se sairaalareissu.Pari tuntia aamusta ois kokeita ja iltapäivällä sit lääkärille.4h lukee lähetteessä et pitää varata aikaa.
jo mainitujen lisäksi missä ovat??
ROOIBOS ja pikku-Teemu, Urkki ja Riku, IdaA, Kii, Ponnyt, Lokaäiti ja lokakuut, PINOON ja sassiin ettei tartte huolestua :)
Tyttilii: ei kai NOIN paljon ;) Iso poika teilläkin!!
Sain neitokaisen nukkumaan ja nyt on hetki aikaa, isommatkin katsovat kiltisti ja hiljaa elokuvaa. Eilen käännettiin sänky toisinpäin, kun alko jo hermot itsellä menemään jatkuvaan pomppimiseen. Janeten sänky siirrettiin mun viereen, joten nyt voin itse nukkua ja pitää neitiä kädestä kiinni samalla:) Nukkumaan mennessä mulle tuli jotenki sellanen ihme olo, et toi meidän sänky pitää olla noin päin ja nukuinki paljo paremmin. Yöllä oli kyllä hauska pimeessä hipsiä vessasta takaisin, ku ei vielä ihan sokkona muista missä on mitäkin.
TYTTILII: Kiitos itsellesi! Nyt vasta tajusin, et toi teidän pikkumieshän on kyl tosi iso! Onhan se ainakin Janskuun verrattuna:) Eilen just luin noita 2 kk mittoja ja totesin, et Jansku on kyl aikas pitkä. Vaik enhän mä tiedä kuinka pitkä se nyt on, mut olihan se jo 5 viikkosena sen 57,5cm. Neiti on vaan tosi hoikka.
SIRKKULIINA: Me muistaakseni oltiin samaan aikaan Kättärillä puhkimassa, mukaanlukien Sinilainen. Mä lähdin neidin kanssa osastolle klo 9 aamusta, silloin 9.11., kun tuo neiti syntyi 04.13. Ainakin Sinilaisen käyriä siinä tuijottelin aamutuimaan:)
Esikoisen eskarihakemuskin pitäis joku päivä käydä viemässä. Helmikuu on kait se hakukuukausi. Aika on menny ihan älyttömän nopeesti, kun tuntuu ettei kauaa ole siitä ku poika syntyi ja kohtahan tuo lähtee jo kouluun.
KILOISTA: Mulla on vielä noin 8 kiloa jäljellä, ollu jo jonkin aikaa. Ei siis tunnu paino enää tippuvan.
Nyt taidan lähteä sohvalle pötköttää.
Hennajo ja Janette 2kk 1 päivä
Heipsan!
SINILAINEN: mihin aikaan olit kättärillä puhkimassa 9.11.?
HENNAJO: Sulla oli kaikki onnellisesti ohi jo, kun minä tuskissani kiemurtelin vielä kotisohvalla. Soitin nimittäin 9.11. klo 5 yöllä kättärille että nyt tullaan ja klo 6-7 aamulla olin 3-4cm auki ja synnytyssalin suihkussa... Kun olit matkalla osastolle, mulla puhkaistiin kalvot ja laitettiin pian sitten ennen klo 10 epiduraali... Siitä se urakka jatkui sitten ilta 16:een - 45 minuutin ponnistuksen jälkeen hätäsektio ja klo 17:40 oli poika maailmassa! Huh Huh oikein kun jälkeenpäinkin ajattelee...
Oliko muita kättärillä synnyttämässä 9.11.? Joku synnytti viereisessä salissa joskus 16 maissa, kun Hesarin kuvaajat lähti meidän synnytyssalista ja mua alkoi ponnistuttamaan. Silloin kätilömme hävis toiseen saliin synnytystä avittamaan :)
Millä osastolla olitte Hennajo ja Sinilainen? Me oltiin os.3:lla, kun sektio tehtiin... muuten olisimme olleet Haikaranpesässä.
Sirkkuliina ja Felix 2kk 1pv
Annu777;jos nyt en ihan väärin ole ymmärtänyt niin pisteitä on imettäessä 8 enemmän...kun mulla normaalisti olis 22 p/pvä ja nyt on 30p/pvä...Sillä syö jo ihan hyvin.Ainut vaan että herkkuperseenä tulee sit syötyä myös karkkia ym.kun pisteet riittää hyvin;)
Poitsu vihdoin ulkona nukkumassa ja itse kiiruusti koneelle. Eilen illalla sain pojan nuhkahtamaan sitten isän ja äidin keskelle. Ollaan yritetty iltaisin saada nukkumaan omaan sänkyyn ja välillä sujuu hyvin kun taas välillä ei hyvin. No, pääasia, että ees välillä nukahtaa pinnikseen ilman suurempia itkuja yms. Samoin päikkäreitä ei nuku pinniksessä. Hyvä jos 45 minsaa nukkuu. Ulkona sitten vaunuissa vetelee 3-4 h tirsoja. Olen kovilla pakkasilla suojannut vaunut hyvin (villatäkkiä kuomun päälle ja muita virityksiä) ja silti vienyt ulos. Ei ainakaan ole vielä paleltunut. Vaikka ei täällä Pirkanmaalla ihan hirmupakkasia ole ollutkaan.
VAIMO75 kyseli poikavauvojen vaipoista ja ohivuodoista. Meillä pojalla käytössä Liberon mini 3-6kg ja silloin tällöin sattuu ohivuotoa. Ja nimenomaan kylkiin. Öisin on pakko vaihtaa vaippaa, pelkään että sänky lainehtii ellen vaihda. Ja muutenkin vaihdan tiheesti vaippaa, sillä muuten sivusta tulee pissat läpi. Pampers ei ole toiminut sen paremmin ja enpä ole viitsinyt ostella muita merkkejä. Mutta ANNUKO se ehdotti Pampersin yhtä vaippaa joka saattaisi toimia. Kokeilenpa sitä! (täytyy käydä uudelleen lukaisemassa, ei muista enää)
OMA TALO olisi kyllä ihanata saada. Meilläkin se aina välillä on puheenaiheena, mutta joudutaanpa vielä jokunen vuosi odottamaan. Jos minä olen kotihoidontuella, niin eipä tarvitse niin kauan harkita. Mutta sitten ehkä kun palaan töihin, huokaus.
Kuinka moni teistä on matkustanut ulkomaille pienten lasten kanssa? Vauvojen? Kertokaapa kokemuksianne ja viisaita vinkkejä. Meillä on keväällä tarkoitus lähteä reissuun ja poitsu olisi silloin n 7kk.
Jep jep, nyt lähden kahvin keittoon. Tulen myöhemmin takaisin.
T: Hemulii_i
SIRKKULIINA mulla meni silloin 9.11 kello 01 lapsivedet ja ambulanssi toi kättärille kello 02. Siellä sitten odottelin aina aamuun asti ja hengittelin ilokaasua. 09 aikaan sain epiduraalin ja siitä 2tuntia ja poika oli maailmassa. Eli kello 11.06 syntyi meidän pikku herra kovan työn ja tuskan päätteeksi :)
TYTTILII kiva sinuakin nähdä pitkästä aikaa tällä :)
Niin ja HENNAJO en voinut olla huomaamatta sua(kin) tuolla PP:n pinossa. Meillä kun on lähes identtiset nuo lähtöpaino ja tavoitepaino :)
Mutta nyt riennän taas. Kuinkahan kauaksi aikaa ;)
Sinilainen
...etkös sinäkin Hennajo ollut kolmosella??
Ja taas uusille TERVETULOA!!!
Hihhhih kun ihan naurattaa
tai pikemminkin sen kyllä pitäis itkettää ;D
kun on muita samanlaisia herkkupeppuja! Mulla ei oikeesti ole yhtään itsehillintää :-/ Huvitti etenkin tuo [b]Nasulin[/b] kommentti että uudenvuoden lupaus oli olla herkuttelematta, mutta..... se nimittäin [b]OSUI JA UPPOSI[/b] :D
*huoh* [b]Askelmittarissa[/b] reilut 2100 vasta! On kyllä kaukana Partasen Hannan lukemista ;) Vaan ihmekös tuo kun tässä koneella vaan röhnöttelen :-O
Mun pitäs kans ottaa esille PV-romppu jonka ystävältäni sain, jos sillä ees VÄHÄN hillitsis näitä syömisiä.. paitsi tietty jos imettävällä on enempi pointseja, niin mäkin vaan käyttäsin ne herkkuihin *uuupsis* ;-P [b]LÄHETTÄKÄÄ TÄNNE AIMO ANNOS ISEHILLINTÄÄ, KIITOS!![/b]
Mittees muuten, onko haisua että auttasko se [b]hormonikierukkakin[/b] vähän painonhillinnässä, samaten siis kuin pilsut?! Kuten tossa aiemmin just [b]Vallulle[/b] kerroinkin niin mulla rööki+pilsut oli aika hyvä painonhallitsija!! Silloin sai kyllä syödä mitä vaan, eikä lihonu yhtään :) Niin aarrelin josko se kierukka ois kans tehokas, vai otanko sitten kuitenkin pillerit ;D
No nyt kun löpisin noin paljon ihroista ja siihen liittyvistä jutuista, niin unohdin kaiken muun! Jaa [b]Vallulle[/b] ainakin siitä " pienennysohjelmasta" , me käytetään Paint Shop Pro 9:ä.
Nyt tarttee kyl jotain laittaa suuhun, onneks tulin mun porukoille, täällä ei oo
ainakaan yhtä paljon
herkkuja kuin kotona :D
Emppu
Kiitos kaikille tsempeistä....poika on yhä edelleen mystisen kuumeen kourissa:( Yritetään sitä saada alas ibuprofenin ja paratsetamolin turviin, mutta tulokset ovat aika kehnoja.lääkkeet vie kuumeen alas vaan noin tunniksi josta sitten taas alkaa raju ja nopee nousu.Pieni raukka on ihan loppu ja itkuinen :(
Ei maistu edes juotavat vaikka pitäisi juoda ja paljon.
Täytyy myöntä että menee itsellä välillä sormi suuhun kun en pientä miehenalkuani voi autaa.
Sanoivat ensiavussa yöllä että tulehdusarvot ovat hiukan koholla mutta sen verran nostaa myös virukset niitä.Korvissa ei ollut mitään ja virtsa näytteen vastaukset saadan huomenna soittaa.
Olen kyllä itsekin sitämieltä että tää on jokin virustauti,kun naapurissa on kuulemma myös sellaista liikkeellä.
Huoh...nyt täytyy toivoa ettei Martha ja isommat likat saa samaa tautia.
Nimimerkista .....omani tulee siitä kun tykkään puutarhahoidosta ja sisäkasveista,niin kasvikunnasta löytyy kasvi jonka nimi on Andromeda alkuinen.
Itse vaan lisäsin extra e-n siihen.
Kiloista....juu 10 kg on ylimääräistä täälläkin....ja pömppömaha:-O
Kai se on suklaat kaivoon heitettävä ja liikuntaa lisättävä.
G:kertokaahan paras käyttämäänne lastenvaate merkki ja muutenkin mistä ostate vauvallenne ja isommille lapsille vaatteita?
joo ...tässäpä olikin tärkeimmät kai....täytyy mennä niska kakkoja siivoon..kun äsken neiti väänsi sellaiset.
Palaillaan....enemmän tai vähemmän koukussa minäkin heh!
Andromeeda kera kipeän Ramin ja sinappikoneen MARTHAN.
Mähän saavuin Kättärille 02.30, näin papereissa lukee. Kohdunsuu oli jo 8 cm auki ja tyttö tuli tosi rivakasti ulos. Eihän mulla eka supistuskaan ollu ku vasta 01.30, mihin siis heräsin. Olin osastolla 3 ja huone oli muistaakseni 11. Sirkkuliina missäs huoneessa olit? Me lähdettiin kotiin jo seuraavana päivänä, kun en jaksanut koko perheen kanssa sairalassa olla, eikä isommat lapset halunneet meitä jättää.
Sinilainen: Huomasin tuon ihan saman tuolla PP:n puolella. Etkös vielä asunut täällä itäisellä puolella Helsinkiä?
Ei jaksa koko pinoa aina kahlata läpikään kun on niin pitkiä.
VAIPAT & POIKA: meillä myös kylkivuotoa, liberoissa pahiten. Poitsu on 6.5kg nyt ja parhaita tuntuu olevan meillä Muumi-vaipat koko 4-8kg. Active Fittejä meillä on myös, ne ei toimi ihan nin hyvin ja Pirkka-vaipat päästää läpi myös, mutta melkein yhtä hyviä kuin nuo Muumit. Ja olen päätynyt siihen, että jos herään yöllä klo 03-04, niin vaihdan sängyssä vaipan, koitan olla herättämättä liikaa poikaa. Sitten tämä kyllä vaipuu uudestaan uneen syöttämällä. Samalla saan liiat paineet rinnasta veks, kun muuten on aamulla ihan pakkautuneet, jos en yöllä herää syöttämään..
ALLERGIOISTA: meillä epäillään siis jotain allergiaa (iho-oireita, mahakipua, ripulia ajoittain ja koliikki koko aika) Kala ainakin, ja kananmunaa vähän. MAitoa ja soijaa nyt sitten vielä. Ihan sormi suussa yhä, vaikka käytiin lääkärillä (neuvola) ja mietin olisiko hyötyä käydä yksityisellä vielä. Lähete saatiin testeihin kyllä mutta aikaisintaan kuukauden päästä tulee kutsu kuulemma, kun vauva on yli 4kk.. Nyt ihmettelen, kun ei mitään ohjeita siihen asti, ihan omalla tuntumalla vaan pitää koittaa tarkkailla ja olla syömättä sitä mitä itse epäilee, kai. Vähän toivottamalta tuntuu ajoittain, nyt ainakin aika tyhjältä tuntuu tuo lääkärikäyntikin. Tavalliset korvikkeet ei kelpaa ja sovi, ja imettää siis täytyy ja itse dieetata. Oliko lokakuisissa muita joilla allergiaa epäilyn alla? Toisaalta tuntuu, että onko päässä vikaa vaan, ja vauva ihan normaali, kuvittelenko kaiken, iho-oireetkin, kun ne saattaa hävitä ihan vuorokaudessa pahimmastakin. Ja vauvan vatsa vaan muuten normaalilla tavalla kehittymätön, jos niin voi sanoa, missä menee allergian raja... ja mitä sitä pitäs välttää, huhhuh, tekee nytkin mieli vaan kahvia ja suklaata. Kahvi vielä meniskin ilman maitoa, mutta ei viitsi, jos se pahentaa sittenkin yhtään. Suklaatakaan en voi ottaa enää edes yhtä palaa, kun välittömästi näkyy vauvassa.
RASKAUSKILOT: eipä niitä juuri ole jäänyt tänne, hyvin ovat lähteneet viimeistä myöten. Pömppö vaan tuossa mahan paikalla nyt yhä, ja kunto aika heikko sektion jäljiltä. Viikko sitten aloin vasta kävellä oikeasti " lenkkiä" , ja kyllä huomaan että vauhti on etanan yhä, ja ei jaksa paljonkaan, ja tuntui heti tuossa arvessa rasitus. Mutta pikkuhiljaa.
Piti käydä taas lukemassa ja ööööööööööööööööö..........
UNOHDIN jälleen kerran k a i k e n mitä piti kirjoittamani :(.
Aiheuttaako suklaanpuutostila muistinmenetystä??? :-O
*Vallu ja Eemil* (joka tuhisee vaunuissa)
TA1KA -onnea kivasta nimestä teidänkin pikkuiselle!
Talonrakennuksesta -meillä nyt 2-v. vanha okt, selvittiin puuhasta ilman avioeroa :) Suosittelen juu, ihanaa olla KOTONA. Neliöitä on 120, harmi vaan et on kaksi lastenmakkaria ja kolme lasta, mut eiköhän pojat sovi niihin. Jukka-talon paketti oli, sisätyöt mies teki työkavereidensa ja suvun avustamana. Pihoineen ja tontteineen (oma 1200 neliötä) maksoi 170 tuhatta. Arvo noussut 220 tuhanteen, kiva!Lainaa silti vielä 16 vuodelle, kääks..
Jeps, team PP:ssä ollaan! Nyt on pakko mennä. Vi ses!!