Tiistaita LOKALAHJAT ja äidit myös:-)
Huomenta (huoh..haukotus)!
Aattelin aloittaa jo pinon valmiksi kun kerran konella viellä oon.
Meillä pojalla nousi mystinen kuume eilen päikkäreiden jälkeen(poitsu siis 3v)ja nyt mies sen kans lekurissa kun en saanut kuumetta alas ja nous 39,8 asteeseen.Ja sitten pieni poika valitti myös että massuun koskee:(
No ...ja mä en tietenkään pysty nukkuun ennen kun kultsut lekurista takaisiin.
Kerta kaikkiaan ottaa aivoon ne kaikenmaailman sairaudet.
eilen sain myös tietä että tätini,kuka sairastaa syöpää on erittäin huonossa kunnossa:(
Sanoisin ettei vuosi ihan kivoissa merkeissa alanut.
Pikku neiti vetää hetkellä sikeitä kaukalossa ja tänään nukahti jo klo.00.50
meillä tosiaan tahto mennä kans illat pitkiksi neitin kanss.
Eilista pinoa en ole ihaan loppuun lukenut joten en ala täs nyt sen koomin kommentoimaan.
Mulla aamulla klo.7 herätys kun isommat likat mene kouluun joten tulee lyhyt yö:()
Hyvää yötä ja huomenta !
Andromeeda kera nukkuvan Marthan.
Kommentit (51)
Kirjoitanpa pitkästä aikaa, kun Juho nukkuun päikkäreitä ulkona. Tai ainakin minä olen antanut itselleni niin ymmärtää. Joudun juoksemaan tuolla ulkona vaunuja keikuttamassa vähän väliä. Joskus menee tunti tai puolituntia ennenkuin rääkäsee ekan kerran joskus taas saa käydä 3-4 krt tunnissa. Rasittavaa, ei tässä paljon kotihommia tehdä kun saa koko ajan kytätä itkuhälytintä.... mistä toi vois johtua.....
Meillä on syöty kiinteitä jo parin viikon ajan sekä iltaisin maissivelliä tosin laimennettuna. Yhdessä vaiheessa Juho tankkas kolme kertaa yössä vellimaitoa ja kappas vaan ei enää päivällä ruoka maistunutkaan. Siirryin sitten takaisin pelkkään maitoon, joka aterialla pelkkää maitoa ei mitään muuta. Sen jälkeen rupes taas ruokahalu paraneen. En tiedä mikä ton aiheutti ja nytkin välillä on hiukan kysymysmerkki et onko nälkä vai ei...?????
Voi, voi raskauskiloja on täälläkin, jotain pitäisi tehdä mutta kun ei jaksa. Juho on tosi tarkka nukkumisiensa suhteen, jos ei saa ottaa tirsojaan tai äiti ei ymmärrä laittaa tarpeeks ajoissa poikaa nokkaunille, niin sit menee herneet nenään. Huutoa, huutoa joskus tuntikin ennenkuin väsähtää tyystin ja nukahtaa syliin. Kaiken kukkuraks on vielä niin sitkeä sissi, et vaikka kuinka uni painaa silmiä ja itsekin hieroo silmiään väsymyksen merkkinä, niin ei malta nukahtaa, huutaa ja kitisee mielummin.
3 kk neuvolassa Juhon mitat oli 6620g ja 64 cm. Hän on alusta asti ollut pitkä ja hoikka poika, mutta nyt on painokin pituuden kanssa samoilla linjoilla. Ilmeisesti terkan mielestä oli liian hoikka.
Muille tilaa.....
Lokakuu-05 ja Juho 3 kk 1 vko
kun nuo sinilainen,sirkkuliina ja hennajo oli samaan aikaan kättärillä niin ihan mielenkiinnon vuoks kyselen et oliko meitä lokalaisia 26.10-29.10 välisenä aikana kättärillä,itse olin os kolmosella,joel siis syntyi 26 pvä 23.58..
ja terkut sinne sinilaiselle,lämmittipä mieltä kun huomasit mut, : ) ei se aina näköjään kummia vaadi! olipas kiva kun tuli kirjoiteltua taasen.
kelläs oli muilla näitä isoja vaaveja,kun oliko lokaäiti joka kommentoi et iso poitsu..ärsyttää kun rupeaa kirjoittaa ja sit ei muista ihmisten nickejä.siis sori jos muistin sen väärin mut kummiski.
siis se olikin äitikolmelle joka kyseli/ihmetteli pojan kokoa..
joo se pitää paikkansa,ihmettelen kyl itsekin,sillä esikoinen oli kolmikuisena saman kokoinen,mut hyvä näin kun on terve poitsu,kyl se tasottuu siitä..
Esikoinen on kerhossa ja poika nukkuu, eli pääsen koneelle. Oon kans aika riippuvainen näistä sivuista ja nyt oon vielä innostunu kirjottelemaan. Meillä on kannettava tietokone, joten saan katottua nettiä missä vain...;)
Nimimerkki tulee mun toisesta nimestä ja -78 on siis mun syntymävuosi, kuten Äitikolmelle sitä epäilikin. Ja kilojakin löytyy hurjasti, myöskin niitä pudottelen tuola TeamPP:ssä.
Vaipoista siis meidän pojalla liberon midit, pampersista tuli vaippaihottumaa, muuten olis ollu nekin hyvät.
Jos Vallu tarkoitti mua eilises pinkas, niin meillä tosiaaan talopaketti, joka päältä lähes valmis ja sisätyöt tekee mies ammattilaisten kanssa. (Oma mies ei siis mikään rakennusalan ammattilainen, mut tekee sen minkä osaa, ollaan rakennettu tämä nykyinenkin koti itse).
Johannu78: monelta teidän Aada syntyi? Meidän Matias syntyi klo. 10.01.
beibi0905; Tsemppiä opiskeluun! Itse aikoinani esikoisen vauva-aikana opiskelin muutaman tentin silloin tällöin. Ei mikään helppo homma keskittyä tenttikirjaan vauvan kanssa...
Waimo72: Parantukaa pian!!
Äitikolmelle vielä, olikos sun esikoinen syntynyt vuonna 2001? Meidän tyttö on 04/01.
Lokakuu-05: Meilläkin poika pitkä ja hoikka, tai ainakin niin viime neuvolassa. Nyt mun mielestä on pulskistunu. Paino meni 2kk neuvolassa pituuteen nähden alakäyrillä. Mutta vielä ei ainakaan Th ollut huolissaan.
Jahas, poika heräs, pitää mennä, luultavasti vielä palailen...
Emily & Masi
Toivottavasti ei Lotta herää vielä...On nukkunut ulkona nyt kohta 3 1/2 tuntia, pari kertaa oon joutunu hyssyttelee takas uneen. Niin, ANDROMEEDA taisi kysellä vaatteista. Mä ostan enimmäkseen H&M:sta. Sit joskus ku tulee Stockalla käytyy ni sieltä. Yks kummi ostaa Lotalle paljon Lindexiltä. Hirveesti ei oo tarvinnu ite ostaa ku mun siskolta oon saanu kasapäin nättejä vaatteita mut lastenvaatefriikki ku olen niin pakkohan välillä jotain ihanaa tyttömäistä on ostaa...=)
Nyt mää oon unohtanu muut kyssärit.....hmm....Niin taloista on ollu puhetta, me rakennettiin kans Kastellin 1-tasoinen talo. Ollaan asuttu täs reilu vuosi ja uus talokuume pukkaa päälle! On se niin ihanaa (vaikkakin välillä niin rasittavaa johtuen suurista valikoimista) valita kaikkii laattoja ja parketteja yms...
Meillä kans nukkumaan meno iltaisin on vähän outoo...Ekaks Lotta nukahtaa tissille siin 21 aikaan, siirrän pinnikseen mis nukkuu max 30 minsaa ja sit onkin hereillä taas johonkin 22-23 saakka. Jollain oli ihan sama, olix _Empulla?! Ku ei muista laho pää...
Matkustamisestakin oli kysymys...Me ollaan lähös vajaan parin viikon päästä Kanarialle ja jänskättää miten menee. Meitä on lähös paljon aikuisii ja lapsii ni apua kyl löytyy jos tarttee mut luottavaisin mielin lähdemme kyllä. Eniten stressaa ku pitäs bikineihin sulloa ittensä, IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annetaas palstatilaa muillekin, huh, ei Lotta ........Just ku kerkesin alottaa ettei Lotta heränny niin ulkoa kuului kiljuntaa....Kävin hyssyttää niin vaikeni taas mut heräilee kyl pian ni lopetan NYT! Heips vaan.
tulin pikaisesti lukemaan kuulumisia..kiva oli lukea kuulumisia pitkästä aikaa mm.TA1KA!
pikaisia paranemisia kaikille jonkun viruksen kourissa kamppaileville!
nyt on kyllä kovasti liikenteessä flunssaa ja virusta,meilläkin kolme lasta neljästä sairasti korvatulehduksen ja flussan.nyt on sitten naapurissa tuo tauti.onneksi sairaalalta säästyttiin aurorankin kanssa,vaikka pahana tauti jylläsikin.
VAATTEISTA:aika paljon ostan kirppikseltäkin,nyt löysin lindeksiltä tosi kivoja vaatteita lapsille.henkassa ja maukassa on aivan ihania vaatteita muksuille,mutta laatu ei taida ihan niin huippu olla..vaan tulee niitä ostettua kuitenkin.postimyynnistä ostan myös usein.
lisään kaivattujen listalle COPPOLAN!ei tainnut PULLERONAHikaan olla pinossa tänään..?muitakin on kyllä joita usein tulee ajatelleeksi vaan ei nyt putkahda mieleen..
taidetaan lähteä lasten kanssa kentälle joten huomisiin!!
-nasuli ja aurora
ps.niin ja onnea pienelle JUUSOLLE kauniista nimestä!
Jestas sentään mikä määrä viestejä, hetken olin pois :)
Tyttilii -laittoi naurattamaan kun paino oli yli 7 tuhatta kiloa.. siis varmasti grammoja tarkoitit!!
Emily -kyllä, eli marraskuussa 2001 syntyi meidän esikoinen. Keskimmäinen sitten helmikuussa 2004 kuten muutaman muunkin täällä :)
Nyt neuvolakuulumisiin. Ihan kuten olin arvellutkin, painonnousu oli pikkaisen tasoittunut ja pituutta oli tullut suhteessa enemmän. Painoa oli siis vajaa 2 viikkoa yli 3kk iässä 8kiloa250g ja pituutta 66,5senttiä. Pituus kulkee +2:lla, paino nyt +10% kun viimeks vielä oli +20% (tulkitsinkohan noi nyt oikein..). Piikki saatiin ja se harmitti yllättävän vähän. Th kirjoitti:
Kasvaa hyvin rm:lla, rauhallinen poika. Näkee, kuulee, iho hyvä. Vauvaheijasteet -, pulauttelija.
Nyt ruokkimaan perhe. Kiva että muutama " huhuiltu" heti ilmoittautui!
Äiti kolmelle
Tyttilii: Meillä on ISO poika 2kk neuvolassa 7330g ja viime viikolla punnittin ihan koti vaakalla ni naäytti 8100g. 3kk neuvola on muistaakseni 20.pv kyllä se 8.5kg varmaan rikki menee. Rintamaidolla eletään.
Andromeeda: Meillä on paljon tuttaa ja mitä lie nuo äippäpakkauksen vaatteet. Olen kirppariostaja, olen pojalle yhteensä varmaan 4 vaatetta ostanut uutena kaupasta kaikki muut on joko kavereilta tai kirpparilta. Sukulaiset ja ystävät ovat sitten tuoneet lahjaksi kivoja vaatteita.
Aleksi otti eilen ennätys tirsat päivällä ulkona 5 tuntia!! Nyt se on nukkunut n.4tuntia. Ihanaa vaan olla ja palstailla, hih!!
Alkaa huuto, palaillaan
annu
Mukava lukea, että oli näin tervetullut mukaan=) Kyllä tosiaan mieltä lämmitti täälläkin!
Suokaa anteeksi, nimimerkkejä en muista millään vielä mutta yritän kovasti parantaa tapani! Vastaan talonrakentajille: Meillä Kastellin Herraskartano 2 melko pienin muutoksin, valmistunee siis liukuvassa aikataulussa kesä-elokuun aikana. Mies tekee mun ja oman isänsä kanssa lähes kaiken, sähkötöissä pojan kummisetä joten kuvittelemme pääsevämme hintaluokassa melko reilusti alle 200t¿:n. Toivottavasti tuo pitää, että voin olla hoitovapaalla ainakin puoli vuotta äippäloman jälkeen, jokatapauksessa vuoden loppuun, meillä kun elokuussa on taas kotona myös ekaluokkalainen jonak koulutien alkuajat on mukava viettää kotosalla.
Kiitos kaikille vaippavinkeistä. Meilläkin se keltainen Pampers 4-7 kiloa toimi hetken, mutta mikä lie taas tuli, toisen paketin kohdalla vuoti joka toinen vaippa. Nyt puuta koputtaen *KOPKOP* kerron Liberon Midikoon pitävän melko hyvin, vain kahdet vaatteet kastuneet yhden paketin aikana.
Ja todella pikaista paranemista kaikkiin perheisiin joissa sairastetaan, mystiset kuumeet lapsilla ovat ehkä pahinta mitä tiedän, siinä meikäläisen murehtijaluonne kyllä keksii kaikki mahdolliset sairaudet! Sinä joka turhaan kaikilla mahdollisilla kuumelääkkeillä yrität saada kuumetta alas; Meillä tuo eskarilainen on todella perusterve, sairastaa todella harvoin, ei edes joka vuosi, mutta kun sairastuu, sairastuu kunnolla! Kuume nousee aina neljäänkymppiin, lapsi on lähes tiedoton eikä siihen auta lääkkeet ei lääkärit, kuume ei laske millään tropilla ennen kun on aikansa kestänyt. Hänellä on normaalilömpökin melko alhainen ja on siis todella kipeä ku kuume huitelee korkealla.
Poitsu on nyt 3/10 :stä annetun lääkeannoksen silminnähden parantunut, näyttääkin ihan eri mieheltä kun oli vielä esim. eilen. Syöminen on edelleen sitä ja tätä, kerran päivällä päästiin jo 140millin annokseen, mutta äsken (heräsi muuten kylki märkänä ennen aikojaan... plääh...) söi vaan 70ml ja jatko uniaan...
Nimimerkkigalluppiin sanon vaan, että tuskin jää kellekkään paljon epäselvää=) Vaimo siis olen ja vuosimallia -75... niin siis minä, ei vihkivuosi=))
Ja eikun pyykkikonetta pyörimään, ihana ilma pihalla, mies taas pyörähti kotona ja lähti rakentamaan, me painutaan pulkkamäkeen kunhan tuo 2v herää ja syö! Sii juu taas illalla=)
Vaimo75 ja nukkuva poitsu 2kk++
Niistä vaatteista:Meillä on paljon lindexia ja muutama kappahallist ostettu ja sitten on ihan prismasta,henkalta ja maukalta tulee myös ostettu sekä kinderit merkkiä on myös ..itse ostettua ja lahjaksi saatua.
Ihan kelpo vaatteita ovat nuo kinderit vaateet mielestäni.Ja ellokselta oon kans tilanut isommille.
Ulkoilu vaatteista on Brioa meillä.
Mä käytän tilaisuutta hyväksi kun Martha nukkuu ulkona itkari seuranan.Ja Rami(3v)on hetkellä pienellä kuumeella niin että ruokakin maistui jo.Ja nuoriherra leikki nyt kun on olo vähän helpottanut.Mutta olen kyllä varaudunut yö itkuihin.Kun yötä kohtiin se kuitenkiin nousee.
Talon rakentamisesta haaveillaan täälläkin!Mutta menee viellä muutama vuosi ehkä kolme tai neljä vuotta enne kun siihen on varaa.tällähetkellä asutaan 6 hengen perhe +koira 108nelijön rivari kämpässä.
Itsellä on tänään päänsärkyä :(.......johtunee siitä lyhyestä yöstä.
otin jo lääkettä mutta ei auttanut....toivottavasti tulee tänään nukutu.
Marthan kanssa ollaan menossa 3kk synttäri kunniaksi ensi maanantaina neuvolaan....jännittää ihan.Nimittäin meillä ei ollut 2kk neuvola ollenkaan.
Täysimetyksellä mennään ja ainakin pikkuneiti näyttäisi olevaan tyytyväinen.Ilta tissiraivarit ovat meillä vähentyneet....en tiedä vielläkään mistä johtuivat?:)Noh ehkä ikenet kutiaa,kun nyrkit ovat suussa molemmat kerrallaan kyynärpäähän asti " hihi" ja kuolaa valuu ojana.Äippä toivoo vaan ettei hampaita viellä tulisi;)
Noh ehkä mä nyt lopetan....jotta pääsen taas pinoudumaan;)
Martha vielläkin ulkona....kiva!
Onnittelut nimensä saanneille kauneista nimistä.
Meillä muutamat tutut avoimesti kauhistellut että miks annettiin Marthalle vanhojen mummojen nimi:( itse ollaan kyllä nimeen tyytyväisiä.
Miehen siskokin viikonloppuna sanoi että heidän huushollissa kutsutaan Marthaa aina Mariksi...siis täh...Mitä yhteistä on Mathalla ja Marilla?
No ilmoitin ettei asia käy kun lapsella vaan on jo valitettavasti nimi.
Mites muilla ...onko lähipiirissä oltu kauhuisaan tai onko tykäty?
Mutta nyt häivyn...ja annan muille kans tilaa!
Andromeeda TAAS!
NO SEHÄN SITÄ JUST AIHEUTTAAKIN :D
Emppu *herkkupuutostilassa* ;D