****Tammitähtöset uuteen viikkoon****
Kommentit (73)
Joko joku jännittää tällä viikolla plussaavansa??
Ei löydy piinaviikkolaisia ainakaan täältä, just tilasin gynen parin viikon päähän et jos vaikka alettais käynnistelemään menkkoja kun ei luomusti kuulu. Gyne käski odottaa 3 kk mut 2,5kk saa luvan riittää ois meinaan kauhee hinku päästä oikeesti jännäämään....:)
Pieni galluppi tähtösille; oletteko kauan olleet yhdessä eli seurustellut/kihloissa/naimisissa?
Me ollaan oltu vasta reilut 2 vuotta yhdessä, mut ei kihloissa eikä naimisissa, mut melkein koko aika asuttu yhdessä!!
Viikonloppu meni niin vikkelään, ettei ehtinyt pinolla käväistä. Töitäkin oli tänään tehtävä, joten ehdin vain pinoja vähän vilasta ;)
Gallupiin: Yhdessä ollaan yhdeksän vuotta taivallettu, naimisiin mentiin viime kesänä. Tosi perinteisesti siis mennään, ensin naimisiin ja sitten lapset...ja plaa plaa. Mulle olis kyllä käynyt toisessakin järjestyksessä, sen verran kovaa olen kuumeillut jo useamman vuoden. Mut toisaalta nyt kiva tuplailla, kun mieskin tosissaan innoissaan =)
Uutta galluppia: Käytkö vakkarina muissa pinoissa kirjoittelemassa?
Ite varmaan enemmänkin lueskelen muita pinoja, kuten puolukoita ja kuttuja enimmäkseen. Ensikoissakin käväsen silloin tällöin. Mut jos saatais tää meidän pino elämään niin mikäs sen mukavampaa. Mitäs muuta, luulen bonganneeni oviksen viikonloppuna. Tosin en ihan varma ole, koska luomuilusta on melkeen 10v aikaa. Kovasti tota alavatsaa väänsi ja limatkin,sori, taisin huomata. Noh, nythän tässä vasta opetellaan.
tervehdys vain!
vastailen ensin galluppeihin.
yhdesä ollaan miehen kanssa oltu nyt 6 vuotta. kihloissa 5i. Ja siihen se sitten on jäänyt. häistäkin joskus aina keskustellaan, mutta ei nyt vielä oikein oo ollut sellasta sopivaa hetkeä.. ehkä sekin joskus koittaa..
Tällä viikolla kyllä jo testailen jos ei mitään kuulu.. Viikonloppu meni jo miettiessä et teenkö testin vai en.. Mutta maltoin sitten itseni, enkä tehnyt. Nyt taas kyllä masua vähän kipristelee, joten eipä tiedä jos se tätiliini tulee käymässä. Toivottavasti ei kuitenkaan. Vaikka suuresti kyllä ihmettelen, jos näin pian kaikki tärppäisi ym..
Muissa pinoissa en käy säännöllisesti. Lueskelen kyllä monesti aikanikuluksi, joskus saatan vastaillakin. Mutta aikas harvoin kuitenkin.
Onko moni kysellyt noilta ennustajilta? miten se homma yleensäki toimii??
Onnea kaikkien yritykseen!!
IIjalla on sit jännittävä viikko edessään:) plussa onnea sinne! Me ollaan oltu 5 vuotta yhdessä avopuolison kanssa, kihloihin mentiin viime keväänä kun poju oli 3kk vanha. Häitä oli suunnitteilla nyt tälle tulevalle kesälle, mutta vauvakuume vei voiton.:) Olen raskaus aikana seuraillut näitä vauvan sivuja, mutta nyt vasta uskaltautunut kirjoittelemaan. Tämä pino on nyt ensimmäinen johon ehkä tulee silleen puoli säännöllisesti sitten kirjoiteltua.
Mutta nyt täytyy mennä mies tuolta apua huuteloo, oisko poika pahan teossa;).
Galluppiin 1: helmikuussa ollaan oltu yhdessä 11 vuotta (piti oikein laskea ja nyt kauhistelen kuinka aika kuluu nopsaan). Helmikuussa vietämme myös kolmatta hääpäivää. Meillä myös menty kovin " vanhoilliseen" tapaan, ensin valmistuttiin ammatteihin, sitten naimisiin ja sen jälkeen ensimmäinen lapsi. Jälkikäteen ajatellen kaikka mennyt meidän kohdalla juuri niin hyvin kuin toivoa voi. Tyytyväisiä siis ollaan.
Gallup 2: TP-pinoon oon kanssa muutaman kerran kirjoittanut. Lähinnä tähän asti tiivisti lueskellut muiden juttuja. Tammitähtöset " alkoi sopivasti" , joten tänne kirjoittelen kun kerkeen. Mukavaa, kun kaikki vasta tutustuu toisiiinsa...
Omaa: edelleen odotan kuukautisia, niitä ei vaan näy. Nyt mua jo mietityttää, että olenkohan koko kuparikierukka-ajan laskenut mun kierron väärästä päivästä alkaneeksi. Ongelmana oli, että tiputteluvuota enemmän tai vähemmän kesti useamman päivän ennen tod.runsaan vuodon alkamista. Olen täällä ihan ymmälläni...
Tosin nyt illasta on ruvennut alaselkää särkemään ja vatsaa nippailemaan, joten menkat varmaan tuloillaan.
Mutta nyt vakuutuspapereita täyttämään, poika taas sairastellut kiitettävästi...
Piqu
Hei!
Täällä on meneillään kp 16/26 ja olen tuntevinani kaikenlaisia oireita alavatsassa, vaikka sanotaan, että kiinnittyminen tapahtuu 6 pv hedelmöityksen jälkeen. Tiedättekö voiko tapahtua jo aiemmin? Bongasin oviksen tuossa loppiaisen seutuvilla, joten loppiaisen olisi kaiken järjen mukaan täytynyt olla hedelmällistä aikaa. :)
Gallup 1: Yhdessä 10 vuotta, naimisissa 8 vuotta.
Gallup 2: En juuri ehdi muita ryhmiä edes selailla, käyn vaan tämän Tammitähtöset vilkaisemassa ja kirjoittelemassa. Välillä katselen toisia ryhmiä, jos on mielenkiintoisia keskustelun aiheita vireillä.
Jännää, että jotkut meistä pääsee jo tällä viikolla testailemaan - onnea!
Puhuin eilen mieheni kanssa siitä, että on ollut vuosia kaikenlaista kiirettä ja suunnitelmia, jotka ovat estäneet vauvahaaveiden toteuttamisen - nyt tuntuu, että vaikka on erinäisiä proggiksia kesken, niin vauva tuntuu nyt maailman luonnollisimmalta asialta! Kaikki ajatukset tuntuu liukenevan vain vauvan suuntaan... yritettävä pitää jäitä hatussa... vaan ne meinaa sulaa sinne hattuun kun on niin korkea vauvakuume. :)
Mukavaa viikon jatkoa!
- Kumppani -
Heipparallaa! Ja ihanaa kun olette taas jaksaneet monet kirjoitella. Ja kiitokset Kumppanille esittelypinon organisoinnista :)
Gallup 1: Tunnettu ollaan miehen kanssa yli 10 vuotta, siitä seurusteltu 6-7 vuotta (välillä oltiin sukset ristissä), kihloissa 1,5 vuotta, naimisissa 0,5 vuotta. Vuodet ovat vierineet hirveää vauhtia ja nyt vasta on saatu itse itsellemme asettamat " kriteerit" (noi viralliset suhteen " vakinaistamiset" , opiskelut, työsysteemit ja koti) kuntoon ensimmäistä vauvaa varten. Tässä iässä alkaa kyllä biologinen kellokin tikittää jo aika äänekkäästi..
Gallup 2: Muutamaa muuta pinoa olen käynyt alkuun vähän selailemassa, mutta nyt alan olla aika vakiintunut Tammitähtönen.
Kuumeilun aste hipoo taivaita, joten googlettamalla kaikkia mahdollisia vauva-aiheisia sanoja olen toisinaan eksynyt lueskelemaan tietosivujen lisäksi muita keskusteluryhmiä. (Myönnän, tämä on jo surkuhupaisaa..)
Piinaviikosta puheen ollen - itselläni varsinainen piina alkaa sunnuntaina, koska silloin täti saattaa tulla kylään. Ja sitä naistahan ei todellakaan ole kutsuttu! Tilaamani mammaksi-testit ovat toivottavasti pian postilaatikossa ja toivottavasti niitä myös tarvitaan.
-Leje
PS. Olen miettinyt muutes näinä päivinä mm. töissä ja vanhemmilla kyläillessä, että huomaakohan ne musta päälle päin miten jänniä hetkiä tässä eletään. Miehen kanssa keskusteluista noin puolet sivuaa tätä vauva-projektia, mutta kellekään muille ei olla kerrottu. Onko muilla ollut samanlaisia " vainoharhoja" , että toisten täytyy arvata mitä on tekeillä..
Testaukset lähenee
Piinaviikko olisi käsillä...ehkä
Vastailen ekaks noihin gallupeihin, eli:
- yhdessä ollaan oltu 8v, joista kihloissa 6v. ja naimisissa 2,5v.
- muita pinoja käyn uteliaisuudesta lueskelemassa, mutta tammitähtöset olen ottanut omakseni ja olen valintaani tyytyväinen ;)
Tuossa kun kyseltiin lähestyykö kenelläkään testaukset niin... no mullahan oli ekat luomumenkat just ennen joulua, silloin kierron pituudeks tuli 23. Sen mukaan nyt olis menossa kp 21/23 eli tällä viikolla pitäis olla jännät paikat...
Mitään ihmeellisiä oireita ei ole juurikaan ollut, joku päivä sitten kirjottelin tänne alavatsan kivuista ja mietin oisko täti nurkan takana, mut nekin säryt sitten katos. Nyt ei oo ollu minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen eli saas nähdä...Enkä oikein tiedä voiko tohon kierron kestoonkaan luottaa kun ne oli tosiaan vasta ekat luomut pillerien lopetuksen jälkeen.
Ovulaatiotahan en oo pahemmin seuraillu, kun tarkotus on mennä eteenpäin tjot-meiningillä, mut sen näitten sivujen laskurin mukaan mulla olis ollu ovis 30.12. Ennen sitä ei pupuiltu sitten niin yhtään, olin meinaan koko sen edeltävän viikon ihan hirveessä rauhaskuumeessa eli pupuilut ei todellakaan käyny edes mielessä. Heti se jälkeen kyllä parhaamme yritettiin ja yritetään edelleen ;) Mut sitähän en voi tietää et oliko koko ovista edes tuolloin ja miten sairastelu mahto vaikuttaa. Kaikki on siis täysin avoinna...
No, kai mä sit tossa puolessa viikossa alan testaileen jos ei tätiä näy, kävin tänään ostamassa uuden raskaustestin (Aconin early detectionin) vaikka mulla yks testi olikin kaapissa, mutta kun tää on herkempi :) Tuntuu kyllä ihan siltä et en varmaan oo raskaana...mut entäs jos oonkin...Iik! Mä en kestä tällasta pähkäilyä! :)
Palaamme siis asiaan! Mites muilla?
Taas on niin töissä saanu olla koko viikonlopun ettei kirjoittaa ole ehtinyt. Ainoastaan joka päivä lukaista mitä teille kuuluu... Ihanaa ajatella että ehkä vuoden päästä voi olla kotona kokopäivätyössä =)
Me ollaan yhdessä oltu vajaa kolme vuotta joka käytännössä yhdessä asuttu, kihloissa reilun vuoden. Kans mietittiin mennänkkö ensin naimisiin vai vauvaa yrittää mut tähän tulokseen tultiin. Jos sit voisi häitä viettää kesällä 2007 vauvan kera.
Varmaan pari vuotta olen lueskellut näitä sivuja. Välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta en ole kirjoitellut. Yleensä kun näitä lukee niin vauvakuume kasvaa aivan mahdottomasti. ;)
Iija -Täs Seinäjoen lähettyvillä asun. Missäs te...?
Monelle on tehnyt mieli vihjaista että miten jännää aika elämme, mutta juuri ja juuri olen tiedon pitänyt itselläni. On se pelko että jos ei mitään sit tapahdukkaan niin ei tarvi monelle selittää.
Täs saa odotella ensimmäisiä luomumenkkoja... Niiden aika olis kyllä ihan näinä päivinä... Toisaalta toivon että tulisivat, vaikea selittää, jotenkin vaikea uskoa et heti olisi tärpänny ja puuttuminen taas olisi vain hormoonien toimimattomuutta. No katsotaan nyt tämä viikko tapahtuuko mitään...
Aika moni taitaa jo jännäillä, ainakin IIja, Leje Elaine80 ja oliks vielä V@rpunen? +++++++onnea kaikille!
Leje tais kysellä, et arvaako muut et jänniä aikoja elellään. Täällä pähkäilen aivan samaa. Tuntuu, et varmaan näkyy kilometrin säteellä sellanen sädekehä, et noi haluaa vauvan =) Oon ihan varma, et kaikki tietää ja vaan kyttäilee koska vatsa alkaa kasvaa. ihana toisaalta jännäillä miehen kaa ihan kaksin, meidän oma pieni suuri juttu. Aika moni jo meiltä kyselee esim. sukulaiset ja töissä. Et jokos sitä ollaan pieniin päin. Mitäs sitte, jos yritys kestääkin tosi pitkään, niin tajuuko ihmiset koskaan lopettaa sitä kyselemistä?
Kumppanin kanssa, ehkä mennään samoissa eli oviksen EHKÄ bongasin viikonloppuna. Ekoja menkkojahan ei ole vielä edes tullu, joten en sit tiiä. Nyt elelen tosin sen mukaan, et ovis oli. Tuleeks muilla oviksessa rinnat kipeiks? Mitä muita ovis oireita? Toisaalta ovistestissä viiva vahvistu viikonloppuna ja oli jo eilen haalistumassa....Apuva...piti niin mennä tjot- meiningillä, mutta tässä sitä huomaa pähkäilevänsä jo vaikka mitä... Siitä kiinnittymisestä en minäkään tiedä sen enempää. Osaisko joku viisaampi kertoo.
Toisaalta niinku V@rpunen sanoi, tulis sit ees ne menkat niin olis jotain kättä pidempää. Vois laskee vähän kiertoo ja sitä, et homma pelittää..
Moikka tähtöset,
Olen lueskellut muiden kirjoituksia, mutta en ole ehtinyt vielä tällä viikolla kirjoitella. Mulla oli menkat just ja kierrosta ei ole tietoakaan. Vaikka olen jättänyt pillerit pois jo aikoja sitten, niin tuntuu, että kierto on edelleen hakusessa!! Täytyy vaan siis pupuilla ahkerasti niin eiköhän tulosta jossain vaiheessa synny :) Toivon mukaan ainakin. Pelko kytee jossain tuolla takaraivossa, että mitäs jos ei tuukkaan heti raskaaksi. Onko muilla samoja pelkoja?
Galluppi: Me ollaan oltu yhdessä 5 vuotta, joista kihloissa 2 vuotta. Muutettiin melkeen heti yhteen, kun oltiin tavattu.
Galluppi 2: En kirjoittele muualla. Olen käynyt kaksplussan sivuilla lukemassa juttuja, mutta täällä on niin mukava porukka, että pysyn tähtösissä :)
Beebi, kiva, että joku muukin on Varsinais-Suomesta :) Me ollaan juuri muutettu tänne pääkaupunkiseudulta ja en tunne täältä juuri ketään. Yhden lenkkikaverin olen saanut about samanikäisestä tästä kodin lähettyviltä.
Elämme siis jännittäviä aikoja :) Toivottavasti kaikki pääsee pian tuonne odotus puolelle.
Päivänjatkoja kaikille tammitähtösille!
Tuolla puolukoissa oli ne kaksi osoitetta, oisko ollut eilisessä vai toissapäiväsessä pinossa, joista ennustuksia voi kysellä. Myös ohjeet oli. Mun mielestä niihin tarvittiin vain syntymäajat iteltä ja mieheltä. En oo ihan varma.
Tuolla puolukoissa oli ne kaksi osoitetta, oisko ollut eilisessä vai toissapäiväsessä pinossa, joista ennustuksia voi kysellä. Myös ohjeet oli. Mun mielestä niihin tarvittiin vain syntymäajat iteltä ja mieheltä. En oo ihan varma.
Hepeliinin galluppiin: Oon varmaan lueskellu juttuja kaikilta mahdollisilta palstoilta, mut kirjotellu pääasiassa vaan tänne!
Piinailijoille paljon +++++säteitä ja tulkaahan kertomaan josko jollain olis heti tärppi :)
Lejen kommenttiin arvaileekohan muut kuumeilun, ni ainakin ittestä tuntuu et huomaa.....kirjastostakin tarttu pari vauva lehtee mukaan...aika kuumeessa ollaan!!! huhhuh
Moni kavereista on saanu odottaa vauvaa yli vuodenkin ni kyllähän se mielessä käy jos ittelle käy samalla tavoin.....no aika näyttää ja mitä vähemmän miettii sitä parempi!
Tosi kiva kun täällä on näin vilkasta tää keskustelu! :)
Tiistaita tytöt!
Hei kaikki te piinailijat (nyt ja myöhemminkin), käyttehän kertomassa tuloksia kun/jos olette testailleet. Nyt alkaa jännittää jo teidän muidenkin puolesta ihan hirveästi.
Elaine80, mullakaan ei oikeastaan ole ollut oletettujen ovulaatio-nipistelyjen jälkeen mitään poikkeavia oireita. Olen kyllä yrittämällä yrittänyt löytää itsestäni niitä - esim. viluisuus, jolle valitettavasti löytyy niinkin tylsä selitys kuin kotimme viileämpi huonelämpötila ;)
P76, muidenkin Tammitähtösten puolesta toivotan sinulle useita, riittävän tiuhaan toistuvia, kuumia hetkiä siippasi kanssa vällyjen välissä. Sitten ei tarvitse kantaa niin paljon huolta siitä ovis-ajankohdastakaan :) Ja mulla on kanssa sama pelko siitä, että jos ei vaan tulekaan raskaaksi millään. Hedelmällisyyskäyrähän laskee aika jyrkästi, ja mullahan tuota ikää tulee kohta 30v mittariin.. Ja kun ensimmäistä vauvaa yritetään, niin ei ole vielä mitään näyttöä systeemien toiminnasta.
Joko Iija ja V@rpunen pian perustavat vessaan oman kotilaboratorion ja tihrustelevat viivoja?
-Leje
Hellurei!!!
pakko käydä taas lueskelemassa täällä muiden kuulumisia. Ja nyt ajattelin sitten vähä laittaa tänne kommenttia taas itekin.
Tätsky ei oo tullu vieläkään, joten jännitys vaan tiivistyy... Tänään olin tuon neidin kanssa muskarissa ja mies meitä kuskissa, niin pistin sen käymään apteekissa sillävälin. joten testi tuossa odottelisi. mieli tekisi tehdä heti, mutta toisaalta tekisi mieli vielä vähän jännätä ja odottaa! :)
Tuota neitiä yrittäessä kävi aina niin, että sitten kun viimein otin ja tein testin, niin seuraavana päivänä sitten tuli täti. Harmitti aivan vietävästi!!
Mutta josko nyt sitten olisi tärppi käynyt ekasta kerrasta? vaikka tuntuu kovin uskomattomalta!
Saas nähdä maltanko odottaa aamuun, vai teenkö testin nyt jo illalla. Kivahan se olisi yöllä vilauttaa tikkua miehelle kun tulee töistä! (niin jos kaks viivaa tulee)
V@rpunen: asustellaan nykyään lapualla, eli myös lähellä Seinäjokea. Muutettiin tänne juuri joulukuussa seinäjoelta. sitä ennen asunut nurmossa. Eli ilmeisesti aika lähelläollaan.. :)
mutta plussa onnea kaikille!! kirjoitellaan taas!!!!!!!!
Täällä nyt siis kp 22/23 eikä ole mitään täti-oireita eikä kyllä myöskään mitään raskaus-oireitakaan... Oon pysynyt hienosti erossa testeistä, ajattelin sinnitellä ylihuomiseen jos huomenna ei tätiä näy...saa nähdä maltanko :) Vähän kyllä mietityttää et jos nyt onkin vaan pidempi kierto ja täti vaanii jossain vähän pidemmällä. Järki yrittää sanoo et oishan se nyt aika hurja säkä jos toisesta kierrosta tärppäis, mut tunnepuoli onkin sit kaikkee muuta kun järkevä :) No, odotellaan, tuun kyllä heti ilmotteleen jos on jotain uutta tietoa!
Leje kun kyseli mahtaako muut huomata, niin meillä on ollu jo pidempään sellanen tilanne, että mun äitini + siskot on harrastanut hienovaraista vihjailua että " jokos teille" ... tosin se ei kyllä enää hetkeen oo ollu kovinkaan hienovarasta, mun sisko mm. osti mulle kerran alkoholipitoset saunajuomat ja kehtas vielä tunnustaa et osti ne siks että näkis juonko mä ne ;) Joopa joo! Ja oltiin tässä viime viikolla Ikeassa käymässä ja tietty olis tehny mieli hirveesti tutkailla kaikkia vauva-kalusteita mutta en voinu kun oli sisko + äiti reissussa mukana. No, varovasti katselin sitten vähän tarkemmin yhtä hoitopöytää niin eiköhän se sisko hyökännyt hyllyn takaa niin kun sillä olis ollu tuntosarvet päässä ja alko hokeen että " no niin, hyvä, hyvä!" Yritin siinä sitten epätoivosesti keksiä jonkun meriselityksen etten paljastuis. :) Parasta oli kuitenkin kun mun siskon 10v. tyttö, joka oli myös mukana, oli juorunnut myöhemmin mun äidille että " Se katseli siellä hoitopöytiä!" Että aika tiukan syynin alla tässä ollaan ja vähänkö joudun koko ajan tarkkaileen puheitani etten paljasta meidän aikeita. :) Vielähän sen jaksaa kuitata huumorilla, mut jos tärppääminen meneekin kovin vaikeeks niin sit ei kyllä jaksa varmaan kauheesti kuunnella kaikkia vihjailuja.
Tulipas kauhea romaani :)
Niin, piti vielä sanomani, että:
Extra-paljon plussaonnea kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:) tädiltä ovet lukinnut elaine80
En löytänyt vielä tammitähtösten uutta pinoa, joten ajattelin aloittaa. Meillä syötiin tänä aamuna viimeinen pilleri ja nyt odotellaan menkat ja sitten vain touhuilemaan vauvaa:). Itselläni on ollut aina ilman pillereitä pitkiä ja epäsäännöllisiä kiertoja, joten ovis päiviä en oikein tiedä. Esikoinen tärppäs toisessa kierrossa, mutta pitkän kierron takia la meni 2 viikkoa eteenpäin. Saa nähdä miten käy. Madam mamma meinas meille kyllä tyttöä 2007 tammikuulle, että saa nyt nähdä josko kevään aikana sit plussattas:). Oishan se ihanaa!!