Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

avoliitto vastaan avioliitto

Vierailija
09.01.2006 |

Mitä mieltä pariskunnasta, joilla on lapsia, mutta eivät aio mennä naimisiin. Rakastavatko oikeasti toisiaan, jos eivät halua julkisesti sitoutua (tai onhan lapsetkin tietty julkista sitoutumista), mutta kuitenkin. Mitä syitä voi olla " naimattomuuteen" .

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ¿ Muuten, muistuttaa Ulla Kallio, perintövero, jonka avopuoliso maksaa testamentilla saamastaan omaisuudesta, on kolminkertainen verrattuna aviopuolisolta perittävään veroon. Kolminkertainen vero peritään myös avopuolisoiden toisilleen antamista lahjoista."

http://www.mainio.net/print.asp?path=1;1132;80223;84408;81990

Vierailija
22/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun omasta linkistäsi:

" kun yhteinen lapsi syntyy, avopuolisoita kohdellaan verotuksessa kuten aviopuolisoita"

Yritä nyt ymmärtää lukemasi!!!!!

http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;80223;84408;84410

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliitolla ja avoliitolla ole kovin paljoa eroa ja nekin erot pienenevät koko ajan, kun avoliitossa olevien asemaa turvataan (esim.juuri tuo SAMA perintöveroprosentti).

Vaatii vaan hiukan omaa aktiivisuutta, jos haluaa ne edut itselleen avoliitossa taata.

Vierailija
24/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaatii vaan hiukan omaa aktiivisuutta, jos haluaa ne edut itselleen avoliitossa taata.

Miksei sitten mene suoraan naimisiin. Onpahan oikeudet ilman erillistä aktiivisuutta.

Avioliitto ja avoliitto ovat kaksi eri asiaa juuri sen vuoksi, että ihmiset voivat itse päättää, kumman haluavat. Valtio pitää tuomarin hyväksymää liittoa virallisena ja esut ovat sen mukaisesti olemassa.

Avoliitto on kahden ihmisen keskenään sopima asia. Mielestäni valtio tulee heidän kohdallaan jo turhan paljon vastaan. Miksi heillä pitäisi olla samat oikeudet kuin avioliitossa olevilla, jos eivät kerran avioon halua.

Vierailija
25/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä maistraattiin/kirkkoon.

Kaikki eivät kunnioita pakkoinstituutioita. Tämä saattaa olla syy, miksi jotkut eivät halua mennä naimisiin.

Vierailija
26/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä sitä voi toisiaan oikeasti rakastaa vaikka olisi " vain" avoliitossa. Avioliittoon taas ei minun mielestäni pidä ryhtyä jos ei oikeasti toista rakasta ja kunnioita. Me elimme avoliitossa 6 vuotta ja menimme naimisiin, koska edelleen rakastamme ja kunnioitamme toisiamme ja haluamme elää yhdessä elämämme loppuun asti :) Muina syinä mm. yhteinen lapsi ja oma asunto.

Vierailija
27/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme seurustelleet 99 syksystä. Meillä on kaksi lasta ja olemme onnellisesti yhdessä. Avioliitto ei ole vielä tullut esiin, täytyy ottaa aika keskusteluun. Kyse ei ole siitä ettei sitouduta, olen ajatellut että olemme yhdessä loppuelämän, toki elämä voi muuttua hetkessä. Toki haluaisin avioliittoon mutta en juuri nyt. Ehkä se myös vaikuttaa asiaan että itse olen avioero perheestä ja ajatukseni avioliitosta ovat aika negatiivisiä

Vierailija
28/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistraatissa asioiminen suurempaa aktiivisuutta vaadi. Esteidentutkintalapun kun vie, ja ajan varaa. VArsinaisen " tahdon" voi sanoa ruokatunnillakin.

Vierailija:

Pitää mennä maistraattiin/kirkkoon.

Kaikki eivät kunnioita pakkoinstituutioita. Tämä saattaa olla syy, miksi jotkut eivät halua mennä naimisiin.

Vierailija
29/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin minusta tulisi kehittää ja parantaa avopuolisoiden asemaa. Mutta jos naimisiin joskus menen, niin ainoat syyt ovat nämä juridiset yms. Rakastan kyllä ilman kermakakkuhäämekkohäitäkin ja miljoonan timanttisormusta.

Vierailija
30/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus kun nyt kuitenkin on, että on pötypuhetta väittää, että " ei se avioliitto mitään muuta" tai että avopuolisolla olisi samat edut lain edessä testamenteilla sun muilla. Onneksi näin ei ole.

Uskon myös, että avioliitto muuttaa siten, että se sitoo ihmiset tiukemmin yhteen. Väittäkää mitä väitätte, mutta usein syy avoliittoon on se, että jompi kumpi tahtoo pitää takaporttia raollaan tai sitten mies ei tahdo naimisiin ja nainen joutuu tyytymään tähän. Vaikka eihän tätä tietysti kukaan myönnä. Edes itselleen.

Vierailija
31/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät sitte kai vain pysty monimutkaisempaan ajatteluun. Heitä varten täytyy olla sääntöjä joita voi noudattaa.

Vierailija
32/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yt, joiden vuoksi ei yleensä mennä naimisiin, ole hyvä? Ovatko ne näitä:

- en kunnioita instituutteja

- ei ole tarvetta henkisesti eikä materiaalisesti

- rakastamme toisiamme ilman papereita

- minulla on niin huono kuva avioliitosta, etten tahdo naimisiin

jos ne ovat nämä, niin näitä ei enää tarvitse toistaa. Olen kyllä kuullut edellä mainitut höpinät ja seliselit ennenkin.

Mutta odotan nyt mielenkiinnolla.

Vierailija
33/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te mammat vaan vingutte jostain perintöveroista ja vastaavasta hölynpölystä...Ei teillä kuitenkaan ole niin paljoa rahaa..

Minä en halua ottaa sitä riskiä, että mieheni esim. tekee konkurssin tai pelaa itselleen velkoja. Menemättä naimisiin suojaan siten omaisuuttani. Asunto on minun nimissäni, minä maksan lainan, auto hänen, mies maksaa lainan... Mä en ymmärrä, miksi kukaan edes haluaisi vapaaehtoisesti elatusvelvollisuuden johonkin aikuiseen ihmiseen. Ja sitä paitsi nämä nimen vaihdot ja muut. Oikein kylmää selkääni ajatella, että minusta " pitäisi" tulla joku muu kuin minä.

Meillä on kolme lasta ja olemme edelleen, kymmenen vuoden jälkeen, todella rakastuneita toisiimme. Rahalla ei ole sen kanssa mitää tekemistä.

Vierailija
34/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pidät mainitsemiasi seikkoja selityksinä?

Kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaltaisesi ihmiset eivät pysty ajattelemaan moniulotteisesti. Sinulle on olemassa vain yksi oikea tapa.

Ja pirtelö, miksi sen pitäisi olla aina se MIES joka ei halua naimisiin?

Vierailija
35/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pirtelö, annahan tulla syitä mennä naimisiin. Odotan innolla!

Vierailija
36/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa sitoudut toiseen niin myötä- kuin vastamäessä. Se on tahdon asia.

Vierailija
37/41 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hyvin sanottu..

Vierailija
38/41 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaportti, joo, mekin tässä oltu avoliitossa 8 vuotta, joten eihän meolla yhtään sitouduttu toisiimme, eipä juu. Toiset kun ei kestä avioliitossa puoliakaan tuosta ajasta. Ja ihan yhteisestä päätöksestä jatkamme yhdessäoloa, ei siihen paperia tarvita. Näin meillä ajattelee molemmat eli, kauheaa, myös nainen.

p.s jos olisin avioliitossa ja homma ei toimisi, niin enpä jäisi yhtään pitempään siihen liittoon kärvistelemään kuin avoliitossakaan. Miksi muka jonkun virallisen paperin takia jaksaisi kestää huonoa liittoa?

Vierailija
39/41 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitossa leski voi ilmoittaa pitävänsä hallintaoikeuden vakituiseen asuntoon ja koti-irtaimistoon. ) Vakituinen asuntomme on minun nimissäni, sijoitusasunto molempien. Ainut nyt mikä tulee mieleen on se että kuolemantapauksen kohdatessa toinen ei ole oikeutettu leskeneläkkeeseen. Tämän kuitenkin olemme " turvanneet" ottamalla henkivakuutukset joissa olemme toistemme edunsaajia. Ehkä suurin syy siihen etten kannata avioliittoa on että en usko instituutioon josta pääsee niin helpolla pois :=) Vannotaan rakkautta hautaan saakka... ja jos sukset menee ristiin .... avioeroahan on helppo saada... puoli vuotta harkinta-aikaa ...Kirkkoonkaan emme kuuluu ja syynä on se että mielestäni sekin on kokonaisuudessaan tekopyhä laitos. Niin että yhä tässä yhdessä ollaan, monet avioituneet ystävät ovat jo toisella kierroksella menossa.

Vierailija
40/41 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ulkoisesti hyväksytympää" ? Vai etkö joudu todistelemaan rakkautenne aitoutta muille?

Minä en haluaisi mennä naimisiin, mutta kun koko ajan joutuu selittelemään sitä miksi ei mene, niin tuntuu että pitäisi sitten kai vain mennä niin pääsee selittelyistä eroon.