********** SISUNAISET 9.1. *************
Kommentit (29)
Tämä ikäkysymys tosiaan on aika kimurantti.
Alle nelikymppisenä koin aika-ajoin olevani " liian vanha" , mutta nykyään sitä ei enää edes ajattele. Tosin meillä tietty tätä _suunnatonta nuorekkuutta - ja positiivisuutta pakostakin tuovat nuo pienet muksut (6v., 3v. ja 1v.).
Ulkonäköänikään en enää vahtaa niin tiiviisti kuin ennen, kolme raskautta tässä iässä tekevät näkyvän tehtävänsä. Mutta tietty sitä oli halukas laihduttamaan ylimääräisiä kiloja pois ( nyt jo saatujakin siis 11kg) ,mutta mikään biginimissi tässä ei todellakaan olla ;o) eli kokovartalouimapuku on kyllä tullut jäädäkseen. Maha pömpöttää edelleen kuin koripallo !
Enemmän tässä ajattelee terveyttään kuin ulkonäköä. Silloin kun sisunaiset aloitti tämän porukan (en enää edes muista aloittajaa) niin me puhuimmekin elämäntapojen muutamisesta terveellisemmiksi ja syömistottumusten järkevöittämisestä, ja laihtuminen tulisi siinä sivussa.
Sitä toivoo juuri että pysyisi suht terveenä ja kunnossa, jotta näkisi lastensa kasvavan, ja jaksaisi niiden kanssa peuhata.
Itselläni tämä " sisuttelu" onkin juuri tuota em. Mulla meinasi elämä kääntyä sohvamätyskäksi, joten sain " herätyksen" ja liityin PV:hen ja sisunaisiin. Noh PV on jäänyt , mutta sisukkaissa haluan roikkua ;o)
Ja kiitos Köris kunnon nauruista !!!! ;o)))
palataan jälleen :: perenna
Siis voi räkä, että mun sormet oli sekasin..ei kukaan voi kirjoittaa noin väärin..vai voiko sittenkin ;o)!?!
Laihdutussyitä mulla on moniakin, mutta ehkä kaikkein eniten mua innostaa ja tsemppaa se, että mä olen vielä " nuori" ja haluan näyttää ja pukeutua kuin nuoret enkä niihin hirmusiin säkkeihin verhoitua..yöks!!
Ootteko muuten kukaan muu huomannut, että mä ainakin tein ennen sen virheen, että tosiaan pukeuduin mahdollisimman väljään t-paitaan, joka oli kokoa xxxxl vaikka todellisuudessa hiukka pienempikin olis riittänyt, mutt nykyään, vaikka koko on edelleen xl ellei xxl niin käytän mieluummin oikeemman kokoisia ja ns.slimmattuja paitoja, jotka ei ulotu polviin asti, vaan peittää justiinsa tuon mun maharöllykän(joka on hirvee!!!!) ja näytän oikeesti paljon laihemmalta, nuoremmalta ja paremmalta..joten jos ette oo kokeilleet niin kokeilkaa ihmeessä ;o)!!
Lisää mun motivaatiota lisää se, että meillä on suvussa diabetestä ja mulla on joka raskaudessa ollut raskausdiabetes, joten varottelee siellä taustalla tulostaan ja en ikuna maailmassa halua sitä enkä muitakaan sairauksia, joten koska laihdutus edesauttaa myös niiden syntymättömyyttä niin mikä jottei!!
Ehkä nuo päällimmäisenä..ja mä haluun näyttää itselleni,miehelle ja kaikille muillekin, että mussa on sisua ja mä pystyn siihen..ja niin muuten pystynkin!!Sainhan mä jo tiputettua ennen Oliviaa sen 12,5kg niin miksen mä muka toista mokomaa onnistuis samoillaeväillä pudottamaan ;o)!!!
Me sit tosiaan oltiin kaverin kanssa taas se sama 5km:n sauvakävelylenkki heittämässä ja mentiinkin nyt niin rivakasti, että heitettiin se nyt 50minuutissa, kun yleensä siihen menee tunti..syynä oli se, että taivaalta tuli kaatamalla räntäraetta..ai hitsi, että sattuskin ja oli inhon märkääkin niin askel vaan rivakoitui ;o)..puhuttiin justiinsa, että kyllä ihmisen pitää olla joko hullu tai tykätä lenkkeilystä kun tuolla ilmalla vapaaehtoisesti lähtee valaisemattomaan metsään rämpimään, mutta onhan se kivaa puuhaa !
Pisteet meni sen verta yli, että söin 4dl mannapuuroa iltapalaks, kun oli niin kova nälkä, mutta liikuntapisteitä tuli 7, joita en ollut kyllä merkinnyt, joten ali oikeesti jäätiin vielä!!
Kaikille hirmusti tsemppiä ja sisua!!!
toivottelee köris ;o)
p.s.toivottavasti nyt on teksti ees hiukan luettavampaa..mä oon tämmösen söhlö aina, kun nopeesti pitää tällä mun yks´sormijärjestelmällä kirjoittaa ;o)..koittakaa kestää!!
Joulun tuomasta kilosta jäi vielä vähän, pudotusta nyt - 600 g, paino nyt 72,5 kg kun se oli ennen joulua 72,1 kg. Tänä iltana alkaa PV:n ryhmä taas, saa nähdä onko siellä ryysis näin uudenvuodenlupauksien jälkeen...
Onnea Perennalle!
Syitä laihdutukseen minulla on m.m. terveys, ulkonäkö ja vaatteet, sitä että laihempana jaksaa paremmin arjen askareissa ja lasten kanssa touhuamisessa.
Hiihtokaudenkin aloitin viikonloppuna, siinä huomasin kyllä eroa viime kauteen, suksi luisti paljon kevyemmin ja kuntokin on paljon parempi kuin viime talvena. Ehkä osallistun joskus vielä johonkin pitkän matkan hiihtotapahtumaan.
No, ei mulla muuta tällä kertaa, hurjasti tsemppiä teille kaikille!
Perennalle oikein paljon onnea, vaikkakin näin myöhässä! Mun niin piti vielä eilen kirjoittaa, mutta en enää päässytkään koneelle. Toivottavasti oli mukavat synttärit!
Meidän perheessä flunssa senkun jatkuu, eihän tästä meinaa päästä irti ollenkaan! Nyt on esikolla taas kuumetta, ja me loput köhitään. Ei ole ollut oikein energiaa kuntoilla tai liikkua... Ehkäpä sitten ensi viikolla.
Nyt pitäis käydä ostamassa sellainen voimistelupallo (tai mikähän se on suomeksi, sellainen iso pallo, jonka päällä voi istua ja tehdä kaikenlaisia voimisteluliikkeitä?). Mä olen joskus kokeillut sitä, ja se on tuntunut tosi tehokkaalta, ja sitäpaitsi sen kanssa voi jumppailla vaikka telkkaria katsellessa! En tiedä, tuleeko mun sitä paljoa käytettyä, mutta yritetään ainakin.
Nuhaisena, 90M
Onko lie liikunnan lisäys tuonut mielihyvää kun olen jättiaurinkoisella päällä :) Taitaa osansa olla tuolla kirkkaalla keltaista hehkuvalla möllykälläkin, joka taivaalta loistaa - tulee niin ihana kevättalven tunne! Lapsena hiihdettiin paljon koko perheen kera, eväänä oli appelsiineja ja kuumaa kaakaota ja aina aurinko paistoi. Voi kun omatkin lapseni saisivat samanlaisia muistoja lapsuudestaan (kunhan kasvavat ja oppivat hiihtämään).
Löysin uuden himonkin: Fun Light jäätee. Tuossa läheisessä MiniManissa oli tarjouksessa 5 pulloa eurolla ja yhdestä pullosta tulee 5 LITRAA juomaa! Maku on aivan ihana ja kaloreita 1/desi. Eilen litkin niin innolla, että vielä yölläkin piti ravata kaksi kertaa vessaan ja tänään aamupäivällä otin saman linjan. Pitänee hillitä iltaa kohti, ettei unet turhaan keskeydy, nyt kun nuo lapsetkin kerrankin nukkuvat. Tai siis useimpina öinä nukkuvat. Melkein koko yön...
Kolme kertaa olen jo käynyt 6km reippaalla kävelylenkillä ja tunti siihen uppoaa aikaa minullakin (kuka muu teki vastaavia lenkkejä?). Ennen lapsia lenkkeilin saman matkan 40min - parhaimmillaan 35 minuuttiin, mutta oli tuota elopainoakin 20kg vähemmän. Snif. Minulla on omakuva tainnut vinksahtaa, sillä edelleen pidän itseäni hoikkana ja olen vain " väliaikaisesti" tällainen, enkä oikeastaan edes niin paljon isompi kuin ennen. Ihan kuin ikänsä lihavana ollut ei totu peilikuvaansa, kun laihtuu 65kg (luin juuri uudesta Me Naiset -lehdestä). Sitten järkytyn kun näen jonkun vanhan kaverin, jonka kanssa ennen oltiin samankokoisia ja hän näyttää mielestäni ihan tikkulaihalta..
Näihin kuviin ja tunnelmiin,
EM
...ostinpa laihdutukseni tueksi jälleen uuden lisän: CLA Figurel 80 + kromi ( http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/37/products_id/348 ) jonka pitäisi siis edistää rasvan palamista jne jne. Hulluhan minä olen, mutta JOS se auttaa edes jaksamaan tätä laihista niin hyvä niin.
Höyrähtänyt,
EM
Mitenkäs sitä on muiden viikko sujunut??
Mulla on sujunut edelleen hyvin..jätin nyt ne vähäisetkin imetyspisteet pois, kun olen niitä 3 syönyt, mutta nyt tuntuu, että neiti ei pahemmin ime niistä enää kuin muutaman lupsautuksen ainakin päivisin niin ajattelin, että riittänee hyvin maitoa sen verta ilman niitä lisäpisteitäkin, kunhan muistaa vaan juoda reippaasti ;o)!!
Ja en mä sitten laita niin pahakseni, jos pisteet ylittyykin 1 tai 2 pisteellä, kun kuitenkin on tuo imetys vielä käynnissä, mutten kyllä väkisin syö niitä ylimääräisiä!!
Lenkkeilty on taas tuota samaa lenkkiä..tai oikeastaan meillä on 2 saman mittaista lenkkiä, joita käydään kiertämässä..edellispäivänä oli pakko jättää lenkkeily väliin, kun ilma oli niin huono, mutta eilen oltiin taas, vaikka maa oli inhon liukas ja kokoajan sai pelätä, että koska kaatuu, mutta selvittiin hengissä kuitenkin ;o)!!
Tänään jää lenkkeilyt väliin, sillä me lähdetään lasten kanssa kiertämään sukulaiset nuuttipukkeina..ei nuo pikkuiset vielä muualle mene, mutta tuommoinen kierros on ollut tapana tehdä :o)!!
Tänään meidän isäntä täyttää 31v, ja aattelin, että pitäiskö mun tekasta sille kakku..toisaalta tuleekohan sitä syötyä, kun mä en sitä ihan hirmusti sais syödä ;o)?!
ANNIKA1973:Ensi viikolla on varmasti karistettu nuo jouluplussat..niin sulla kuin mullakin..ainakin toivon niin ;o)!!!
Mukavaa, että hiihto sujuu ja kunto on parantunut..mukavia hiihtokelejä sinulle toivon ;o)!
90M:Toivottavasti pöpöt jättää teidät pian rauhaan..tiedän,kuinka rasittavaa tuo on, kun aina on joku kipeenä..inhoo touhua ;o(!!
Mä tuommoista jumppapalloa kokeilin kuopuksen synnytyksessä..siinä se ei ollut mun mielestä kätevä, mutta jumpatessa toivottavasti ;o)!!
EMONAMOHA:Ihana tarina nikilläsi ;o)!!
Tuosta ilopisuudesta/hyväntuulisuudesta me juteltiin justiinsa kaverin kanssa, että meillä on sama juttu..kyllä se liikunta ja ulkoilma saa ihmeitä aikaan..oikeesti ;o)!!
Toivottavasti tableteista on apua!!!
Eipä muuta kuin kaikille oikein kovasti tsemppiä vielä viikonlopulle..pysykäähän tiukkana niin vaa´alle on mukavampi astua taas maanantaiaamuna ;o)!!
t.Köris
Olenkin ollut keskiviikosta asti mahataudin kourissa. Varsinainen laihdutuskuuri! Huh. Onneksi nyt jo helpottaa ja ruokahalukin alkaa palata. Voi teitä onnellisia kun saitte ihanista kevätpäivistä nauttia! Minä vaan makasin peiton alla. No onneksi nytkin vähän alkaa pilkoitella :O)
Maanantaihin!
Mielenkiintonen kysymys, Emo!
Kun aloitin vuosi sitten, kuopus oli noin kuukauden ikänen, ja minä painoin enemmän kuin ennen synnytystä (paino muuten nousi vielä pitkään, vaikka kuinka muka koitin laihdutella).
Aluksi halusin vaan mammavaatteistä pois, sitten alituisista verkkareista ja " lihavista vaatteista" takaisin vanhoihin vaatteisiini.
Mun kroppani taitaa olla kolmen raskauden jälkeen jo mennyttä, raskausarpia joka paikka täynnä, löysää vatsanahkaa niin, että siitä vois tehdä kintaat, reidet ja takamus selluliitin peitossa... eli bikineitä ei tarvii enää harkitakaan, mutta haluaisin kuitenkin kiinteytyä ja hoikistua sen verran, että edes vaatteet päällä olisin suht sutjakan näköinen.
Kuulostaapa mun motiivit turhamaisilta... Kyllähän toki mietin painoani myös terveyden ja jaksamisen kannalta, mutta nyt tuli ihan ensimmäisenä mieleen noi vaatteet....
90M