Kolibrit uuteen viikkoon
Ikäviä uutisia oli täällä. Eli pahoittelut pikkutiikerille keskenmenon johdosta !
Mutta onneksi myös iloisia eli ONNEA TIP1 !
Itselläni kp 31/29-34 ja eilen testasin vaikka olin sopinut itseni kanssa että testi saa odottaa perjantaille tai lauantaille ja tulihan se haalea viiva sinne pikkaisen etuajassakin. Eli nyt vielä testaan uudemman kerran ke tai to. Oviksen tunsin ti-ke välisenä yönä toissa viikolla eli ke pitäisi viivan olla jo vahvistunut toivon mukaan.
Eli nyt vaan kaikki muutkin plussajunaan mukaan niin voidaan perustaa odotus-puolellekin kolibrien pino. Itse vielä pysyttelen kuitenkin tällä puolella koska vielä ei tahdo uskoa todeksi asiaa..
Kommentit (70)
Onnittelut Makkonen ja Tip1 plussasta!
Jaksamista pikkutiikerille!!
Täällä mennään kp 23/28 ja olen mukamas huomannut oireita: Paleltaa koko ajan, nippailuja alavatsalla säännöllisen epäsäännöllisesti ja ehkä rinnat vähän arat. Nuo nippailut ovat kyllä ovistuntemuksen tyyppisiä tuolla sivuilla, ei ole ollut muissa kierroissa.
Mutta kun emme yrittäneet oletetun oviksen aikaan, ainoastaan viikko menkoista oli ilman suojaa... Meillähän on se tilanne että piti aloittaa ensi kierrosta miehen työjuttujen vuoksi. Mutta laskeskelin juuri että mies kerkeäisi takaisin ulkomailta n. viikkoa ennen laskettua. Ehkä se riittää?
Katsotaan kuin mamman käy. ;)
Täällä menossa ovisviikko ja meno sen mukainen, ainaski alku ollut lupaava...
Pahoitteluja ja onnitteluja tasapuolisesti niitä tarvitseville. En ole oikein jyvällä mitä täällä tapahtuu nyt kun työt on alkaneet (ma 2.1.), enkä pääse nörtteilemään.
Itse elelen jänniä hetkiä. Kellontarkka kiertoni on ollut 28pvää ja nyt menossa kp 31/28, aktiviikosta on vajaa kaksi viikkoa ja meillä siis ei pitänyt käydä vahinkoa. Sen verran idioottivarma tuo luonnon mukainen ehkäisy meillä on ollut kyllä jo vuosia. Mutta en pahikseni panisi... Ovis olisi siis tosiaan ollut pahasti myöhässä ja se selittäisi miksi testailen vain roskishaamuja ja negoja. Isäntä ei innostu asiasta vielä, mutta kaipa hänenkin pitäisi lipsahdus hyväksyä, jos sellainen olisi käynyt.
Mutta muuta... Toinen muksu vuosisadan räkätaudissa ja kuumeessa ja ihanan hiljainen. Ei tosin ole kiva kuunnella sitä yskimistä. Jojot rinnuksilla asti valehtelematta, joka kerta kun aivastaa. Mutta tällaista tämä on lapsiperheen arki.
Testasin sitten vihdoin ja viimein kp 34/24-27... ja haalea plussa tuli!! Huh huh, enpä tiedä mitä tässä ajatella.. paitsi että iloinen olen ja mies myöskin.
Tuo vaan mietityttää, että eikö olisi jo pitänyt olla ihan vahva plussa kun kp on 34 ja ovis oli n. kp 12-13 (tai 14)? Ettei vaan meinais taas alkuraskauden keskenmenoa :( Äääh, taidan olla ikuinen pessimisti. Testasin Apteekin omalla testillä, onko siitä millaisia kokemuksia? Ja varsinkin tuollaisista haaleahkoista plussista? Tosin ohjeissa sanotaan, että viivojen vahvuudella ei olisi väliä?
Apua, on tää vaan hurjaa, vaikka kolmas kerta onkin! Ja sorry oma (.)
Olisipa mullakin käynyt samoin. Menossa kiertopäivä 29/31 ja testasin tänään päivällä, vaikka olin luvannut itselleni etten testaa vasta kun 31. päivänä. Ja pah, tuli nega! Olin jo hieman varma plussasta, kun rinnat on niin muhkuraiset. Odottelen nyt alkaako menkat.
Hieno juttu sulla. Oliko sulla jotain oireita, joista osasit aavistella raskauden alkaneen?
Käytin myös apteekin omaa testiä. Siinä ei kerrottu kuinka herkkä se on eli mihin pitoisuuksiin reagoi. Mulla tuli siis nega kiertopäivänä 29/31.
Keskenmenon jälkeen toipumassa, katse tulevaisuuteen suunnattuna:) Odottelen ensimmäisiä menkkoja ja pidän pienen tauon, mutta heti kun tulevat yritämme uudestaan. Inoissani ja peloissani. Mitenhän sitä voi nauttia plussasta, jos sellaisen saa... No toivotaan että kaikki menee tulevaisuudessa hyvin:) Pienet villit tyttöni(3-vee&1,5-vee) pitävät mieleni virkeänä:) Pahoittelut keskenmenon kokeneelle! Tuoreessa muistissa on ja tiedän miltä tuntuu! Onnittelut plussista!
Voi Pikkutiikeri, olen pahoillani, voimahalit sinulle!
Onnitelut makkoselle, tip1lle ja Guinnessille! Ihanaa lukea plussauutisianne!
Ja Guinness, on kokemuksia apteekin omasta raskaustestistä vuodelta 02, tein sillä kolme haamutestiä viikon sisällä ja olimme miheni kanssa aivan varmoja ettei kaikki ole niinkuin pitäisi koska haamu oli aina samanvahvuinen, siis viikonkin jälkeen ekasta testistä. Lopetin sitten testaamisen ja varasin ajan ultraan ja siellähän se tyttäremme möllötti, vkoja en kuitenkaan nyt tähän hätään muista, mutta syke siis oli nähtävillä. Ja se piina-aika jää muistoihin kyllä iäksi, mutta lopputuloshan oli upea ;) Joten siis en aio enää koskaan testata apteekin omalla, käyn vaikka kaikki markkinoiden muut testit ennemmin läpi...
Omaa napaa..mullahan jäi siis täti tulematta ajallaan ja sain peruutusajan gynelle viime viikolla ja nyt popsin sitten teroluteja jotta saatais kierto kohdilleen, pco mulla ilmeisesti pahentunut ja antoi ton clomireseptinkin mukaan ja käski tikutella ovista, mutta sen verran pelottaa noissa clomeissa toi kaksosriski etten näin ihan suorin vartaloin rupee niitä ottamaan vaan katon mitä noilla teroilla saadaan aikaan ja samalla yritän rauhoitella tuota pääkoppaanikin ettei tässä kolmosen saannissa nyt sentään mikä hätä ole, hiljaa hyvä ja niin edelleen..Kun tuntuu että kaikki väliajat päässäni pyörii vaan kierto ja ovikset ja vauva ja ja...
Osaatteko te muut olla " cooleja" kolmosen kuumeilun kanssa vai pyöriikö teidänkin päässänne nää vauva-asiat? Ja vinkkejä otetaan vastaan millä sais itsensä olemaan ajattelematta asiaa päivittäin ja monta kertaa päivässä ;)
Plussatuulia puhaltelen täältä ja yritän pitää pääni kylmänä!
Testasin Prisman halpistestillä enkä edes aamupissasta kuten aina ennen. Olen jostain lukenut että se Apteekin testi olisi aika herkkä eli 25 / mIU. Herkin testihän taitaa olla se Acon10 -> 10 mIU. Edellisestä kierrosta minulla tuli ns. roskishaamu Acon10:llä viikkoa ennenkuin menkat alkoi mutta se tuli kyllä testiajan umpeuduttua kun taas nyt tämä haalea plussa tuli kyllä ihan oikeassa ajassa.
Viime viikolla vielä ajattelin että en varmaan ole raskaana mutta viikonloppuna ajatukset kääntyivät ja odottelin kyllä sitä plussaa. Oireita ei kyllä toistaiseksi kauheasti ole, rinnat ovat hieman herkänoloiset mutta ei varsinaisesti kipeät. Alavatsalla on tuntunut myös erinäköisiä nippailuja pitkin viikkoja, jotka varmaan ovat sitten liittyneet siihen kiinnittymiseen. Mutta niitä oli kyllä edellisessä kierrossakin joka oli nega. Sitä kun alkaa oikein kuulostelemaan niin kyllähän niitä oireita sitten on..
Huomenna ajattelin testata vielä sillä Apteekin testillä jotta mieskin uskoo asian. Järkevää olisi vielä odotella viikon lopulle mutta ei taida tällä kärsivällisyydellä onnistua. Nyt siis menossa kp 32/29-34 ja ovulaatiotuntemuksen mukaan rv 3+6 ja l.a olisi 20.9. Mutta parempi nyt ottaa vaan päivä kerrallaan..
Mutta noista testeistä ja herkkyyksistä vielä että sehän on kovin yksilöllistä että paljon sitä hcg:tä kullakin erittyy ja toisilla raskaus ei näy vielä kaikilla testeillä silloin kun kuukautisten pitäisi olla jo alkaneet. Mulla on yksi ystävä joka sai kaksi kertaa odotetun plussan vasta n. viikon kuluttua siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Joten toivoa ei kannata menettää niin kauan kun tätiä ei näy. Eli vielä toivotan +-onnea !!
Eli sellainen oire mulla kyllä on ollut että sellaisia ns. repäisykipuja on ollut varsinkin sängyssä venytellessä niin on alavatsassa tuntunut sellaista kramppimaista tuntemusta. Samanlaisia kipuja mulla on ollut kummassakin raskaudessa jo aika aikaisesta lähtien. Onko siellä sitten ne kohdunkannattimet jotenkin kireällä tai jotain, mene ja tiedä. Mutta tulkitsin ne kyllä lupaaviksi oireiksi.
makkonen: Kuulostaa lupaavalta oireesi, mulla on kans ollut noita repäisykipuja molempien kanssa jo raskauden alkupäivistä asti, varmaankin ekoja oireita raskaudesta, näin jälkeenpäin muisteltuna. Joten kyllä uskaltaisin reilusti sua onnitella!
Sitten noista testeistä..Siis edellä kertomani testaus apteekin testeillä oli tehty menkkojen jäätyä pois, eli viim. testaus oli yli viikon menkkojen myöhästyttyä ja siis tuloksena oli haamu edelleen. Kun esikoisen kanssa oli viikon myöhässä menkat niin testasin todella vahvan plussan, joten siksi siis multa meni silloin luotto noihin apteekin omiin testeihin vaikka siinä todellakin sanottiin ettei viivan vahvuudella ole merkitystä vaan sillä että viiva siihen ylipäänsä ilmestyy. Muistan täältä silloin aikoinani lukeneen että joillakin oli sama juttu, poikaraskaus antoi vahvemman plussan kuin tyttöraskaus, mene ja tiedä, silloin en todellakaan uskonut tyttöä odottavani mutta siis nyt tuo testausero on jälkeenpäin vahvistunut ainakin minun kohdallani, samoin kun nyt tiedän miten erilaiset raskausajan oireet voi olla eri raskauksissa, tytöstä yökkäilin vielä synnärilläkin, pojan odotusaikana oksentelin rajummin kolme kuukautta ja sitten en enää koko odotusaikana kertaakaan.
Nyt siivoomaan ja pyykkäämään, vaikka laiskottaa niin vietävästi..
Mukavaa tiistainjatkoa ja lisää plussauutisia, kiitos!
.. nimittäin Plussia! :) Hienoa! Ja onnittelut vielä kerran TIP1lle, makkoselle ja Guinnessille!!
Omaan napaan ei mitään uutta... tylsistyttävä vaihe kierrosta, kun vaan odotellaan ja vielä ei mitään oireitakaan voi alkaa tarkkailemaan... kp siis 21/27. Tai no, voihan sitä kohta alkaa kyttäillä taas, että tuntuuko mikään erilaiselta... Mutta odotellaan. :)
Noista testeistä en osaa sen kummemmin sanoa, kummassakin raskaudessa olen testannu siinä vaiheessa kun menkat on ollu päivän-pari myöhässä pisimmän kierron mukaan ja selkeät viivat on paukahtanut heti tikun kastuttua näkyviin. Molemmat siis poikia. Taisi olla Apteekin oma tuo kuopuksen kohdalla, millä testasin vuonna 03..? Näin muistelen.
Jep, ei tässsä nyt muuta tule mieleen, joten vapautetaan palstatilaa muillekin. :)
-Jedelede
Vielä täällä ihmeissäni mietin että mikä testi pitäisi nyt kotimatkalla ostaa kun nuo Minnastiinan kokemukset olivat tuollaiset.. Jostain toisestakin viestiketjusta luin että apteekin testillä tuli aina vaan haalea viiva.
Viimeksi n. 5 v. sitten testasin muistaakseni jollain One Step tai joku vastaava ja viiva tuli hyvin vahvana sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Olin jo 8 päivää aiemmin testannut haalean plussan jollain toisella testillä, nimeä en muista mutta mitään kalliita en ole koskaan käytellyt.
Mulla oli myös hyvin erilaiset raskaudet. Tytärtä odottaessani ei ollut mitään tietoa mistään oireista tai pahoinvoinnista mutta poikaa odottaessani jatkuva kuvotus alkoi viikolla 6+ jotain ja loppui kokonaan vasta n. viikolla 16. Eikä se ollut mikään aamupahoinvointi vaan alkoi n. puoli tuntia heräämisen jälkeen ja kesti iltaan asti. Helpotti n. puoleksi tunniksi kun sai jotain suuhunsa ja painonnousu alkoikin samantien. Yhteensä kiloja tuli 20 ja nyt toiveena olisi että vähempikin riittäisi. Olen 155 cm pitkä joten melkoinen oli tuo nousu. Pieni hintahan tuo tosin on kun tulos on niin ihana =)
Onnittelut Guinnessille!!
Kyllähän niitä plussia tulee! Minä olen ikävä kyllä hurahtanut niin tähän vauvakuumeeseen että huh. Ketään ei tiedä tästä ja on välillä vaikeata pitää suutansa kiinni, varsinkin kun muutamat ystävät ovat kertoneet että yrittävät. Me kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, jos vaan osaan pitää suuni kiinni eikä tule hirveää pahoinvointia.
Mites oletteko kertoneet kenellekään että haluaisitte kolmosen? Mitäs ovat ihmiset sanoneet?
Paljon lisää plussia!!
Ite testasin tänään aamulla negan(kp28/24-30) ja niin ne menkatkin jo sitten äsken alkoivat.... No elikkäs nyt odotan että menkat loppuu
ja päästään kunnolla yrittämään vaavin tekoa.
Mehän aloitettiin yrittämään vasta tuon viimekierron puolvälissä, joten eihän me edes olla vielä päästy kunnolla hommiin;)
Mutta sen vaan sanon että seuraavaks testaan vasta kun ja jos menkat SELVÄSTI myöhässä. En edes osta kaappin yhtään valmiiks ettei sitten kiusaus vain iskisi....Mutta eipä mulla nyt sitten kummempia. Onnea niille jotka meinaavat plussailla lähipäivinä!!!!
Töissä on kerrankin rauhallista niin täällähän tämä aika menee mukavasti.
Ja kiitokset onnitteluista. Vaikka vielä tuntuu aika hassulta ajatella että ne koskevat tosiaan minuakin.
Voin tosiaan suositella ettei sinne kaappiin niitä testejä valmiiksi osta. Mun piti tosiaan odotella tämän viikon lopulle mutta yhtäkkiä vaan sunnuntai-iltapäivällä kun olin yksin kotona löysin itseni vessasta testiä tekemässä. Yllätti itsenikin miten nopeasti tuo päätös tuli.
Mä olen kertonut aika monelle että kolmos-projekti on käynnissä ja varmaan aika moni kohta kyselee että joko on onnistanut. Ovat kyllä niin hyviä ystäviä että kertoisin heille mahdollisesta keskenmenostakin. Töissä ajattelin salata asian ensimmäiseen ultraan saakka. Olisi mukava käydä yksityisellä jo vähän aikaisemmin mutta rahatilanne ei taida moista sallia.
Mutta jään seurailemaan innolla että plussanneiden määrä tästä nyt lähtisi nousuun. Aika lupaavalta näyttää !
Ja sitten siihen omaan napaan ;)
tätihän se sieltä sunnuntaina saapui meidän " iloksemme" , vaikka kovin vaisuna (pientä tiputtelua) tiedä sitten taas mistä tuokin johtuu, mutta odottelen kyllä sen loppumista, että pääsis pupuilemaan ja sitten taas piinailemaan ja seurailemaan raskausoireita :D
Kyllä tää välillä tuntuu niiiiiin turhauttavalta!!!
Me ei olla puhuttu muille (sukulaisille, ystäville) mitään haaveesta, että kolmas lapsikin sais tulla.
Anoppi tuossa jokin aikaa sitten jo kysäisi, että koskas te sen tytön (aikaisemmat poikia) teette...voi perÄ... siihen jo sitten ite vastaskin että eikös se olisi sitten mukava vaikka kun esikoinen on jo koulussa eli vähän niinkuin " iltatähtenä" ....minä vaan jotain mumisin siihen että ei tuo poikasi nyt niin kovin suostuvainen siihen kolmanteen lapseen ole!!!
Noop...jatketaan taas hommia!!
Täältä ensinnäkin isot onnittelut Tip1sselle,makkoselle ja guinessille menikö oikein.Täällä menossa jo 12 kierto ja olisi kyllätosi kiva jos tästä kierrosta nyt sitten vihdoinkin tärppäis.Huvikseni jo ennen tämän kierron alkua kysyin ennustajaelliltä ennustuksen ja lupaili tyttöä 9.10-06 ja kuinka ollakkaan niin jos nyt tärppää niin la olisi tuo 9.10-06, jospa se nyt sitten plussa tulisi kun noin hyvin sattui noi päivät.Joopa joo,toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.Enää ei jaksa ihmeisiin uskoa. Nyt sis menossa kp 10/28 ja ovis oireilua jo ilmassa.Katsotaan kuis käy.
Plussa onnea kaikille tasapuolisesti.
Hymyilyttää, kun ajatukset ovat niin samanlaisia. Munkaan ei pitänyt testata vasta kun sitten, jos kuukautiset olisi myöhässä, mutta niinpä vaan testasin heti, kun olin hakenut testin varmuudeksi kaappiin. Pyhät lupaukset unohtuu...
Mahdollinen kolmonen on kyllä usein mielessä. Mietin tilajärjestelyjä, vaatteita, äitiyspakkausta, vauvaa nukkumassa päiväunia rattaissa, kiireettömiä aamuja kotona,...
Menossa siis kp 30/31. Rinnat ovat yhä KIPEÄT, mutta aivan kuin olisin jo tuntenut pienoisia menkkakipuja eli taisi se eilinen päivällä tehty testi olla ihan oikeassa.
Olin kovasti tsemppaantunut tähän kiertoon. Esikoinen aloittaa koulun syksyllä ja olin laskeskellut :) että voisin jäädä äitiyslomalle koulun alun aikoihin...
Näin sitä elämää suunnitellaan...
Onnea kovasti plussasta Makkonen!
Olen itse kyllä lueskellut kuulumisia, mutten juuri ole kirjoitellut. Nyt kuitenkin poika sairaana ja on aikaa istua koneellakin poitsun nukkuessa, joten kuulumisia seuraa täältäkin.
Kolmannen yritystä takana noin puolisen vuotta. Tarkoitus oli ottaa hyvin kevyesti, asenteella tulee, jos on tullakseen. Totuus on toinen... olen enemmän kuin sisällä vauvahankkeessa. Joka kuukausi tikutan ensin ovista ja sitten testaan jo etuajassa raskaustestilläkin, huh ;-)
Nyt oli eka kuukausi, kun ovis meni ohi huomaamatta vatsataudin vuoksi. Ei oikein ollut helliin hetkiin sopiva tunnelma. Muina kuukausina on ollut tosi selkeä ovis.
Ensi kierrossa sitten taas uusin kujein. Plussaonnea kaikille Kolibreille!