Jos päiväkotiin pitää pukeutua juhlavasti, niin mitä pukisit tytölle ja pojalle?
Kyseessä 2- ja 4-vuotiaat lapset. Pe Itsenäisyyspäivän "juhlat". Pitäisi pukeutua juhlavasti, mutta en nyt kyllä viitsisi ihan parempaa seppälää laittaa sinne lasten päälle... Tytölle joku mekko... Pojalle siisti neule ja siistit housut?
Kommentit (10)
Pojalle valkoinen kauluspaita, liivi ja kravatti tai rusetti. Söpö tyylikäs neuletakki ja valkoinen paita. Näitä löytyy myös kirppiksiltä. Suomalaiset eivät osaa enää pukeutua juhlaan. Olin opettaja yläkoulussa ja joillakin pojilla oli joskus jopa kevätjuhlissakin jotkut karseat maastokuosiset lyhyet housut. Tytöillä sentään enemmän juhlaetiketin mukaisia asuja.
Vierailija kirjoitti:
Pojalle valkoinen kauluspaita, liivi ja kravatti tai rusetti. Söpö tyylikäs neuletakki ja valkoinen paita. Näitä löytyy myös kirppiksiltä. Suomalaiset eivät osaa enää pukeutua juhlaan. Olin opettaja yläkoulussa ja joillakin pojilla oli joskus jopa kevätjuhlissakin jotkut karseat maastokuosiset lyhyet housut. Tytöillä sentään enemmän juhlaetiketin mukaisia asuja.
No, kyse päiväkoti-ikäisistä lapsista, jotka suttaavat ja leikkivät.
Eikö itsenäisyyttä ehdi juhlia vasta silloin, kun on rippikouluiässä? Minua kiinnosti päiväkoti-iässä ja paljon myöhemminkin vain Aku Ankka.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut opettaja joskus YLÄKOULUSSA, niin et ehkä ymmärrä päiväkotien työntekijöiden näkökulmaa tässä, että jos kaikki 1-5-vuotiaat lapset pukeutuvat parhaimpiinsa, niin mikä työ se on vaihtaa max. puolen tunnin lauluhetken jälkeen leikkivaatteet päälle! Siksi ainakin itse vakaopena olen sitä mieltä, että tuollaiset kauluspaita- ja liivihässäkät on liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Eikö itsenäisyyttä ehdi juhlia vasta silloin, kun on rippikouluiässä? Minua kiinnosti päiväkoti-iässä ja paljon myöhemminkin vain Aku Ankka.
Kyllä näitä "merkkipäiviä" juhlitaan pienimuotoisesti päiväkodista alkaen. Lapset ei ehkä asiaa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut opettaja joskus YLÄKOULUSSA, niin et ehkä ymmärrä päiväkotien työntekijöiden näkökulmaa tässä, että jos kaikki 1-5-vuotiaat lapset pukeutuvat parhaimpiinsa, niin mikä työ se on vaihtaa max. puolen tunnin lauluhetken jälkeen leikkivaatteet päälle! Siksi ainakin itse vakaopena olen sitä mieltä, että tuollaiset kauluspaita- ja liivihässäkät on liikaa!
Mä vaihdoin ihan itse ennen kuin lähdin töihin sieltä päiväkodista. Juhliin pueudutaan. Toki nämä meillä oli monesti illalla.
Minulla on tyttö. Päiväkodin juhlissa oli mekko ja sukkahousut. Tavallista siistimmät ja juhlavammat, koska mekkoja ja sukkahousuja käytti muutenkin sen ikäisenä. Pojalle olisin pukenut joustavat chinot, pikeepaidan ja neuleen.
Vierailija kirjoitti:
Täti se on nyt kuule niin ettei pukeutumisen säännöt ole yhtä tiukat kuin ennen. Perusarki vaateet ovat jo kyllin siistejä, kun niiden kanssa ei rymytä pellolla, metsässä, navetetassa, jne, eikä paikkailla.#oleomaitsesi#mukavuus#vapaus
Minä aion vastaaviin juhliin laittaa pojalle juurikin siistin Newbien neuleen ja housuiksi farkut tai siistimmät collarit... Tiedän, ettei hoitajilla ole välttämättä aikaa vaihdella lasten vaatteita pitkin päivää, joten en kyllä parhaimpia juhlavaatteita sinne pue. Ne on vielä epämukavatkin leikeissä.