Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolibrit uuteen viikkoon

09.01.2006 |

Ikäviä uutisia oli täällä. Eli pahoittelut pikkutiikerille keskenmenon johdosta !

Mutta onneksi myös iloisia eli ONNEA TIP1 !

Itselläni kp 31/29-34 ja eilen testasin vaikka olin sopinut itseni kanssa että testi saa odottaa perjantaille tai lauantaille ja tulihan se haalea viiva sinne pikkaisen etuajassakin. Eli nyt vielä testaan uudemman kerran ke tai to. Oviksen tunsin ti-ke välisenä yönä toissa viikolla eli ke pitäisi viivan olla jo vahvistunut toivon mukaan.

Eli nyt vaan kaikki muutkin plussajunaan mukaan niin voidaan perustaa odotus-puolellekin kolibrien pino. Itse vielä pysyttelen kuitenkin tällä puolella koska vielä ei tahdo uskoa todeksi asiaa..

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin jo kirjottelemassa toiseen paikkaan äsken, mutta joku kutsui tänne teidän joukkoonne : ) mulla lapset jo 7 ja 10 vuotiaat ja pari vuotta olen haaveillut kolmannesta, mutta mies pistää hanttiin....ehkä viime aikoina on jo vähän pehmennyt....oma pää ei meinaa kestää...siis tää on niin hullua, eikä mene ohi vaikka kuinka yritän. Järjelläkin olen yrittänyt ajatella, et kun on jo noinkin isot lapset niin tietty elämä jo takanapäin, mutta ei sekään auta kun hetkeks...ei voi kun yrittää jatkaa miehen pehmittelemistä ja toivoa parasta!

Vierailija
22/70 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi taitaa olla oikea vauvavuosi. Omissa tutuissakin on odottajia jo useita, kaikki vähän päälle kolmikymppisiä kolmannen tai neljännen odottajia. Ihme buumi iskenyt tähän ikäluokkaan. :) Saanpa mahdollisesti vielä bestiksenkin kolmattaan kuumeilemaan, sielläkin mies on vähän vastaan ainakin vielä. Olisikin ihanaa jäädä kotiin yhtä aikaa, meillä on mennyt ihan ristiin nämä isommat lapset.

Meilläkin yrityksen aloitusajankohta aikaistuu koko ajan, nyt taitaa mieheen olla ihan todella iskenyt vauvakuume. Jätinkin pillerit pois jo viime viikolla, kun täti tuli kylään (minipillerit, joita söin vain pari kuukautta). Nyt sitten hemmetin täti ei lähde ollenkaan pois, kp 7 jo ja vuodan edelleen tosi paljon. Alkaa jo oikeasti ärsyttää, kun ei pääse edes yrittämään...

En silti usko, että tässä kierrossa on todellista raskautumisen mahdollisuutta, kai nuo pillerit on sen verran pistänyt hormonitoimintaa sekaisin, mutta voishan sitä yrittää.

Minullakin on esikoinen aloittamassa koulun ensi syksynä, kuten kalaäidilläkin. Koulu ja äitiysloma samaan aikaan alkavaksi ei enää onnistu, mutta mulla työt jatkuu loman jälkeen kunnolla vasta syyskuun alussa joka tapauksessa, ja siitähän sitten saisi kohta jäädä pois jos lokavauva tulisi. :)

Tulipahan taas omaa napaa. Plussatuulia meille kaikille.

t.frilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin typerää, mä kokoajan kuulosten oireita, kohta varmaan keksinkin niitä.

Nyt on kp 24/28 ja väsyttää, rinnat tuntuu vähän omituisilta ja tuolla kohdussa/munasarjoissa nippaillee, vähän niinkuin menkkamaisesti. En yhtään muista oli aikaisemmissa raskauksissa tälläistä, voiko se olla raskausoire? Entä sitten herkkä vatsa, aina menkkojen aikaan maito ym. vetää nopeasti sekaisin, nyt samoja fiiliksiä.

Mä ajattelin että testaan vasta viikon päästä siitä kun menkkojen pitäis alkaa, mutta.. Mut on kutsuttu tyttöjen bileisiin lauantaina ja siitä on pitkä aika kun olen missään ollut. En halua ottaa tippaakaan jos olen raskaana. silloin olis kp 27/28.

Kertokaahan nyt viisaammat, mitäs mieltä ootte? Meneekö rahat ihan hukkaan jos testaan jo lauantaina?

Vierailija
24/70 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa Acon10-raskaustesti voisi jo mahdollisen plussan näyttää mutta varmaahan sekään ei aina ole. Se on kuitenkin markkinoiden herkin eli 10 mIU ja sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa niin virtsan pitoisuus olisi n. 25 mIU ( näin luki testin ohjeissa ) joten siinä mielessä edellisenä päivänä tuolla testillä se varmaankin jo näkyisi.

Itse tein ko. testin tänä aamuna kp 32/32 ja plussa oli kyllä jo ihan selvä. Haalean plussan sain prisman testillä sunnuntai-iltapäivällä.

Toivotan sinulle siis plussaonnea kovasti !

Vierailija
25/70 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkonen vastauksesta ja isot onnittelut plussan varmistumisesta!!

Nyt kävi niin että meidän bileiden emäntä on vatsataudissa, joten bileet siirtyivät. Nyt sitten odotan sinne viikon päähän lauantaihn jos menkkoja ei näy. Jos vaan maltan.. :)

Vierailija
26/70 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän vielä juosta roskiksesta katsomaan, että näin varmasti oikein. Haalea plussa tuli cittarissa myytävällä testillä. Menkkojen olis pitänyt alkaa tänään (31/31).

En tiedä miten päin olisin. Pitää varmaan keittää hyvät kahvit, kun mies tulee töistä.

Heti tietenkin iskee kaikki paniikitkin päälle. Miksi vain haalea? Aikaisemmissa raskauksissa on tullut ihan selkeät viivat. Olen käyttänyt alkoholia hillitysti vielä kiinnittymisaikoihin. Entä työ? Olen esimerkiksi altistunut polttoaineiden hajuille...

Niinpä niin... Mutta jos kaikki menee hyvin meille tulee pikku kolmonen lasketulla ajalla 20.9.!

Vierailija
27/70 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän mies ei vielä ole suostunut tms. Mutta jo sen verran höltynyt, että kerran suihkussa pupuiltiin ilman kumia (ei märkänä sitä jaksanut hakea). Taisi olla pari päivää oviksen jälkeen tämä tapaus, tietenkin salaa toivoin tärppäävän ; ) . Mutta pari-kolme päivää siitä alkoivat menkat, 8 päivää etuajassa!!! Mulla on ollut puoli vuotta (imetyksen lopetettua) säännöllinen 30. päivän kierto. Nyt särkee toista munasarjaa... mutta eiköhän nämä ole menkat, eikä mikään kohdun ulkoinen, eiköhän??? No, odotellaan loppumista ja miehen suostumista... Yleensä on hyvin tarkka ehkäisystä, joten toivoa on, että olisi taipumassa. XXX

Vierailija
28/70 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oliko joku muuukin vastkään plussannut ja multa menny ihan ohi.. höh, mutta onnea silti!

Mä sain ukon sitten eilen lomille ja pupuiltu on samantien. Pelkään vaan, että oltiin myöhässä.

Sunnuntaina tuli melkein plussa ovistikkuihin ja maanantaina ei enää ees sitä. Eli ehkä se lh-huippu on ollu sitten su iltana.

Tänään on muutkin ovisoireet jo kadonneet joten aika hilkulla on ollu, että onko meillä ollu ees mahkuja. No pari viikkoa niin sittenhän se nähdään.

Tänään oli taas jotenkin sellanen päivä, että alkoi tuntumaan, että miks siihen kolmosen yrittämiseen pitää näin hirveesti keskittyä, kun todellakin on kaks ihanaa prinsessaa jo olemassa! Mutta minkä tälle kuumeelle sitten tekis, ei sitä kuitenkaan voi lakata ajattelemasta..

Kovasti onnea kaikille!

Vierailija
29/70 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, liian nopsaan lähti tuo äskeinen viesti.. eli hurjasti onnea kaikille muillekin plussanneille! Enpä ole muistanut onnitella kun olen vaan omaan napaan tuijotellut ;-)

Ja kalaäiti: minullakin oli tuo haalea plussa, vaikka kp oli jo 34/24-27... Sinullahan ois siis menkkojen pitäny alkaa tänään, niin voi ollakin haalea, eikö vain? Tuota omaani pähkäilen edelleen, aion tehdä muun merkkisen varmistustestin varmaan viikonloppuna. Kamalasti jännittää kun syksyllä oli se km just näitä aikoja tai vähän myöhemmin...

Tänään oli kyllä töissä ällötysolo lähes koko päivän! No, hyvä merkki kai tuo on..

Vierailija
30/70 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hätähousu ja teen huomenaamulla uuden testin. Tein tämänpäiväisen testin päivällä.

Vierailija
31/70 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoltahan tuo kuulostaa, kyllä se plussa on =)

Mäkin kyllä eilen ajattelin että miksei se plussa ollut vahvempi ( oli haaleampi kuin testiviiva ) mutta niinhän se on että selkeä viiva riittää.

Hauskaa, nimittäin mullakin lasketuksi ajaksi tulisi tuo sama päivä eli 20.9 mun ovistuntemuksen mukaan eli samassa veneessä ollaan !

Vielä en uskalla kuitenkaan tuonne odotuspuolelle siirtyä. Jotenkin vielä tuntuu aika oudolta tämä asia. Tosin jo toissapäivänä alkoi aivan yhtäkkiä se tuttu pahoinvointi joka aaltoili sitten iltaan asti. Edellisessä raskaudessa se alkoi vasta viikolla 6 + ja sitä edellisessä ei moista ollut ollenkaan.

Palaathan kertomaan vielä siitä vahvemmasta plussasta, eikö ?

Vierailija
32/70 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelen

Onneksi olkoon!! kaikille plussanneille. Kyllä vaan melkeen kateeks käy. No, meillä on nyt ovisviikko, että josko pian tulis perässä.

Vierailija
33/70 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa Kolibrit,

Ja Isot Onnenoivotukset kaikille teille plussanneille! Voi kun pian pääsisi plussajunaan tässä minäkin...no, ehkäpä siihen ei kauan enää mene :-)

Tänään tuli täti kylään. Kierron pituudeksi tuli 28pv, eli Terolut kuuri todellakin toimi kohdallani varsin mallikkaasti. Muutaman päivän päästä alan ottamaan Clomifeniä, josko nekin sitten toimisivat yhtä hyvin :-)

Terolut ilmeisesti vaimensi tädin " hiljaiseksi" , eli vuoto on tällä kertaa sellaista kuivan niukkaa, mutta sellaista, että kyllä se jo tädiksi lasketaan. Muutaman viikon päästä pääsen sitten minäkin kunnolla piinailemaan :-) ja jos hyvin käy, lokavauvan LA olisi 19.10. 2006...

Olikohan se Kalaäiti vai kuka, joka kirjoitti, miten on jo sielunsa silmin kuvitellut työntelevänsä vauvanvaunuja puistossa ja nauttivansa kiireettömistä aamuista...oli ihan kuin olisin lukenut omia ajatuksiani :-) !

Jep, nyt pitää lopetella! Pidän teille kaikille peukkuja pystyssä ja toivon, että me muutkin pääsemme jo plussanneiden Kolibrien imussa odottajien puolelle...

Vierailija
34/70 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kovasti plussanneet t1p1 ja makkonen! Toivotan tarrasukkia ja onnea matkaan!

Itsellä jo eilen oli sellainen olo, että jälkivuoto taitaa olla loppumassa. Sitten aamulla jostakin syystä tuli ihan kirkasta verta ja tämä päivä tuhrua, joten odottelen rauhassa vielä. Viikko sitten oli se kaavinta. Fyysisesti alkaa siis olla toipumaan päin ja henkisestikkin on jo " unohtanut" että hetki sitten oli raskaana. Kyllä se varmaan vielä sattuu kun kierrot alkavat, mutta siis ei enää päivittäin sureta tai itketä se asia, ja olen saanut kuutioitua asiat päässäni.

Se aiheuttaa hiukan päänvaivaa, kun kuitenkin suositeltiin että ens menkkoihin odotettais uudessa yrityksessä. Tuntuu hassulta alkaa ehkäisemään yhtäkkiä. Mutta onhan siihen syy, että pääsee se liakalvo rakentumaan kunnolla, niin seuraava raskaus voi mahdollisimman normaaleihin olosuhteisiin alkaa (toivottavasti).

Vietän siis hiljaiseloa varmaankin kuukauden päivät. Palaan helmikuussa uusin kujein, toivotaan vaan että kierrot pysyy inhimilisissä lukemissa. Palataan asiaan kun olen täyttänyt 30! (heh)

Siihen saakka oikein paljon plussaonnea muille!

Vierailija
35/70 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempii myöhään kuin ei milloinkaan eli onnea kovasti molemmille!

Pikkutiikeri! Kiva, että alat olla jo paremmalla mielellä. Ei tuollasta varmasti voi unohtaa eikä tietenkään tarvikkaan, mutta onhan se hyvä, jos pystyt jo katsomaan eteenpäin!

Mä olen menettämässä järkeni tässä oviksen metsästyksessä.. Oon tuhlannu 10 tikkua ja olin varma, että ovis on ollu jo su tai ma vaikka kunnon plussaa en saanukkaan. Limatkin mukamas loppu, mutta tänään alkokin uudestaan ja samalla alavatsakipuilut. Ota tästä nyt sit selvä..

Parempihan se ois, että olis vasta tuloillaan, kun tuo ukkokin vasta toissapäivänä tuli lomille, mutta omituista on.

No selviäähän tääkin mysteeri aikanaan, ois vaan kiva kun ois kellontarkat kierrot niinkuin ennenvanhaan niin ei tarvis pähkäillä..

2xx! Mun piti sulta kysyä, että mitä kuuluu? Tuliko se täti vai loppuko tuhruttelu? Luin tuota sun pitkää pinoa tuolta ja jäin oottelemaan kovasti plussauutisia sun suunnalta!

Tuli vaan heti mieleen, kun sanoit että pissa haisee omituiselle. Mulla se oli ensimmäinen raskausoire molemmista neideistä joten toivon tietenkin, että se ois sitä sullakin!

Toivottavasti tämä plussa-aalto jatkuu täällä kolibreissa!

Vierailija
36/70 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työreissulla ja tulee huomenna, joten tässä kaipaa jutusteluseuraa :-O...

ONNEA plussanneille! Enpä nyt taasen muista nimimerkkejä, paitsi makkosen, mutta onnea myös muille :)!

Täällä kp 5/30, eli ei mitään muuta kuin odottelulla tässä mennään... Mietin jo tätä vauva" projektin" siirtämistäkin tuon maailmantilanteen ja opiskelujeni takia, mutta kun taas toisaalta en millään viitsisi siihen ruveta kun ei siitä tuloksesta voi olla varma... Enkä kyllä omalle kohdalle osaa ajatella vauva-aikaa enää yli 30v. Joten koitetaan nyt kuitenkin saada se maailman tärkein rakennustyömaa alkuun tässä kuussa. Tai seuraavassa... tai sitä seuraavassa ;), miten sitten lähteekään( kun tuo mies sattuu vielä olemaan insinööri ;D )!! Tartuttaa sen mentaliteettinsa varmaan vielä niihin simppoihinkin, heh! No juu, taidan olla jo hiukan väsynyt... Joten alan tästä painua petiin.

Hyviä unia ja huomiselle onnekasta perjantai 13: sta... huu! :)

Vierailija
37/70 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan niitä plussia tipahtelee, vähän hienoa!

Mä menin tänään möläyttämään äidille että yritetään, onneksi osaa olla hiljaa asiasta. Oli iloinen vaikka luulin että olis ollut vähän ihmeissään. Oon nyt kovasti miettinyt että odotetaanko sinne ultraan jonka jälkeen kerrotaan kaikille vai mitä tehdään. Kun kerran kaksi raskautta on onnistunut hyvin niin tuntuu että voiko se mahdollinen kolmaskin sujua ongelmitta. Toisaalta jos kertoisi vain lähimmille ystäville, heidän kanssaan voisi puhua sitten ongelmistakin.

Nyt on kp 26/28(laskin viimeksi väärin) ja vähän paha olo on. Sunnuntaina pitäis menkkojen alkaa ja mieli tekisi hirveästi testata silloin. Testiä ei ole kaapissa, joten apteekissa pitäisi käydä sitä varten. No eihän se niin hirveästi maksa... ;)

Vierailija
38/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA kaikille plussanneille! Paljon on tosiaan tullut iloisia uutisia. Ja valitettavasti oli ikäviäkin uutisia. Voimahali keskenmenon kokeneelle (en muista nyt nimimerkkiä ihan varmasti) ja tsemppiä meille muille jotka vielä sitä plussaa odottelee :)

Itse en ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne, kun välillä on maistunut tämä projekti puulta ja turhautuneisuus iskee päälle.

Pientä galluppia kolibreille.. Kuinka kauan olette kolmosta alulle yrittäneet tai kuinka nopeasti tärppäsi? Entä aikasemmat lapsukaiset?

Meillä menossa 7. kierto ja esikoinen tärppäsi 4:llä ja kuopus 1:llä kierrolla. Nyt mietiskelen, että pitäskö tilata gyne aika (varmistaa, että kaikki on ok) vai tikutella vaan joka kuukausi ahkerasti ovista (sekään, kun ei ole ihan halpaa huvia kuukausi toisen perään). Ovis oireita mulla on ollut ja välillä tosi rajujakin vatsakipuja. Ja viime kierrossa , kun tikuttelin niin en saanut tasavahvaa viivaa, joten en ilmeisesti ovuloinut ja eikös ovulaatio tapahdu vaan korkentaan 10krt vuodessa? Mut kertokaahan omia kokemuksianne :)

Vierailija
39/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussaneille, voi kun täälläkin saisi jo kohta iloita plussasta!! Nyt on niin monta plussannutta, että jospa ne plussasäteet tarttuisivat meihin muihinkin = ) !

Meillä esikoinen ja kuopus (+2 keskenmenoa, toinen lasten välillä ja toinen pari kuukautta sitten) on alkanut ensimmäisestä kierrosta. Jopa kuopus saatiin aikaiseksi heti ilman seuraavia kuukautisia keskenmenosta.

Joten odotukset ovat korkealla, vaikka ei pitäisi, eihän se ole sanomatta selvää, vaikka aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet heti, että seuraavatkin alkaisivat! Tuttavallani on ennestään 3 lasta ja jokainen saatu alulle heti 1.kierrosta. Neljättä yrittivät yli vuoden ja lopulta hakivat apua lääkäristä. Nyt hän odottaa onnellisesti!

Meillä on alkamassa 3. kierros km jälkeen eikä tärppiä. Ensi tiistaina pitäisi uuden kierron alkaa, enkä odota plussauutisia tälle kierrolle, koska olimme juuri h-hetkillä lasten kanssa sukuloimassa pari viikkoa putkeen. Bongasin siellä aivan selvän oviksen, jota ei ole tapahtunut aikoihin ja mies huhki tottakai täällä kotona töissä!! Mutta kas kummaa, miten sitä vaan toivoo mahdotonta. Tämä on jo järjenvastaista kun odottaa tällaisessa tilanteessa, ettei kuukautiset alkaisikaan....epätoivoista?!?

Joten, uusin kujein 3. kierrolle ja toivotaan oikein kovasti onnea kaikille plussaa toivoville!!!!!!

Vierailija
40/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain voi jo laskea viikonlopuksi. Ihanaa! Olen tämän päivän kotona, koska esikoinen on kipeänä. Myös nuorempi jäi kotiin. Huh, taitaa tulla vauhdikas päivä, kun ei voi uloskaan lähteä. Veljekset kun tuntuvat ottavan yhteen aika tiuhaan nykyään.

Tein eilenaamuna uuden testin. Vieläkin oli haalea viiva. Soitin jo neuvolaan, eivät osanneet sanoa mitään. Aika positiivisella mielellä olen kuitenkin. Teen huomenna erimerkkisen testin ja varailen sitten neuvola-aikaa, jos näyttää vielä plussaa.

Alavatsatuntemuksia on ollut, nopeita viilteleviä kipuja (kohtu kasvaa?). tuttuja aikaisemmista raskauksista, kannatinvihlaisuja ja painon tunnetta. Aika hyvältä kuulostaa.

Makkonen: Minäkään en vielä uskalla siirtyä odotus-puolelle. Mahdollinen sama la kuulostaa mukavalta. Olisi mukavaa seurailla raskauksien edistymistä.

Ollaanko odotus-puolelle perustamassa kolibrit-pinoa? Voisi olla mukavaa. Ensimmäisen ja kolmannen odotukseen liittyy kyllä erilaisia käytännön mietelmiä.