Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolibrit uuteen viikkoon

09.01.2006 |

Ikäviä uutisia oli täällä. Eli pahoittelut pikkutiikerille keskenmenon johdosta !

Mutta onneksi myös iloisia eli ONNEA TIP1 !

Itselläni kp 31/29-34 ja eilen testasin vaikka olin sopinut itseni kanssa että testi saa odottaa perjantaille tai lauantaille ja tulihan se haalea viiva sinne pikkaisen etuajassakin. Eli nyt vielä testaan uudemman kerran ke tai to. Oviksen tunsin ti-ke välisenä yönä toissa viikolla eli ke pitäisi viivan olla jo vahvistunut toivon mukaan.

Eli nyt vaan kaikki muutkin plussajunaan mukaan niin voidaan perustaa odotus-puolellekin kolibrien pino. Itse vielä pysyttelen kuitenkin tällä puolella koska vielä ei tahdo uskoa todeksi asiaa..

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ymmärtänyt oikein, tämä on " ryhmä" kolmannesta haaveileville tai kuumeileville? Meillä on kaksi lasta (2,5 ja 1,5) ja nyt pitkäksi venyneen kierron aikana puhkesi varsinainen kolmoskuume :). Myös miehellä, onneksi :). Eli nyt voisi varovasti alkaa kuumeilla sitä kolmatta lasta....Eilen päättynyt kierto oli superpitkä (50+) ja se oli ainutkertaista mun tähänastisessa elämässä. Kierto on aina ollut hyvin säännöllinen. Saa nähdä, mitä seuraa nyt tässä uudessa kierrossa!

Basilika

Vierailija
42/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo perustetaan vaan kolibrit-ryhmä tuonne odotus-puolelle sitten kun uskalletaan =)

Itsekin olen ajatellut että olisi mukava vaihtaa kokemuksia samanlaisessa tilanteessa olevien kanssa. Toisaalta tuntuu että sitä on kuin ensiodottaja näiden ajatuksiensa kanssa mutta toisaalta sieltä muistista palautuu fiiliksiä että " ai niin näinhän se meni silloinkin " .

Meillä on muuten suht samanikäiset lapset, meillä on tytär-98 ja poika-01 ja eikö teillä ollut vuoden nuoremmat pojat ?

Olen käynyt lueskelemassa niitä syyskeijujen ketjuja mutta siellä tuntuu olevan niin paljonkin sitä porukkaa että en itse voi mitenkään muistaa kuka oli mitäkin joten siksi se oma pino olisi mukava.

G: meillä ensimmäinen ja toinen raskaus alkoi ensi yrittämällä ja tämä kolmas nyt toisella yrityksellä.

Mulle ajoituksen löytäminen on tosi helppoa koska tunnen oviksen ihan selvästi ja se tulee melkein aina, vuodessa jää ehkä 1 tai 2 väliin.

Nyt hurjasti plussatuulia kaikille ++++++++++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä harkinnassa tämä kolmonen. Sekä minä että mies olemme lievästi innostuneita asiasta :-) Mutta samalla epäilyttää moni asia, mm:

- jaksaako sitä kolmen pienen kanssa?

- onko enää asiaa työelämään jos on vaikka 5-5,5 vuotta putkeen pois? Minulla kyllä vakityö mutta siihen ei innostaisi palata, on aika vaativa työ.

- mitä jos tuleva lapsi ei olekaan terve

- miten jaksaa raskausajan

Meillä on nyt siis kaksi lasta -03 ja -04 syntyneet, jotka ovat kyllä todella ihania iloisia tapauksia ja jotenkin tuntuu että kolmen kopla voisi olla mukava niin itsemme kuin lastenkin kannalta. Minä olisi uuden lapsen syntyessä jo 35 v, sekin vähän jännittää kun tietää miten kaikki riskit kasvavat.

Onnea kaikille plussanneille ja plussaonnea teille muille, joille tämä asia on jo selkiytynyt.

Vierailija
44/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ollaan: minäkin uusi täällä, lapset syntyneet 03 ja 04 :). Minä tosin olen ehtinyt palata jo vähäksi aikaa töihin. Kotona vierähti aikaa 2,5 vuotta. Meidänkin sakkiin tuntuisi yksi jäsen vielä hyvin sopivan, tosin tietysti nuo samat asiat mietityttävät: jaksaako taas aloittaa alusta jne. Kaipa se kuuluu asiaan. Olen ajatellut niin, että jos kaksi ensimmäistä jaksoi vuoden ikäerolla, niin kyllä se kolmaskin menee ihan helposti :). Jotenkin vain tuntuisi kivalta, että täällä metsän keskellä olisi lapsilla vielä enemmän seuraa toisistaan.

Basilika - alkava kuumeilija

Vierailija
45/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille. Minä edelleen roikun täällä kuumeilevien puolella vaikka odotus puolelle taitaisin kuulua.

Galluppiin meiltä vastausta. Meillä ensimmäinen tärppäsi toisesta kierrosta, toinen ensimmäisestä ja tämä kolmas toisesta. Toivottavasti pysyy mukana nyt.

Minäkin kannatan pinoa tuonne odotus puolelle jahka saadaan teidät kaikki tuonne mukaan!=) Olisi mukava lukea tuttujen kuulumisia.

Vaan taidanpa lähteä miettimään jaksaisiko lämmittää leivinuunia jotta mökki lämpeäisi...

Plussaonnea kaikille!!!

Vierailija
46/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! minulla myös kolmonen ollut jo pidemmän aikaa haaveissa. lapset -95 ja -98. Miestä en ole vielä saanut suostumaan, hieman on jo lämmennyt ajatukselle..... Olen kyllä moneen kertaan tätä asiaa joutunut ajattelemaan järjelläkin, kun lapsetkin on jo molemmat koululaisia...mutta aina vaan järki ei tunnu olevan se päälimmäinen millä ihminen ajattelee. " vauvakuume" iske vaan uudelleen ja uudelleen, enkä pysty enää muuta ajattelemaan.

Olisi mukava päästä edes kokeilemaan, eihän sitä koskaan tiedä noinko sitä enää raskaaksi tuleekaan....

onnea vaan kaikille teille onnellisille plussanneille ja tsemppiä kovasti jo yrittämään päässeille!

Vierailija
47/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni näyttää nyt tilanne huonolta =(. Just vähän aikaa sitten alkoi vuoto, ihan kirkasta verta, tosin ei ainakaan vielä kauheasti. Ja täsmälleen samana päivänä eli rv 5+2 kun syyskuisessa keskenmenossakin. En kyllä ymmärrä... Varmaan täytyy olla meikäläisessä jotain vikaa.

Tällä rv:llä ei varmaan tarvii lääkäriin lähteä? Sillon syyskuussa kävin ja oli kyllä aika tylyä tyyliin että vasta rv 5+3, miksi tänne tulit? Yksityisellä vois tietysti lähiaikoina käydä, mutta eikö noita keskenmenoja käydä selvittämään vasta jos on kolme peräkkäistä? Näin olen jostain lukenut?

Kyllä on vaan pettynyt olo... tuntuu, että tää varmaan tarkottaa ettei meille ole kolmatta lasta tarkoitettu =(. No, saa nyt nähdä miten tässä käy.. Esikoista odottaessa oli kyllä vuotoa rv 6+ ja kaikki oli ok. Mutta nyt on jotenkin olo sellainen että kyllä tää kesken meni...

Toivon hurjasti jarrusukkia kaikille plussanneille!

Vierailija
48/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota nyt vaan rauhassa ja ole vaakatasossa, josko se vaikka vielä sisässä pysyis...

Ajatuksen voimallakoitan täältä ruudun takaa auttaa...

Vierailija
49/70 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas hiljaista on joka pinossa... Mitä nyt minä olen hyppinyt joka puolella toivottelemassa hyviä viikonloppuja ;)!

Kannatetaan myöskin täällä sitä Kolibrien omaa listaa odotus-puolelle! Vaikka en tiedäkään, pääsenkö itse sinne sitten kyytiin.

Galluppia voisin tässä laitella; mitenkä teillä muilla asutaan? Toisiko kolmas lapsi lisätilantarpeen? Entäpä auto, joutuisitteko(?) vaihtamaan kulkupelin suurempaan?

Me varmastikin tarvitsisimme lisää tilaa, kun asumme nyt kolmiossa vuokralla. Tietysti ihan alkuun mahtuisimme tähänkin asuntoon, mutta vauvan kasvaessa olisi kiva saada yksi huone lisää. Silläpä ollaankin mietitty sitä asumismuotoa... Haluan kuitenkin jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin ja se taas asettaa rajoituksia asumiskuluihin. Eli näillä asuntojen hinnoilla saamme unohtaa omakoti/rivitaloasumisen. Ja jos totta puhun, niin minä kuulun niihin ihmisiin, jotka haluavat maksaa asumisestaan vähemmän, että rahaa riittää harrastamiseen ja matkailuun ja säästöönkin olisi kiva pysytä laittamaan.

Autoa pitäisi varmaan myös vaihtaa, mutta sepä onkin sitten sellainen asia, josta minä olen tarkka ;)... Tingin asumisesta ja laitan parempaan autoon, heh! Tätä naikkosta vaivaa säännöllisesti myös autokuume! Jatkuvaa kuumeilua ;)...

Mutta nyt toivotan kaikille Kolibreille rentouttavaa viikonloppua!

-himppuli-

Vierailija
50/70 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä idiootti menin testaamaan nyt aamulla,kp 28/28 acon-testillä. Olo on ollut erilainen,tuntui siltä että ehkä olenkin raskaana. Ja pah, empä ole. Voi miksi en odottanut huomiseen ja menkkoja. Vähän v**aa huomenna kun menkat alkaa, meni sekin testi hukkaan.

Harmittaa tuo nega,mä kun jo niin odotin toista tulosta. :(

Vierailija
51/70 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Mullakin oli ekassa raskaudessa kirkasta vuotoa (hetkellisesti ja paljon) kuudennella viikolla. Kävin lääkärissä, ultrattiin, eihän siellä mitään vielä näkynyt. Sain kontrolliajan viikon päähän. Välillä oli tuhruvuotoa, mutta syke näkyi kuin näkyikin seuraavalla kerralla.

Tahdonvoimalla yritämme sua auttaa...

Vierailija
52/70 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, seuraillaan vielä tilannetta... eilisen illan jälkeen on ollut vaan tuhrua, siis paperiin vaan tullut. Tosin yöllä jomotteli mahaa, mikä on kyllä varmaan huono merkki. Minullakin oli esikoista odottaessa vuotoa rv 6, mutta kaikki oli ok. Silloin ei kyllä muistaakseni minkäänlaista jomotusta ollut...

Vierailija
53/70 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guinness, toivottavasti oli väärä hälytys ja pieni pysyy kyydissä. Jaksamista!

Vierailija
54/70 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiva. En tiedä tarkoittaako sitten jotain. Yritän olla liikaa ajattelematta. En raaski rahatilanteen vuoksi käydä yksityisellä ultrassa, joten on vaan odoteltava n. kymppiviikolle neuvolaultraa. Enää en uutta testiä tee.

Guinness, jos vuotoa ei tule enää, on kai hyvä merkki. Jos keskenmeno tulee, kai kaikki veri tulee samalla pois?!

Annettaisiinko neuvolasta mahdollisuus aikaisempaan ultraan?

Vierailija
55/70 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kolmas mahtuisi.. tosin suunniteltiin kyllä että voisi remontoida yläkertaa niin että sinne saisi kolme makuuhuonetta.. silloin jokaiselle oisi oma huone.. aikanaan kun tarvitsisivat.

me siis kesällä ostettu omakotitalo 4h+k+rh, mut toistaiseksi lapset vielä samassa huonees ja yksi ylimääräinen huone siis työ/ompeluhuoneena. Mutta siitä siis tulevaisuudessa meijän makuuhuone.

Auto meille menisi vaihtoon. Vaikka ihan uusi auto onkin tai vajaa vuoden vanha. mutta tila-autoon vaihettaisiin... takapenkillä liian vähän tilaa. ja kun näitä karvasiakin lapsia löytyy niin niillekkin pitää riittää tilaa.

Mutta saa nyt nähä koska pääsemme kolmatta odottamaan. nyt on edessä vielä 2-3 vuotta koulutusta ja sitten kun on työ ja ammatti niin sitten voisi sen kolmannen.

hyvää viikonloppua kolibreille!!!

Vierailija
56/70 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaäiti: Toivotaan, että haalempi viiva ei mitään erityistä merkkaa, paitsi että olet raskaana ;-). Monellahan on se haalea viiva ollut vaikka menkat paljonkin myöhässä.

Tilannetiedotusta: vuoto on tällä hetkellä limamaista tuhrua, mahaa ei jomota, mutta aamupäivällä/päivällä jomotti alaselkää vasemmalta puolelta. Tosi outoa... enpä tiedä oisko huono merkki. Mutta ei tässä auta kun seurailla tilannetta. Tosiaan esikoista odottaessa oli ihan veristä vuotoa, sen jälkeen kesti tuhrua viikon! Ja kaikki oli silti ok. Syyskuisessa keskenmenossa vuoto alkoi tuhruna ja lisääntyi siitä veriseksi. Ota näistä nyt sit selvää, voihan p....

Enpä usko että neuvolan kautta pääsis aikaisemmin ultraan, ainakaan täällä meidän suunnalla.

Costablanca: harmittelut negasta.. mutta eikös tuo voisi vielä plussaksi muuttua? Positiivisia säteitä lähetän ~~~~~~~~~~~~. Ja kiitos sinullekin tsemppauksesta!

Vierailija
57/70 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla tänne hihkumaan kun ei vielä uskalla " livenä" tästä meuhkata!! Sain eilen illalla testiin haalean plussan, toivotaan, että pysyy tällä kertaa matkassa. Mahaa nipristelee tosi paljon mutta muuten ei ole mitään oireita...toivottavasti ei enteile pahaa! Mutta on se jännä, kun sitä vähiten odottaa niin silloinko se sitten tapahtuu!?!???? Kiitos kaikille jotka lähetitte plussasäteitä, ne varmasti auttoivat = ), toivottavasti muillekin tepsii!!! OLEN NIIN ONNELLINEN, etten meinaa pöksyissä pysyä =0 )! +++++ Plussa Onnea kaikille ++++++!

Vierailija
58/70 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!!

Enpä ookkaan pitkään aikaan kirjuutellut, mutta on tää alkukierto niin jotenkin tylsää aikaa, että ei oo ollut mitään asiaakaan. Mutta nyt alkaa ovis lähenemään, joten kohta taas pääsen naurattamaan teitä niillä kuvitelluilla oireillani :D

Vastaanpa tuohon galluppiin: eli kyllä meille tähän taloon kolmaskin mahtuu, toki talossa saisi olla pari makuuhuonetta lisää, mutta ehkä sopu sijaa tuo. Ei nyt käydä vauvan takia taloa vaihtamaan, ehkä sitten jos työtilanteet pakottaa. Mutta kyllä me nyt yritetään mahtua tähän taloon...

Auto... se onkin kinkkisempi. Meillä on nyt Toyota corolla-farmari ja se on aika pieni takapenkeiltään. En usko mitenkään, että sinne mahtuu turvakaukalo, turvaistuin ja korokeistuin. Tuntuu niin ahdistavalta ajatukseltakin. Mie haaveilisin hieman tilavammasta autosta, en kuitenkaan mistään tila-autosta, mutta onhan noita isompiakin henkilöautoja olemassa. Farmari tietty ois se kätevin vaihtoehto, mutta kyllä kävis ihan sedan-mallinenkin. Mies varmaan puntaroi tuon auto asian sitten, kun ja jos joskus tulen raskaaksi.

Meillä poika on ollut nyt kovassa yskässä. Eilen aamulla luultiin, että vallan tukehtuu yskäänsä ja olin valmis jo viemään päivystykseen, mutta sitten se rauhoittui. Tänäänkin yskii, mutta ei enää ahdista hengitysteissä niin. Ihmeellisä kumeaa yskää, kuivaa sellaista. Vien varmaan huomenna lääkäriin. Jospa se kuuntelisi nuo keuhkot. Kuumetta pojalla ei ole eikä mitään muitakaan flunssan oireita.

Että tämmöttiis. Ja tänään siis kp8/25.

Antzu

Vierailija
59/70 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

++++ ONNEA ++++ ONNEA ++++ ONNEA ++++

Ihana uutinen!! Onnittelut myös muille plussanneille, joita en ole muistanut onnitella!!

Ja JOOO, ehdottomasti perustetaan odotuspuolelle sitten oma Kolibrienpino!!!! On se niin erilaista odottaa kolmatta kuin esikoista!!

Antzu edelleen

Vierailija
60/70 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Misty!

Mä aloin eilen vaihteeks tehdä ihmeellisiä laskelmia aikani kuluks. Ja tulin siihen tulokseen, että ovis on voinukkin olla jo kp 14 tai 15 eikä tällä viikolla niinkuin ensin oletin. Kuvittelin jo jonkun oireenkin ja päätin sitten testata tänä aamuna. tänään siis kp24 ja edelliset kierrot on ollu noin 34, paitsi ennen synnytystä oli 28.

Ja haamu tuli, mutta vasta kahdeksan minuutin päästä, ois pitäny tulla viidessä ja kaiken lisäks se näky noin minuutin ja sitten katos.Eli en sitä vielä oikein todeks usko, pitää pysyy vähän kauemmin ennenkun uskon, mutta alko hiukan jänskättämään! Tai ehkä enempikin kuin hiukan..

Me ollaan metsästetty tila-autoa. Nykyiseen kyllä just ja just mahtus kolme istuinta, mutta edessä on muutenkin liian ahdasta, kun mä haluan pitää istuimet mahollisimman kauan selkä menosuuntaan.

Talossa riittää neliöt, mutta huoneet on pieniä ja huonejärjestys huono. Mutta eiköhän tänne remppaamalla sada mukavast tilat kolmellekin pienelle, jos tarve tulee.

Guinnes! Mitä sulle kuuluu, joko tuhruttelu on loppunu?