Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HAAHULIINIT viikkoon 2***

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Porkkana! Mitkään sanat eivät varmasti lohduta tällä hetkellä. Voimia sinulle ja miehellesi!

Itsellä menossa kp20. Vielä viikko pitäis jaksaa odotella. Joka toinen päivä olen täysin vakuuttunut tärpistä ja joka toinen olen hyvin realisti/pessimisti. Kuuluu vissiin asiaan...

Vierailija
102/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tänään vapaa päivä.. Ei noi työvuorot ole mitä parhaimmat, mutta tämä vapaa on kyllä siinä mielessä ihana päivä, kun äiti tulee Suomeen pariks viikoks ja mä pääsen Ikeaan ostoksille. =) Täältä Pirkanmaalta kun ei kovin usein pääse Ikeaan niin se on kuin " lottovoitto" kun sinne pääsee vähän shoppaileen. =)

Porkkanalle: Paljon voimia!! Tämä päivä on sinulle raskas, mitä sinun ei olisi toivonut enään kokevan. Muistathan tulla kertomaan ajatuksiasia ja mietteitäsi ettet niitä yksin pohdi..? *virtuaalihali*

Peebee: Onnittelut plussasta!!! Kyllähän se viiva siitä vahvistui. Nyt oikein paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkalle mukaan niin kaikki menee hyvin. =)

Titi75: Epäilen kyllä että sunnuntaina testi näyttää vielä negaa.. Aikasemmissakin r-testeissä plussa on tullut " myöhään" ja se on ollut hailakka. Tietysti toivon että se olis jo sillon plussa jotta ei tarvis sitten siellä kursseilla sitä pohtia et ollaanko raskaana vai ei. Mutta, katotaan jos uskaltaudun testaileen sunnuntaina. Voi olla kyllä että en pääse ensi viikolla koneelle laisinkaan, joten joudut ehkä " yksin" piinaileen täällä. Mutta, mä piinailen sitten toisaalla taas " yksin" ..

Välillä tuntuu kanssa, että kaikki oireet häviää tosta noin vain, mutta sitten taas nippailu masussa alkaa.

Pidetään lippukorkealla loppuun asti. Minä pelkään samaa, että tästä pudotaan korkealta ja kovaa, jos se täti sieltä tulla tupsahtaa kylään. Toivotaan vaan että se menee molempien ovien ohitte, vai mitä...?! =)

Oma napa: kp 22/28-31.. Aamulla kun olin syönyt puuroa niin siitä hetki ni tuli aavistuksen verran okke-olo. Kahvia en ole juonut muuten aamusin tällä viikkoa laisinkaan, paitsi yhtenä aamuna kun mentiin samaa matkaa miehen kanssa töihin. Päivällä vasta olen juonut yhden kupin. Ei ole edes tehnyt mieli, kun taas yleensä juon aamulla heti pari kuppia kahvia ja sitten vielä päivälläkin.

Tänään on rinnoissa tuntunut enemmän sellaista " juilimista" .. Mutta, ei edelleenkään ole mitenkään arat.

Ens viikon olen tosiaan kursseilla ja oikein kunnon piinaviikko on sillon. Jännittää niin älyttömästi.

Mitäs luulette kanssa sisaret, että jos sunnuntaina testailen niin näkyiskö testissä mitään vielä...? Kp:t olis sillon 24/28. Jos en testaa sunnuntaina niin sitten testailen vasta kun tulen kotiin perjantaina.. Kauheasti tekis mieli testata, mutta kuitenkin sisällä joku sanoo et se on vielä liian aikaista..

Onkos teillä haahusiskot viikonloppu suunnitelmia? Mä olen vielä huomisen vapaalla, sain vaihdettua työvuoroja niin et voin olla sen päivän kotosalla ja sitten sunnuntaina olis töitä. Siitä ei mielellään luovu kun saa tuplapalkan. =) Sitten maanantaina kohti Helsinkiä..

Toivotan kaikille oikein mukavaa perjantaita!!

Kaksonen76

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi, noista lämmöistä. Minähän en viimeisimmässä kierrossa mitannut lämpöjä ennen kuin suht viime hetkillä. Silloin ekana aamuna sain 36,6 (alkukierron lämmöt olleet joskus aiemmin 35,9 - 36,3), mutta sittenhän lämmöt lähti laskuun. Tai siis aamulämmöt laski. Iltalämmöt pöyri 37,0:n kieppeillä,joskus vähän yli, joskus vähän alle. Toivottavasti sekä Titi että Kaksonen pääsisivät testaamaan plussan!!!

Nonna, hienoa, että pääsette jo tässä kuussa ekalle lääkärikäynnille. Luulisi kyllä että tavallinen tk-lääkärikin ymmärtäisi ottaa tilanteenne vaadittavalla vakavuudella. Kuullostaa hienolta tuo kuorolauluharrastukseesi palaaminen. Itsekin joskus mietin, että olisi kiva harrastaa laulua, mutta... ehkäpä sitten kun lapset on isompia, niin menen lähimpään kirkkokuoroon tai jotain. Toivottavasti saat paniikkihäiriölääkityksen kuntoon. Ja kiitos lohduttavasta kommentistasi r-oireitten suhteen :-).

Peebee, onnittelut viivan vahvistumisesta. Toivottavasti sulla menisi tässä raskaudessa kaikki hyvin!!!

Petju, kiitos viestistäsi. On tässä jo mieli vähän rauhoittunut. Tässä kun ei voi nyt tehdä mitään muuta kuin odottaa vaan sitä ultraa.

ON: Pahaa oloa on kyllä tässä aamun mittaan ollut, mutta ei niin voimakkaana kuin pari päivää sitten. Väsyttänytkin on. Selkäsärky on ollut vähän vähempänä, mutta tuntuu kuitenkin. Mulla ei menkkojen aikaan koskaan koske selkään, joten en pysty siinä suhteessa vertailemaan. Loppuraskauksissa on välillä supistukset tuntuneet selässä, mutta jos oikein muistan, niin ei tämä selkäkipu kyllä samalta tunnu. Joka tapauksessa se on ollut ainakin positiivista, ettei verta ole näkynyt *koputtaa puuta*.

Kun pannaan viisi vuorokautta tästä eteenpäin, niin ultra on jo ohi. Ihan hirvittää, mitkä fiilikset mulla mahtaa olla odotushuoneessa istuessani. Oon varmaan ihan tulisilla hiilillä ja pyörryn, kun menen lääkärin vastaanottohuoneeseen... Kertokaapas muut samassa piinapenkissä olleet, miten selvisitte tilanteesta? Jos saisin vaikka jotain vinkkiä. Tuolla ex-haahuissa eilen kirjoitinkin (olen siis sinne jo pikkuisen uskaltautunut), että voi kun olis jo ne Torinon olympialaiset. Kylläpä menis päivät ihan huomaamatta kisoja katsoessa (kotiäidin onnea, kun saa kisoja seurata kotona tv:stä ;-).

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
104/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laralei: mulla on myös ollut nyt muutamana päivänä häntäluu kipeä, mutta olen kyllä pystynyt istumaan ihan hyvin. Voiskohan sillä olla jotain tekemistä kierron vaiheen kanssa? Mulla on loppukierto menossa, entä sulla? Itsekin olen asiaa ihmetellyt, kun en ole kaatuillutkaan liukkaista keleistä huolimatta *koputtaa puuta*...

nipsu-79: hirmu aikaisin olet haamun saanut! Onnittelut siitä! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin!!!

Neronja: toivottavasti oireiden vähentyminen on vain sitä mitä (olikos se) masunasu puhui; toisena päivänä enemmän ja toisena vähemmän. Onneksi ei ole enää viikkoakaan odotettavaa siihen ultraan, vaikka se aika varmaan tuntuukin nyt pitkältä. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Peebee: Onnittelut vahvasta viivasta! Paljon paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle!

ON: niin tosiaan, tein sen testin. Negaahan tuo näytti, joten nyt senkun odotellaan menkkoja. Toivottavasti eivät järin myöhästy, kun vatsakaan ei ole vielä turvonnut, mulla turpoaa yleensä 3-4 päivää ennen. Ehkäpä täti unohtaa tulla jollekin muulle teistä, kun tulee meille.

Vierailija
105/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kamalan liukasta tuolla ulkona. Joka paikassa peilikirkas jää, melkein tarvitsisi luistimet pysyäkseen pystyssä ;-). Onneksi edes paikotellen hiekotettu kunnolla.

Nipsu79: onnittelut haamusta! Kylläpä sait aikaisin viivan testiin... Tarrassukkia paljon matkaan!

titi75: tsemppiä loppupiinaan!!! Jännityksellä odottelen tuloksia ;-).

Nonna: harmi, että testit tulivat liian myöhään... Tosi hyvä, että pääset sinne lääkäriin. Nyt sitten vaan olet kovana ja vaadit tutkimuksiin lähetteen! Toivottavasti lekuri on ymmärtäväinen myös tuon paniikkilääkityksen suhteen. Kyllähän siihenkin pitää apu saada. Voi kun kuulosta mukavalta tuo kuoroharrastus. Koulussa olin musiikkiluokalla ja lauloin kuorossa koko koulu ajan. Se oli kyllä tosi mukava harrastus. Hienoa, että pääset uudelleen aloittamaan sen.

peebee: tulihan se kunnon viiva sieltä ihan kunnon testilläkin ;-). Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa. Tarrasukkia ja vauvaliimaa lähettelen roppakaupalla!

kaksonen: sun oireet kuulostavat tosi lupaavilta! Kylläpä nyt on monta, joiden tilannetta jännittää. Kyllähän se saattaisi testissä jo näkyä sunnuntainakin, mutta mulla on yleensä kestänyt aika kauan, ennen kuin testi on näyttänyt edes vaaleaa viivaa tai haamua. Oikein mukavaa shoppailukierrosta Ikeassa! Siellä ei kyllä voi käydä ostamatta mitään ;-). Tsemppiä loppupiinailuun!

neronja: odottavan aika on tosiaan pitkä... Hyvä, että jotain oireita on. Mullakin nuo oireet aaltoilevat. Toissa-aamuna oli tosi heikko ja ällö olo, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään vastaavaa. Väsyttää vaan vietävästi. Tuosta piinapenkissä odottamisesta - mulla auttaa yleensä musiikin kuunteleminen. MP3-soitin vaan mukaan ja lempimusiikkia pyörimään. Esim. Vivaldin neljä vuoden aikaa on ollut mulla sellainen tosi hyvä rentoutumismusa jo yo-kirjoituksista lähtien. Kunpa me kaikki ultraan menijät saisimme hyviä uutisia ensi viikolla.

maria80: pahoittelut negasta, mutta toisaalta nyt ei tarvitse ainakaan murehtia sitä, että seuranta olisi jäänyt kesken ja raskaus alkanut " huonoon" aikaan... Jaksuja sinullekin.

ON: täälläkin tosiaan oireet aaltoilevat päivästä toiseen... Tänään on taas ollut vähän heikotusta. Väsymys on kyllä jatkuvaa ja rintojakin aristaa melkein koko ajan edes vähän. Muuten on kyllä aika epätodellinen olo, kun ei tiedä, mitä tuolla masussa on. Kyllä odotan keskiviikkoa kuin kuuta nousevaa osittain pelonsekaisin tuntein. Toivottavasti kaikki ensi viikolla ultraan menijät saavat hyviä uutisia! Nyt vaan päivä kerrallaan...

masunasu rv5+??? tai jotain iik!

Vierailija
106/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kp 21/26-28 ja todella tumma viiva tuli testiin aamulla. Mulla on joka raskaudessa raskaustesti näyttäny plussaa todella aikaisessa vaiheessa. Mulla ovis oli kp12 joten tänään on 9pvä siitä. Nyt kädet ristissä toivon että kaikki menis hyvin ja keveri pysyis matkassa. keskenmenot kuitenkin kummittelee mielessä vähän liiankin hyvin.

Oikein hyvää viikonlopun alkua kaikille!!

Vierailija
107/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan perjantaita juhlimassa ;) ?

Vierailija
108/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsu: Onnea vahvasta plussastasi! Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä.

Peebee: Hienoa, että sinullakin vahvistui tuo viiva.

Maria80: Pahoittelut tädistä. Jospa se plussa sieltä kohta, kun olet vieläkin " turvallisemmilla vesillä" ?

Kaksonen: Oikein jännältä kuulostaa tilanteesi! bd bd bd bd

Nonna: Onpa outoa tuo mammaksin palvelu? Olen luullut nopeaksi...Kuten kai kaikkia näitä nettifirmoja nykyään. Toivottavasti lääkärikäynti tuo selkeyttä.

Neronja: Minunkin ystävälläni nuo selkäsäryt ovat olleet nimenomaan alkuraskauden vaiva. Onneksi pian on se ultra...Siellä ja täällä.

Hermo meinaa mennä.

Sujuvasti omaan napaan: Minä olen tässä oksennellut suunnilleen koko viikon, paitsi tänään. Tietysti heti herkesin ajattelemaan, että mahatautiahan tämä (sen pahuksen flunssan lisäksi, joka ollut vieraana koko viikon).

No, tiistaina se selviää, onko lähtenyt oikeaan paikkaan kasvamaan. Enimmillään mulla voisi olla viikkoja 6+6, vähimmillään niitä on vasta 6+1, joten sykettä en kyllä usko näkeväni. Mutta kun kerran tahtovat ultrata, niin sopiihan se mulle. Kai sekin jotain helpottaa, jos näkisi edes sen pussin oikeassa paikassa...

Nyt menen esikon kanssa leikkimään. Lapsiparka syönyt mitä sattuu ja viihdyttänyt itse itseään, kun äiti on vaan maannut koko viikon.

Plussaonnea sitä tarvitseville, lopuille mielenrauhaa!

Tulisipa tiistai pian,

hermoheikko kuonolainen

Vierailija
109/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsimään Porkkanan kuulumisia.

Pahoittelut Porkkana, kylläpäs sua nyt koetellaan. Paljon voimia ja halaus näin koneen välityksellä. Tuo sinun lääkärisi siellä sairaalassa kuullostaa ihan sellaiselta ei ihan laihalta naislääkäriltä, joka siirtyi Loimaalta Satakunnan keskussairaalaan(siellähän kävit vai muistanko ihan väärin).

Onnittelut kaikille plussanneille ja tervetuloa ex-haahuihin, jonne kaikki täältä toivottavasti päätyvät!!!

Tämä raskaus etenee toistaiseksi hyvin, mutta vaikea usko, että se vauva oikeasti saadaan. Ensi viikolla tulee täyteen ne viikot, joilla edellinen raskaus loppui ja pelko vain kasvaa. Äitiyspolille pääsin kuitenkin loppuraskaudeksi tehotarkkailuun.

Hyvää loppu vuotta kaikille!!!!

Uba-aba 20+5

Vierailija
110/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea plussauutisia! Toivottavasti itekin melko pian pääsisi sellaisia ilmoittamaan!

Kaksonen76: Testaa jo ihmeessä! Mä en ainakaan malttais olla testaamatta, kun kiertokin on sitten noin lopuillaan... Pitelen peukkuja kovasti bd bd bd bd!!!

Minä tääl oon jo vähän viihteellä... Kun kerran pitää niitten seuraavien menkkojen yli odotella niin päätin sitten lähteä miehen ja muutamien kavereiden kanssa baarikierrokselle. Nyt on siideri tuossa nokan edessä. Tosi outoa, kun just oli raskaana, ei oikein tajua et nyt voi ihan surutta juoda. Jotain positiivista..

Kävin päivällä kampaajallakin, uskaliasta kun on perjantai 13.päivä.. Ihanan piristävää kun laitettiin paljon paksuja vaaleita raitoja ja juurikasvu tummalla... Ja leikattiinkin jopa 20 cm. Menivät jo vessakäynnillä pönttöön:) niin ehkä ihan hyvä vähän lyhentää, hih!

Hyvää viikonloppua teille kaikille ihanille! Ja hali! Ja eiei, en ole vielä kännissä. (siis vaikka tuleekin tommosta halijuttua, nyt on vaan pitkästä aikaa hyvä päivä ja hyvä fiilis!!!)

T:Liliane (kp ei tietoakaan)

Vierailija
111/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon Lilianen viestiin..

Se oli kieltämättä outoa, kun yhtäkkiä ei ollukaan raskaana ja ensimmäisen kerran lähti ulos ravintolaan olutta lipittämään. Tuli sellanen olo, että oli 15v. ja taas tekemässä jotain luvatonta...Myös tiedot mun raskaudesta oli levinnyt vaarallisen monelle ja sain mielenkiintoisia katseita tutun tutuilta..Jälleen kerran yksi syy lisää olla kertomatta kenellekään ensi kerralla:)

Vierailija
112/140 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sielä Sinulla voi se sykekin hyvässä lykyssä jo näkyä. Ai kun se oliskin kiva juttu. Koitahan sitkeesti sinnitellä vaan sinne ens vkon ultraan. Toivottavasti odotus palkitaan ja saat kivoja uutisia. =)

Liliane: Toivottavasti sulla on/ oli (jos luet tätä vasta huomenna) ilta ystävien seurassa ja vähän rennommissa merkeissä. Kyllä se varmaan ihan hyvää tekee muutama sidukka maistella pitkästä aikaa.

Lilianen ja Jumppakärpäsen juttuihin vielä liittyen lisää...Itse huomasin, että noiden raskauksien jälkeen on ihn selkeesti vähentynyt tuo alkoholin käyttö näinä " ei raskaana" olo aikoina. Vaikken ole koskaan paljon juonut, mutta vähentynyt entisestään. Niin siis tarkoitan tällä sitä että kun olen tiennyt olevani raskaana, niin raskausaikana en titenkään ole mitään ottanut.

Mulla on jäänyt kaikki sidukat pois...väkevistä en muutenkaan ole oikein koskaan välittänyt...oluen joskus saattanut saunan jälkeen juoda jos sitä on erittäin kylmänä tarjolla. Melkeimpä mulla se rajoittuu siihen lasilliseen punaviinia...max kahteen...sillon harvon kun tulee jotain otettua.Ihan hyvä näin. Kyllä sitä on tässä sitten mennä vuosina ehtinyt rillutellakkin. Nyt ehkä sitten voi rillutella edelleen, mutta vähemmällä alkoholimäärällä. Ja onhan sekin vaikuttanut, että kun lapsia ei vielä ole, niin on voinut elää ja olla vähän vapaammin. Nyt on jotenkin " tietoisesti" kaikki muuttunut. Kai tää on ollut sitä valmistautumista vastuulliseksi vanhemmaksi tms. ;-)

Täs olis vielä ON: Heh...pitää kirjoitella sitten ite tänne kun nyt näyttäis olevan haahujen puolella aikas hiljaista.

Mä olin jo tänään ihan paniikissa kun töissä veskissä käydessäni ainakin olin huomaavinani, että mun valkovuoto oli ihan hitusen...siis ihan just ja just mukamas mun mielestä haalen vaaleanpunais sävytteistä. Toivon, että näin väärin. Olen tässä nyt jo parista viime kierrosta miettinyt, että tän kierron vielä odotan, mut jos tää tiputtelu alkaa taas vko ennen kun oikeet menkat pitäs alkaa, ni kai mun on se lääkäri sit varattava...kun se Masunasukin siitä keltarauhashormonikuurista jotain höpötti, että auttaisi tähän. MÄ TOSIAAN TOIVON, että mä näin väärin ja että toivo tältä kierrolta ei ole vielä mennyt. En torstaina olis tosiaan vasta se kp28 täynnä, joten epäilen ettei mitään näy ainakaan ennen kp26, jos sillonkaan...mikäli tuo täti pahanen nyt vaan pysyy poissa.

Lämmöt oli taas aamulla alhaalla ja nyt iltaa kohden taas koholla...eli siinä 37,0 pinnassa. Mutta ei kyllä tietoakaan mistään pahoinvoinneista, niin kun joillain jo sellaisiakin oireita on näin ajoissa. En tiedä, eilen ja toissapäivänä olin sata varma, että vois jopa tärppi olla käynyt, mutta tänään ton valkovuodon takia jo vähän menetin toivooni.

Huomenna on tosiaan nyt sitten ne siskon pikkuisen poika vauvelin ja toisen virallisen kummipoikamme ristiäiset. Saapi nähdä mikä tulee nimeksi.

Nyt painun maate kun täällä ei nyt ketään muitakaan pyöri. Huomiseen. Ja samoin sanoi kun Liliane...ihanat rakkaat haahusiskot, mihinkähän sitä joutuisi ilman teitä. Kauniita unia ja vauvojen kuvia. =)

titi75

Vierailija
113/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kuollut ilta.. Siis ei baarissa varmaan kahtakaankymmentä ihmistä. Ja tosiaan mulle riitti semmoinen neljä siideriä niin oli jo tosi hauskaa, tanssittiin niin paljon et huhhuh.. On ollut jo oikeestaan ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen jo niin ettei montaakaan " tarvii" ..

Kävin jo hölmönä kattomas et jos kierto menee niinkuin ennen keskenmenoa, ensimmäinen mahdollinen la ekojen menkkojen jälkeen ois vasta 6.11. *huoh*. Tuskinpa nyt ihan heti kuitenkaan tärppää. Pitäis mennä tästä vielä iltavuoroon töihin ja huomenna aamuun, et kaipa ne päivät tästä matelee...

Liliane

Vierailija
114/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taitaa olla viikonlopun vietossa :) Mulla juilii vatsaan ja tuntuu et nyt jo on turvoksissa, en tiedä, voiks se olla mahdollista.. Voishan se olla niin et ne siteet on siellä varsin löysällä viime raskauden jäljiltä ja antaa nyt helposti periks tai sit se enteilee jotain muuta, mene ja tiedä.

Ei kyllä varsinaista kipua ole, vaan sellaista venytyksen tunnetta, kun viime raskaudessa vasta vähän myöhemmässä vaiheessa... Ja paha olo on tullut, mutta eipä siinä mitään uutta, on sitä ollut ilman raskaana olemistakin.. Ei voi muuta sanoa kun että pelottaa kuitenkin ihan joka vessakäynnin yhteydessä et verta tulee.. Milloinkahan tuo helpottaa.. Ja millonkahan uskaltaisi soittaa neuvola-ajan..

Mistä voi siis käydä laskeen lasketun ajan muuten? Tämän erittäin omanapaisen viestin päätteeksi toivon kaikille mukavaa viikonloppua :)

peebee

rv4+

Vierailija
115/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liliane: Meilläkin on suunnitelmissa lähteä tänään vähän viihteelle. Meillä olis mun serkun 25-v synttärit tiedossa! Toivottavasti teidän ilta oli kuitenkin onnistunut vaikka kuollutta olikin, eihän siihen hauskanpitoon aina niin suurta porukkaa tarvita, vai?

titi75: toivottavasti teillä olisi nyt tärppi käynyt, ettei tarvisi lääkäriin raahautua. Plussaonnea!!!

ON: kp 28/28, ei vielä merkkejä tädistä (lähinnä siis turvonnutta mahaa). Rintoja tosin särkee yhä enemmän.... Kaipa silti uskallan tänään muutaman lonkeron juoda, kun testikin näytti eilen negaa, vai mitä mieltä olette? En oikein usko raskauteen, kun mahdollisuus siihen on niin olematon...

Vierailija
116/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peebee:

Mistä voi siis käydä laskeen lasketun ajan muuten? Tämän erittäin omanapaisen viestin päätteeksi toivon kaikille mukavaa viikonloppua :)

Tossa vauva-sivujen vasemmassa yläreunassa on sellanen osio kun odotus&synnytys. Meet sinne ja valitset sieltä vauvalaskurin. Sitte syötät sinne viiimesten menkkojen alkamispäivän ja sit se laskee sulle sen LA:n!

Vierailija
117/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liliane: Toivottavasti tosiaan teillä muuten oli kivaa omalla porukalla...eihän siihen hauskan pitoon muita tarvita. Omaa kivaa kun on, niin se riittää.

Peebee: Meillä näköjään samat oireet tuon painon tunteen kanssa alavatsalla, ainut ero on se, että mä en ole VIELÄ niitä kahta maagista viivaa tauluun saanut. Toivottavasti sulla raskaus nyt etenee hyvin ja turvallisesti eteenpäin ja pikkuinen matkustaa masussa loppuun asti. Mä olen ite miettinyt sitä samaa, että miten sitä taas jaksaa sen pelon kanssa elää seuraavassa raskaudessa kun pelkää joka helkkarin veskireissulla, että sitä verta tulee pönttöön tai paperiin. Mä lähetän täältä hirmuisesti jotain kestävyyssäteitä, joilla pikkuinen jaksaa eteenpäin. Ja toivotaan, että pian saat itsekkin rauhan tuon asian kanssa ja uskallat alkaa odottamaan ja iloitsemaan pikku tulokkaasta.

Nyt on kyllä siis TODELLA hiljaista täällä. Siskon vauvan ristiäisetkin oli ja meni...tultiin miehen kanssa just kotiin. Illalla olis tarkoitus mennä syömään Tiiliholviin ja sitten leffaan.

Olen täällä ihan kurjuuden kourissa, kun vattaa vääntää, tai se kova painon tunne on vaan kaiken aikaa alavatsalla. Ei särje, eikä jomota rintoja, eikö oikein muutakaan merkkiä, joten pahoin pelkään, että se täti sielä jo huutelee. Tai no jos nyt oikein tihrustelen näitä oireita, niin nyt on kyllä vähän höntti olo, mutta luulen että se johtuu siitä ylettömästä kahvin juonnista tuola ristiäisissä. Joten ei edes kahvin mku ole tökkinyt. Salaa toivon kuitenkin siihen asti, että tärppi olis käynyt, kunnes täti antaa kunnon merkit. Lämmöt edelleen siinä 36,9

Tiedän sen kyllä itekkin, ettei vielä olis mitään näkynytkään...mutta ajattelin, että jos edes viivan paikka. Tein testin eilen illalla varmaan puolen yön aikaan ennen nukkumaan menoa....puolikkaalla Aconilla. Eipä siihen mitään tullut. Ei olis pitänyt tehdä kun se vaan masensi entisestään. Mutta olin kyllä vielä tosi aikaisessa kun vasta ens torstaina olis se kp28. No mutta niin kun sanoin...olen malttamaton ja kun niitä testejä tuola kaapissa pyörii niin monta. ;-) Seli seli....

Eli nyt jätän testin kaappiin odottelemaan ja testaan kun on sen aika, jos ei täti ennätä jo sitä ennen...

Mä otan kyllä masun viekkuuni ja menen pienille päikkiksille, ennenkö lähdetään kaupunkiin, väsyttää kauheesti, mutta en erota enää, mistä se voisi johtua. Mitä luultavammin vaan siitä, että kulunut viikko on ollut töissä kiireinen ja raskas.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille. Tulkaahan turisemaan kuulumiset.

Kaksonen, huomenna jänskätään mitä se testi sanoo. Muistakkin tulla kertoman tulokset. Peukutuksia.... bdbdbdbd

titi75

Vierailija
118/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peebee en muista olenko sinua vielä onnitellut, joten jos en ole niin; paljon onnea sinulle ja vauvaliimaa ja kaikki muut apukeinot mukaan, mitkä pitävät masuasukin mukana syyskuulle(ko) asti! :)

Porkkana: Mä oon tosi pahoillani sun puolesta että taas kävi noin! :´( Jaksamista sinulle!

Titi ja Kaksonen ja oliko muita joilla on piinaavat ajat toivottavasti pysyvä tärppi olisi käynyt teille kaikille! ++++++++++++++++++ :)

Niin ja Titi Onnittelut kummitädille! :)

Ja kaksonen opiskeluintoa ensi viikolle!

Masunasu valitettavasti minusta ei ole uudeksi listaemoksi, en ole tietokoneen kanssa ollenkaan niin sinut että uskoisin siihen kykeneväni.. Mutta toivottavasti meistä haahuista joku toinen on..??

Onnea ultraan masunasu, neronja ja kuonokasko oli kans menossa ens viikolla! Olikos vielä muitakin? Kaikille tasapuolisesti onnea ultraan, toivottavasti kaikki saatte hyviä uutisia!

Oma napa: kp 10/24-29. Ovis ajat alkaa olemaan lähellä, limaa on tullut jo pari päivää ja halut kasvaneet.. Ja onneksi ollaan päästy myös miehen kanssa peuhailemaan.. ;)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! :)

Vierailija
119/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuis, että tärppi olisi kuitenkin käynyt, niin ei siitä varmasti tässä vaiheessa haittaa ole, jos juot muutaman lonkeron.. Niinhän ainakin sanotaan, koska ne solut jakautuu alkuvaiheessa jakautumistaan ja jos joku solu vahingoittuis niin sen korvaa uusi solu. Ite join esikoista odottaessani, kun luulin että minulla on menkat, kunnon kännit ja olinkin raskaana about viikolla 5 eikä siitä mitään haittaa ole ollut havaittavissa (aikaa siitä on noin 5 vuotta).. Hauskaa iltaa sinulle!

Vierailija
120/140 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhhoijaa... eilen illalla olen jo kotiutunu, mutta vieläki jotenkin väsyttävä olo. Ja hermot kireellä. En tiä sit miks, liekkö vielä lääkkeiden vaikutusta.

Aamulla siis menin sairaalalle kasiks, meinasivat ,että vasta iltapäivällä pääsen toimenpiteeseen. Sain sit tunnin päästä neljä cytotekkia kohdunsuulle. Niitä ei ookkaan aiemmin kaavinnois laitettu. Ekaan tuntiin ei tapahtunu mitään. Sit alkoi pikku hiljaa supistella. Parin tunnin päästä supisteli jo sen verran, että jouduin sängyllä liikutteleen itteeni että olis vähän helpottanut. En viittiny särkylääkettä viel siinä vaihees pyytää. Vuotooki ois pitäny kaiketi tulla, mutta ei sitä tullu yhtään ennen kaavintaan lähtöö. Sain kymmenen maissa ilmeisesti yhden diapamin tai vastaavan. Sellastakaa ei oo aikasemmin annettu. Sit kahdentoista maissa tuli kutsu ja mut kuskattiin sängyllä leikkuriin. Siel ei tällä erää kauaa kestänytkään, kun jo oli vintti pimeenä. Lääkäri oli tuttu jo ennestään ja hän ehti ennen toimenpidettä sanomaan, että oli jo laittanut mulle lisää jotain tutkimuksia. Heräämössä ei enää tullut sitä ahdistavaa tunnetta niinku edellsillä kerroilla...jotenki sitä oli jo ihan turta. Ei tuntunu missään. PAitsi että herääminen tällä kerralla oli tuskaisempaa kun tärisin jonkun aikaa aika kaameesti, eivätkä laittaneet sitä ihanaa lämpöpeittoo nyt ollenkaan. Muutenkin heräämössä oli niin täyttä, että mut siirrettiin osastolle melkein heti heräämisen jälkeen. JA siellä osastolla sit nukuinkin vielä tovin. Muutenkin aika vähän mua käytiin katsomassa. Ed. kerralla hoitaja laukkas koko ajan kysymässä, että miten menee ja koska haluut vessaan jne. Nyt ei käyny ketään..oli vähän yksinäinen olo. Puol kahdelta olin osastolla, puol viideltä soitin kelloo ja sain vihdoin hoitajan paikalle. Sitä ennen olin syönyt ruokaa, joka tuotiin huoneeseen.

Hoitaja sitten tuli ja kysyi multa, että onko se tamppooni jo otettu pois, kun piti ottaa pois heti kun tulet osastolle. Mä vaan pyörittelin silmiäni, että mikä tamponi, en tiä sellasesta mitään. No hoitaja lähti ottaan selvää, että onko vai eikö. Tuli takaisin ja sanoi, että katsotaan onko sitä vielä. No joo..olihan se, kiskoi sisuksista aikamoisen pitkän pätkän jotain tukkoa. Sellastakaan mulla ei oo ennemmin ollut. Hoitaja sitten selitti, että olivat osuneet johonkin suoneen kun oli otettu kohdunsuusta kiinni, sen takia se tamponi oli laitettu. Hmm...joku vaan oli sit unohtanut ottaa sen pois sillon kun piti, no ei se nyt ollu kun 3h kauemman ku piti.

Sitten tuli toinen hoitaja, kiireessä kyseli, että mites laitetaan nyt niitä tutkimuksia, kun pitäis ennen viittä tilata kun menee tietokoneyhteys sitten poikki. Klo oli sillon varttia vaille. Lääkäri oli määrännyt sellaisia kokeita, jotka otetaan tiettynä kierron päivänä. SIinä sitten arvottiin hoitajan kanssa, että mitne ne laitetaan. VAikee tietää millon menkat alkaa taas. Mut toivottavasti samalla lailla ku aikasemminki eli tasan 4 viikon päästä. TOivon todella, ettei kierto veny.Hoitaja ehti ne tilaamaan tuli takas ja aloin udella, että mitä kokeita ne oli. Osa oli jotain sellaisia, etten ees muista enkä ollu koskaan kuullukaan sellasisat. Tsh mitataan uudestaan. Sitten oli fsh (en tiä mikä on?) , LH, progestiini (?, hoitaja ei ollu varma, että mikä oli, toivoi että oli oikeen tilannut), joku s-testos (?) ja sitten jotain ihme vasta-aineita tai jotain omituisia nimiä. Ja nämä otetaan ensin kierron 3-5 päivänä ja sitten kp 21-23.

TOrstain käynnillä lääkäri oli mulle puhunut, että katotaan sitten jälkitark. käynnillä lisäkokeista, mutta tuo kaavinnan tehnyt lääkäri olikin sitten jo noita määrännyt. Mutta menen nyt kuitenkin silti ilmeisesti ihan polille jälkitarkastukseen kolmen viikon päästä, aika tulee kotiin, kun ei saanut sitä nyt varattua.

Puol kasin maissa mies ja lapset tuli hakemaan ja pääsin kotiin.

En mä osaa enää olla edes surullinen..olen vaan, ihan tyhjä.

Nyt iski todenteolla tajuntaan se, että meille ei ehkä enää tulekaan lisää lapsia ja se alkaa kyllä vähän ahdistamaan, mutta pakkohan siihen on jossain vaiheessa sopeutua.

-Porkkana-