Pakko kysyä eikö teidän perheessänne ole muka ollut pahoja eri kulttuuritaustasta johtuvia yhteentörmäyksiä???
Miten on mahdollista, että meidän parisuhteessa varsinkin kättä väännetään jatkuvasti jostain pikkunyanssista tai isommasta periaatteesta.
Olen seurannut tätä palstaa jo jonkin aikaa, enkä ole törmännyt viesteihin, joissa käsiteltäisiin parisuhteessa tai perheessä ilmeneviä kultttuuri-tai uskontolähtöisiä ristiriitoja.
Viimeksi tuli ilmiriita siitä kun poika väitti isänsä sanoneen että meidän uskontomme on ainoa oikea ja muut ovat väärässä. Tuli sitten ilmi, että mieheni mielestä lapsen pitääkin sanoa noin. Kun taas minun mielestä lapsen pitäisi sanoa että me uskomme näin, ja se miten te uskotte ei ole minun asiani. Juttu sitten paisui kuin pullataikina..
Riitaa on tullut myös siitä että mieheni mielestä miehen tulee ojentaa vaimoa, mikäli näkee sen tarpeelliseksi. Itse en hyväksy minkäänlaista ojentamista missään muodossa, sillä olen itse vastuussa teoistani eikä mieheni omista minua tai ole minun holhoojani.
Kertokaapa omista väännöistänne, vai onko niin että me ollaan jotenkin poikkeava moku-pariskunta.
Kommentit (86)
Ap onko teillä riitoja siis koskaan?
Mies on Satakunnasta. Ei puhu yleensä mitään.
Vaimo on libanonilainen. Yhteiselo sujuu oikein hyvin.
Kahnaukset liittyvät oikeastaan vain lasten kasvatukseen. Hän haluaisi pitää huomattavasti tiukempaa kuria kuin itse katson tarpeelliseksi.
Toinen kinaa aiheuttava asia ovat vaimon sukulaiset, jotka pääosin asuvat keskieuroopassa. Koko ajan on joku tulossa käymään. Saisivat asettaa kunnon lentoveron niin loppuisivat nuo vierailut. Hassun hauskaa kun joku sisarus tai serkku kakaroineen pölähtää paikalle joka kissanristiäisten takia.
Miten olette päätyneet yhteen ja perheenkin perustaneet, jos teillä on noin eriäviä näkemyksiä vaikkapa tästä vaimon niin kutsutusta ojentamisesta? Tämäkö ei käynyt ilmi missään aiemmassa vaiheessa vai oletteko (oletko sinä) tähän saakka sivuuttanut asian tai sietänyt sitä? Tiettyyn pisteeseen erot näkemyksissä sulatan, mutta en itse haluaisi suhteeseen, jos eroavaisuudet noin isoja ja erimielisyyttä aiheuttavia.