Jelppikäähän! Saako näistä kehiteltyä mitään tarjottavaa vieraille?
Puolen päivän aikoihin tulee pari vierasta ja ei ole oikei mitään tarjottavaa. Kaapista löytyis seuraavanlaista:
Torttutaikinalevyjä, tonnikalaa, katkarapuja, riisiä, Heinnzin garli Sauce, salaattikastiketta, eilen tehtyä valkosipulituorejuusto valkokastiketta, joka on aika paksua tavaraa, raejuustoa, pipareita ja sitten mausteita, vehnäjauhoja, keittämättömiä perunoita yms.
Mitäs näistä taikoisi? Kauppaan ei ole mahdollisuus mennä. Tarkoitus ei ole varsinaisesti ruokkia vieraita, mutta ois tietty hyvä jos jotain vois tarjota. Itse olen vielä laihdutuskuurilla ja sen vuoksi en viitsisi alkaa leipomaan mitään mokkapaloja tms, kun repsahtaa sitten tän kuurin kanssa itellä.
Kommentit (2)
Onko jotain ranskiksen tyyppistä leipää? Jos halkaise se pitkittäin ja laita sinne täytteeksi tuota garli Saucea, oletan että se on jotain valkosipulikastiketta?? Lisäksi vaikka öljyä ja jotain mausteita. Uunissa muistaakseni 150 astetta ja ei kovin pitkään, ehkä 10 minuuttia.
Torttutaikinasta teet pasteijoita, täytteeksi riisiä ja katkarapuja ja jos kaapista löytyisi niin chiliä (mausteena), paprikaa ja vaikka kesäkurpitsaa. Tonnikala ei oikein tähän sovi.
Nyt lapsi sotki aika lailla, joten jos ei näistä vielä apua, jatkan kohta.
Vierailija:
Puolen päivän aikoihin tulee pari vierasta ja ei ole oikei mitään tarjottavaa. Kaapista löytyis seuraavanlaista:
Torttutaikinalevyjä, tonnikalaa, katkarapuja, riisiä, Heinnzin garli Sauce, salaattikastiketta, eilen tehtyä valkosipulituorejuusto valkokastiketta, joka on aika paksua tavaraa, raejuustoa, pipareita ja sitten mausteita, vehnäjauhoja, keittämättömiä perunoita yms.Mitäs näistä taikoisi? Kauppaan ei ole mahdollisuus mennä. Tarkoitus ei ole varsinaisesti ruokkia vieraita, mutta ois tietty hyvä jos jotain vois tarjota. Itse olen vielä laihdutuskuurilla ja sen vuoksi en viitsisi alkaa leipomaan mitään mokkapaloja tms, kun repsahtaa sitten tän kuurin kanssa itellä.
Tarjoa perunoiden kanssa. Tee torttutaikinalevyistä riisi-munapasteijoita tai sitten hilloisia, jos sulla jotain hilloa kotona.
Vierailija: