♥♥ Lepopäivää SYYSystävät ♥♥
Kommentit (32)
Tavan mukaan heräsimme kahdeksan jälkeen. Kyllä se masuvauva varmaan oppii nopeasti käytännön, kun alusta asti totutetaan, eikö?
Yö oli kumma. Kun vihdoin painoin pääni tyynyyn, paistoi kuu niin kirkkaasti, ettei uni tahtonut tulla. Että terveisiä Helsinkiin ja katuvaloihin... Tein kävelylenkin ennen auringonlaskua, ja lumisilta pelloilta nousi usva tavoittelemaan illan oranssia valoa. Muistelen, että säätilan muuttuminen nostaa usvan, ilmeisesti siis kiristyvä pakkanen aiheutti lumoavan näyn, proosallisesti. Jos jostain löytäisi tähtitaivaan kartan, voisi tutkia, mitkä ne kolme peräkkäistä tähteä ovat. Onkohan Pienen Karhun tähdistö? Tai jotain.
Kukkanen kakkasi yöllä kun viimein olin nukahtanut. Heräsi epäilys, että joko suklaa tai vähäinen määrä chiliä ruuassa aiheuttivat epätavallisen heräämisen. Sitten tunnustelinkin tunnin josko mahasta kuuluisi jo elämää. Shiivoaminen shai shupistelemaan ainaskin. Kumma, ettei silloin raskauden loppuvaiheessa toiminut.
Ynkälle piti sanomani, että minen nähnyt sinun laskemisestasi mitään, kun silloin tuli lunta silmiin niin kovasti. Kivaa, että oli kivaa. Olen katsellut vähäsen käytettyjä kamoja, mutta on toi ostoslista venähtänyt niin pitkäksi, että sukset on tippuneet kauaksi kärkijoukosta.
Juhhuu, pyhää.
Kukkuu
Aurinko taas paistaa, mahtavaa! Me tosin ollaan siivottu ja näin ollen kökitty sisällä. Pikkurinsessalla on edelleen flunssa ja yöllä vaan rohisee ja heräilee monta kertaa. Kuumetta ei kaiketi ole enää ollut.
Pilette, syysystävät kuulostaa kivalta! :)
Kukkuu, ehkä se sää oli siis suosiollinen mulle Levillä. Jospa kukaan muukaan ei nähnyt mun räpellystä:) Jos muuten jaksat odottaa ensi syksyä, niin Skiexpon kamapörssistä vois löytyä hyviä suksia. Ainakin ennen vanhaan siellä saattoi tehdä hyviä löytöjä. Nykytoiminnasta en tiedä mitään:)
Mies paistaa pihvejä, menen odottamaan ruokaa:)
T: Ynis
Lapsuus tulee ihan mieleen, kun tässä syön jätskiä lasista, jossa on myös cokista. Nami!
Nöösä on oppinut sanomaan uuden sanan: kkkiittti eli kiitos. Ehkäpä niitä sieltä pikku hiljaa tulee, nyt siis neljä sanaa käytössä.
Kukkuu: Minä ihailin eilen samaa kaunista maisemaa ajellessani raksalta kotiin hiljaista pikkutietä pitkin. Ilta valtasi taivaalta tilaa itselleen, mutta miten kaunis taivas olikaan näyttäessään violetin, oranssin, vaaleanpunaisen ja keltaisen sävyjään. Usvan herkät juovat kiemurtelivat pelloilla ja teillä. Todellakin runollista ja kaunista. Myötätuntoa puheenpitoon.
Mimmu: Supistussäteitä lähetän. -----------** Itselläni tuntui viikon la:n ylitys piitkältä. Olet ajatuksissa. Jaksua! Ja taudit hus!
Mukavaa, kun Hilulla on takana hauska ja onnistunut reissu.
Nyt pitäisi vähän surffata ja etsiä rakentamisjuttuja ja sitten neuvoja Nöösän allergiajuttuihin. Taas ne algeeriat ahdistaa mieltä hitusen.
Aurinkoa ja jaksua ja voimia kaikille!
-Mimmuli ja Nöösä
On kyllä ollut luxusta kun miehellä on ollut parin viikon loma. On koko ajan (yh vuorokautta lukuunottamati) hoitanut molemmat nukutukset. Aah, mikä pieni ilo äiteelle. Huomenna palaa arki. Eilen en huomannut taivaalla mitään. Tänään reippailin aamupäivällä vakio " talojenihailu" -lenkin. AUrinko paistaa niin kuulaasti ja pari pakkasastetta tuntuu tuntuu täydelliseltä.
Meillä on myös tänään synttärit. Joskin 7 v ja pienimuotiset sukuloinnit. Isoista synttäreistä meillä on myös aika ahdistavia tunteita. Kepsu vierastaa paljon ja roikkuu ahdistuneena mussa kiinni koko ajan. Toisaalta pikkuvierailuista tutuissa paikoissa olen jo ruvennut nauttimaan. Esim. serkusten luona visiteerataan säännöllisesti ja mukavaa on. Käly suhtautuu myös Kertun vaateliaaseen temperamenttiprofiiliin minulle sopivalla tavalla. Ei tuputa, ei pakota, ei lässytä, ei voivottele sitä kuinka vaatelias lapsi on. NÄitä esimerkkejä on ihan terpeeksi. Puhumattakaan vertailuista omiin lapsiin, jotka eivät ikinä sitä tai tätä... Minä olen jo oppinut iloitsemaan siitä, että Kepsu näyttää tunteensa, niin ilon kuin surunkin, voimakkaasti. Mun oma pikku pippuripakkaus.
Olen kyllä kateellinen tuosta Piletin urheilusta. Musta tuntuu että takalisto sen kun levenee ja iltasyömingit ei suinkaan vähene.
Parisuhdekirjallisuutta en ole -voinko tunnustaa tämän- oikeastaan lukenut lainkaan. Ei mieskään. Mutta oikeastaan ei ole tullut vielä sellaista tilannetta, jossa olisi tullut tarve käydä kirjaan käsiksi. Kommunikaatio pelaa ja puhumalla parille eri taholla saa usein kaipaamaansa näkökulmaa. Mutta pistäkää vaan lisää viisauksia jakoon :)
Mimmulle jakautumissäteitä. Pitäsikö sun ostaa ripsari, vai oliko se meikkivoide. Kenellähän tämä kikka nyt auttoikaan? :)
++++ onnea frodo ja marionnette. Oliko muita?
nyt sohvaperunamaakari siirtyy seuraavalle taajuudelle,
hk
Ostin meikkivoiteen ja ihmettelin kun selkää kivistää..supistuksethan ne tekivät tuloaan ja pääsin synnyttämään! :) Niin, Mimmu, jos et muuta enää keksi...
Ilma on kyllä ihana, mut muuten rasittavat tunnelmat kotona. Väsyttääkin ja hiukset ihan rasvaisen näköiset, vaikka eilen pesin :-/ Varmaan kaikki mun syömäni rasva alkaa tunkea ulos joka puolelta..nimim.mud cake kohta syöty YKSIN (en enää hillinnyt itseäni, vaan hain pakastimen uumenista tuon ihanan suklaakakun..)
Onneks illalla raamis ja pääsee ystäviä näkemään! :-)
Eilen oli kivaa kaupungilla ja jotain löytyikin, mut ei vaan Nekulle vaatteita. Pitäs varmaan lähtee Tomeran kans Turkuun ostoksille, kun sieltä tuntuu löytyvän ihania tyttöjen vaatteita! :)
Mut nyt meen parturoimaan miehen hiukset. Pizzatilaus tehty, rasvainen ateria jälleen tiedossa.. :-/
Voimia kaikille tarvitseville syysystävät! :-)
Enkeli1 ja Nea
mä oon haka löytämään vaatteita alesta, sanoisin et 97 % Idan vaatteista on ostettu alesta. Eilenkin ostin iiiiihanan Name It:n juhlamekon tytölle, makso vaan 8,5e... mut en kyl ihan varma oo et mitä me sillä mekolla tehdään, Idalla on tällä hetkellä 3 kunnon juhlamekkoa, eikä meil edes ole juhlia tiedossa....
joko Mimmu on lähtenyt, kun ei ollu viestiä?
niin ja piti myös sanoa, et plussanneet älkää missään tapauksessa jättäkö meitä, miettikää miten vähän meitä jäis sitten jäljelle!!??!!
Ida on superkiukkunen, mut nukku yön ihan ok. Kuudelta meinas et noustaan ylös, mä en jaksanu joten Ida nukahti lopulta uudestaan herättiin vasta puol 10. Ei hyvä, ku huomen alkaa arki, ja pitäis päästä illalla ajoissa nukkumaan...
Koulupapereita lajittelemaan lähden minä... blaah...
Petra ja Ida
Pojat on ulkona ja typy nukkuu..ihana rauha :-) Korjasin joulun pois,koti näyttää selkeemmältä ja avarammalta,mies saa vielä viedän kuusen kellariin.
Alotin taas koti jumpankin.Yleensä on jotain jumppaillu ku typy nukkuu,mut nyt kun poika oli kotona ei oikein pystyny..viikon päästä alkaa oikeet jumpat.Pile,eikös se 3kertaa vkossa ole jo ihan ok?!
Onkos korvaongelmaisten äitejä linjoilla,joku varmaan kun tuntuu noita riittävän...Typy syö nyt kuudetta päivää kuuria,huomenna loppuu.TAas alkanu yö/päikkäri yskä,nukkuu levottomasti ja esim.ku aivastaa ni heti pitää korvasta kiinni..Pitäskö jo lääkäriin,et kuuri ei ole auttanu vai voiko se vielä auttaa?????Mua niin ärsyttää et ei otettu vakuutusta ku poika oli aina nin terve ja nyt saa aina tk:hon jonotella :(
Kävinpä laskuja läpi ja huomasin et ku maksaa jumpat ja vähä postimyynti tilauksia ja mitähän vielä oli ni rahaa ei jää oikeestaa mitää!!!Täytyy kai alkaa ihan ruuastakin tinkimää,paljo tiukempaa on elämä nyt ku pojan kanssa sillon...
Typy jo itkee,nukku vaa vähä yli tunnin...
jatu
Aivan ihana sää tänään. Käytiin paloheinässä pulkkailemassa, Veeti aivan onnessaan laski mäkeä. Sai joululahjaks vauvapulkan, mutta siitä ei enään tykkää ollenkaan (se on vissiin liian vauvamainen meijän herran mielestä). Kunnon stigalla haluaa koko aja mäkeä laskea ja sen kydissä istua.Taitaa Veetistä kunnon urjapää tulla kun vielä vähän kasvaa.
Marionetelle ++++ onnittelut!!!
Just saatiin Veeti päikkäreille. Oli hieman väsy ulkoilun jälkeen. Eilennä äytiin uimassa. Sen jälkeen Veeti nukkuikin 3 tunnin päikkärit.
Mimmulle jaksuja loppu raskauteen. Veeti suvaitsi syntyä rv 41+5 ja muistan miten tuskaisia viime päivät olivat.
Omaa napaa. Väsymys senkun jatkuu. Nukkuisin edelleenkin niin paljon kuin vaan voisin. Ja paha olo pysyy sitkeästi mukana.
Nyt taidan mennä ruokaa tekemään.
Öttis, Veeti ja masuasukki rv 6+2
Voi että, kun teidän syystaaperoisenne tuntuvat niin isoilta! Että Veetikin Stigalla. Antsa kyllä tekee paljon kaikenlaista, mutta tuo liikkuminen tapahtuu tällä hetkellä lähinnä sisällä. Nytkin on nukkumassa ulkona vaunuissa, mutta ei viihdy sitten yhtään pulkkailemassa tms. Sanoja ei vielä oikeastaan ole niitäkään, paitsi tietenkin tuo selkeä: " Anna" . Välillä tosian väläyttelee muutakin. Oman nimensä lopputavunkin sanoo komeasti :)
Viikonloppu on mennyt saamattomuuden tilassa. Jonkinlaisen minimasennuksen tai pienoisen työuupumuksen huomaa itselläni siitä, etteivät kotityöt kertakaikkiaan maistu. Siivotakin pitäisi, mutta...
Jospa nyt kuitenkin jotain yritän..
Tssüch!
Saamuska
Makkarakeittoa ja näkkäriä, jälkkäriksi vieraille tarkoitettua sitruunakuivakakkua ja dominoja, piti oikein ahmia, kun ei sitten ne vieraat tulleetkaan. Vaikka onhan tässä vielä iltaa, esikoinen soitti tätille että tule jo (oli just ilmoittanut ettei ehdi kun siivoo,grrr...) ja sitten sanoa paukautti että siivoa ensin ja tule sitten :))) Saas nähdä. Esikoinen on kuulemma jo iso mies (vajaa 3v)!!! Isot miehet ei kuulemmat tarvii vaippoja ja tuttia. meinasi kyllä että pikkuvelikin voisi jo olla iso mies, taitaa vähän haluttaa sitä tuttia kuiteskin :)
Muokkailin tuossa kuvatiedostoja ja tajusin että mulla on 500-600 kpl kuvia teettämätää! ajattelin että parisataa, mutta että noin paljon! Huh. Laitoin parille firmalla kyselyä mitä mahtaa postikulut olla tollaselle määrälle. Yksi jo vastasinkin ja sanoi että paree lähettää cd:llä, todllakin! ja että kuvia on varmaan sitten yksi kenkälaatikollinen ja painoa 1-2 kg. heh. Mukavat puuhaa sitten laittaa kaikki kansioihin. Enään en kyllä panttaa kuvia, en!
jaahas, alkaa painit mennä liian rajuiksi, mentävä.
Tuttis
ps. pahaolo poissa? johtuiko menkoista????
Onkos kukaan syysmammoista käynyt viime aikoina Ikeassa tai menossa sinne? Lelujen säilytys on kuuma kysymys meillä ja pongasin Ikean sivuilta yhden tuotteen TROFAST-nimisen leluhyllyn: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategor…
Pyydän anteeksi jos linkki aiheuttaa sivulle leventymistä... Kiinnostaisi kovasti tietää onkohan tuo tukevaa tekoa, laatikot kunnollisia ja muutenkin hyvännäköinen. Meinasin että jos ois sitten vaikka maalannut sen itse kivan väriseksi (jos mahdollista maalata).
Jos jollain on muita kivoja vinkkejä järjestyksen pitämiseen, otan mielelläni vastaan. nyt ovat kolmessa isossa rullallisessa laatikossa ja ne pursuaa leluja. Sinänsä huono kun aina on kaikki hukassa. ideaalista ois että voisi " sarjoittain" laittaa lelut omiin laatikoihin jne. oiskohan sitenkin joku varastohylly-tyylinen hyvä, mihin ostaa kivoja laatikoita? Kuva kylkeen esim. Tomi Traktori, Puuha Pete jne. Sitteln on tuota sälää kuten lgoja ja kaikkea pientä juttua. puuh ihan liikaa mutta kun ei voi noita suosikkejakaan laittaa pois kun heti huomaa ja huutaa niitä.
Epäjärjestykseen kyllästynyt Tuttis
mut ei mulla (hah) vaan Idalla. Päiväunet nukkui puolikkaan nakin voimalla ja oli herätessään kiukkunen ku ampiainen. Välipalaksi ois ollu viimeisen kotipäivän kunniaksi herkkuja eli vohveleita ja mansikkarahkaa mut ei neiti edes maistunu.
meillä on Idan huoneessa tällainen (en tiiä osaanko laittaa linkkiä).
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategor…
On tosin hieman iso, mut saa kivasti kaikki lelut koreihin, sit muutamia Idan saamia koriste-esineitä on ylähyllyillä, samoin mun vanha cd-radioyhdistelmä, kirjatkin sopii. Niin ja tietty plussana se, et toi kelpaa myös sitten isompanakin, tai sit mä laitan sen johonkin muualle... Ens olikin olohuoneessa.
varmaan toi linkki heitti tän nyt leveeksi, pahoittelen
kerro lisää, tosi kivan näköinen hylly! Minkä kokoinen ja minkä kokoisia hyllyt on? Siis teittää että minkäkokoiset laatikot sinne sopivat.
Tuttis
kun vauhtiin pääsin. Täällähän on nyt monia mammoja jotka odottavat toista. Kyselenkin jos jollain kiinnostaisi ostaa meidän kaksostenrattaat. ne ovat Lastenturvan myymät suomalaisten suunnittelemat Happy Baby Spider-merkkiset rattaat. Lainaan heidän mainostaan hieman, kun en jaksa itse kirjoittaa:
" Kolmipyöräisyyttä mukaileva kaksostenratas,
jossa etupyörät ovat kapeammalla kuin takapyörät.
Tämä tekee rattaan ketterämmäksi, mutta säilyttää vakauden. Erinomainen piirre on myös täysin erikseen käännettävät istuimet ja kopat, joten ratas sopii niin kaksosille kuin eri-ikäisille lapsille.
Voit valita esimerkiksi vauvalle turvallisen kovan kopan
ja isommalle lapselle pelkän istuinosan tai vaikkapa
kaksi koppaa ja kaksi istuinta -aivan kuten haluat."
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/happybaby_tuplat…
meillä on siis eri ikäisille sisaruksille, ikäeroa on tuo 1,5v. Värinä punamusta. Mukana on vauvalle oma koppa patjoineen ja kaksi istuinta, heijastimelliset sadesuojat, tietysti vaunun omat suojapeitteet, alhaalla kaksi erillistä kankaista tavaransäilytyspaikkaa (kuvassa yksi, uudempi malli). Kankaat ovat tosi hyvässä kunnossa, ei haalistumia ja hylkivät hyvin vettä. Punamusta väritys oli ratkaiseva, tosi pirtsakat ja sporttiset. Rattaat on säilytetty aina sisällä eteisessä, naarmuja toki rungossa on, mutta kulumiltahan ei voi välttyä. Tällä hetkellä esikoinen on vajaa 3-v ja mahtuu vielä istumaan omalle paikalleen. Erkoistahan rattaissa oli juuri se, että molemmat saa vaikka eri suuntiin laitettua. esim. kun Nyttynen oli pieni niin hän oli vaunukopassa minuun päin ja esikoinen istui kasvot menosuuntaan päin. Ei myöskään päässyt kiusaamaan pikkuveljeään, kun hän on suojassa kunnon kovassa kopassa. Menosuuntaa ei saa vaihdettua aisalla, mutta helposti kyllä voi matkallakin vaihtaa esim. auringon mukaan kun irroittaa istuimet. Työntöaisa on taittuva. Kauheen kovassa käytössä ei ole olleet mun laiskuudestani johtuen. Itse ostin ne uutuuden karheina, sillä edellisen omistajan isompi poika ei suostunutkaan enään istumaan rattaissa ja ne olivat käytössä heillä puoli vuotta. Meillä mahtuu rattaat myös pystyasennossa Avensikseen (farmari) joten E-Suomen reissullakin eprään mahtui rattaiden lisäksi iso koira ja kaikki matkatavarat! Tilaahan kaksostenrattaat vievät vaakatasossa melkoisesti.
No joo, jos jollain kiinnostaa tai tiettää jonkun joka voisi olla kiinnostunut, vastaan mielelläni vaikak sähköpostitse sitten. kuviakin voin laitella, kunhan niitä ensin otan.
Tuttis
ps. sori tää mainos, mutta turhaan kai nuo tuolla eteisessä tilaa vie, kun ei laiska möhkäle kehtaa liikkua...
Ynis, onko seisomalauta kätevä talvella? Vai tökkiikös sen käyttö heti kun on lunta?
Lomat on lomailtu ja eikö tässä pääsiäistä jo odotella, sinne onkin vain 4kk. Ai niin, onhan tässä hiihtolomat.
Tänään kotiuduttu. Onni ei nukahtanut ekan tunnin aikana autossa vaikka oli tosi väsynyt levottoman yön takia. Kävi ihan ylikierroksilla, kun oli 3 päivää sellaisessa pyörityksessä, että heikompia heikottaa. Ja äitiä ahdistaa. Ja nukkui sittenkin vain tunnin autossa. Ennen kuin nukahti, riehui ku heikkopää, heilutteli päätään ja oli aika pelottavan oloinen:/ Oli vaan varmasti niin väsynyt.
Anoppi on kovasti kävelyttänyt Onskaa ja päästänyt irti - kuulemma oli jo metrin kävellytkin. Mua niin kiehutti tuo irtipäästely. Veljen poikaa yrittivät hoputtaa kävelemään oppimisessa juuri noin ja lopetti hetkeksi kokonaan kävelyttämällä kävelynkin. Että pistää siis vihaksi tuo anopin touhu. Tänään kotona otti yhden askeleen kohti leikkiurkujaan, eli voidaan kai se laskea jo. Voidaanhan? Itse jäi seisomaan tuetta urkujen eteen ja kun vedin urut kauemmas, otti sen askeleen. Hienoa!!!
Nyt on jo iltapuuro syöty ja pian nukkumaan. On ollut kovin kiukkuinen poika. Väsynyt ja varmaan vähän stressaantunut. Oma arvioni vain...
Vehnä ei kaiketi sittenkään sovi:( Sai anoppilassa vähän pullaa ja leipää, jossa vehnää ja kauraa. Eilen sai sitten purkkiruokaa, jossa makaronia ja muutenkin siis leipää yms. Illalla kynsi vaatteiden vaihdon yhteydessä polvitaipeensa verille. No, eihän se paljon vaadi, kun on ohut ihokin mutta oli selvästi tuskainen kutinansa kanssa Onni. Nukutin yöunille 30min, josta piiitkä pitkä tovi meni sylissä ja siinäkin Onni yritti raapia koko ajan. Lopulta halus sänkyyn ja sinne nukahti sitten. Tänään taipeet jo ok.
Eli vehnä??? Se ekana hälytti, koska en jaksa uskoa, että joku muu siinä purkkiruuassa sen teki, vehnää oli saanut sen verran kotioloihin verrattuna enemmän. Onneksi keskiviikkona lasten polille aika, voi tästäkin keskustella.
Oonpas ehkä vähän kade Ynikselle tuosta laskettelukeikasta. Ennen, siis reilut 10 vuotta sitten kävin paljonkin laskeen. Nyt oon viimeks käyny toissa keväänä, kun odotin jo Onnia.
Ja kuka se sanoi aiemmin olevansa kade Hilulle oman ajan ottamisen reippaudesta. Minä myös. Monesti mietinkin Hilua näiden asioiden tiimoilta, kun itse en tahdo salille saada mennyksi.
Nyt pitää mennä hetkeksi tuonne. Poika se vaan ei anna oikein olla koneella nykyään, kun pitää päästä syliin.
T-P ja Onni 1v3kk ja monen monta sanaa
Kyllä me ollaan tultu seisomalaudan kanssa toimeen talvellakin. Riippuu varmaan paljon siitä miten hyvin kadut aurataan ja millainen lauta on. Auraamisestakin jää tietty joitain kinoksia ja niiden yli on vaikeampi mennä, mutta teilläkin esikoinen on sen verran iso, että voi kävellä pahimmat pätkät. On mun mielestä kätevä kapistus myös talvella, vaikka toki tollasta junaa on raskas työntää ja meillä ainakin joutuu kävelemään kaukana rattaista, ettei tallo seisomalautaa. Huono asento siis kävellä.
T-P, tietty voi sanoa ensiaskeleeksi! Niin minäkin tollasta tein:)
T: Ynis
Tuleekohan Mimmu edelleen iltapinoon?
Missäs muuten Keilin ja Tiivii on?
Ei tuntunut sunnuntaille, kun vauvauinti jouduttiin jättää väliin Sinin korvien vuoksi. Kyläiltiin sitten urakalla. Nyt napa on täynnä kaikkea hyvää. :-)
Kivan näköisiä hyllyköitä leluille. Itsellä odottaa navetassa vanha kaappi hiomista ja maalausta Sinin lelukaapiksi.. No, eipä ole ainut tavara joka siellä odottaa kunnostusta... Ennen äippälomalle jäämistä kuvittelin että saan äippälomalla ja hoitovapaalla kunnostaa huonekaluja urakalla. :-D Sarjassamme kaikki ei ihan mene niinkuin kuvittelee. ;-) Onneksi en pääse nykyisin useinkaan kirppareita ja huutokauppoja kiertelemään, joten maalattavien määrä ei onneksi lisäänny.
Ensimmäiset siemenluettelot tupsahtivat postilaatikkoon viimeviikolla. Mahtaisinko löytää tänä jo tänä vuonna esikasvatukselle aikaa?? Viimevuosi jäi väliin. Ynis, onkos sinulla ollut tapana esikasvattaa?
Lila75
Kylläpä rentoutti mukavasti,nyt ois kiva vaan olla,mut iltatouhut kutsuu...Ja huomenna tarha-aamu,alkaa mulla varmaan taas valvominen :-( Vie unet aamu lähdöt...
Tuosta Tomeran hyllystä-mä aion ostaa sellasen kunhan jotenki Ikealle pääsisin tai joku sen mulle tois...
Onkohan jolleki tällänen tunne tuttu..on varmaa..Kaupassa miettii et mitä piti ostaa,sit muistaa et shampoota ja kotona huomaa et on sitte 4 täyttä pulloa shampoota!!!!Ja aamulla huomaa et nii se puuttuva edelleen on deodorantti!!!!Juu onneks siwa myy dödöä, shampoota on isommalleki porukalle ;-)
Huomenna se alkaa...apua..keho varmaan huutaa suklaata!!!!
jatu
Tyttö päätti tänään herätä jo klo 7, varmaan viikon on nukkunut ainakin 8 asti. Elen meni päiväunet plörinäksi ja se näkyy heti, myös yöunet oli levottomat ja uni loppui kesken. No, yleeensä tasoittaa tilanteen päiväunilla.
Käytiin eilen kaupassa tarkoituksena ostaa ensi viikon ruokatarpeet. Mutta kapassa olikin hyllyt tyhjinä. Enhän mä voinut ymmärtää, että yksi pyhäpäivä aiheuttaa sen, ettei seuravana päivän kaupassa ole jauhelihaa eikä leipää.
Tänään taas salille. Mullakin on sellainen kortti, että saana käydä miten paljon halua. Käytännössä 3 x viikkossa on ihan maksimi. Ensi viikollakin mies on taas ti-pe joko myöhään kotona tai koko illan pois.
Ensi viikonloppuna on tiedossa kahdet synttärit, 1- ja 4-vuotis. En ole kauheen innoissani näistä lastenkutsuista. Noihin 1 vee synttäreille mennää koko kööri. Mies on tosin vapauttanut mut lähtemään tytön kanssa sieltä ajoissa pois :). Nelivuotissynttäreille mennään pojan kanssa kaksin. Ahdistuuko kukaan muu lapsisynttäreistä, joissa on paljon väkeä ja meteliä ja riehuntaa? Mä vältä ihan viimeiseen asti. KAuhulla ajattelen pojan synttäreitä ensi keväänä. Hän kun on ilmoittanut kutsuvansa 10 kaveria. Apua. Ajattelin vuokrata jonkun tilan (leikkipuiston), jotta voidaan mahdollisesti olla myös ulkona ja tilaakin on enemmän.
Nyt lähti kannettavan johto irti seinästä tytön toimesta ja tässä vanhassa rakkineessa on huono akku, joten lopetan ennnenkuin katkeaa....
Pile