Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥ Lepopäivää SYYSystävät ♥♥

08.01.2006 |

Mitähän tästä tulee ;)?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kyllä juuri tuo anoppisi strategia kävelyharjoituksissa. (Ensin kahdesta kädestä kiinni, sitten yhdestä, sitten sormesta, sitten paidan olkapäästä, sitten vaan irti.) Eikä näytä tulleen traumoja...:) En edes tiennyt, että olisi jotenkin ei-suositeltavaa. Lapset ovat tässäkin asiassa varmasti hyvin erilaisia.

Vierailija
22/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis

Kylläpäs te olette täällä taas jutelleet viisaita ja mielenkiintoisia asioita. Joskus ihan iskee kirjoitusblokki, kun ei itselle tule mitään viisasta mieleen. Syysmammailussa ihanaa onkin se, että voi kertoa huonommuutensa ja silti tuntea itsensä kuuluvaksi joukkoon.

Minulla ei siis ole yhtään mitään viisasta ajatusta kasvatus- ja parisuhdekerhoon, mutta luen mielelläni. Joskus tuntuu, että parisuhteessa ja kasvatuksessa kaikki sujuu hyvin, kun on oma pää kunnossa. Huomasin tämän taas viikonloppuna, kun olin kireä ja väsynyt, niin johan alkoi taas ukko kullasta mielestäni löytymään ikävää sanottavaa, vaikka mies oli aivan oma ihana itsensä. Tänään mulla meni ilta pilalle, kun kuulin että erittäin hyvät kaverit olivat antaneet tytölle nimeksi Meidän Nimen. Että niin pieni ja typerä minä olen. Höh. Voisikos sitä järjestää syysmamma kurssin aiheesta Iloitse omasta, älä kadehdi toisilta. Eka osaanottaja ilmoittautunut!

Koti on ihana paikka, enkä aio täältä mihinkään vähään aikaan, paitsi lääkäriin. Edelleen Motin korvat on kovasti pipit. Savossa oli miellyttävää, mutta rankkaa. Kaikkia oli ihana nähdä, mutta koska ammattikasvattajan (äitini) mielestä yhtään Motin korkeudella riippuvaa tai häämöttävää enkelikoristetta jne. Ei Voi Siirtää, niin koko ajan joku juoksee Motin perässä ja hokee sanaa Ei. Minen tykkää. En myöskään tykkää siitä, että aikuiset ihmiset eivät osaa olla hiljaa tai pitää telkkaria hiljaisella silloin kun yritän saada korva ja hammas sairasta lasta nukkumaan.

Niih....Oikeesti oli ihana nähdä sukua, joka saapui juhlimaan mummon 75 vuotiaisia. Mut....Tänään tuntuu ihan kivalle tämä 400km välimatka. Minä kiittämätön lurjus, Motilla on ihanat ja välitäävät isovanhemmat, jotka hoitivat taas Mottia lauantain, jotta me päästiin salille ja shoppaamaan. Nyt olenkin päässyt sen verran shoppaamaan että ihan heti ei kiinnosta, sali kyllä sitäkin enemmän;)

Herkkulakkoni on pitänyt viikon, en edes synttäreillä sortunut. Päivä kerrallaan. Ja minä on-off ihminen olen löytänyt hyötyliikunnan ihanuuden. Motin kanssa ollaan kovasti kelkkailtu, tanssittu, pulkkailtu. Kivaa ja sykemittarin mukaan hyödyllistä!

Tulipas oikein paatoksella omaa napaa. Kiitos nam. *Huoh*

Lupaan huomenna sanoa jotain muillekin:D

Aavis ja Motti

Mimmu....????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikaBÖÖ =)

Marionetelle paljon onnea plussasta =) Meitä odottajia on jo TOOSi paljon :D

Mimmulle tsempit viimemetreille. Mulla on vielä VÄHÄN matkaa tuonne asti ;)

Tuuliina taisi olla kans jo aika hyvillä viikoilla, jaksua!

Kiva on lukea juttujanne päivittäin. En ole jaksanut pinoutua, odotus-puolelle jonkin verran. On tämä odotus taas niin uutta ja yllätyksiä täynnä ;)

Hyvää yötä ja kauniita unia mammoille paaperoineen :)

-frodo, tyty 1v 3kk ja vesku rv 4+6-

Vierailija
24/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole esikasvatuksella saanut mitään hyvää aikaseksi, joten tänä vuonna jätän ainakin väliin. Anopilla taasen on onnistuneet jotkut kasvit mökille. Mun taimista tulee ihan riukuloita ja kuolevat saman tien pihalle siirtäessä. Ainoastaan krassit on lähteneet joten kuten kasvamaan ruukuissa ulkona, kun olen esikasvattanut sisällä. Suoraan multaan ulos kylvettynä nekin tosin kasvaa paljon paremmin.

Aavis, oliko toi Teidän Nimi tiedossa? Kyllä muakin harmittais. Ei pitäis kai välittää, mutta kyllä mua häiritsis antaa sama nimi kuin jollain tutulla lapsella.

Kaupungille ois asiaa, mutta jaksaiskohan pikkurinsessan kanssa aamulla lähteä. Saa nähdä. Pitää kuitenkin olla taas puolen päivän aikaan jo hakemassa esikoista päiväkodista. Meilläkin se rumba taas alkaa parin viikon loman jälkeen.

Mies on kovasti valitellut joulun aikaa, kun ei pitänyt yhtään lomaa ja ylimääräisiä pyhiä oli niin vähän. Toiset kuulemma tulee töihin energiaa puhkuen lomilta ja mies on ihan raato. Mutta ensi vuonna taitaa tulla 10 vuotta täyteen työpaikallaan, joten tulee myös yksi lomaviikko lisää ja voi pitää sekä jouluna, että keväällä lomaa. Oishan se kivaa olla jouluna lomalla, muttei viitsi ainoita talvilomapäiviä käyttää siihen.

Nyt nukkumaan, vaan meniskö tuhisevan räkäisen tytön kanssa samaan huoneeseen, vai suosiolla sohvalle olohuoneeseen. Siinäpä ongelma:)

T: Ynis

Vierailija
25/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muille tarvitseville! Niin kuin ei itseni tarvis lakkoilla:)

Kokemuksesta tiedän sen, että ekat päivät menee kaappeja koluten, mutta kun sinnikkäästi jättää suklaat tai muut herkut syömättä, niin kyllä se himo oikeasti helpottaa! Kun vauhtiin pääsee, niin aika menee huomaamattaan. Siihen vanhaan ahmimiseen on vaan niin kauhean helppo palata, senkin tiedän kokemuksesta:)

T: Ynis

Vierailija
26/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kerta kaikkiaan mun ajatukset taas on? Milloin saan oman pääni takaisin, sen pään, johon mahtui useampi asia kerrallaan?

Tuttis. Viititkö laittaa vaikka s-postilla, mitä aattelit pyytää noista menopeleistä ja kuinka leveät ne on. Ja myös sitä, että millaisilla teillä niitä käyttelit.

Mä periaatteessa tarvisin jotkut tuollaiset, jos meinataan tästä kunnolla päästä liikkeelle, mutta ongelma on se, että ainakin just nyt rahatilanne on huono. Toisekseen niitä pitäis sitte tosiaan käyttää, kun kuitenkin vievät jonkin verran tilaa. Meillä nuo tiet on myös aika kapeat eikä aina kovin hyvässä kunnossa. Ja vielä kun noita menopelejä on jo kertyny eikä entisistäkään tiedä, mihin laittais (anoppilan vanhat yhdistelmät, jotka oli esikoisella, nykyiset yhdistelmät+ sisaristuinviritelmä ja matkarattaat). Mutta silti siis kiinnostaa, kun oon tuota miettiny, että mitekähän liikutaan.

Yhdellä kaverilla ois sellaiset peräkkäiset, mutta niistä yks myyjä mulle aikanaan ihan suoraan totes, etten niitä kyllä pysty/viiti lykkiä, kun oon ite näin pieni ja isompi lapsi ois pitäny laittaa etupuolelle. Mutta meillähän onkin aiemmin ollu vähän pidemmät ikäerot.....

Ajatukset pyörii miehen veljen häissä. Kävivät meillä just toivelaulukirjoja kattelemassa. On vain niin vaikea auttaa, kun ei oikein tiedä, mitä toiset lopulta haluais ja kun morsian on niin arka ja toisaalta tietää tosi tarkkaan, mitä EI HALUA. No, toisaalta hyvä niin ja heillä on toki oikeius jaärjestää omanlaisensa häät. Vaikaus on vain siinä, kun oon luvannu& haluaisin auttaa ja välillä pyytävätkin, mutta sitten en kuitenkaan tiedä/ osaa tai pysy kärryillä, että mitä lopulta haluaisivat.

Mutta jos jollain on mielessä jotain ei nolaavaa ohjelmaa, hyviä häävalsseja tai rakkauslauluja yhteislauluksi tai jonkun esitettäväksi tai rakkausrunoja & intoa laittaa niitä tänne tai s-postiin, niin kiitollisena otetaan vastaan. Häät on siis 28. pv ja se nyt varmistui, että mies juontaa yhdessä morsiamen ystävän (joka on myös meidän hyvä tuttu) kanssa. Eli mun ei tarvi. Mielelläni tekisin vaikka mitä, mutta realiteetti on, että kunhan nyt jotenkin kunnialla katraan kanssa selviäis vielä kun esikoinen on sulhaspoika.

Taas mä jauhan hääasiaa.

Meidän herkkulakko/ vähentäminen otti kans tänään takapakkia, kun oltiin meillä kotona ja suunnilleen kaksin käsin mätettiin herkkuja naamaan. Muuten reissu meni suht hyvin, mutta kestovaipoista äiti jakso mulle paasata: " Kaikkeen vouhotukseen sinäkin rupeat, olisit edes tuosta itsesi säästänyt, eikö niitä säästökohteita löytyis muualtakin......"

Kylläpä tuli taas omaa napaa. Pekka huusi viime yön (ei mitään tietoa miksi), joten parasta painua nukkumaan. Lupaan tosiaan yrittää jatkossa taas paneutua muittenkin juttuihin.

T@hti

Vierailija
27/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittelen huomenissa, kun kehtaan mittoa :) Muistaakseni eikös se perusmitta oo 80 cm että mahtuu ovista. Täällä pohjoisessa on menty kelillä kuin kelillä, välillä hiki valuen kun ei oo aurattu tai loskaa. Tiet on sora- ja asvalttiteitä, jotain leveempää metsäpolkuakin on menty kerran.

Mutta palaan tarkemmin sähköpostitse.

Tuttis

Vierailija
28/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskissäkin oli vastaava, mutta siinäkään ei hyllyjen mittoja.

http://www.nlab.dk/jysk/fin/varekatalog_2005-06/imagepage12.htm

Onko teillä 149 cm vai se isompi?

Tuttis kera hyllykuumeen

Vierailija
29/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko nyt neljä yötä ollut huonoja, viime yö tosi syvältä sieltä minne ei kuu paista ja nyt taas, toista tuntia huutoa jo, koskea ei saa, maito ei auta, syli ei kelpaa, huutaa vaan. Mies jo pakeni olohuoneen sohvalle nukkumaan. Huomenna käydään kyllä katsotuttamassa korvat.

Muuten viikonloppuna remontti edistyi taas, keittiöstä on nyt kaikki yläkaapit pois ja muutama alakaappi on tullut tilalle. Eli ruoanlaitto on vielä entistäkin hankalampaa... Ensi viikko varmaan syödään mäkkärissä ja hesellä vuoropäivinä - hyvin alkaa kiloprojekti täällä :-/. Nyt odotellaan sitten sähkömiestä vetämään johtoja keittiössä ennen kuin voidaan jatkaa omia töitä.

T@hti, hääohjelmista: Meidän häissä ainakin tykkäsin siitä kuukausileikistä, siitähän on eri variaatioita tuoleilla ja kirjekuorilla, meillä oli tuolit: siis tuoleja yksi vähemmän kuin osallistujia (häävieraita), musiikin soidessa istutaan ja kuka jää ilman tuolia saa kirjekuoren, josta paljastuu tehtävä, tyyliin " Syyskuussa vie hääpari sienimetsään" . Kaikki on varmaan tähän törmänneet, mutta minusta se oli kiva. Eikä taatusti nolaa ketään eikä arka morsian joudu itse " esille" .

Meillä on töissä noita Trofast-lelulaatikoita ja telineitä, niistä saa kyllä kivat kun maalaa. On ihan lakkaamattomat eli maalia pintaan vaan. Laatikoita on erikokoisia ja on ihan tukevia, eli minä kyllä kelpuuttaisin. Eihän ne kovin kauniita ole, mutta käytännöllisiä kyllä.

Lilli huutaa edelleen. Tai pikemminkin kirkuu. Tulen hulluksi. Taidan silti yrittää taas silitellä vähän.

Hyvää yötä

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
30/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on se hylly 149cm, eli siinä on 16 lokeroa. Yhden sellasen lokeron koko on n. 35x35cm, hyvin mahtuu joku lelukori, aika syväkin . Meillä on alhaalla muutama cittarista ostettu lelukori, ja ylempänä sit vielä kori jossa on Idan vaipat, hiusharja ym. Toi hylly on tosi tukevan tuntunen ja sille löytyy varmasti käyttöä myöhemminkin jos lapset ei sitä isompana huoli. Idan kummeilla on toi sama hylly sellasena tummana, ja se on tosi hienon ja kalliin näkönen. Meillä on toi valkosena kun se sopii parhaiten meidän väreihin. Itse asiassa jos meillä on joskus toinen lapsi ja sillekin oma huone niin ostetaan toinen tollanen hylly. Sopii muuten mainiosti myös tilanjakajaksi, meil oli aikoinaan pienemmässä asunnossa asuessamme toi olohuoneessa jakamassa sitä tilaa tv- ja tietokonepuoliksi.

Tulipa juttua yhdestä hyllystä, mut tykkään siitä niin paljon :)

nyt nukkumaan, aamulla kouluun ja päiväkotiin

Petra ja Ida

Vierailija
31/32 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta on tää päivä ohi ja mimmu ei oo pinoutunut joten nyt on varmaan lähtö tullut???!!!!

Vierailija
32/32 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ynis tsempistä!Suklaata ei löydy vaik kuin koluaa!!!

Kiitos Tomeralle lokeroiden mitoista!mun ostamat lelukorit mahtuu..kunha saan hyllyn!

Niin,se mimmu...jännää :-)

Kauniita unia!

jatu