Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään Kellokoskelta?

07.01.2006 |

Heipparallaa!

Etsiskelemme sopivaa asuinpaikkaa Helsingin ympäristökunnista. Osaako kukaan sanoa minkälainen paikka on Tuusulan Kellokoski?

Onko siellä kivoja kouluja/harrastusmahdollisuuksia? Rauhallista ja turvallista asua? Kulkeeko julkinen liikenne sujuvasti? Näkyykö mielisairaala jotenkin " katukuvassa" ?

Vai osaako joku ehdottaa muuta mukavaa paikkaa?

Kiitos etukäteen!

Vivien

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Vantaalta, mutta hyvä ystäväni asuu Kellokoskella. Olen ollut siellä (sairaalassa) myös töissä jokunen vuosi takaperin. Tämän parempaa vastausta en osaa antaa, mutta jotakin kuitenkin:

Kellokoski on rauhallinen ja pieni taajama keskellä peltoja, joen varressa. Ulkoilumaastot ovat hyvät ja jokimaisema kaunista. Harrastuksia on tietääkseni jonkin verran, mutta luulempa, että suurin osa on Järvenpään puolella, jonne muistaakseni n.8km. Bussi kulkee J-päähän ainakin ja sieltä sitten juna Helsinkiin. Liikenneyhteydet eivät ole kovinkaan hyvät. Tikkurilasta jouduin ajamaan omalla autolla töihin, kesti n. 40min.

Sairaala on olennainen osa Kellokoskea, se tavallaan kuuluu maisemaan. Osa potilaista liikkuu taajaman alueella vapaasti, ulkoilee lenkkipoluilla ja käy kaupoissa jne. Mtta ei niistä mitään haittaa/vaaraa ole!

palvelut ovat melko niukat, olikohan 2 ruokakauppaa, pankki, kiska, kukkakauppa, baari jne. Ala-aste tietty on ja neuvola/tk-palvelut.

Mielestäni alue on rauhallinen, mutta vaikea tämän enmpiä sanoa, kun en ole siellä asunut.

Vierailija
2/2 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kilsaa Kellokoskelta J:pään suuntaan, mutta Tuusulan puolella ja käytetään Kelliksen palveluja ja lapsi on siellä myös päivähoidossa.

Ollaan oltu palveluihin tyytyväisiä, esim. lääkäriin saa nopeasti ajan. Ja paikkana on rauhallinen ja turvallinen. Kellokosken sairaalasta ei haittaa ole ollut, sairaalassa olen ollut myös minä joskus töissä.

Kulkuyhteyksistä sen verran, että busseja kulkee mielestäni suht usein ja Jäkeen päin menevät bussit menevät myös Helsinkiin eliei tarvitse välttämättä vaihtaa junaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla