Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Vierailija
07.01.2006 |

minä olen. huvittaa vain, että täällä n. joka toinen mieltää itsensä kuuluvaksi ko. ryhmittymään. ja osa väittää käyneensä " älykkyystestissä" ,ilmeisesti joku täysin kontrollitta suoritettava nettijuttu. mensan testi ei paljoa kerro myöskään, ainakin silloin kun itse tein joskus city-lehden lyhyen kaavan mukaan (ja saavutin tuloksen 1/2000), oli se hyvin suppeaa osaamisaluetta mittaava (pelkästään visuospatiaalinen hahmotus). eli älkää nyt vielä juhliko mensa-älyköt. hyvin harva käy oikeasti WAIS-R-testauksissa (ainoa standardoitu ja maailmanlaajuisesti hyväksytty, nykyaikainen älykkyyden mittari, ainakin kliinisissä ympyröissä), ja tuokin testi kertoo vain testiälykkyydestä!

ja edelleen väitän kuuluvani älykkäisiin ja että suurin osa teistä palstalaisista ei!

T: 6 ällää, lällällää

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaraja oli, tyyppi koko ajan mukana. Sanallisia tehtäviä, lukuisia kysymyksiä ja kaikenlaisia logiikkahommeleita. Kesti n. 2 tuntia. Äo sen mukaan 140. Eli olin ikäisiäni n. 3 vuotta edellä henkisesti.

Vierailija
2/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole virallisissa testeissä käynyt, mutta sitä itse tietää olevansa älykäs.

Minulla on se plussa, että ikää on " jo" 37 vuotta. Älykkyys yhdistettynä elämänkokemukseen on - sanoisko - erinomainen yhdistelmä. Eli en suoranaisesti tavoittele älykkyyttä, vaan viisautta. Koska mitä tekee älykkyydellä, jollei sitä osaa valjastaa hyvään tarkoitukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuitenkin kumarran suuntaasi, oi älykkönettitoveri!

Vierailija
4/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: kin vaikutti ihan yhtä älykkäältä kuin minä ja sata parasta kaveriani. Onnittelut!

Vierailija
5/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 1L 4 E, jos niillä nyt on muka jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
6/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi älliä niin senkin tajuaisit...

Vierailija
7/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi perusteella olet kyllä harvinaisen typerä, mutta voithan toki silti pärjätä palikkatesteissä, sosiaaliset taidot ovat sitten ihan toinen juttu.

Vierailija
8/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koulumenestysmittarilla lienen keskiarvon yläpuolella, ka 9,7 ja älliä 4 mutta minusta se kertoo vaan ulkoa opettelukyvystä eikä älykkyydestä. Oikeasti älykäs pystyy luomaan uutta ja oppii nopeasti, itsellä menee edelleen mm. todennäköisyyslaskenta, avaruusgeometria ja aineen rakenteen fysiikka vaan lujaa ja korkealta yli käsityskyvyn

Ja älykkyyttä on niin montaa eri laatua; sosiaalista, matemaattista, kielellistä jne.

Vierailija
9/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen älykkyys ei korreloi elämässä menestymisen kanssa. Menestymisen kanssa korreloi tynneäly. Minä ainakin haluan menestyä. Haluatko sinä?

Vierailija
10/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt missään testeissä tosin. Perustan väitettäni vaan sillä että olen monessa asiassa taitava ( ilman kummempaa treeniä). Esimerkiksi kielet, taideaineet, liikunta ja kirjoittaminen. Ja mikä tärkeintä, osaan soveltaa tietoa ja luoda uutta.

Koulussa en ollut mikään pinko, keskiarvo huiteli 9:n tietämillä. Lukion suoritin kahdessa vuodessa e:n papereilla. Koulu meni silleen kevyesti. Yliopistoon ekalla yrittämällä.

Mut korostaisin tässä nimenomaan tuota omaa ajattelua ja tiedon käsittely- ja analysoimiskykyä. Monelle alalle yliopistoon pääsee kun on keskivertofiksu ja motivaatiota. Akateemisuus hieman yliarvostettua mielestäni. Kuitenkin teoria tulee käytännöstä.

Vierailija
11/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka osoitti, että osaan ratkoa kuva-arvoituksia keskimääräistä aika paljon paremmin. ;) Olen todella intuitiivinen ja osaan lukea ihmisiä hyvin, joskus tosin " yliluen" heitä. Pyrin yhä suurempaan sivistyneisyyteen, viisauteen ja mielenrauhaan. En kadehdi muita enkä kasvata omaa egoani suotta. Näillä perusteilla väitän, nöyrästi, olevani ap:tä fiksumpi, lällällää. ;)))

Vierailija
12/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti olen töissä enkä juo kaljaa urakalla, toisin kuin ihanat naapurimme täällä Kauklahdessa...

Vierailija
13/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siksi ehkä täällä provoilenkin. olen työtön ja en ole osannut pelata korttejani oikein. tunneälyä minulta ei puutu, mutta pikkuisen on häiriöaltis tämä, myös taiteellisesti lahjakas, sieluni.

mutta silti, harvoin olen seurassa, jossa tuntisin itseni tyhmäksi.

ap

Vierailija
14/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta aika nuori, 25- vuotias, mutta olen joutunut kokemaan elämässäni paljon ikäviäkin asioita. Se että mitä niistä jää käteen riippuu ihmisen kapasiteetista ajatella ja käsitellä tapahtumia. Se vaatii kykyä asettua itsensä ulkopuolelle ja asioiden kokonaisvaltainen ymmärtäminen. Mielestäni se on myös älykkyyttä.

Vierailija
15/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varmaan aika tavallinen, lukion paperit alempaa keskitasoa. En kykene oppimaan ulkoa vaan minun on tajuttava asiat, ja sitten kun tajuan idean osaan myös soveltaa oppimaani käytäntöön.

Kuitenkin minulla on vähäisestä älykkyydestäni huolimatta merkittävä asema melko suuressa kansainvälisessä yrityksessä, enkä ole edes vielä valmistunut.

Vierailija
16/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että elämä olisi helppoa. Älykkyys ei oikeastaan kerro mitään muuta kuin, että ihmisellä on enemmän potentiaalia tiettyihin juttuihin kuin vähemmän älykkäillä. Usein myös tuntuu olevan vallalla luulo, että älykkäät tietäisivät kaiken kaikesta. Tietenkin myös heidän täytyy opiskella asia! Kenties opiskelu käy nopeammin ja vaivattomammin, mutta esim: äo 160 ei tarkoita, että henkilö voi ruveta kirurgiksi ilman lääkistä tai osata ratkaista kvanttifysiikan pulmia ilman minkäänlaista matemaattista opetusta. Usein itsekin kuullut sanottavan: " Höh, et sä mikään fiksu olekaan, kun et tuotakaan tiedä." Ei se tieto ole syntyjään siellä päässä!

Minulle ei nuorena kerrottukaan suoraan äo-lukua, vaan vain kerrottiin, että olin huippulahjakas. En koskaan tarvinnut apua läksyjeni kanssa, pikemminkin olin se, joka luokassa korjasi opettajaa. Onnistuin kaikessa mihin ryhdyin _täydestä sydämestä_. Sama jatkuu edelleen. Jos otan päämäärän, sen myös saavutan, jos sitä tarpeeksi kovasti haluan. Rentouttavaa tietää, ettei liian suurta haastetta ole.

Onneksenne en hamua maailmanvaltiutta ;D

Vierailija
17/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 tässä..

Mulla on yks kaveri joka on todella huippulahjakas monessa asiassa. Mutta jätti lukion kesken silti. Jos on liian älykäs voi helposti syrjäytyä ja turhautua elämään.

Onhan todettu tutkimuksissakin että parhaiten menestyy hieman keskivertoa fiksumpi, SOPIVAN luonteinen ihminen. Ja tässä kilpailuyhteiskunnassa se tarkoittaa kunnianhimoista ja jopa ahnetta. ÄLYKKÄÄLLÄ EI OLE TARVETTA NÄYTTÄÄ SEN PAREMMIN MUILLE KUIN ITSELLEENKÄÄN.

Olen todennut lähipiirissäni monet kerrat että sivistyminen ja rikastuminen eivät kulje käsi kädessä. Ymmärrän sinua AP.

Vierailija
18/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös se, että on kouluaikoina aina saanut kaiken maineen ja kunnian helpolla, johti siihen, että koin pettymyksiä myöhemmin, kun en päässyt yhteen haluttuun opinahjoon (vain varasijoille) ihan kylmiltään. ne jotka olivat treenanneet, kiilasivat ohi kirkkaasti. ja minä lannistuin ja itsetuntoni laski nollaan. tässä sit nyt ollaan.

mutta silti on kiva kapakassa keskustella " nokkelasti" nousuhumalassa ja lyödä kaikki ällikältä briljanteilla kommenteillaan. kerranki yks muija suuttu mulle niin, kun lausuin yhtä runoa, että se kaasi kaljatuopin niskaan:-)

ap

Vierailija
19/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät paperit joka ikisestä opinahjosta, äo jonkun testin mukaan reilusti yli keskitason, tutustun helposti ihmisiin ja ystäväpiiri on syvä, tuttavapiiri laaja ja kapakkakeskusteluissa loistan... eli tunneälyä on mutta minäkään en pärjää työelämässä koska olen yliherkkä toisten ihmisten suhteen enkä osaa keskittyä mihinkään tylsään työhön vaan ajatus lentää ties missä ja sitten tulee huolimattomuutta, hajamielisyyttä jne. jne.

En tosin ole työtön, mutta ura polkee paikallaan varmaankin ikuisesti.

En toisaalta jaksa ajatella, ettenkö olisi kuitenkin elämässäni menestynytkin - rahaa ei ole eikä uraa, mutta kvia perhe on ja paljon ihania kokemuksia!

Vierailija
20/22 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ovat todenneet minua hoitaneet psykiatrit sekä terapeutit. Olen siis niin poikkeuksellisen älykäs, että olen samalla myös hullujen kirjoissa. Lahjakkuuteni on onneksi sovellettavissa menestykseksi elämässä, mutta helpompaa olisi olla hieman tyhmempi. Toisaalta hulluna olen osannut pelata korttini oikein ja saan nyt vapaasti elää haluamaani elämää. Vapaudella tarkoitan eläkettä, jonka olen saanut parikymppisenä - voin tehdä mitä vaan nyt.

terveisin onnellisesti naimisissa, pari lasta kotihoidossa, terapiaa, vapaa tahti opiskella, kodinhoitaja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan