Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä palautuminen: kuinka pian RATSASTAMAAN?

07.01.2006 |

Niin, ihan uteliaisuudesta olisin hevosihmisiltä tiedustellut, että kuinka pian synnytyksen jälkeen aloitte ratsastamisen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevon selkään moneen kuukauteen ja sittenkin vasta hyvin rauhallista menoa. Eppari leikattiin ja istuin renkaan päällä pitkän aikaa.

Toisen lapsen jälkeen olisin ollut valmis ratsastamaan vaikka viikon jälkeen, silloin ei vaan ollut enää aikaa harrastukselle...

Vierailija
2/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kävi niin että synnytin esikoiseni 14.09.05 ja vajaan kuukauden kuluttua istuin ilokseni jo hevosen selässä. kaipa sekin riippuu paljon itsestä että koska pystyy ja halajaa takaisin tallille.....

syyskukka ja pikku prinsessa 1 vko vajaa 4 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut ratsastuksessa monen vuoden tauko (ollut oma hevonen), mutta nyt minulla olisi viimein taas taloudellisesti ja ajallisesti mahdollisuus aloittaa ratsastus. Nyt olen kuitenkin ollut vasta sektiossa ja olen miettinyt että milloin uskaltaisin nousta hevosen selkään.

Kamalasti tekisi mieli!!

Vierailija
4/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri (sektio) sanoi, että vähintään 2 kk on hyvä pitää taukoa ratsastuksesta. Sinänsä ratsastus ei ole haitallista vaan ne muut riskit. Koskaan ei tiedä tuleeko jotain yllätävää, mikä saattaa aiheuttaa repeämän arvessa (sisällä, ei ihossa olevaan). Niin ja tietysti esim. harjoitusravi ei tee hyvää haavalle. Lääkärille ratsastus oli myös tuttu harrastus. Oikeastaan parasta nousta slkään vasta kun haava ei ole yhtään kipeä. Itse ajattelin, että kuinka sitä jaksaa odottaa, mutta itse asiassa en ole niin älyttömästi kaivannutkaan hevosen selkään :) Hommaa riittää muutenkin.

Vierailija
5/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ratsastaa itsekin et pitäisi odottaa mielellään 4-6 kk koska lantion luusto (nivelet) löystyy raskausaikana ja niiden palautuminen kestää..oli sitä mieltä et jos liian nopeesti menee taas hevosen selkään on vaara et saa lantio-ongelmia myöhemmin..niinpä siis odotin esikoisen jälkeen (vaikka synnytys oli helppo alatiesynnytys, ei apparia tai tikkejä) vaikka mieli olis kauheesti tehny reenaamaan taas..kaipa siinä myös vaikuttaa se et miten ratsastaa (siis onko pitkiä sessioita selässä useina päivinä viikossa)..itse nykysin ratsastan (tai siis heti sitten taas kun tää huhtikuussa syntyvä on ton 6 kk...)koulua enkä tiedä et onko se jotenkin lantiolle raskaampaa kun esteet..

Vierailija
6/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko vastata, kun SYYSKUKKA, hauska sattuma: mäkin synnytin 14.9.05. ja hevosen selässä istuin sitten 30.10. ekan kerran eli meni noin 6 viikkoa:) Oisin pystynyt jo kk kuluttua synnytyksestä, mutta olin varannut (maasto) tunnin vasta tuohon lokakuun loppuun.

Ja mä muuten repesin aika pahasti siinä mielessä, että melkein meni sulkijalihas:( mutta yllättävän nopeeta paranin. Nopeammin, kuin esikoisen epparihaavasta aikanaan.

Näin mulla:D

Muuten, mä en kyl malttas odottaa 4 saatikka 6 kk ellei todella olisi jotain ongelmia ihan varmasti sitten edessä tulevaisuudessa. Mulle on aina lääkärit sanoneet, että heti kun kärsii itse ja on lantionpohjanlihakset kunnossa.Sektion jälkeen on hyvä odottaa 2-3kk. Ja itse ainakin olen samaa mieltä.

Vierailija
7/7 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri jälkitarkastuksessa sanoi (n 6vko synnytyksestä), kun siis tiedustelin et koska voi ratsastaa niin sanoi et vaikka heti mut jos lonkissa/lantiossa tuntuu ratsastettaessa epämiellyttävälle niin sit ei ole hyväksi ja kandee varttua esim kk ja koittaa uudestaan.

Ite en kyllä niin pian mennyt sit ratsastaan kun tuntui ettei raati olla pikkusen luota yhtään poijes.

Ja mulla siis alatiesynnytys, sektiosta ei tietoa.